Η αγωνιστική χρονιά πλησιάζει στο τέλος της, με το Grand Prix της Μαλαισίας να αποτελεί τον προτελευταίο σταθμό του φετινού πρωταθλήματος. Η πίστα της Sepang θα φιλοξενήσει για 17η φορά αγώνα του MotoGP, με το κορυφαίο πρωτάθλημα μοτοσυκλέτας να έχει να επιδείξει αρκετούς ενδιαφέροντες αγώνες εκεί μέχρι σήμερα.

Το σιρκουΐ της Sepang που εδρεύει κοντά στο αεροδρόμιο της Kuala Lumpur, άνοιξε το 1999, φιλοξενώντας αμέσως αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος μοτοσυκλέτας. Πρώτος νικητής αναδείχθηκε ο Kenny Roberts jr με την Suzuki του, όμως πιο επιτυχημένος κατακευαστής και στη Μαλαισία είναι η Honda, με 14 νίκες. Ο αναβάτης με τις περισσότερες νίκες στο ενεργητικό του είναι ο Valentino Rossi, μετρώντας έως τις μέρες μας 6 νίκες.

Ο αγώνας της Μαλαισίας έχει συνδέσει το όνομά του με τις υψηλές θερμοκρασίες, τα μεγάλα ποσοστά υγρασίας αλλά και για το γεγονός ότι μας έχει δώσει πολλές φορές πρωταθλητή, καθώς βρίσκεται τα τελευταία χρόνια στα GP που κλείνουν την αγωνιστική χρονιά. Ο λόγος όμως που η πίστα στο Selangor είναι ιδιαίτερα γνωστή στους φίλους των αγώνων, δεν είναι άλλος απ’ το ότι εκεί έχει χαθεί ένα νέο παιδί, ένας αναβάτης μόλις 24 ετών, ο Marco Simoncelli. Ο Ιταλός έχασε τη ζωή του εκεί το 2011, σε ένα ατύχημα που ακόμη και σήμερα στοιχειώνει τις μνήμες μας.

Περνώντας στο σήμερα, ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Marc Marquez ταξιδεύει στη Sepang, έχοντας εγκαταλείψει στον προηγούμενο αγώνα του Phillip Island. Ο αναβάτης του HRC είναι «ή του ύψους ή του βάθους» στη Μαλαισία, έχοντας τέσσερις pole position (125cc 2009, 2010, MotoGP 2013, 2014), χωρίς όμως τα ανάλογα αποτελέσματα στους αγώνες. Το 2009, 2011, 2012 και 2015 ο Ισπανός είχε εγκαταλείψεις, ενώ πέρυσι ηταν ένας εκ των δύο «πρωταγωνιστών» στη λυσαλλέα μάχη που είχε με τον Rossi. Ο 23χρονος φυσικά και έχει κερδίσει και εδώ, το 2010 ως αναβάτης της μικρής κατηγορίας των 125cc και το 2014 στο MotoGP.

Ο Valentino Rossi όπως προείπαμε, είναι ο αναβάτης με τις περισσότερες νίκες στο ενεργητικό του στη Sepang, έχοντας κερδίσει τις χρονιές 2001 (500cc), 2003, 2004, 2006, 2008 και 2010. Ο Ιταλός έχει και ένα μεγάλο αριθμό pole position να επιδείξει εκεί, έχοντας εκκινήσει απ’ την πρώτη θέση του σχηματισμού εκκίνησης 5 φορές (250cc 1999, MotoGP 2003, 2004, 2006 και 2009).

Ο 37χρονος αναβάτης της Yamaha έχει και αρκετές άσχημες στιγμές στην Μαλαισία, με την πρώτη να είναι η ακούσια συμμετοχή του στο δυστύχημα του καλού του φίλου Simoncelli. Η δεύτερη πιο άσχημη στιγμή του Ιταλού εκεί ήρθε το 2015, όταν και ενεπλάκη σε μάχη με τον Marquez, με τα γνωστά σε όλους αποτελέσματα. Εκεί είναι που ο Rossi έχασε ουσιαστικά τον περσινό τίτλο, λόγω της τιμωρίας που του επιβλήθηκε μετά το τέλος του αγώνα.

Για τον Jorge Lorenzo, θα λέγαμε ότι το Μαλαισιανό GP δεν είναι και το καλύτερό του, μιας και δεν έχει κερδίσει ποτέ στην εν λόγω πίστα για το MotoGP. Η μία και μοναδική νίκη του Ισπανού ήρθε στην κατηγορία των 250cc, 10 χρόνια πριν. Βέβαια ο αναβάτης της Yamaha έχει να επιδείξει 8 παρουσίες στο βάθρο των νικητών, με τις καλύτερες του στιγμές να είναι το 2010 (3ος) και το 2012 2ος), όταν και σε συνδυασμό με το βάθρο, πανηγύρισε και δύο εκ των τριών Παγκόσμιων Τίτλων του στη μεγάλη κατηγορία.

Ένα ακόμη αναβάτης με σπουδαία παράδοση στη Μαλαισία είναι ο teammate του Marquez, Dani Pedrosa. Ο Ισπανός έχει κερδίσει 5 φορές στη Sepang, με τις τρεις εξ αυτών να είναι τα τελευταία 4 χρόνια. Όμως, ο βραχύσωμος Dani είναι ακόμη τραυματίας και δεν θα αγωνιστεί για 3ο συνεχή αγώνα, με τη θέση του να δίνεται στο Hiroshi Aoyama. Και κάπου εδώ αρχίζουν τα ερωτηματικά για την Repsol Honda και το HRC γενικότερα.

Το HRC έχει μια θέση κενή για 3η φορά φέτος, με τους ανθρώπους της Repsol να δίνουν τη μοτοσυκλέτα του Pedrosa δύο φορές στον Aoyama και μία στο Nicky Hayden, έχοντας μάλιστα ανοιχτούς λογαριασμούς τόσο στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, όσο και ομάδων. Οι Ιάπωνες έχουν τις επιλογές των Cal Crutchlow και Jack Miller, και κατά τη γνώμη μου, τις αφήνουν ανεκμετάλλευτες.  Και μπορεί ο Crutchlow (αν και σε εξαιρετική φόρμα) να μην έχει απ’ ευθείας συμβόλαιο με τη Honda και γι’ αυτό να μην τον επιλέγουν στη Repsol, μια θέση στην εργοστασιακή ομάδα όμως θα ήταν η τέλεια επιβράβευση για τις δύο νίκες που έχει χαρίσει στον κατασκευαστή φέτος ο Βρετανός.

Όσο για την περίπτωση του Miller, τι μπορεί να ειπωθεί. Ο Αυστραλός έχει απ’ ευθείας συμβόλαιο με τo HRC, μένοντας όμως και γι’ αυτόν τον αγώνα με την ομάδα του. Οι άνθρωποι της Honda απ’ ότι φαίνεται δεν παίρνουν μαθήματα απ’ τους άλλους, αφού η Ducati για παράδειγμα έδωσε δύο(!) φορές την Desmosedici GP του Iannone σε έναν αναβάτη μιας εκ των δορυφορικών ομάδων της (Hector Barbera – Avintia), αν και η κίνησή της αυτή δεν απέφερε καρπούς. Τουλάχιστον, το τόλμησε και έδωσε μια ευκαιρία σε ένα απ’ τα δικά της «παιδιά».

Η Ducati έχει αρκετά καλές μνήμες στη Sepang αλλά παλαιότερα, όταν η κατηγορία των τετράχρονων μοτοσυκλετών άρχισε να εδραιώνεται στους αγώνες. Οι «κόκκινοι» μετρούν τρεις νίκες (2005 – Capirossi, 2007 και 2009 – Stoner), όμως τα τελευταία  χρόνια η καλύτερη τους θέση έχει έρθει απ’ τον Hayden το 2012 (4ος).

Η Suzuki, αν και ξεκίνησε εντυπωσιακά τη σταδιοδρομία της στο Grand Prix της Μαλαισίας με νίκες του Kenny Roberts jr (1999, 2000), δεν συνέχισε ανάλογα. Οι χειρότερες χρονιές για το εργοστάσιο του Hamamatsu ήταν το 2003 και 2004, όταν οι μοτοσυκλέτες τους τερμάτιζαν μετά βίας στην πρώτη 15αδα. Στη συνέχεια τα πράγματα βελτιώθηκαν, με τους Ιάπωνες να έχουν κάθε χρόνο τερματισμό μέσα στην πρώτη 10αδα. Πέρυσι η ομάδα που διαευθύνει ο Davide Brivio είδε τους αναβάτες της να μάχονται όμορφα, τερματίζοντας στην 7η (A. Espargaro) και 8η (Vinales) θέση αντίστοιχα.

Για το τέλος, αφήσαμε τον καιρό, ο οποίος αναμένεται για ακόμη μια φορά να δυσκολέψει τις προσπάθειες αναβατών και ομάδων. Η μετεωρολογική υπηρεσία δίνει καταρρακτώδεις βροχές τόσο την Παρασκευή όσο και το Σάββατο, με την Κυριακή να δίνει πιο ήπιων τόνων… βροχή. Έτσι και με τον αγώνα να αναμένεται να μας θυμίσει εικόνες απ’ το 2012 (όπου έβρεχε καταρρακτωδώς), αναμένουμε την Παρασκευή ώστε να μπουν οι αναβάτες στην πίστα. Και μην ξεχνιόμαστε, για τελευταία φορά φέτος έχουμε πρωϊνό ξύπνημα…

Διαβάστε το τρίτο τεύχος του TotalMAG

 

Ακολουθήστε μας στο Twitter και στο Instagram.

Σχόλια

comments

Powered by Facebook Comments