Αυτό ήταν. Φτάσαμε στο τέλος μιας ακόμη αγωνιστικής χρονιάς. Μιας χρονιάς γεμάτης, με μεγάλες μάχες, πολλούς διαφορετικούς νικητές, βρόχινους αγώνες, τραυματισμούς πρωτοκλασσάτων αναβατών και έντονο μεταγραφικό παζάρι. Πάμε λοιπόν για το τελευταίο φετινό Race Preview.

Το Grand Prix της Βαλένθια είναι το τέταρτο κατά σειρά που πραγματοποιείται σε Ισπανικό έδαφος, με το σιρκουΐ στο Cheste να παίρνει το όνομά του απ’ τον τοπικό ήρωα, Ricardo Tormo. Ο Ισπανός Tormo ήταν δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής των 50cc, αγωνιζόμενος όλα του τα χρόνια σε μικρές κατηγορίες των 50, 80 και 125cc.

Η πίστα ξεκίνησε να χτίζεται το 1998, ενώ την επόμενη κιόλας χρονιά άνοιξε τις πύλες της, φιλοξενώντας  και τον πρώτο της αγώνα για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα μοτοσυκλέτας. Ο πρώτος αναβάτης που ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου της Βαλένθια ήταν ο Regis Laconi, οδηγώντας μια Yamaha YZR 500 για λογαριασμό της Red Bull. Και μπορεί η Yamaha να ξεκίνησε με το δεξί τις υποχρεώσεις της εκεί, η εταιρία με τις περισσότερες νίκες στην μεγάλη κατηγορία όμως είναι και σε αυτή την περίπτωση η Honda, με 8 νίκες.

Ο φετινός Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Marc Marquez, φθάνει στον εντός έδρας αγώνα του προερχόμενος από δύο διαδοχικές εγκαταλείψεις από προσωπικά του λάθη. Στην Ισπανία όμως θα έχει την ευκαιρία να «κλείσει» την φετινή χρονιά με ένα καλό αποτέλεσμα, αρχικά λόγω του ότι θα βρίσκεται μπροστά στους συμπατριώτες του και εν συνεχεία λόγω του ότι ο Ισπανός έχει καλή παράδοση εκεί.

Ο 23χρονος αναβάτης της Repsol Honda έχει επιτύχει δύο νίκες στο GP της Βαλένθια, με την πρώτη του να έρχεται με πανηγυρικό τρόπο το 2012 στη Moto2. Εκεί, ο Marquez, αν και έγραψε τον 2ο ταχύτερο χρόνο στις κατατακτήριες του Σαββάτου, εκκίνησε τον αγώνα της Κυριακής απ’ την τελευταία θέση, έχοντας προηγουμένως πάρει ποινή για επικίνδυνη προσπέραση που οδήγησε συναθλητή του σε πτώση. Η δεύτερη νίκη του Ισπανού ήρθε το 2014, οδηγώντας αυτή τη φορά στο πρωτάθλημα της μεγάλης κατηγορίας (MotoGP).

Την περσινή χρονιά ο Marquez ήταν 2ος πίσω απ’ τον Jorge Lorenzo, σε έναν αγώνα όπου κρίθηκε και πάλι από πολλούς για τον τρόπο που αγωνίσθηκε. Ομολογουμένως όμως, η πορεία του Marc στη Βαλένθια είναι άκρως επιτυχημένη, ανεβαίνοντας στο βάθρο των νικητών και τις τρεις φορές που αγωνίσθηκε εκεί με μοτοσυκλέτα MotoGP.

Έχοντας διασφαλίσει τη δεύτερη θέση του βαθμολογικού πίνακα ήδη απ’ τον προηγούμενο αγώνα, ο Valentino Rossi πάει στην Ισπανία απελευθερωμένος απ’ τον άγχος και έτοιμος να δώσει ακόμη ένα «show», μπροστά στο κοινό των μεγαλύτερών του αντιπάλων. Ο Ιταλός έχει σχετικά καλή παράδοση (για το βεληνεκές του) στην πίστα Ricardo Tormo, έχοντας κερδίσει δύο φορές (2003, 2004) και έχοντας ανέβει στο βάθρο άλλες οκτώ.

Ο 37χρονος αναβάτης της Movistar Yamaha έχει να επιδείξει στο βιογραφικό του και τρεις pole position, με την τελευταία του να έρχεται το 2014. Πέρυσι όμως ο Rossi έχασε τον τίτλο σε αυτόν τον τελευταίο αγώνα, εκτίοντας την ποινή του απ’ το συμβάν με τον Marquez στη Μαλαισία και εκκινώντας τελευταίος. Εν τέλει, ο Ιταλός «αναρριχήθηκε» μετά από πολλά προσπεράσματα στην 4η θέση, παίρνοντας το χειροκρότημα όλων των θεατών για την προσπάθειά του.

O  δεύτερος τοπικός ήρωας, Jorge Lorenzo, προέρχεται από ένα βάθρο στον προηγούμενο αγώνα, χάνοντας όμως οριστικά το «τρένο» της δεύτερης θέσης του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος. Όμως, στη Βαλένθια, ο Ισπανός θα πρέπει να φυλάγεται, καθώς η μάχη της τρίτης θέσης της κατάταξης δεν έχει ακόμη διασφαλιστεί. Βέβαια ο Jorge έχει μια διαφορά της τάξεως των 17 βαθμών απ’ τον αναβάτη που θα οδηγεί την μοτοσυκλέτα του του χρόνου (Maverick Vinales), όμως ένα λάθος στον Κυριακάτικο αγώνα θα μπορούσε να αποβεί καταστροφικό για τον Lorenzo.

Τα τελευταία χρόνια ο Μαγιορκέζος αναβάτης της Yamaha είναι ή του ύψους ή του βάθους στη Βαλένθια, εγκαταλείποντας το 2011, 2012 και 2014, κερδίζοντας όμως τα GP του 2010, 2013 και 2015. Στις μικρότερες κατηγορίες ο Lorenzo δεν κατάφερε να διακριθεί ιδιαίτερα στην εν λόγω πίστα, ενώ η μοναδική pole position που έχει πετύχει εκεί ο Ισπανός για την μεγάλη κατηγορία ήρθε μόλις πέρυσι. Και μπορεί το μυαλό του Lorenzo να είναι στην Ισπανική πίστα ήδη απ’ το τέλος του προηγούμενου GP, κανείς δεν μπορεί όμως να πει με βεβαιότητα αν αυτό είναι για το τελευταίο του αγώνα με την μπλε μοτοσυκλέτα του, ή αν περιμένει εναγωνίως το τεστ που θα πραγματοποιηθεί στην ίδια πίστα μετά τον αγώνα για να προβάρει τα κόκκινα χρώματα της Ducati…

Η ομάδα της Ducati έχει επιτύχει αξιοσημείωτα αποτελέσματα στη Βαλένθια, με τον Loris Capirossi να ανεβάζει τους Ιταλούς στο βάθρο του Ricardo Tormo απ’ τον πρώτη κιόλας φορά που συμμετείχαν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα (3ος – 2003). Την επόμενη χρονιά ο Troy Bayliss επανέλαβε τον θρίαμβο για τους «κόκκινους», με τον Carlos Checa να τερματίζει ελάχιστα εκτός βάθρου το 2005 (4ος). Το 2006 ήρθε όμως η μεγαλύτερη επιτυχία για την Ducati στη Βαλένθια, με τους Troy Bayliss και Loris Capirossi να χαρίζουν ένα εντυπωσιακό 1-2 στην ομάδα του Borgo Panigale.

Διαβάστε το πρώτο τεύχος του TotalMAG

Η τελευταία νίκη για τους Ιταλούς ήρθε το 2008 απ΄τον Casey Stoner, το σημαντικό για την Ducati όμως είναι το γεγονός ότι ποτέ η πρώτη μοτοσυκλέτα τους δεν τερμάτισε χαμηλότερα απ’ την 8η θέση. Όσο για την Suzuki, σε αυτόν τον αγώνα θα αποχαιρετίσει το μεγάλο της αστέρι, Maverick Vinales, με την ομάδα του Hamamatsu να μην έχει και εξαιρετικές μνήμες απ’ την πίστα στο Cheste. Μόλις μία νίκη πίσω στο 2001 απ’ τον Sete Gibernau και μια 3η θέση απ’ τον John Hopkins το 2007, είναι ότι καλύτερο έχει να επιδείξει η γαλάζια ομάδα στην πίστα της Βαλένθια.

Ο πιο επιτυχημένος αναβάτης εκεί ακούει στο όνομα του Dani Pedrosa, με τον Ισπανό να επιστρέφει στον εντός έδρας αγώνα του, έπειτα απ’ τον τραυματισμό που υπέστη στο Motegi. O Dani μετράει 6 νίκες σε όλες τις κατηγορίες, με τις μισές απ’ αυτές να είναι στη μεγάλη κατηγορία (2007, 2009, 2012). Όμως, μη γελιόμαστε, ο Pedrosa δεν θα είναι και στην καλύτερή του φόρμα, δεδομένου ότι ο τραυματισμός που είχε ήταν αρκετά σοβαρός και τον κράτησε εκτός δράσης για τρία ολόκληρα GP.

Για το τέλος αφήσαμε τον καιρό, ο οποίος αυτή τη φορά μοιάζει να μη θέλει να δυσκολέψει περισσότερο τις προσπάθειες των αναβατών, σε μια χρονιά όπου οι περιπτώσεις άσχημων καιρικών συνθηκών ήταν πολλές. Αναμένεται ελαφρώς συννεφιασμένος την ώρα του αγώνα, με τις θερμοκρασίες να είναι περίπου στους 19ºC,

Φυσικά, τα μάτια όλων μας θα είναι στραμμένα και στο τεστ που θα πραγματοποιηθεί στις 15 και 16 Νοεμβρίου, με τους αναβάτες να συναντούν τις νέες τους ομάδες και να δίνουν μια πρώτη «γεύση» για το τι θα δούμε του χρόνου. Και με τις αλλαγές να είναι αρκετές, το ενδιαφέρον είναι ήδη στα ύψη, τρεις ολόκληρους μήνες πριν την έναρξη της αγωνιστικής χρονιάς. Επιστρέφοντας όμως στο 2016, για τελευταία φορά φέτος, πάμε να παρακολουθήσουμε ακόμη έναν αγώνα, απ’ το ταχύτερο πρωτάθλημα σε δύο τροχούς!

 

Ακολουθήστε μας στο Twitter και στο Instagram.

Σχόλια

comments

Powered by Facebook Comments