Οι συντάκτες του totalracing.gr ρωτήθηκαν, σκέφτηκαν και διαμόρφωσαν με τις απαντήσεις τους τα 10 καλύτερα Grand Prix από το πρωτάθλημα του 2010 μέχρι και του 2015. Ας δούμε λοιπόν το αποτέλεσμα:

Στην κορυφή της λίστας μας, ο μεγαλύτερος αγώνας στην ιστορία της Formula 1 με διάρκεια πάνω από 4 ώρες, η σπουδαιότερη ανατροπή και το συγκλονιστικότερο φινάλε όχι μόνο της σύγχρονης δεκαετίας αλλά για πολλούς ότι καλύτερο είχε να παρουσιάσει το σπορ. Πάμε λοιπόν:

Θέση 1 – Το Καναδικό Grand Prix του 2011

Τι είχε προηγηθεί: Το ξεκίνημα του πρωταθλήματος του 2011 ήταν παράσταση για έναν ρόλο. Ο πρωταθλητής του 2010, Sebastian Vettel εκμεταλλευόμενος τόσο τη δυναμική της Red Bull, όσο και την αυτοπεποίθηση που είχε ανακτήσει μετά τον πρώτο του τίτλο βάδιζε ολοταχώς για την κατάκτηση του δεύτερου συνεχόμενου. Ο Vettel είχε κερδίσει τους 5 από τους πρώτους 6 αγώνες (σε Αυστραλία, Μαλαισία, Τουρκία, Ισπανία και Μονακό) και μόνο κατ’ εξαίρεση μπορούσε κάποιος να τον απειλήσει (πχ. Hamilton στην Κίνα).

Παρόλα αυτά πίσω του η μάχη για τη δεύτερη θέση μαινόταν σε τρομερό βαθμό. Ο Lewis Hamilton με τη νίκη του στην Κίνα είχε πάρει ένα μικρό προβάδισμα, ενώ πιο πίσω οι Webber, Button και Alonso είχαν διαφορά 10 βαθμών μεταξύ τους και ήλπιζαν σε μια κακή εμφάνιση του Βρετανού, ο οποίος τα είχε κάνει μούσκεμα μερικές ημέρες νωρίτερα στο Μονακό.

P-20141222-10906_News

Κατατακτήριες: Όπως ήταν το σύνηθες στο πρωτάθλημα του 2011, η pole position κατέληξε σε μια Red Bull. Στον Καναδά ήταν ο Sebastian Vettel αυτός που κινήθηκε ταχύτερα απ’όλους και πήρε την έκτη pole της χρονιάς για τον ίδιο. Ο Mark Webber ήταν αρκετά γρήγορος στην αρχή της περιόδου, αλλά ένα από τα γνωστά προβλήματα με το KERS της Red Bull τον άφησε μόλις τέταρτο.

Οι 2 Ferrari σημείωσαν την καλύτερη επίδοση της χρονιάς για τη Scuderia στις κατατακτήριες, με τον Alonso να προηγείται του Massa στη δεύτερη και τρίτη θέση, δείχνοντας για πρώτη φορά στη χρονιά αρκετά ανταγωνιστικό ρυθμό. Στην McLaren επικρατούσε απογοήτευση καθώς οι Hamilton και Button δεν κατάφεραν κάτι καλύτερο από την πέμπτη κι έβδομη θέση αντίστοιχα, έχοντας αρκετά προβλήματα με την κάθετη δύναμη του μονοθέσιου στην πίστα του Montreal.

Έκτος ήταν ο Nico Rosberg που έκανε μια πολύ καλή εμφάνιση για την Mercedes μπαίνοντας ανάμεσα στις 2 McLaren, ενώ τη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Schumacher, Heidfeld και Petrov.

Αγώνας: Παρά το γεγονός ότι το υπόλοιπο του τριημέρου έγινε με πολύ καλές συνθήκες και ηλιοφάνεια, αυτό δεν ίσχυσε για την ημέρα του αγώνα. Από το πρωί στο Montreal η βροχή ήταν ασταμάτητη και την ώρα που αναμενόταν να ξεκινήσει ο αγώνας η πίστα ήταν ήδη πλημμυρισμένη. Μετά από μία μικρή αναβολή, ο αγώνας πάντως ξεκίνησε, έστω και πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας.

Διαβάστε το πρώτο τεύχος του TotalMAG

P-20141222-11008_News

Μετά από 5 γύρους, το Safety Car επέστρεψε στα pits κι ο αγώνας πήρε την κανονική του μορφή. Ο Vettel διατήρησε την θέση του στις πρώτες στροφές από τον Alonso, ενώ ο Webber δεχόταν την επίθεση του Hamilton. O Βρετανός επιχείρησε να περάσει από την εσωτερική, αλλά ο Αυστραλός έκλεισε την πόρτα. Χώρος και για τους 2 δεν υπήρχε και η αναπόφευκτη επαφή έστειλε την Red Bull να κάνει τετακέ και τον Hamilton να πέσει στην 7η θέση πίσω από τις 2 Mercedes και τον Button.

P-20141222-11306_News

Στη συνέχεια του γύρου, ο Button έκανε λάθος στην τέταρτη στροφή, αφήνοντας τις 2 Mercedes να τον περάσουν, ενώ τον απειλούσε κι ο Hamilton. Μπροστά ο Vettel ξέφευγε συνεχώς από τις 2 Ferrari οι οποίες αδυνατούσαν να τον ακολουθήσουν κι έδειχναν να προβληματίζονται στη βρεγμένη πίστα.

Στον έβδομο γύρο και μετά από συνεχείς προσπάθειες για να προσπεράσει ο Hamilton κόλλησε πίσω από τον Button. Επιχειρώντας να πάρει το slipstream και να περάσει από την εσωτερική στην πρώτη στροφή, ο Hamilton υπολόγισε λάθος, οι 2 τους είχαν επαφή με τον Hamilton να χτυπάει και στον τοίχο των pits σχεδόν δίπλα από το pitwall της McLaren!

O Hamilton έμεινε εκτός με σπασμένη πίσω ανάρτηση, αλλά δεν μπόρεσε να σταματήσει το μονοθέσιο του σε ασφαλές μέρος και προκάλεσε έτσι την έξοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας για δεύτερη φορά, πριν καν συμπληρωθούν 10 γύροι. Ο Button αντέδρασε άμεσα, μπαίνοντας στα pits για να αλλάξει ελαστικά, ενώ έβαλε και νέα εμπρός πτέρυγα, πέφτοντας όμως στην 15η θέση, καθώς χρεώθηκε με ποινή διέλευσης από το pitlane γιατί ξεπέρασε το όριο ταχύτητας.

Ο Vettel πλέον διαχειριζόταν τον αγώνα μπροστά από τους Alonso και Massa, μέχρι την αρχή των πρώτων pitstops. O Ισπανός καθώς και οι 2 Mercedes ξεκίνησαν τον χορό, ελπίζοντας να πάρουν πλεονέκτημα από αυτή την κίνηση. Πιο πίσω ο Barrichello ρίσκαρε βάζοντας ενδιάμεσα ελαστικά κι αμέσως άρχισε να σημειώνει ταχύτατους γύρους. Όμως αυτό δεν θα είχε συνέχεια.

Με τον αγώνα να φτάνει στον 19ο γύρο, η βροχή επανήλθε δριμύτερη στην πίστα του Montreal, με τους οδηγούς που είχαν αλλάξει στα ενδιάμεσα να αναγκάζονται να ξαναμπούν στα pits για να ξαναβάλουν τα βρόχινα. Η βροχή δυνάμωνε όλο και περισσότερο με την πίστα να αρχίζει σταδιακά να θυμίζει λίμνη κι έτσι επιστρατεύτηκε το αυτοκίνητο ασφαλείας. Μετά από 5 γύρους όμως και με την βροχή να συνεχίζει να πέφτει ασταμάτητα, οι αγωνοδίκες πήραν την απόφαση να διακόψουν τον αγώνα στον 24o γύρο.

 

Η πάρα πολύ δυνατή βροχή που έπεφτε στο σιρκουί Gilles Villeneuve δεν υποχώρησε παρά μόνο μετά από 2 ώρες, με το αυτοκίνητο ασφαλείας να συνεχίζει τον αγώνα μετά από συνολική διακοπή 135 λεπτών. Ο Vettel είχε διατηρήσει την πρωτοπορία μετά τη διακοπή, μπροστά από την Sauber του Kobayashi, τον Massa, τις 2 Lotus των Heidfeld και Petrov και την Force India του Paul di Resta. O Webber ήταν έβδομος, ακολουθούμενος από τους Alonso, De la Rosa και Button, ενώ οι 2 Mercedes ήταν στις θέσεις 11 και 12.

image

Μετά από σχεδόν 10 γύρους, το safety car αποχώρησε, αλλά πλέον η πίστα ήταν σε τέτοια κατάσταση που ευνοούσε τα ενδιάμεσα ελαστικά. O Vettel ξέφυγε μπροστά ενώ πιο πίσω Kobayashi, Massa και Heidfeld είχαν μια πολύ όμορφη μάχη για την δεύτερη θέση. Ο Schumacher ήταν ο πρώτος που μπήκε στα pits για ενδιάμεσα ελαστικά, ενώ ακολούθησαν στον επόμενο γύρο Heidfeld, Button και Di Resta.

Όλοι οι οδηγοί, εκτός του Vettel μπήκαν στα pits για ενδιάμεσα και με το χάος που επικρατούσε στην πίστα ήταν λογικό να υπάρχει και κάποια επαφή. Βγαίνοντας από τα pits ο Alonso βρέθηκε πλάι στην McLaren του Button, με τον Βρετανό να έχει καλύτερη θερμοκρασία στα ελαστικά του. Ο Ισπανός προσπάθησε να περάσει από την εξωτερική στην τρίτη στροφή, χωρίς όμως να τα καταφέρει. Η Ferrari χτυπήθηκε από την McLaren και ο Alonso βρέθηκε στον τοίχο, ενώ ο Button αναγκάστηκε να γυρίσει στα pits με κλαταρισμένο ελαστικό, δείχνοντας πως ο αγώνας του είχε πια καταστραφεί επιστρέφοντας στην 21η και τελευταία θέση.

To αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε για πέμπτη φορά την εμφάνιση του, μέχρι να μαζευτεί η κατεστραμμένη Ferrari, μειώνοντας για ακόμη μια φορά την διαφορά που είχε χτίσει ο Vettel, από τους Kobayashi και Massa. Ο Ιάπωνας είχε κάνει εξαιρετικό αγώνα μέχρι εκείνο το σημείο κρατώντας τον Massa πίσω του με εντυπωσιακό τρόπο ακόμη και μετά τα pitstops. Webber και Schumacher έδειχναν ότι είναι σε καλή κατάσταση, αφού πλέον θα βρίσκονταν πίσω από τους Heidfeld και Di Resta.

Στην επανεκκίνηση ο Σκωτσέζος της Force India έκανε κίνηση για να περάσει τον Heidfeld, αλλά έσπασε την εμπρός αεροτομή του. Προσπαθώντας να τον αποφύγει ο Webber άλλαξε τη γραμμή του επιτρέποντας στον Schumacher να κολλήσει πίσω του και να τον προσπεράσει. Ο Γερμανός πετούσε πλέον στη βροχή και μετά από έναν γύρο πέρασε και τον Heidfeld ανεβαίνοντας τέταρτος, πλησιάζοντας μάλιστα και την πρώτη τριάδα, στην καλύτερη του εμφάνιση μετά την επιστροφή του στην F1.

Το DRS ενεργοποιήθηκε μερικούς γύρους αργότερα και ο Button το εκμεταλλεύτηκε περνώντας διαδοχικά μονοθέσια, ανεβαίνοντας σε 6 γύρους από την 21η στην 10η θέση, με αποκορύφωμα τη διπλή προσπέραση σε Alguersuari και Maldonado στον 47ο γύρο. Πλέον μια στεγνή αγωνιστική γραμμή εμφανιζόταν στην πίστα και η ώρα για τα σλικ πλησίαζε ακόμη περισσότερο.

Ο Webber ήταν ο πρώτος που τόλμησε να αλλάξει σε σλικ, στον 51ο γύρο. Button και Buemi μπήκαν στον επόμενο γύρο, ενώ ο Schumacher είχε πλέον φτάσει τους Kobayashi και Massa. O Βραζιλιάνος προσπάθησε να περάσει τη Sauber, αλλά γλίστρησε στο βρεγμένο κι επέτρεψε στον Γερμανό να περάσει και τους 2 και να ανεβεί στην δεύτερη θέση. Ο Massa κατάφερε έναν γύρο αργότερα να περάσει τον Kobayashi, αλλά εν συνεχεία στην προσπάθεια του να ρίξει γύρο στον Karthikeyan τα έκανε θάλασσα, χτυπώντας στον τοίχο κι αναγκάστηκε να μπει στα pits για νέα εμπρός αεροτομή.

Πλέον όλοι οι οδηγοί είχαν περάσει στα σλικ ελαστικά, με τον Button να είναι ο μεγαλύτερος κερδισμένος, καθώς είχε ανέβει στην τέταρτη θέση μπροστά από τον Kobayashi, όντας όμως αρκετά μακριά από τους Schumacher και Webber που είχαν με τη σειρά τους τη δική τους μάχη. Οι ανατροπές όμως δεν είχαν σταματήσει ακόμη.

Στην προσπάθεια του να περάσει τον Kobayashi, o Heidfeld έχασε τον έλεγχο κι έσπασε την εμπρός αεροτομή του στο πίσω μέρος της Sauber. Εν συνεχεία αυτή σφηνώθηκε κάτω από τη Lotus, η οποία ανεξέλεγκτη έπεσε στον τοίχο και γέμισε την πίστα με συντρίμμια. Το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε για ακόμη μια φορά στην πίστα και πλέον είχαμε έναν διαφορετικό αγώνα καθώς Vettel, Schumacher, Webber και Button βρίσκονταν όλοι σε θέση βολής για τη νίκη.

Με 10 γύρους να απομένουν, ο αγώνας επέστρεψε στην κανονική του ροή. Schumacher και Webber μαχόντουσαν λυσσασμένα για τη δεύτερη θέση, με τον οδηγό της Mercedes να κρατάει μαεστρικά τη θέση του από τον Αυστραλό. Ο Webber πλέον έδειχνε να υπερβάλλει στα φρένα και με τον Button να καραδοκεί, έμοιαζε πως ένα λάθος ήταν αναπόφευκτο.

Και πράγματι στον 66ο γύρο ο Webber το έκανε. Πάτησε λάθος στο σικέιν και έχασε τη φόρα του επιτρέποντας στον Button να τον περάσει, βγαίνοντας μάλιστα στο βρεγμένο (!) και να αρχίζει να πιέζει τον Schumacher. Η McLaren έδειχνε να συμπεριφέρεται άψογα στις μεικτές συνθήκες και πέρασε εύκολα τη Mercedes έναν γύρο αργότερα. Με 3 γύρους να απομένουν, ο Button έδειχνε έτοιμος να πετύχει το ακατόρθωτο. Να περάσει τον Vettel.

O Γερμανός έδειχνε να αντιδρά και πίεζε όσο μπορούσε, αλλά η McLaren πλέον πετούσε. Ο Button δεχόταν τις παραινέσεις από τους μηχανικούς του να πιέσει, όμως όταν τα αυτοκίνητα μπήκαν στο τελευταίο γύρο, η διαφορά ήταν πάνω από μισό δευτερόλεπτο και πλέον ο Βρετανός αναζητούσε ένα θαύμα για να περάσει στην πρώτη θέση και ο Vettel έδειχνε πως θα πάρει μια ακόμη νίκη.

Φυσικά όμως, σε μια βρεγμένη πίστα τα πάντα μπορούν να γίνουν. Και έγιναν. Ο αλάνθαστος μέχρι τότε Vettel έκανε λάθος, πάτησε στο βρεγμένο κι έχασε τo πίσω μέρος της Red Bull στην πέμπτη στροφή, επιτρέποντας στην McLaren να περάσει μπροστά! Το θαύμα είχε ολοκληρωθεί, ο Button ήταν ο νικητής του Καναδικού Grand Prix!

Τέσσερις ώρες και 5 λεπτά μετά την εκκίνηση του αγώνα, ο Jenson Button, έχοντας βρεθεί στην τελευταία θέση μόλις πριν από 32 γύρους πανηγύριζε την μεγαλύτερη νίκη της καριέρας του. O Vettel έδειχνε απογοητευμένος στη δεύτερη θέση έχοντας χάσει έναν αγώνα, στον οποίο ήταν μπροστά σε όλη του τη διάρκεια μέχρι τον τελευταίο γύρο. Ο Webber κατάφερε στο μεταξύ να περάσει τον Schumacher, στερώντας από τον Γερμανό το πρώτο του βάθρο μετά την επιστροφή του στην Formula 1.

O Petrov τερμάτισε πέμπτος, ενώ ο Massa πήρε στο νήμα την έκτη θέση από τον Kobayashi, με τους Alguersuari, Barrichello και Buemi να ολοκληρώνουν την βαθμολογούμενη δεκάδα.

Τι μας έμεινε: Δύσκολα θα βρεθούν πράγματα τα οποία δεν μας έμειναν από εκείνο τον αγώνα. Η επιστροφή του Button από την 21η θέση στο μέσο του αγώνα και η νίκη του στον μεγαλύτερο αγώνα όλων των εποχών. Το δράμα των 4 ωρών τελείωσε με τον ιδανικότερο τρόπο όχι μόνο για τους φίλους της McLaren, αλλά και για αυτούς της Formula 1.

To πρωτάθλημα του 2011 τελείωσε νωρίς και εύκολα, με τον Sebastian Vettel να κατακτάει τον δεύτερο παγκόσμιο τίτλο του με άνεση. Λίγοι θα θυμούνται το πρωτάθλημα εκείνο, όμως όλοι δεν πρόκειται να ξεχάσουν το έπος που γράφτηκε στο Montreal στις 12 Ιουνίου του 2011. Ήταν η απόδειξη πως ακόμη και στην πιο προβλέψιμη ή ακόμη και βαρετή χρονιά της, η Formula 1 μπορεί να προσφέρει συγκινήσεις που δύσκολα θα συναντήσεις σε άλλο σπορ.

Ακολουθήστε μας στο Twitter και στο Instagram.

Σχόλια

comments

Powered by Facebook Comments

About The Author

Υπεύθυνος MotoGP