Χθες, 10 Μαρτίου, ο John Surtees έφυγε από τη ζωή, αφήνοντας τον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού πιο φτωχό.

Γιος ενός πωλητή μοτοσυκλετών, ο Surtees ξεκίνησε την αγωνιστική του καριέρα οδηγώντας μηχανή grasstrack, όντας μόλις 15 ετών και το 1950, στην ηλικία των 16 πήγε στο εργοστάσιο της Vincent ως εκπαιδευόμενος.

Το 1955, η ομάδα της Norton του έδωσε την ευκαιρία να αγωνιστεί με τη μοτοσυκλέτα της, με τον Βρετανό να κερδίζει τον τότε παγκόσμιο πρωταθλητή, Geoff Duke, στους αγώνες του Silverstone και του Brands Hatch. Ωστόσο, η ομάδα του βρισκόταν σε ιδιαίτερα δύσκολη οικονομική κατάσταση και την επόμενη χρονιά βρέθηκε να οδηγεί για την εργοστασιακή ομάδα της MV Agusta. Οι Ιταλοί τότε του είχαν δώσει το προσωνύμιο “Figlio del vento”, δηλαδή ο «Γιος του ανέμου». Με αυτή κέρδισε το πρωτάθλημα των 500cc του 1956, όμως η επόμενη χρονιά αποδείχθηκε πολύ πιο δύσκολη, με τον Surtees να τερματίζει τρίτος, πίσω από τους δυο αναβάτες της Gilera. Με την απόσυρση της Gilera και της Moto Guzzi, οι MV Agusta έκαναν κυριολεκτικά ό,τι ήθελαν εντός πίστας, με τον ταλαντούχο Βρετανό να κερδίζει τρία συναπτά πρωταθλήματα.

Η μετάβαση στους τέσσερις τροχούς έγινε το 1960, με την ομάδα της Lotus. Μόλις στον δεύτερο αγώνα του, που συμπτωματικά έγινε στην πατρίδα του, τερμάτισε δεύτερος, για να βρεθεί στην Pole έναν αγώνα μετά, στην Πορτογαλία. Το 1963 εντάχθηκε στην ομάδα της Ferrari, για να κερδίσει το παγκόσμιο πρωτάθλημα της F1 μόλις ένα χρόνο μετά. Έγινε ο πρώτος οδηγός και παραμένει ο μοναδικός μέχρι και σήμερα, που έχει καταφέρει να στεφθεί πρωταθλητής στους δυο και τους τέσσερις τροχούς.

Τον Σεπτέμβρη του 1965, ο Βρετανός είχε ένα άσχημο ατύχημα στο Mosport Circuit του Καναδά, οδηγώντας μια Lola T70, με τον Surtees να έχει υποστεί σημαντική παραμόρφωση στο μισό του σώμα. Ωστόσο, με τη βοήθεια των γιατρών, ο οδηγός κατάφερε να επανέρθει στην ενεργό δράση και να διεκδικήσει το πρωτάθλημα της F1 του 1966, για λογαριασμό της Scuderia.

Ωστόσο, η άρνηση της Ιταλικής ομάδας να επιτρέψει στον Βρετανό να τρέξει στον αγώνα του Les Mans εκείνη τη χρονιά, δίνοντάς του τη δικαιολογία πως δεν άντεχε να οδηγεί 24 ώρες, εξαιτίας του ατυχήματός του, άφησε ιδιαίτερη πικρία στον Βρετανό. Αποτέλεσμα ήταν να παραιτηθεί αμέσως από τη Scuderia, με τη Ferrari να τερματίζει δεύτερη πίσω από την Brabham – Repco και τον Surtees να τερματίζει δεύτερος, πίσω από τον πρωταθλητή Jack Brabham.

O Surtees συνέχισε να οδηγεί μέχρι και το 1972, για διάφορες ομάδες, μεταξύ των οποίων η Honda αλλά και η δική του ομάδα, την Surtees Racing Organisation, όπου και τερμάτισε την αγωνιστική του καριέρα. Τιμήθηκε με αρκετές διακρίσεις για τα επιτεύγματά του, από τη Μεγάλη Βρετανία, φτάνοντας να λάβει τον τίτλο του Διοικητή του Τάγματος της Βρετανικής Αυτοκρατορίας το 2016.

Ακολουθήστε μας στο Twitter και στο Instagram.

Σχόλια

comments

Διαβάστε το πρώτο τεύχος του TotalMAG

Powered by Facebook Comments

About The Author

mm
Υπεύθυνος F1

Studying medicine, Proud to be Greek, Fan of Ferrari