Η δράση από το παγκόσμιο πρωτάθλημα της F1 ολοκληρώθηκε για φέτος κι είναι η ώρα να κατατάξουμε οδηγούς κι ομάδες με βάση την απόδοσή τους μέσα στη χρονιά.

 

Κατάταξη οδηγών:

1.Lewis Hamilton

Ο Βρετανός στέφθηκε για 4η φορά πρωταθλητής, στην πρώτη του μάχη με έτερη ομάδα στην υβριδική εποχή, θυμίζοντας εποχές 2007-2008. Κράτησε την ψυχραιμία του σε πιεστικές καταστάσεις, σε στιγμές που έμεινε αρκετά πίσω, και μπόρεσε να βρει τον καλό του εαυτό και να υπερισχύσει τελικά του αντιπάλου του.

 

2. Sebastian Vettel

Η πρώτη αληθινά καλή σεζόν του Vettel μετά την 4ετία της Red Bull δεν επιβραβεύτηκε με τον τίτλο, όμως ήταν ικανή να μας υπενθυμίσει τι μπορεί να κάνει ο Γερμανός όταν… μυρίζεται αίμα. Σίγουρα, ήταν παρορμητικός κατά καιρούς και δεν έδειξε να έχει την ταχύτητα του Hamilton, όμως μπόρεσε να μας χαρίσει μία σπουδαία μάχη, της οποίας φέτος ήταν μόνο η αρχή.

 

3. Max Verstappen

Παρά τις ατυχίες και τις μηχανικές αστοχίες, ο Ολλανδός πήρε δύο νίκες, πανηγύρισε βάθρα, κι απέδειξε πως με ένα αξιόπιστο και στοιχειωδώς ανταγωνιστικό μονοθέσιο μπορεί να γίνει απειλή, και να διεκδικήσει πολλά.

 

4. Daniel Ricciardo

Μία εξίσου δύσκολη χρονιά ολοκληρώθηκε και για τον Αυστραλό, που όμως δεν μπόρεσε να δείξει την ταχύτητα του teammate του, παρά το μαχητικό πνεύμα που τον διακατέχει.

 

5. Valtteri Bottas

Ήρθε από το πουθενά, προσαρμόστηκε σχετικά άμεσα, πήρε νίκες, αλλά η πτώση στην απόδοσή του μετά το θερινό διάλειμμα και ως τους δύο τελευταίους αγώνες τον αφήνει αρκετά πίσω στην κατάταξή μας.

 

6. Kimi Raikkonen

Σε καμία περίπτωση δεν είναι ο Kimi που μπορεί να γίνει. Ο Vettel είναι αυτός που διεκδικεί από μεριάς Scuderia, αλλά κι ο Φινλανδός δεν είχε την απαιτούμενη απόδοση για να μπορέσει να επιτρέψει στους Ιταλούς να παλέψουν με αξιώσεις για τον τίτλο των οδηγών.

 

7. Esteban Ocon

Εντυπωσιακός ο Γάλλος, που άντεξε την πίεση του πολύπειρου Perez, έδειξε ψήγματα του ταλέντου του και σίγουρα είναι ψηλά στη λίστα της Mercedes για το εγγύς μέλλον. Αυτό που λείπει είναι το βάθρο, αν και φέτος θα ήταν άθλος αν κάποιος άλλος πέραν των 6 πρώτων οδηγών ανέβαινε στο podium.

 

8. Nico Hulkenberg

Κι αν λείπει σίγουρα από κάποιον το βάθρο, αυτός είναι ο Hulkenberg. Ο Γερμανός, στην πρώτη του σεζόν σε εργοστασιακή ομάδα, ανταπεξήλθε στις απαιτήσεις, και ουσιαστικά μόνος του έφερε τη Renault στην 6η θέση των κατασκευαστών.

 

9. Fernando Alonso

Τελευταία σεζόν με τη Honda, κι ίσως η πιο δύσκολη, μιας και ο ανταγωνισμός ήταν πιο σκληρός από ποτέ. Κι όμως, ο Alonso μπόρεσε κατά διαστήματα να δείξει το οδηγικό του μεγαλείο – αν και δεν έλειψαν οι φορές που έχασε από τον teammate του.

 

10. Sergio Perez

Ο Μεξικανός, αν και επικράτησε βαθμολογία του Ocon, δεν ήταν σε καμία περίπτωση καλύτερός του – τηρουμένων των αναλογιών. Θα περίμενε κανείς μία πιο εύκολη επικράτηση, και λόγω εμπειρίας, και γιατί η Force India είναι πλέον το «σπίτι» του. Κι όμως, αυτό δε συνέβη κι ίσως να λέει περισσότερα για τις ικανότητες του Γάλλου, παρά για τον ίδιο τον Perez.

 

12. Carlos Sainz

Άλλαξε ομάδα στη μέση της σεζόν, αλλά σε καμία εκ των δύο δεν έδειξε τον καλύτερό του εαυτό. «Ξέσπασμα» ήταν η 4η θέση στη Σιγκαπούρη, αλλά σε έναν αγώνα που προσφερόταν για ένα τέτοιο αποτέλεσμα. Το 2018 αναμένεται ιδιαίτερα ενδιαφέρον για τον Ισπανό, στην πρώτη του πλήρη σεζόν με μεγάλη ομάδα.

 

12. Lance Stroll

Ο rookie ξεκίνησε νωχελικά (αν όχι άσχημα) την πορεία του στην F1, αλλά το αναπάντεχο βάθρο στο Μπακού και η μετέπειτα απόδοσή του απέδειξαν ότι τελικά έχει τσαγανό και μπορεί να τα βάλει με όλους, παρά τα κατά καιρούς λάθη του.

 

13. Felipe Massa

Τι μπορούμε να περιμένουμε από έναν βετεράνο του σπορ; Σίγουρα περισσότερα από αυτά που έδωσε τελικά. Ο Massa βρέθηκε κάτω κι από τον Sainz και από τον Hulkenberg στη βαθμολογία, κι αυτό λέει πολλά για τη σεζόν που έκανε. Δεν ήταν σε καμία περίπτωση καλός οδηγικά, αλλά σίγουρα συνεισέφερε τα μέγιστα στην γαλούχηση του Stroll.

 

14. Stoffel Vandoorne

Δύσκολο η πρώτη πλήρης σου σεζόν στο σπορ να είναι με ένα τόσο αναξιόπιστο μονοθέσιο. Κι όμως, ο Βέλγος κατάφερε να πάρει βαθμούς, ακόμα και να κερδίσει τον Alonso μερικές φορές. Θα έχει και για εκείνον ενδιαφέρον το 2018, όταν στην πλάτη του θα έχει μία PU της Renault.

 

15. Romain Grosjean

Τα παράπονα όλη τη χρονιά για την απόδοση της VF17 μπορεί -ως επί το πλείστον- να ήταν δικαιολογημένα, όμως η αλήθεια είναι ότι κι ο ίδιος δεν έπιασε ποτέ τα επίπεδα απόδοσης που ξέρουμε ότι είναι σε θέση να πετύχει. Θα περίμενε κανείς να ξεχωρίσει αρκετά από τον teammate του, αλλά τους χωρίζουν μόνο 9 βαθμοί.

 

16. Pascal Wehrlein

Με τη φετινή Sauber, και μόνο που βαθμολογήθηκε ήταν ένας μικρός άθλος. Σίγουρα από τους καλούς οδηγούς του πίσω μέρους του grid κι είναι κρίμα να μην έχει θέση το 2018.

 

17. Kevin Magnussen

Ο Δανός μπόρεσε να βρει τα πατήματά του στη Haas, αλλά όχι και να κοιτάξει στα μάτια τον Grosjean. Ανόητα λάθη, ατυχήματα και επικίνδυνες κινήσεις έκαναν τον Magnussen να φαίνεται κατώτερος των περιστάσεων.

 

18. Marcus Ericsson

Ο οδηγός της Sauber είναι ο μοναδικός εκ των μόνιμων του grid φέτος που δεν πήρε ούτε έναν βαθμό. Χρειάζεται κάτι άλλο;

 

19. Daniil Kvyat

Ο Ρώσος έμεινε περισσότερο από όσο θα περίμενε κανείς στην STR. Δεν είναι κακός οδηγός, είναι όμως πολύ ασταθής και επιρρεπής σε λάθη.

 

20. Jolyon Palmer

Μπορεί να μην ήταν επικίνδυνος ή επιρρεπής σε λάθη, όμως ήταν για ακόμα μία χρονιά κατώτερος των περιστάσεων. Η διαφορά απόδοσης από τον Hulkenberg ήταν σαφής κι απολύτως ενδεικτική της γενικότερης δυναμικής του.

 

 

Κατάταξη ομάδων:

1.Mercedes

Πήρε τον τίτλο, έχοντας διαχειριστεί άριστα την κατάσταση όταν η Ferrari βρισκόταν μπροστά σε απόδοση, καθώς αντέδρασε σαν πρωταθλήτρια τις κρίσιμες στιγμές.

 

2. Red Bull

Ξεκίνησε με μεγάλη διαφορά από τους πρωτοπόρους, όμως μπόρεσε να επιβεβαιώσει τη φήμη της ως μίας ομάδας ικανής να ανακάμπτει μέσα στη σεζόν. Τέσσερις νίκες και 13 βάθρα η τελική συγκομιδή, αλλά και 13 εγκαταλείψεις, σε μία αρκετά περίεργη χρονιά για τους Αυστριακούς.

 

3. Ferrari

Η Scuderia ήταν το φαβορί για τον τίτλο (τουλάχιστον των οδηγών), όμως έμεινε πίσω, πήρε ρίσκα που είχαν καταστροφικό αντίκτυπο στην αξιοπιστία της, και τελικά ηττήθηκε. Η βελτίωσή της δεδομένη, όμως όχι κι η διάρκειά της.

 

4. Force India

Αδιαμφισβήτητα η καλύτερη ομάδα πέραν των τριών πρώτων, κι όχι μόνο βαθμολογικά, αλλά και στον τρόπο με τον οποίον αντιμετωπίζει το σπορ. Παρά το μικρό της budget, η εκμετάλλευση αυτών των πόρων ήταν κάτι παραπάνω από υποδειγματική και για το 2017, μετά το άκρως επιτυχημένο 2016. Έλειψε το βάθρο, όμως αυτό δεν αναιρεί την προσπάθειά τους. Μάλιστα, αυτή  ήταν και η τελευταία τους χρονιά υπό την επωνυμία Force India.

 

5. McLaren

Ως McLaren, η ομάδα δούλεψε υποδειγματικά πάνω στο σασί, παρά τα προβλήματα που αντιμετώπιζε ενίοτε και σε αυτόν τον τομέα. Η κατάσταση με τη Honda όμως τους έριξε πολύ, τόσο που μας άφησε με μέτριες εμφανίσεις από τον Alonso και τον Vandoorne. Ωστόσο, ποτέ δε φταίει μόνο ένας και φέτος οι Βρετανοί έμειναν πολύ πίσω.

 

6. Renault

Στη δεύτερη σεζόν τους μετά την επιστροφή τους ως εργοστασιακή ομάδα, οι Γάλλοι μπόρεσαν να δείξουν ανανεωμένοι, ανέβηκαν τρεις θέσεις στη βαθμολογία σε σχέση με το 2016, όμως έχουν ακόμα πολλά να κάνουν. Τα πρώτα -σημαντικά- βήματα έγιναν για την επάνοδό τους.

 

7. Williams

Μία χρονιά που θα θέλουν να ξεχάσουν μόλις πέρασε για τους ανθρώπους του Grove. Η ιστορική ομάδα του Sir Frank βιώνει μία μεταβατική περίοδο, κατά την οποία τα αποτελέσματα έρχονται δύσκολα και η σταθερότητα είναι σχεδόν άγνωστη λέξη. Παρόλα αυτά, στα θετικά είναι η παρουσία του Paddy Lowe, καθώς και η απόδοση που επέδειξε στη rookie season του ο Stroll.

 

8. Haas

Οι Αμερικάνοι είναι ακόμα στα πρώτα τους βήματα στο σπορ και πράγματα που για πιο έμπειρες ομάδες λύνονται άμεσα, για τη Haas είναι ένας… εφιάλτης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το ζήτημα των φρένων, που τους πήρε σχεδόν μία σεζόν για να το διορθώσουν. Only way is up, που λέμε και στο Δυτικό Μίντλαντ.

 

9. Toro Rosso 

Μία εξίσου περίεργη σεζόν πέρασε για την ομάδα της Faenza, καθώς η συνεργασία με τη Renault τερματίστηκε μετά από πιέσεις τριών πλευρών, ο Kvyat αποχώρησε και γύρισε ξανά, ο Sainz έφυγε οριστικά και δύο νέοι οδηγοί πήραν το βάπτισμα του πυρός από φέτος, ενόψει 2018. Μεγάλες οι δυσκολίες φέτος, και η συνεργασία με τους Γάλλους ίσως το μεγαλύτερο αγκάθι.

 

10. Sauber

Η Sauber περιορίστηκε σημαντικά από τον «παλαιοληθικό» κινητήρα της Ferrari, όμως και η ίδια ευθύνεται για την επιλογή του Marcus Ericsson στο team της. Αν αυτός επιλεγεί να βρεθεί μαζί με τον Leclerc στην Alfa Romeo Sauber, τότε τα δεινά της θα συνεχιστούν.

 

Ακολουθήστε μας στο Twitter και στο Instagram.

Σχόλια

comments

Powered by Facebook Comments

About The Author

mm

Δημοσιογραφία η τρέλα μου, τα motorsport η αγάπη μου. Σπουδάζω στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και γράφω στο totalracing.gr τα τελευταία 5 χρόνια.