Κατά την διάρκεια του Rally Σουηδίας, αλλά και μετά το τέλος του αρκετά ήταν τα παράπονα των οδηγών, ομάδων αλλά και θεατών για την σειρά εκκίνησης.

Ο Sebastien Ogier, ως πρώτος της βαθμολογίας των οδηγών, ήταν υποχρεωμένος να ξεκινήσει πρώτος και να «σκουπίσει» τον δρόμο. Το χιόνι που έπεσε το προηγούμενο βράδυ έκανε ακόμα πιο δύσκολη την προσπάθεια του. Ωστόσο, το παράπονο του έγκειτο και στο γεγονός ότι, παράλληλα με τον αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος, διεξαγόταν και το Ιστορικό Rally Σουηδίας. Τα ιστορικά αυτοκίνητα διαθέτουν μικρότερα ελαστικά, και επειδή τα περισσότερα ήταν πισωκίνητα «έσκαβαν» μεγάλα χαντάκια στον δρόμο, πριν το δεύτερο πέρασμα των οδηγών του παγκοσμίου.

Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα τα πρώτα αυτοκίνητα WRC που περνούσαν από τις ειδικές να δυσκολεύονται αρκετά, αφού τα χαντάκια ήταν πιο μικρά από τα ελαστικά τους. Χαρακτηριστικά, ο Ogier δήλωσε ότι του ήταν δύσκολο να κρατήσει το αυτοκίνητο στον δρόμο στις ευθείες.

Όλα αυτά είχαν σαν αποτέλεσμα ο Γάλλος να βρίσκεται στην 10η θέση, πολύ μακριά από τους οδηγούς που εκκινούσαν πιο πίσω, και για να πάρει κάποιους περισσότερους βαθμούς αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει παιχνίδια στρατηγικής.

Ο 5 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής επρόκειτο να εκκινήσει τρίτος στην PoweStage, αλλά εκμεταλλεύτηκε την αρκετά μεγάλη διαφορά που είχε από τον πρώτο της WRC2 και ξεκίνησε αρκετά πιο αργά την τελευταία ειδική του αγώνα, ώστε να πάρει περισσότερους βαθμούς. Με την καθυστέρηση αυτή πήρε ποινή 4 λεπτών και 10 δευτερολέπτων, χάνοντας την 10η θέση από τον teammate του Elfyn Evans, αλλά τα παιχνίδια στρατηγικής δεν τελείωσαν εκεί, αφού η M-Sport έκανε πιο αργά check-in τον Ουαλό στο service park ώστε να πάρει ποινή και να περάσει 10ος ο Ogier.

Όλο αυτό το «παιχνίδι» σήκωσε αντιδράσεις από τις υπόλοιπες ομάδες, αν κι εν μέρει συμφώνησαν με τον Ogier για το «πρόβλημα» με τα ιστορικά.

Αυτό το πρόβλημα θα μπορούσε να λυθεί αν οι οδηγοί είχαν επιλογές για τα ελαστικά που θα χρησιμοποιήσουν, αφού το Rally Σουηδίας είναι ο μόνος αγώνας που δεν έχουν επιλογές στα ελαστικά. Ακόμα και στην Junior κατηγορία έχουν δύο επιλογές ελαστικών, τα ελαστικά με τα 7mm καρφιά και αυτά με τα 8mm.

Ο Tommi Makinen πρότεινε τα ιστορικά αυτοκίνητα να περνούν από τις ειδικές αφού έχουν ολοκληρώσει τα δύο περάσματα τους τα αυτοκίνητα του παγκοσμίου πρωταθλήματος.

Η ιδέα του Φινλανδού 4 φορές παγκόσμιου πρωταθλητή έχει μία βάση, αλλά αν αναλογιστεί κάποιος το πόσο αργά τελειώνουν οι μέρες των αγώνων του WRC, θα πρέπει να πληρώματα των ιστορικών να τρέχουν… νύχτα.

Αυτό που πρέπει να γίνει είναι να υπάρξει ηρεμία, αφού σε ορισμένους αγώνες η σειρά εκκίνησης ευνοεί τους πρώτους και σε άλλους τους τελευταίους. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η FIA και οι διοργανωτές θα προσπαθήσουν να βρουν μία λύση σε αυτό το πρόβλημα.

Ακολουθήστε μας στο Twitter και στο Instagram.

Σχόλια

comments

Διαβάστε το τρίτο τεύχος του TotalMAG

Powered by Facebook Comments

About The Author

mm

Το motorsport είναι η αρρώστια μου. Σπουδάζω Διοίκηση Επιχειρήσεων και γράφω στο totalracing.gr.