Στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της F1 έχουν περάσει εκατοντάδες οδηγοί, πολλοί από αυτούς ταλαντούχοι. Οι περισσότεροι έχουν το στοιχείο της ταχύτητας μέσα στο αίμα τους. Απώτερος σκοπός όλων η νίκη, η καταξίωση, το πρωτάθλημα, το να είσαι νούμερο 1. O Ayrton Senna είχε πει κάποτε: «Όταν μπαίνεις μέσα στο μονοθέσιο, αγωνίζεσαι για να κερδίσεις, η 2η και η 3η θέση δεν είναι ποτέ αρκετές.»

Για τη μεγάλη πλειοψηφία ο Senna ήταν ο καλύτερος πιλότος που πέρασε ποτέ από την F1. Πολλοί ανά τα χρόνια είναι οι επίδοξοι διάδοχοι, συνεχιστές ή και αντιγραφείς του Βραζιλιάνου. Παρ’ όλα αυτά στα χρόνια που αγωνιζόταν ο Senna είχε μόνο έναν αντίπαλό και αυτός δεν ήταν άλλος από τον Γάλλο, Alain Prost.

Ο Senna ξεκινάει την καριέρα του το 1984 για λογαριασμό της Toleman όπου μετά από μια επιτυχημένη χρονιά μεταπηδάει στη Lotus, όπου και καθιερώνεται στο ευρύ κοινό. Από την άλλη μεριά ο Prost, κατά τι παλαιότερος είχε ξεκινήσει από το ’80 για λογαριασμό της McLaren για να πάει και αυτός ένα χρόνο αργότερα στην ομάδα της Renault όπου θα μείνει εκεί για 3 χρόνια με αρκετές νίκες και βάθρα, χωρίς όμως ένα παγκόσμιο τίτλο.

Η πραγματική κόντρα όμως θα ξεκινήσει όταν θα αγωνίζονται αμφότεροι στην ίδια ομάδα, τη McLaren. O Prost ήταν ήδη με τα χρώματα της McLaren δις Παγκόσμιος Πρωταθλητής το 1985 και 1986, αλλά ο Senna δεν ήταν ένας απλός οδηγός και έδειξε αμέσως πως θα έφερνε τη μάχη στον Prost, μέσα σε έναν «ενδοοικογενειακό» εμφύλιο.

 

1988

Senna και Prost υπήρξαν teammate στη McLaren τις σεζόν 1988 και 1989.

Senna και Prost υπήρξαν teammate στη McLaren τις σεζόν 1988 και 1989.

O Βραζιλιάνος είχε στόχο το παγκόσμιο πρωτάθλημα και για να το καταφέρει έπρεπε να εκθρονίσει από εκεί τον team – mate του. Άλλωστε τα μονοθέσια της McLaren ήταν τόσο εξελιγμένα που ουσιαστικά, έτρεχαν σε ένα δικό τους, ξεχωριστό πρωτάθλημα. H χρονιά αρχίζει ιδανικά για τον Γάλλος με νίκη μέσα στη Βραζιλία την πατρίδα του Ayrton. Ωστόσο, ο Senna νικάει στο GP του Σαν Μαρίνο με τον Prost να έρχεται 2ο και να κάνει το πρώτο 1-2 για τη McLaren μόλις στον 2ο αγώνα της σεζόν. Ένα από τα αξιοσημείωτα συμβάντα της χρονιάς ήταν στο Μονακό. Ο Senna είχε βρεθεί στην pole με 1,4 δευτερόλεπτα διαφορά από τον teammate του και οδήγησε το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα μέχρι τη συντριβή του στον γύρο 67. Λίγη ώρα αργότερα ο Prost πανηγυρίζει τη νίκη του. Ο Senna δεν πήγε ποτέ στα Pit box της ομάδας  του αλλά γύρισε στο διαμέρισμα του. Το αφεντικό της ομάδας, Ron Dennis δεν γνώριζε για την εγκατάλειψη του Βραζιλιάνου, καθώς δεν είχε απαθανατιστεί από τις κάμερες. Ο Senna γύρισε αργά τη νύχτα στα Pit box της ομάδας, ενώ πακετάραν τον εξοπλισμό για το επόμενο GP, και τους είπε τι είχε συμβεί.

Την ίδια χρονιά στο GP Πορτογαλίας, ο Prost ήταν ταχύτερος από τον Senna, αλλά ο Βραζιλιάνος «βούτηξε» ήδη από την πρώτη στροφή. Ο Prost βρέθηκε στην αντεπίθεση και στο τέλος του πρώτου γύρου πήρε και πάλι το προβάδισμα. Ο Senna μπλόκαρε τον Prost και σχεδόν τον ώθησε στην ουσία να χτυπήσει στον τοίχο με περίπου 290 χλμ/ώρα. Παρ’ολα αυτά ο Prost έβαλε το πόδι κάτω και πέρασε μπροστά αρχίζοντας σιγά-σιγά να διευρύνει το προβάδισμά του. Ο εκνευρισμός του Prost ήταν φανερός, όμως μετά το τέλος του αγώνα ο Senna δέχτηκε από την FIA μονάχα μια μικρή επίπληξη. Στα εξωαγωνιστικά, φαίνεται πως ο Γάλλος ζήτησε τον λόγο από τον Senna, με τον τελευταίο να ζητά συγγνώμη για την κίνησή του.

Εκείνη τη χρονιά ο Senna οδήγησε πραγματικά σαν ένας Παγκόσμιος Πρωταθλητής και είδε τον εαυτό του να κερδίζει τον πρώτο του τίτλο λόγω περισσότερων νικών έναντι του teammate του. O Prost αν και είχε περισσότερους βαθμούς στο τσεπάκι του, αλλά λόγω των κανονισμών μετρούσαν μόνο τα 11 καλύτερα αποτελέσματα που είχε φέρει κατά τη διάρκεια της σεζόν. Πολλά ρεκόρ βρέθηκαν να σπάνε εκείνη τη σεζόν από τον μαγικό Βραζιλιάνο, 8 νίκες μια περισσότερη από το προηγούμενο ρεκόρ των Prost και Clark και 13 pole position, 4 περισσότερες από τις 9 του Nigel Mansell.

1989

senn_pros_mcla_imol_1989

Ο Ayrton Senna οδηγεί τον Alain Prost, Imola 1989

Tο 1989 ήταν φυσικό η μάχη να φουντώσει. Παρά την προσπάθεια του Ron Dennis να το παίξει πυροσβέστης, ήταν προφανές ότι οι δυο τους δεν χωρούσαν κάτω από την ίδια στέγη. Εκτός από τη μάχη εντός πίστας, η αντιπαλότητα των δυο είχε εξελιχθεί κατά κάποιον τρόπο και σε ψυχολογικό πόλεμο. Η χρονιά δεν ξεκινάει καλά με τον Ayrton να βρίσκεται μόλις 11ος στον εντός έδρας αγώνας του. Από την άλλη ο Prost ανεβαίνει στο δεύτερο σκαλί του βάθρου. Στο GP του Σαν Μαρίνο ήταν η ώρα του Senna να πάρει την εκδίκησή του, κλείνοντας επιδεικτικά τον team – mate του και στερώντας του την πρωτιά. Αργότερα, ο Prost παραδέχτηκε ότι τότε ήταν η πρώτη φορά που σκέφθηκε να σταματήσει τους αγώνες. Σκέφτηκε ότι δεν έπρεπε να αφήσει τον εγωισμό του να κυριαρχήσει γιατί μπορεί κάτι τέτοιο να έθετε σε κίνδυνο ακόμα και την ίδια του τη ζωή!

Διαβάστε το πρώτο τεύχος του TotalMAG

H χρονιά συνεχίστηκε με σκαμπανεβάσματα και για τους 2 οδηγούς, αλλά σχεδόν ποτέ δεν χάναν αμφότεροι τα 2 πρώτα σκαλιά του βάθρου. Όλα αυτά χάρη στην παντοδυναμία του μονοθεσίου της McLaren Honda.  O Senna πήρε ένα προβάδισμα στον πρωτάθλημα με τις νίκες του σε Σαν Μαρίνο, Μονακό και Μεξικό. Ο Βραζιλιάνος δημιούργησε ένα ακόμη ρεκόρ στο να οδηγήσει από την αρχή μέχρι το τέλος όντας πρώτος σε όλους αυτούς τους αγώνες, ένα τρομερό ρεκόρ που θα σπάσει μόλις το 2012 από τον Sebastian Vettel. Παρ’ όλα αυτά όμως η χρονιά δεν πήγαινε κατ’ευχήν για τον Senna. H McLaren του έδειχνε να είναι αναξιόπιστη σε αγώνες όπως αυτοί του Φοίνιξ, της Γαλλίας, του Καναδά, της Βρετανίας και της Ιταλίας. Σε όλα αυτά ήρθε να προστεθεί και μια σύγκρουση στο GP Πορτογαλίας. Όλα αυτά έδειχναν πως ο τίτλος «γέρνει» προς τη μεριά του »καθηγητή» Alain Prost.

Μόλις 2 αγώνες απέμεναν για να τελειώσει το πρωτάθλημα. O Senna έπρεπε να κερδίσει όπως και να έχει τον αγώνα της Ιαπωνίας για να μείνει ζωντανός στο κυνήγι του τίτλου. Θα έκανε το 2/2, ή αυτή τη φορά θα ήταν ο Prost αυτός που θα κέρδιζε στην εσωτερική μάχη; Πηγαίναμε ολοταχώς για έναν καθοριστικό αγώνα.

Κάπου εδώ τελειώνει το 1ο μέρος του μεγάλου αφιερώματος μας στην κόντρα των δυο θρύλων του αθλήματος. Μέσα στις επόμενες μέρες θα ανέβει και το 2ο μέρος. Stay tuned!

 

ΤίτλοιΝίκεςΒάθραPole PositionΤαχύτεροι Γύροι
Ayrton Senna3 (1988, 1990, 1991)41806519
Alain Prost4 (1985, 1986, 1989, 1993)511063341

 

 

 

Ακολουθήστε μας στο Twitter και στο Instagram.

Σχόλια

comments

Powered by Facebook Comments

About The Author

mm
Συνιδρυτής του TotalRacing.gr

Απόφοιτος τμήματος Ιστορίας και Εθνολογίας. Αγάπη για τα Motorsport και κυρίως την F1. Συνιδρυτής και αρθρογράφος του TotalRacing.gr από το 2011.