Ένας φέρελπις των rally, το μέλλον της Φινλανδίας στο… εθνικό της σπορ, είναι ο Esapekka Lappi.

O Esapekka Lappi ξεκίνησε να αγωνίζεται από το 2007 ενώ κατέκτησε το πρωτάθλημα Φινλανδίας μόλις πριν 5 χρόνια και ήδη προσμετρά μία νίκη στη μεγάλη κατηγορία, και από έναν στο WRC2 και το ERC.

Το 2012 ήταν η χρονιά-ορόσημο για το νεαρό οδηγό, διότι νίκησε και τους επτά αγώνες στο πρωτάθλημα της Φινλανδίας και στέφθηκε πρωταθλητής με το Ford Fiesta S2000. Η Skoda δεν δίστασε να τον εμπιστευτεί και τον ίδιο Οκτώβριο υπέγραψε μαζί του, με σκοπό ο 21χρονος να πάρει μέρος στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα την επόμενη χρονιά. Η επιλογή της τσέχικης εταιρείας τους δικαίωσε απόλυτα, αφού κατακτά τον τίτλο του στο ERC το 2014 με το Skoda Fabia S2000. Αυτός ο τίτλος ήταν που ώθησε και την Skoda να τον προάγει και να τον εντάξει την επόμενη χρονιά στο νέο εγχείρημά της στη δεύτερη κατηγορία του WRC, με σκοπό να εξελίξει το Fabia R5 και να κερδίσει τον τίτλο των κατασκευαστών. Οι επιτυχίες δεν άργησαν να έρθουν για το νεαρό οδηγό, αφού το 2015 τερματίζει τρίτος στη γενική κατάταξη για το πρωτάθλημα του WRC2 και έναν χρόνο μετά κατακτά τον τίτλο του καλύτερου οδηγού στη δεύτερη κατηγορία , δείχνοντας πως ήρθε για να μείνει στο χώρο των rally. Σε αυτό το σημείο να υπενθυμίσουμε ότι το WRC2 λειτουργεί σαν προθάλαμος για την μεγάλη κατηγορία, αφού σκοπό έχει οι οδηγοί να αποκτήσουν εμπειρίες και να ωριμάσουν οδηγικά.

Η Toyota ήθελε να κάνει δυναμικό come back μετά τα 19 χρόνια απουσίας της από τη μεγάλη κατηγορία. Ο Tommi Makinen έστρεψε το βλέμμα του στον πολύπειρο Jari-Matti Latvala αλλά και τον Juho Hanninen, ωστόσο ήθελαν και νέο αίμα, οπότε διάλεξαν και τον νεαρό Φινλανδό. Σκοπός του rookie της Toyota ήταν να δοκιμάσει καινούρια εξαρτήματα για την εξέλιξη του Yaris WRC και κανείς δεν περίμενε αυτό πού θα συνέβαινε. Μόλις στον τρίτο αγώνα στη μεγάλη κατηγορία, έφτασε πολύ κοντά στο βάθρο και εξέπληξε τους πάντες στη Σαρδηνία, γιατί κατάφερε να φύγει με τους 5 βαθμούς της Powerstage και την τέταρτη θέση στην γενική κατάταξη.

Δύο αγώνες μετά στη Φινλανδία, σημείωσε 9 ταχύτερους χρόνους στις εδικές διαδρομές και πήρε την πρώτη νίκη στην καριέρα του στην μεγάλη κατηγορία, δείχνοντας ότι δεν υπολείπεται σε τίποτα από τους teammates του, αλλά και από τους υπόλοιπους οδηγούς. Ωστόσο, η έλλειψη εμπειριών στην άσφαλτο, μπορεί να τον οδήγησαν σε λάθη στη Γερμανία και να τερμάτισε κάτω από την 20άδα, όμως ύστερα από ανάλυση του Σαββάτου, βρήκε τα λάθη που έκανε, άνοιγε πιο νωρίς το γκάζι, βελτιώθηκε και σημείωσε ανταγωνιστικούς χρόνους την Κυριακή (ήταν ο ταχύτερος σε μία ειδική διαδρομή).

Οι μέχρι τώρα επιδόσεις του στο WRC είναι απλά ένας οιωνός για το τι θα ακολουθήσει στο μέλλον και το όνομά του σίγουρα θα γραφτεί στον πίνακα των πρωταθλητών.

Ακολουθήστε μας στο Twitter και στο Instagram.

Σχόλια

comments

Powered by Facebook Comments

About The Author

mm

Τα αυτοκίνητα είναι η αγάπη μου, τα ράλλυ το πάθος μου. Σπουδάζω στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.