Οι πρώτοι δύο αγώνες μετά το θερινό διάλειμμα ολοκληρώθηκαν κι είναι η κατάλληλη ώρα να κατατάξουμε οδηγούς κι ομάδες με βάση την απόδοσή τους σε Spa και Monza.

 

Οι οδηγοί:

1. Lewis Hamilton (+1)

Είναι πειστικά γρήγορος και σταθερός, κι αυτό σημαίνει πως το 2/2 μετά το καλοκαιρινό break έρχεται σχεδόν ως απόρροια της θέλησής του. Σαφώς ταχύτερος, όχι μόνο από τις δύο Ferrari, αλλά κι από τον teammate του, κι αυτό τον θέτει για πρώτη φορά στην κορυφή της βαθμολογίας, έστω και για 3 βαθμούς.

 

2. Daniel Ricciardo (+1)

Το πιο λαμπρό χαμόγελο του paddock είναι κι ένας πολύ φορμαρισμένος οδηγός. Το βάθρο στο Spa κι η ανάκαμψη στη Monza το αποδεικνύουν περίτρανα, ενώ και η συνολική βελτίωση της RB13 έχει βοηθήσει στο έργο του Αυστραλού.

 

3. Sebastian Vettel (-2)

Στο Spa κατάφερε να παλέψει, να χάσει για λίγο, κι αυτό τιμά τόσο τον ίδιο, όσο και την ομάδα του που προσπάθησε να αντιμετωπίσει την δυνατή Mercedes σε τέτοιες πίστες. Ωστόσο, η παρουσία του καθ΄όλη τη διάρκεια του τριημέρου στην Ιταλία τον αφήνει εκτεθημένο, και δείχνει πως θα πρέπει να ανεβάσει την απόδοσή του, αν θέλει να μην χάσει την επαφή του από τον Hamilton.

 

4. Valtteri Bottas (-)

Σταθερός είναι ο Φινλανδός της Mercedes, που αγώνα με τον αγώνα δίνει λόγους στον Toto Wolff να ανανεώσει για παραπάνω από 1 έτος τη συνεργασία τους.

 

5. Kimi Raikkonen (+2)

Πολύ θετικός, γρήγορος και, όσο κι αν ο ίδιος τονίζει ότι η ανανέωση του συμβολαίου του με τη Scuderia δεν παίζει ρόλο σε αυτό, το γεγονός ότι έχει εξασφαλίσει το μέλλον του μπορεί και να του έχει δώσει την απαραίτητη αυτοπεποίθηση για να αποδίδει καλύτερα.

 

6. Esteban Ocon (+4)

Η ψυχραιμία του στο συμβάν με τον Perez στο Βέλγιο (εντός πίστας, διότι εκτός αυτής ξέσπασε), οι κατατακτήριες στη Monza και ο αγώνας που έκανε καθιστούν τον Ocon τον καλύτερο οδηγό εκτός των τριών πρώτων ομάδων.

 

7. Max Verstappen (-1)

Ο Ολλανδός έχασε μία θέση στην κατάταξή μας, αλλά μόνο γιατί βελτιώθηκε αισθητά ο Ocon. Ο ίδιος μοιάζει σταθερός, και φυσικά η εγκατάλειψη στο Βέλγιο, καθώς και το κλατάρισμα στη Monza δεν μας επιτρέπουν να κρίνουμε απόλυτα την απόδοσή του, αν και ήταν ιδιαίτερα ανταγωνιστικός και με πολύ καλό ρυθμό μετά το αναγκαστικό του pit stop στην Ιταλία.

 

8. Nico Hulkenberg (-)

Παραμένει 10 σκαλιά καλύτερος του Palmer, παραμένει η μοναδική ελπίδα της Renault για βαθμούς στη φετινή σεζόν, και ο ίδιος δείχνει να έχει βελτιώσει την απόδοσή του και στις κατατακτήριες, εκεί δηλαδή που υστερούσε στην αρχή της χρονιάς.

 

9. Lance Stroll (+7)

Μεγάλο «άλμα» στην κατάταξη έκανε ο Καναδός της Williams. Έφτασε κοντά στους βαθμούς στο Βέλγιο, ενώ μία εβδομάδα μετά έκανε τις κατατακτήριες της ζωής του, φτάνοντας 4ος υπό βροχή, εκκινώντας 2ος, αποφεύγοντας τα λάθη και τερματίζοντας 7ος.

 

10. Felipe Massa (+3)

Εξίσου βελτιωμένος κι ο βετεράνος της ομάδας του Grove. Με τους δύο τερματισμούς στην 8η θέση, ο Βραζιλιάνος συνεισφέρει τα μέγιστα στην προσπάθεια της ομάδας του να φτάσει και να ξεπεράσει τη Force India.

 

11. Sergio Perez (-2)

Ο Μεξικάνος ήταν απαράδεκτος στο Βέλγιο, κι όχι λόγω απόδοσης, αλλά λόγω συμπεριφοράς. Στη Monza προσπάθησε να ανακάμψει, να αφήσει πίσω του το άσχημο συμβάν και να μπει στους βαθμούς, κάτι που το κατάφερε.

 

12. Carlos Sainz (-1)

Οριακά στους βαθμούς στο Spa, 14ος στη Monza, μακριά από τον καλό του εαυτό, αν και η απόδοση της Toro Rosso δεν του επέτρεψε κάτι καλύτερο, ειδικά στην Ιταλία.

 

13. Romain Grosjean (-1)

Εντυπωσιακά γρήγορος στο Spa, αλλά πολύ μακριά από εκεί που θα μπορούσε στη Monza. Πρακτικά, ο Γάλλος έκανε δύο εκ διαμέτρου αντίθετους αγώνες, ενώ θα μπορούσε για κάτι πολύ καλύτερο.

 

14. Stoffel Vandoorne (-1)

Είναι πάνω από τον Alonso, αλλά μόνο και μόνο γιατί ο ίδιος ανέβασε την απόδοσή του. Δεν είναι τόσο στη σκιά του Ισπανού όσο ήταν στην αρχή της χρονιάς, κι αυτό τον τιμά. Δεν είναι εύκολο να μοιράζεσαι το γκαράζ με τον Nando…

 

15. Fernando Alonso (-10)

Έπεσε 10 θέσεις, αλλά δεν έπεσε ο ίδιος. Σίγουρα στο Spa θα μπορούσε να παλέψει κι άλλο, αλλά στη Monza δεν ήταν στο χέρι του. Η πτώση του επέρχεται από την άνοδο άλλων οδηγών, αλλά και τη δική του στασιμότητα – μία στασιμότητα που μπορεί να αποτελεί και μία μορφή διαμαρτυρίας για την κατάσταση με τη Honda.

 

16. Jolyon Palmer (+3)

Η απόδειξη ότι οι διακοπές κάνουν καλό. Ο Βρετανός επέστρεψε από τη θερινή ραστώνη με πολλή όρεξη, ήταν σαφώς ταχύτερος του teammate του στο Βέλγιο, αν και το λάθος του στην Ιταλία στη μάχη με τον Alonso «χαλάει» τη συνολική του εικόνα.

 

17. Kevin Magnussen (-)

Όσο καλύτερος κι αν είναι από τον Gutierrez, o Δανός δεν είναι αρκετά καλός για να ανταγωνιστεί τον Grosjean και αυτό φαίνεται αγώνα με τον αγώνα.

 

18. Pascal Wehrlein (-4)

Έπεσε αρκετά η απόδοσή του, ενώ ήταν και χειρότερος από τον Ericsson (πράγμα πολύ σπάνιο).

 

19. Daniil Kvyat (+1)

Ανέβασε την απόδοσή του, απέφυγε τα λάθη και μπόρεσε να βρεθεί κοντά στις θέσεις των βαθμών και στους δύο αγώνες.

 

20. Marcus Ericsson (-2)

Πολύ δύσκολοι αγώνες και για τις δύο Sauber, πολύ κατώτερος και των προσδοκιών όμως ο Σουηδός.

 

Οι ομάδες:

1. Mercedes (+1)

Οι Γερμανοί τα έκαναν όλα σωστά, σε δύο πίστες που στόχος ήταν ξεκάθαρος: η νίκη. Μπόρεσαν να κάνουν το 1-2 στη Monza, στον πλέον καταλυτικό αγώνα για την έκβαση του πρωταθλήματος των Κατασκευαστών, όπως εξελίσσεται η κατάσταση.

 

2. Red Bull (+1)

Οι «Ταύροι» βελτιώνονται αγώνα με τον αγώνα, αν κι ακόμα υπάρχει περιθώριο για βελτίωση σε αρκετούς τομείς. Ωστόσο, το γεγονός ότι μπόρεσαν να είναι η δεύτερη καλύτερη ομάδα στην πιο απαιτητική για τον κινητήρα πίστα της σεζόν αποδεικνύει τα βήματα πρόοδου που έχουν γίνει.

 

3. Ferrari (-2)

Κατώτερη των απαιτήσεων η Scuderia, ειδικά στον εντός έδρας αγώνα της. Δεν μπόρεσε να βρει απαντήσεις στα προβλήματα, κυρίως στην ισορροπία του μονοθέσιου, κι αυτός της στοιχίζει και θα της στοιχίζει για όσο συνεχίζεται.

 

4. Renault (+2)

Ενθαρρυντική εμφάνιση στους δύο αγώνες μετά το καλοκαιρνό διάλειμμα για την γαλλική ομάδα, που δείχνει να βρίσκει τα πατήματά της, ενόψει του πολύ σημαντικού 2018.

 

5. McLaren (-1)

Σαν ομάδα, η McLaren εντυπωσιάζει με δεδομένο και την μονάδα ισχύος που διαθέτει. Ωστόσο, η Renault έκανε σαφώς καλύτερη δουλειά σε Spa και Monza και δικαιωματικά χάνει μία θέση στην κατάταξη.

 

6. Williams (+3)

Μετά τη Renault, η ομάδα που έκανε τη διαφορά ήταν η Williams, που παρά το ότι διανύει μία πολύ δύσκολη χρονιά αγωνιστικά, μπορεί και κάνει τα «ξεσπάσματα» και μας θυμίζει ότι λείπει από το σπορ η δική της δυνατή παρουσία. Μόνο ψεγάδι η λάθος στρατηγική στον Stroll στη Monza.

 

7. Force India (-2)

Το συμβάν στο Spa και το γεγονός ότι μόνο ένας «τράβηξε το κουπί» σε αυτούς τους δύο αγώνες αφήνει 7η την ινδική ομάδα.

 

8. Haas (-1)

Υποχωρεί και η Haas, που μπορεί να ξεκινά θετικά το δεύτερο μισό της χρονιάς, αλλά θα μπορούσε να κάνει το κάτι παραπάνω.

 

9. Toro Rosso (-1)

Στα επίπεδα της κινήθηκε η Toro Rosso, αν και θα μπορούσε να έχει και τους δύο οδηγούς της στους βαθμούς στο Spa.

 

10. Sauber (-)

Υπομονή για το 2018.

 

 

Ακολουθήστε μας στο Twitter και στο Instagram.

Σχόλια

comments

Powered by Facebook Comments

About The Author

mm