Ανακοινώθηκαν πριν λίγες ημέρες τα βασικά χαρακτηριστικά των κινητήρων που θα επιβληθούν στο πρωτάθλημα της Formula 1 το 2021, με στόχο την αύξηση της τηλεθέασης αλλά και του γενικότερου «κοινού» της επιτομής του motorsport. Η συγκεκριμένη αλλαγή στην κατεύθυνση της τεχνολογίας των κινητήρων είχε προαναγγελθεί σχεδόν άμεσα μετά την ανάληψη της… λίγκας από την Liberty Media και έτσι, μετά από την απαραίτητη συζήτηση με τις συμμετέχουσες ομάδες, ανακοινώθηκε επίσημα η χρήση V6 υβριδικών κινητήρων για ακόμα μια φορά, με κάποιες διαφορές σε σχέση με την τρέχουσα κατάσταση.

Πιο συγκεκριμένα, οι κινητήρες θα έχουν και πάλι κυβισμό 1.6 λίτρων, ενώ θα χρησιμοποιούν υπερτροφοδότηση (turbo), όπως και τώρα. Οι αλλαγές με την περισσότερη σημασία, είναι ότι οι μελλοντικοί αυτοί κινητήρες θα έχουν ένα μεγαλύτερο εύρος στροφών σε κάθε σχέση κατά 3000 στροφές ανά λεπτό, κάτι που θα βελτιώσει τον ήχο που παράγουν τα μονοθέσια, ενώ δεν θα υπάρχει το εξάρτημα του MGU-H, με το MGU-K να παραμένει εντός των μονοθεσίων, με μια λίγο διαφορετική χρήση. Αντί να προγραμματίζεται ώστε να αποδίδει την αποθηκευμένη κινητική ενέργεια σε συγκεκριμένα σημεία της κάθε πίστας, θα μπορεί να ενεργοποιείται χειροκίνητα όποτε το επιθυμεί ο οδηγός, θυμίζοντας έτσι το KERS το οποίο υπήρχε στο πρωτάθλημα το 2009.

Οι αλλαγές σχετικά με τα MGU’s μπορούν από τώρα να χαρακτηριστούν ως θετικές, καθώς η αφαίρεση του MGU-H μειώνει την πολυπλοκότητα των κινητήρων ως έναν βαθμό, αφού η εν λόγω τεχνολογία του «e-turbo» όπως αποκαλείται, όπου το MGU-H αποθήκευε και απελευθέρωνε ενέργεια γύρω από την λειτουργία της υπερτροφοδότησης, ήταν ένα πρωτόγνωρο τεχνικό χαρακτηριστικό για τον κόσμο του motorsport όταν εντάχθηκε στους κανονισμούς. Το γεγονός ότι πλέον η συσκευή αυτή δεν θα υπάρχει, θα μειώσει τις εγκαταλείψεις λόγω turbo, οι οποίες ήταν αρκετές φέτος, αλλά και τα προηγούμενα χρόνια όπου υπήρχε το MGU-H (γκουχου-γκουχουHondaγκουχου). Ταυτόχρονα όμως η ύπαρξή του μείωνε το turbo lag, κάτι το οποίο θα πρέπει να δούμε πως και αν μπορεί να εξαλειφθεί ως πρόβλημα.

Το πιο ισχυρό και κυρίως χειροκίνητο MGU-K θα αποτελεί ακόμα ένα στοιχείο στρατηγικής, αλλά και σημείο διαχωρισμού των «έξυπνων» οδηγών από τους υπόλοιπους, ενώ το πόσο καλά λειτουργεί θα εξαρτηθεί και από την δουλειά των εργαζόμενων κάθε ομάδας. Το γεγονός ότι δεν θα απαιτείται να γίνεται η χρήση του σε κάθε γύρο, επιτρέποντας στους οδηγούς να αποθηκεύουν ενέργεια καθώς κινούνται μέσα στην πίστα και να την απελευθερώνουν όποτε αυτοί θέλουν, θα κάνει την διαχείριση μεγάλων κενών όχι μόνο θέμα ικανότητας, αλλά και σωστής χρήσης του MGU-K σε συνδυασμό με την χρήση του DRS. Σχετικά με το τελευταίο, θα μπορούσε να υπάρξει και μια αλλαγή και επί αυτού, ίσως με μια τεχνολογία κοντά στο f-duct της McLaren, η οποία θα επέτρεπε την χειροκίνητη μείωση της οπισθέλκουσας, αλλά κάτι τέτοιο δεν πραγματοποιήθηκε, παρόλο που οπαδοί αλλά και πρώην οδηγοί, όπως ο Eddy Irvine, έχουν εκφράσει τα παράπονά τους για συστήματα όπως το DRS.

Ταυτόχρονα βέβαια, οι ίδιοι οι κινητήρες παραμένουν προβληματικοί έχοντας χαμηλό κυβισμό και… λιγότερους κυλίνδρους από όσους θα ήθελε η πλειοψηφία των φιλάθλων. Η αύξηση των στροφών προφανώς θα αυξήσει και τον τόνο του ήχου, αλλά έχοντας ακούσει παρόμοιες λύσεις, όπως η αλλαγή θέσης του μικροφώνου για τα on-board πλάνα σε ορισμένα μονοθέσια, δεν φαίνεται να υπάρχει μεγάλη ελπίδα για ουσιαστική βελτίωση. Η στροφή στους υβριδικούς V6, η οποία δεν έγινε για την διάσωση του πλανήτη ή για το πόσο μοδάτη είναι η υβριδική κίνηση, δεν έφερε αποτελέσματα, αφού όπως είναι πλέον πασιφανές, η παγκόσμια βιομηχανία στοχεύει στην μετάβαση απευθείας στην ηλεκτροκίνηση και όχι στην επένδυση σε ένα μεταβατικό στάδιο. Έτσι, εφόσον οι ίδιοι οι κατασκευαστές δεν θα αξιοποιήσουν την εν λόγω τεχνολογία σε μεγάλο βαθμό στα αυτοκίνητα παραγωγής τους από εδώ και στο εξής, η Formula 1 ίσως να έπρεπε να διαφοροποιηθεί περισσότερο από την Formula E, γυρνώντας σε V8 ή V10 κινητήρες. Οι κινητήρες αυτοί, όχι μόνο έχουν έναν χαρακτηριστικό ήχο, ο οποίος αποτελεί έναν από τους παράγοντες για τους οποίους η F1 είναι η πιο εμπορική λίγκα μηχανοκίνητου αθλητισμού στον κόσμο, αλλά είναι επίσης ευκολότεροι και πιο οικονομικοί στην ανάπτυξη όσον αφορά τους κατασκευαστές.

Συνολικά οι αλλαγές δεν είναι οι αναμενόμενες, αλλά τουλάχιστον βαδίζουν προς μια σωστή κατεύθυνση με στόχο το θέαμα και τις εξελίξεις. Την ίδια στιγμή όμως η αδυναμία να εισακουστούν οι επιθυμίες του κοινού της Formula 1 ίσως να έχει αρνητικές εξελίξεις. Μένει μόνο να περιμένουμε τέσσερα χρόνια, θα περάσουν!

 

Ακολουθήστε μας στο Twitter και στο Instagram.

Σχόλια

comments

Διαβάστε το πρώτο τεύχος του TotalMAG

Powered by Facebook Comments

About The Author

mm

Μηχανολόγος, gamer, κιθαρίστας και πολλά άλλα. Κόλλησε το μικρόβιο του μηχανοκίνητου αθλητισμού μικρός και πλέον η ασθένεια είναι ανίατη.