H συναρπαστική σεζόν του WRC ολοκληρώθηκε κι είναι η κατάλληλη στιγμή να κατατάξουμε τους οδηγούς και τις ομάδες με βάση την απόδοσή τους καθ’όλη τη διάρκεια του 2017.

 

Κατάταξη οδηγών:

1) Thierry Neuville

Ο Βέλγος ήταν, ίσως, ο πιο δυνατός οδηγός του πρωταθλήματος αφού πήρε 4 νίκες, 8 βάθρα και κέρδισε 56 ειδικές διαδρομές, δείχνοντάς τόσο την δυναμική του αλλά και την δυναμική του Hyundai i20 Coupe WRC.

 

2) Ott Tanak

O Εσθονός ήταν ίσως η έκπληξη της χρονιάς, αφού τα κοντράρισε στα ίσια τον teammate του Sebastien Ogier, παίρνοντας δύο νίκες. Ήταν ανταγωνιστικός σε όλους τους αγώνες και βοήθησε την ομάδα του να πάρει το πρώτο της πρωτάθλημα κατασκευαστών.

 

3) Sebastien Ogier

Ο Γάλλος την φετινή σεζόν χρησιμοποίησε όλη την εμπειρία ώστε να μαζέψει βαθμούς, χωρίς να χρειαστεί να πιέσει υπερβολικά. Ήταν, ίσως, η πρώτη χρονιά που έπαιξε άμυνα, αφού δεν έδειξε να έχει την ταχύτητα να αντιμετωπίσει τον Neuville. Έτσι, κατάφερε να πάρει τον 5ο τίτλο του, και τον πιο δύσκολο, αφού πριν ξεκινήσει η χρονιά είχε κάνει ελάχιστες δοκιμές με την νέα του ομάδα.

 

4) Jari-Matti Latvala

Ο Φινλανδός έδειξε να ξαναβρίσκει τον παλιό καλό του εαυτό στην Toyota, αφού ήταν αρκετά ανταγωνιστικός, σχεδόν σε όλους τους αγώνες και περιόρισε σημαντικά τα λάθη που έκανε τις προηγούμενες χρονιές. Αν το Yaris WRC δεν αντιμετώπιζε τόσο μηχανικά προβλήματα θα μπορούσε εύκολα να μάχεται για τον τίτλο.

 

5) Elfyn Evans

Ο Ουαλός γύρισε φέτος στο WRC και έδειξε ταχύτητα και σταθερότητα, κάνοντας λίγα λάθη. Κατάφερε να πάρει την πρώτη του νίκη, και μάλιστα εντός έδρας. Στους αγώνες που τον βόλευαν τα ελαστικά της DMACK ήταν αρκετά γρήγορος, ενώ στους υπόλοιπους ήταν αρκετά σταθερός.

 

6) Kris Meeke

Η χρονιά τόσο για τον ίδιο αλλά και την Citroen δεν ξεκίνησε καθόλου καλά, αλλά στην συνέχεια δούλεψαν και αυτό έφερε αποτελέσματα αφού κατάφερε να πάρει δύο νίκες, ελπίζοντας σε περαιτέρω βελτίωση το 2018

 

7) Andreas Mikkelsen

Ο Νορβηγός πέρασε από 3 ομάδες το 2017, ξεκίνησε από την Skoda στο WRC2, πέρασε από την Citroen και κατέληξε στην Hyundai. Με την Citroen κατάφερε να πάρει μία δεύτερη θέση στην Γερμανία ενώ με την Hyundai ήταν αρκετά ανταγωνιστικός στο Rally Αυστραλίας, αλλά και αρκετά άτυχος.

 

8) Esapekka Lappi

Μπορεί να μην έκανε πλήρη σεζόν με την Toyota αλλά κατάφερε να πάρει την πρώτη του νίκη στο WRC, και μάλιστα στο Rally Φινλανδίας, το οποίο γνώριζε αρκετά καλά. Ωστόσο, χρειάζεται ακόμα εμπειρίες ώστε να καταφέρει να πρωταγωνιστεί σε όλους τους αγώνες.

 

9) Dani Sordo

Ο Ισπανός για ακόμα μία σεζόν ήταν ο πιο μέτριος οδηγός, δεν ήταν ούτε τρομερά γρήγορος, ούτε αρκετά αργός, και μάζευε βαθμούς για την ομάδα του. Το 2018 θα τον βρει να μην κάνει πλήρη σεζόν με τις φήμες να τον θέλουν να τρέχει στο πρωτάθλημα Rallycross.

 

10) Craig Breen

Ο έτερος Ιρλανδός της Citroen μάζευε εμπειρίες και βαθμούς για την ομάδα του, παίρνοντας αρκετές πέμπτες θέσεις. Μέχρι και 2 αγώνες πριν το τέλος βρισκόταν μπροστά από τον Meeke στην βαθμολογία. Ίσως το 2018 τον βρει να παλεύει για κάποια βάθρα.

 

11) Juho Hanninen

Ο Φινλανδός είχε πάρει πάνω του το βάρος της εξέλιξης του Yaris και φαίνεται ότι έκανε καλή δουλειά, αφού ήταν αρκετά ανταγωνιστικό στην πρώτη του σεζόν. Μπορεί να μην ξεκίνησε καλά της χρονιά αλλά στην συνέχεια βελτιώθηκε και πήρε το πρώτο του βάθρο στο WRC στο Rally Φινλανδίας.

 

12) Hayden Paddon

Ο Νεοζηλανδός έκανε ίσως το χειρότερο δυνατό ξεκίνημα που θα μπορούσε να κάνει, και αυτό φάνηκε ότι τον επηρέασε αρκετά στο υπόλοιπο της σεζόν. Ούτε αυτός θα κάνει πλήρη σεζόν το 2018 αλλά δείχνει αρκετά έτοιμος να πολεμήσει για να μείνει.

 

13) Mads Ostberg

Ο Νορβηγός έτρεξε σε συγκεκριμένους αγώνες αλλά δεν κατάφερε να πάρει κάποιο καλό αποτέλεσμα είτε από κλαταρίσματα και προβλήματα είτε από δικά του λάθη.

 

14) Stephane Lefebvre

Ο Γάλλος ήταν για ακόμα μία χρονιά ο πιο αδιάφορος οδηγός, αφού δεν κατάφερε να πετύχει τίποτα. Η μόνη του καλή εμφάνιση ήταν στο Rally Πολωνίας, όπου και ήταν ταχύτερος από τους Mikkelsen και Breen.

 

Κατάταξη ομάδων:

1) M-Sport

Η Βρετανική ομάδα, παρά το μειωμένο budget σε σύγκριση με τις εργοστασιακές ομάδες κατάφερε να είναι ανταγωνιστική σε όλους τους αγώνες και να πάρει 5 νίκες, και το πρωτάθλημα κατασκευαστών.

 

2) Hyundai

Οι Κορεάτες ήθελαν τόσο πολύ τουλάχιστον έναν από τους δύο τίτλους αλλά πάλευαν μόνο με έναν οδηγό, με αποτέλεσμα να μην καταφέρουν να κατακτήσουν κανέναν από τους δύο τίτλους. Το 2018 ελπίζουν ότι ο Mikkelsen θα τους βοηθήσει σε αυτό.

 

3) Toyota

Στην rookie season της, η Ιαπωνική ομάδα κατάφερε να πάρει δύο νίκες και να είναι αρκετά ανταγωνιστικοί αλλά δεν έλειψαν και τα προβλήματα νεότητας στο Yaris WRC.

 

4) Citroen

Οι Γάλλοι ξεκίνησαν πολύ κακά της χρονιά αλλά δούλεψαν, βελτιώθηκαν και κατάφεραν να πάρουν δύο νίκες με τον Meeke, ενώ ελπίζουν σε καλύτερο 2018.

 

Ακολουθήστε μας στο Twitter και στο Instagram.

Σχόλια

comments

Powered by Facebook Comments

About The Author

mm

Το motorsport είναι η αρρώστια μου. Σπουδάζω Διοίκηση Επιχειρήσεων και γράφω στο totalracing.gr.