Retro F1: Η Ferrari F310

Το 1996 η Ferrari, με οδηγούς της πλέον τους Michael Schumacher κι Eddie Irvine, ήταν έτοιμη να ξεκινήσει τη νέα σεζόν δυναμικά και να επιστρέψει και πάλι στην κορυφή της Formula 1. Σύμμαχός της σε αυτό δε θα μπορούσε να είναι άλλος από την F310, αυτό το ασυνήθιστο μονοθέσιο, σχεδιασμένο από τον John Barnard και τον Rory Byrne.

Το συγκεκριμένο μονοθέσιο χρησιμοποιούσε για πρώτη φορά την πιο συμβατική μορφή κινητήρα V10 και αυτό γιατί ένα τέτοιο μοτέρ θα τους προσέφερε τη μεγαλύτερη ισορροπία μεταξύ ισχύος και αποδοτικότητας καυσίμων σε αντίθεση με ένα κινητήρα V12 που είναι μεν ισχυρός, αλλά αρκετά «διψασμένος», και έναν V8 στον οποίο ισχύει το αντίστροφο.Το όνομα του μονοθεσίου (F310) δόθηκε σύμφωνα με την ονοματολογία που χρησιμοποιήθηκε σε όλα τα μονοθέσια της Ferrari στην F1 από το 1966 έως το 1980 και αναφέρεται στον κινητήρα 3 λίτρων και 10 κυλίνδρων. Δυο ακόμη στοιχεία που έκαναν το μονοθέσιο να φαντάζει ανταγωνιστικό ήταν το σχήμα των εισόδων αέρα και στις δυο πλευρές αλλά και οι εντυπωσιακές διαστάσεις του πιλοτηρίου.

Σε αντίθεση με τις υπόλοιπες ομάδες που είχαν στραφεί από το 1990 σε ένα πιο αεροδυναμικά επωφελές ρύγχος για τα μονοθέσια, η F310 ήταν το μοναδικό μονοθέσιο τη σεζόν του 1996 που χρησιμοποίησε μια χαμηλή μύτη. Ο σχεδιαστής του όμως είχε ανακοινώσει εξ αρχής τις προθέσεις του για το αυτοκίνητο, για το οποίο μάλιστα τότε δήλωνε πως θα ήταν ένα εξελισσόμενο έργο που θα έφερνε τελικά το παγκόσμιο πρωτάθλημα στη Scuderia.

Πηγή: Ferrari Media

Η F310 όμως αποδείχθηκε κατά τη διάρκεια της σεζόν ένα όχι και τόσο αξιόπιστο μονοθέσιο, καθώς αντιμετώπιζε πολλά μηχανικά προβλήματα ενώ το γεγονός πως τα αυτοκίνητα έπρεπε να χρησιμοποιήσουν εξαρτήματα των μονοθέσιων της προηγούμενης σεζόν δε βοήθησε ιδιαίτερα στην εξέλιξή του.

Παρόλα τα προβλήματά της όμως, η Ferrari κατάφερε να πανηγυρίσει μερικές επιτυχίες και να επιστρέψει στις υψηλότερες θέσεις, αν και δεν έφτασε να διεκδικεί με αξιώσεις τον τίτλο. Πιο συγκεκριμένα ο Michael Schumacher κατάφερε να κερδίσει τρία Grand Prix, με σημαντικότερη νίκη εκείνη στο βροχερό Montmelo, και να τερματίσει τρίτος στο πρωτάθλημα οδηγών, ενώ η Scuderia με 112 πόντους κατέλαβε τη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Και ενώ τότε παρουσίαζαν το F310 ως ένα φοβερό μονοθέσιο,αρκετά χρόνια μετά ο John Bernard παραδέχθηκε πως  τελικά δεν ήταν και τόσο καλό….

Ακολουθήστε μας στο Twitter και στο Instagram.

Σχόλια

comments

Powered by Facebook Comments