Checking The Pacenotes - Season 3 - Rally Φινλανδίας

Μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα οι ομάδες και οι οδηγοί επέστρεψαν στην δράση στο Rally Φινλανδίας, σε έναν, ακόμα, αγώνα που είχε ατυχίες, προβλήματα και μάχες μέχρι και την PowerStage. Ας δούμε πώς τα πήγαν οδηγοί και ομάδες!

Ott Tanak: Βαθμολογία 10/10

Ο Εσθονός της Toyota έκανε έναν εξαιρετικό αγώνα, ξεκινώντας με την νίκη στην υπερειδική Harju την Πέμπτη. Την Παρασκευή το πρωί συνέχισε δυνατά, κερδίζοντας την πρώτη ειδική της ημέρας. Στην συνέχεια έδινε μάχη με τον Mads Ostberg, ο οποίος εκκινούσε αρκετά πιο πίσω, με τον Tanak να κάνει εκπληκτικούς χρόνους παρά το ότι εκκινούσε στην τρίτος στις ειδικές. Στο τέλος της ημέρας κατάφερε να έχει προβάδισμα μερικών δευτερολέπτων από τον Νορβηγό, το οποίο πολλαπλασίασε το Σάββατο, όπου εκκινούσε πίσω του, και ο δρόμος ισάξιος και για τους δύο. Από κει και πέρα διαχειρίστηκε άψογα τον αγώνα, δεν ρίσκαρε, και πήρε την δεύτερη φετινή του νίκη. Μάλιστα, ο ίδιος γίνεται ο δεύτερος Εσθονός που κερδίζει τον αγώνα των 1000 λιμνών, μετά τον Markko Martin, που κατέκτησε εκεί τη νίκη το 2003.

Mads Ostberg: Βαθμολογία 10/10

Κατά την διάρκεια του καλοκαιρινού διαλείμματος, ο Νορβηγός της Citroen έκανε εκτεταμένες δοκιμές με τον C3 WRC, τόσο στην άσφαλτο όσο και στο χώμα, δοκιμάζοντας πολλές αναρτήσεις και διαφορικά. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός πως, τα μέρη που τον βόλευαν, τα είχαν απορρίψει τόσο ο Kris Meeke καιο Craig Breen, όσο και ο Khalid Al Qassimi. Ωστόσο, αυτά του έδιναν την δυνατότητα να έχει καλύτερη αίσθηση από το C3 WRC. Επίσης η Citroen έφερε αναβαθμίσεις στην γεωμετρία της εμπρός ανάρτησης, κάτι που επίσης βελτίωσε την απόδοση του αυτοκινήτου της. Ο Ostberg έδωσε μάχη την Παρασκευή για την πρώτη θέση, αλλά στην συνέχεια δεν κατάφερε να ακολουθήσει τον ρυθμό του Tanak. Μία λάθος απόφαση, το Σάββατο το απόγευμα, να πάρει δύο ρεζέρβες του χάλασε την καλή αίσθηση που είχε, με αποτέλεσμα να τον πλησιάσει αρκετά ο Jari-Matti Latvala. Η μάχη τους κράτησε μέχρι και την PowerStage, όπου ο Νορβηγός κατάφερε να κρατηθεί μπροστά από τον Φινλανδό.

Jari-Matti LatvalaΒαθμολογία 9/10

Ο Φινλανδός πριν την έναρξη του αγώνα ήταν ένα από τα φαβορί για την νίκη του Rally Φινλανδίας, αφού πέρσι ήταν αρκετά δυνατός. Φέτος τα πράγματα δεν ξεκίνησαν τόσο καλά, αφού την Παρασκευή το πρωί δεν είχε την αυτοπεποίθηση να πιέσει στο όριο το Yaris WRC. Το απόγευμα έκανε αλλαγές στο αυτοκίνητο του και κατάφερε να βελτιώσει αρκετά τον ρυθμό του. Το Σάββατο κατάφερε να μειώσει δραματικά την διαφορά από τον Ostberg, αλλά δεν κατάφερε να κλέψει την δεύτερη θέση του βάθρου. Με την τρίτη θέση ο Latvala βάζει τέλος σε ένα σερί κακών αποτελεσμάτων και εγκαταλείψεων, αλλά παραμένει αρκετά πίσω στην βαθμολογία σε σύγκριση με τους teammates του.

Hayden Paddon: Βαθμολογία 8/10

O Νεοζηλανδός ήταν ο ταχύτερος οδηγός της Hyundai, έχοντας καλό ρυθμό και αποφεύγοντας τα λάθη. Απέφυγε τα λάθη που έκανε ο teammate του Andreas Mikkelsen, είχε καλό ρυθμό και εξετέλεσε τον στόχο που του είχε θέσει η ομάδα. Στόχος του ήταν να κρατήσει πίσω του τα Fiesta WRC της M-Sport, κάτι το οποίο και έκανε, νικώντας στα ίσια τον Teemu Suninen το Σάββατο. Το Σάββατο το βράδυ βρισκόταν στην 5η θέση της γενικής κατάταξης, αλλά η εγκατάλειψη του Esapekka Lappi τον ανέβασε στην 4η, όπου και τερμάτισε χωρίς να απειλεί και χωρίς να απειλείται.

Sebastien Ogier: Βαθμολογία 6/10

Ο Γάλλος, 5 φορές πρωταθλητής, ήξερε ότι το τριήμερο του Rally Φινλανδίας θα είναι δύσκολο γι’αυτόν, με την θέση στην οποία εκκινούσε. Ωστόσο, η M-Sport διέθεσε το νέο αεροδυναμικό πακέτο, αλλά και τις νέες αναρτήσεις στο Fiesta του. Αυτό δεν τον βοήθησε, ίσα ίσα που τον δυσκόλεψε, αφού είχε μόλις μία μέρα δοκιμών για να δοκιμάσει και να φέρει στα μέτρα του όλα τα νέα μέρη. Αυτή η δυσκολία φάνηκε το Σάββατο, που με καλύτερη θέση εκκίνησης δεν μπορούσε να κινηθεί στον ίδιο ρυθμό με τους teammates του. Ωστόσο, ο Malcolm Wilson δεν τον άφησε για πολύ πίσω από τον Ουαλό, αφού πήρε εντολή να τον αφήσει να περάσει στην τελευταία ειδική της ημέρας. Τα team orders της M-Sport δεν τελείωσαν εκεί, αφού την Κυριακή πριν την PowerStage ο Teemu Suninen πήρε ποινή 20 δευτερολέπτων ώστε ο Ogier να κερδίσει ακόμα μία θέση και να τερματίσει 5ος. Στόχος του Γάλλου είναι ένας καλός τερματισμός του Rally Γερμανίας, όπου ελπίζει να μαζέψει ακόμα περισσότερο την βαθμολογική διαφορά από τον Thierry Neuville.

Teemu Suninen: Βαθμολογία 7.5/10

Ο Φινλανδός της M-Sport πριν την έναρξη του αγώνα είχε ως στόχο έναν τερματισμό στο βάθρο, που δεν κατάφερε να πάρει πέρσι, αλλά η απόδοση του Fiesta WRC αλλά και ο ρυθμός του δεν του το επέτρεψαν. Το μόνο που τον παρηγορούσε στις ειδικές του Rally Φινλανδίας ήταν ότι ήταν ο ταχύτερος από τα τρία Fiesta WRC της Βρετανικής ομάδας.

Διαβάστε το έκτο τεύχος του TotalMAG

Elfyn Evans: Βαθμολογία 6.5/10

Ο Ουαλός πέρσι τερμάτισε στην δεύτερη θέση, αλλά φέτος ήταν αρκετά μακριά από την περσινή απόδοση του. Από την αρχή του αγώνα το αυτοκίνητο του δεν του έδινε την αυτοπεποίθηση να πιέσει, έτσι έμεινε από την αρχή στις πίσω θέσεις, ενώ έχασε άλλη μία από τα team orders της ομάδας του.

Craig Breen: Βαθμολογία 8/10

Ο Ιρλανδός της Citroen έδειξε αρκετά δυνατός στο Shakedown, και χαρούμενος την απόδοση του C3 WRC. Ωστόσο οι ατυχίες του συνεχίστηκαν για ακόμα έναν αγώνα. Στην πρώτη ειδική της Παρασκευής χτύπησε μία πέτρα η οποία τον έστειλε εκτός αγωνιστικής γραμμής, με αποτέλεσμα να κλατάρει το πίσω δεξιά ελαστικό. Από αυτό το συμβάν έχασε 40 δευτερόλεπτα. Στην συνέχεια, πίεσε, και μείωσε αρκετά από τον χαμένο χρόνο, αλλά ένα πρόβλημα στην αντλία καυσίμου στην υπερειδική της Παρασκευής του στέρησε όποιες ελπίδες είχε για να αναρριχηθεί στην κατάταξη.

Thierry Neuville: Βαθμολογία 6/10

Ο Βέλγος ήξερε ότι πήγαινε στο Rally Φινλανδίας με μεγάλο ‘ντισαβαντάζ’, αφού θα εκκινούσε στην πρώτη θέση. Μετά από ένα σερί νικών ήταν η ώρα να «πληρώσει» την πρωτοπορία στο πρωτάθλημα. Επίσης ήξερε ότι η Hyundai ποτέ δεν ήταν δυνατή στις ειδικές της Φινάνδίας, αφού δεν έχει καταφέρει να βρεθεί ποτέ στο βάθρο των νικητών. Την Παρασκευή, μέχρι το λάθος του, ήταν αρκετά κοντά στον Sebastien Ogier, αλλά το λάθος του στην 5η ειδική διαδρομή τον έριξε στην 10η θέση. Κατάφερε να τερματίσει μία θέση πιο πάνω μετά και την εγκατάλειψη του Esapekka Lappi.

Andreas Mikkelsen: Βαθμολογία 4/10

Ο Νορβηγός έκανε ακόμα έναν κακό αγώνα, αφού στην 4η ειδική διαδρομή είχε έξοδο, χάνοντας περίπου 3 λεπτά, αφού άκουσε λάθος μία σημείωση του συνοδηγού του Anders Jaeger, και μπήκε με μία ταχύτητα πάνω στην στροφή. Πριν το ατύχημα η αίσθηση που είχε από το i20 Coupe WRC δεν ήταν και η καλύτερη, αφού το νέο κεντρικό διαφορικό διαφορικό άλλαξε αρκετά την συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Έτσι, περιορίστηκε στην 10η θέση της κατάταξης.

Esapekka Lappi: Βαθμολογία –

Ο περσινός νικητής του αγώνα δεν ξεκίνησε καλά τον φετινό αγώνα, αφού στην πρώτη ειδική της Παρασκευή ο κινητήρας του Yaris WRC έσβησε σε μία αργή αριστερή στροφή, χάνοντας αρκετά χρόνο. Επίσης το Yaris WRC δεν είχε την αίσθηση που ήθελε, αλλά κατάφερε να την βρει το απόγευμα, μετά από κάποιες αλλαγές στο κεντρικό διαφορικό. Στην συνέχεια ο ρυθμός του ήταν εξαιρετικός, αφού κατάφερε να ανέβει στην 4η θέση μέχρι το Σάββατο το βράδυ. Την Κυριακή μπήκε στην πρώτη ειδική αρκετά δυναμικά ελπίζοντας να μειώσει της διαφορά από του Latvala και Ostberg, αλλά ένα λάθος λίγα μέτρα πριν τον τερματισμό τον ανάγκασε να εγκαταλείψει.

Καλύτερος οδηγός του αγώνα: Ott Tanak Ο Εσθονός έκανε απλά έναν εξαιρετικό αγώνα, παρόλο που εκκινούσε από την τρίτη θέση την Παρασκευή.

Χειρότερος οδηγός του αγώνα: Andreas Mikkelsen Το λάθος του στην 4η ειδική διαδρομή κόστισε τόσο στον ίδιο, όσο και στην ομάδα (βαθμολογικά) αλλά και δεν κατάφερε να κόψει βαθμούς από τον Sebastien Ogier.

Καλύτερη ομάδα του αγώνα: Citroen Όλοι περίμεναν την Toyota να είναι δυνατή σε αυτόν τον αγώνα, αλλά οι Γάλλοι έκαναν την έκπληξη, με το C3 WRC να είναι αρκετά ανταγωνιστικό.

Χειρότερη ομάδα του αγώνα: M-Sport Η Βρετανική ομάδα ήταν αρκετά μακριά από τον ανταγωνισμό, χωρίς να μπορεί να βρει λύσεις για να κάνει το Fiesta WRC πιο γρήγορο.

Επόμενος σταθμός του WRC είναι το Rally Γερμανίας, το οποίο θα διεξαχθεί 16 με 19 Αυγούστου.

Δείτε την βαθμολογία του WRC εδώ.

Ακολουθήστε μας στο Twitter και στο Instagram.

Σχόλια

comments

Powered by Facebook Comments

About The Author

mm

Το motorsport είναι η αρρώστια μου. Σπουδάζω Διοίκηση Επιχειρήσεων και γράφω στο totalracing.gr.