Τι θα σκεφτόσασταν αν σας λέγαμε πως στην Ελλάδα υπάρχει μία πανεπιστημιακή ομάδα που κατασκευάζει μοτοσυκλέτα προδιαγραφών Moto3 και διαγωνίζεται σε διεθνείς διοργανώσεις; Αυτή είναι η ιστορία της Tyφοοn MotoRacing. 

Πριν από τρία χρόνια, το φθινόπωρο του 2014, ιδρύθηκε η Tyφoon MotoRacing UoWM,  από πρωτοβουλία φοιτητών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Όπως διαβάζουμε και στην επίσημη ιστοσελίδα της «η ομάδα ξεκίνησε τις εργασίες της στις αρχές του 2015 και συνέχισε δυναμικά και ανοδικά έως και της συμμετοχή της στον παγκόσμιο διαγωνισμό MotoStudent.» 

Εκείνη τη χρονιά, το team εγγράφηκε κι επισήμως στο διαγωνισμό, που διεξήχθη στη MotorLand Aragon το 2016, ενώ το καλοκαίρι εκείνου του έτους είχε ολοκληρωθεί κι η κατασκευή της μοτοσυκλέτας.

Αλλά, νομίζουμε πως καλύτερα θα τα πουν οι άνθρωποι που τα έζησαν.

Ευθύμης Παππάς – Αρχηγός Ομάδας & Υπεύθυνος τομέα Αναρτήσεων

Ποιος ήταν ο πρώτος διαγωνισμός στον οποίο συμμετείχατε;

-Για πρώτη φορά συμμετείχαμε στην 4η έκδοση του παγκόσμιου διαγωνισμού του MotoStudent, στην Αραγονία, τον Οκτώβριο του 2016.

Συνολικά, το Tyφ-One, όπως ονομάστηκε το πρωτότυπο μοντέλο, κατάφερε να αποσπάσει την 9η θέση ανάμεσα σε 36 ομάδες. Πιο αναλυτικά, πήραμε την 16η θέση στο desing, την 18η στην εύρεση κι εφαρμογή καινοτομιών (εμείς χρησιμοποιήσαμε την διαδικασίας της ταχείας πρωτυποποιήσης, όπου με τον 3D printer της σχολής εκτυπώσαμε τα πτερύγια και το φιλτροκούτι της εισαγωγής), την 14η θέση στον τελικό αγώνα, ενώ το καλύτερο μας πλασάρισμα ήταν η 2η θέση στο διαγωνισμό του επιχειρησιακού πλάνου, το οποίο και μας ανέβασε ψηλά.

Από ποιες χώρες προέρχονταν οι υπόλοιπες ομάδες; Υπήρχε άλλη ελληνική συμμετοχή;

-Όχι, δεν συμμετείχε κάποια άλλη ελληνική ομάδα. Οι έτερες ομάδες ήταν από την Ευρώπη, ενώ έλαβε μέρος κι μια ομάδα από τη Βραζιλία.

Διαβάστε το πρώτο τεύχος του TotalMAG

Από ποια μέρη αποτελείται ο διαγωνισμός;

Παύλος Παπαδόπουλος – Υπεύθυνος τομέα Σασί

Το MotoStudent είναι ένας διαγωνισμός ο οποίος προϋποθέτει από τις ομάδες να κατασκευάσουν μια μηχανή Moto3 με κινητήρα 250cc,  παρέχει σε κάθε ομάδα κινητήρα, ζάντες, λάστιχα και δαγκάνες για τα φρένα τα υπόλοιπα θα πρέπει να είναι δική μας κατασκευής.

Ο διαγωνισμός αποτελείται από 2 κύρια αγωνίσματα, το MS1 και το MS2. To MS1 περιλαμβάνει όλη την διαδικασία σχεδιασμού της μοτοσικλέτας και μπορούμε να πούμε ότι γίνεται βαθμολόγηση με βάση πόσο καλά το έχουμε πετύχει. Βασικό ρόλο σε αυτό παίζει η καινοτομία, δηλαδή η δημιουργία κάτι καινούργιου πάνω στην μοτοσυκλέτα και επίσης παίζει πολύ σημαντικό ρόλο η βιομηχανοποιήση και το business plan της όλης ιδέας, γιατί ο διαγωνισμός ορίζει ότι η Typhoon θα πρέπει να μπορεί να βγει σε μαζική παραγωγή. Μετά είναι το MS2 είναι το πρακτικό κομμάτι, περιλαμβάνει κάποια αγωνίσματα όπου λαμβάνει μέρος η μοτοσυκλέτα, είναι τεστ φρεναρίσματος στο οποίο η μηχανή αναπτύσσει ταχύτητα 80 χλμ και πρέπει να φρενάρει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, μετά είναι το Gymkhana, όπου δοκιμάζεται η ευελιξία της μοτοσυκλέτας. Υπάρχει μία μικρή πίστα με κώνους, στην οποία ο αναβάτης πρέπει να τερματίσει όσο το δυνατόν γρηγορότερα.

Υπάρχει ο έλεγχος της καλύτερης επιτάχυνσης, όπου η μηχανή θα πρέπει να διανύσει μία απόσταση 150 μ. όσο το δυνατόν ταχύτερα. Φυσικά, δοκιμαζόμαστε και στην κατάσταση pit stop, όπου ζητάνε από τα μέλη της ομάδας να αποσυναρμολογήσουν και να επανατοποθετήσουν μέρη της μοτοσυκλέτας, όπως το fairing και τον εμπρός τροχό, υπό την πίεση του χρονόμετρου.

Έτσι ολοκληρώνεται το track and pit test του MS2. Ακολουθεί ο αγώνας, που χωρίζεται σε διάφορες φάσεις. Ξεκινά με τους γύρους ελεύθερων δοκιμών, όπου κάθε αναβάτης έχει 40’ στη διάθεσή του να δοκιμάσει την πίστα, ενώ σε κάποιο σημείο της διαδρομής γίνεται κι η μέτρηση για τη μέγιστη ταχύτητα που θα αναπτύξει. Στη συνέχεια, γίνονται οι χρονομετρημένες δοκιμές, με τον ταχύτερο οδηγό να καταλαμβάνει φυσικά στην pole position.

Τέλος, έρχεται ο αγώνας αυτός καθαυτός, ο οποίος αποτελείται από 8 γύρους.

Πώς καθορίζεται ο αναβάτης που θα συμμετάσχει σε όλες αυτές τις δοκιμασίες;

-Ορίζονται προϋποθέσεις από τους κανονισμούς, όπως τα διπλώματα ή η εμπειρία που θα έχει ο αναβάτης, όμως μας επιτρέπει να είναι φοιτητής, ή μέλος της ομάδας, αρκεί να πληροί τα κριτήρια. Από εκεί κι έπειτα, εμείς πρέπει να κρίνουμε ποιος είναι κατάλληλος, ελέγχοντας το βάρος, το ύψος, ώστε να πετύχουμε τη σωστή εργονομία και να υπάρχει μία συμμετρία ανάμεσα σε μοτοσυκλέτα κι αναβάτη, δηλαδή να μην είναι η μοτοσυκλέτα προδιαγραφών Moto3 και ο αναβάτης να είναι πολύ ψηλός.

Έχετε θέσει κάποιο συγκεκριμένο στόχο για το άμεσο μέλλον;

Παύλος Παπαδόπουλος

-Σίγουρα, πάντα υπάρχουν στόχοι σε μία ομάδα. Κατ’αρχάς, ο διαγωνισμός μας αναγκάζει να δίνουμε feedback σχετικά με την πρόοδό μας κατά διαστήματα, υπό τη μορφή κειμένου. Αυτό προϋποθέτει την θέσπιση προσωπικών στόχων, ώστε να είμαστε μέσα στα χρονοδιαγράμματα που απαιτεί ο διαγωνισμός.

Ο κάθε τομέας οφείλει να είναι μέσα στο πρόγραμμα, ώστε όλοι να προχωρούν μαζί, κανείς να μην καθυστερεί τον άλλον, και έτσι λειτουργεί πολύ καλύτερα η ομάδα.

Κάτι τέτοιο φυσικά προϋποθέτει και την καλή επικοινωνία και συνεργασία – γενικότερα, στόχος μας είναι να προωθήσουμε τη δουλειά μας, να δείξουμε τι μπορούν να κάνουν όταν πολλά άτομα δουλεύουν μαζί και δουλεύουν σωστά.

Φυσικά, ένας ακόμη στόχος μας είναι η εύρεση εξωτερικών συνεργατών – όλοι οι τομείς συμμετέχουν σε αυτό. Αυτοί οι συνεργάτες μπορούν να βοηθούν είτε με την εμπειρία του (στο σχεδιασμό και την κατασκευή ενός μέρους), είτε με την παροχή υλικών αγαθών, είτε ακόμη χρηματικά.

Ποιος είναι ο στόχος για τον επόμενο διαγωνισμό; Ένα ρεαλιστικό πλάνο, μιας κι είναι αρκετά νωρίς.

-Όχι, υπάρχει πλάνο. Μπορώ και να μιλήσω για τον δικό μου τομέα. Έχοντας ήδη στα χέρια μας τα αποτελέσματα από τον πρώτο διαγωνισμό, έχουμε θέσει τον πήχη πολύ ψηλότερα. Για παράδειγμα, για τον τομέα του σασί, αποκτήσαμε πληροφορίες για το σασί και το ψαλίδι – υπήρχε κι ο αναβάτης που μας είπε τι ένιωσε, τι πιστεύει ότι πρέπει να αλλάξει. Μπορούμε να μειώσουμε το βάρος, να αλλάξουμε κάποιο υλικό (αν κι αυτό είναι δική μας επιλογή). Πρωταρχικό όμως είναι το βάρος και η συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας, η οποία εξαρτάται σημαντικά από το σκελετό.

 

Η δομή του team

Όπως κάθε άλλη ομάδα (ανεξαρτήτως επιπέδου), έτσι κι η Tyφοοn απαρτίζεται από διάφορους τομείς, με στόχο την ολοκλήρωση όλων των απαιτούμενων εργασιών, με τον καλύτερο τρόπο και στον λιγότερο δυνατό χρόνο.

Ποια είναι η δομή της ομάδας;

Ευθύμης Παππάς

Η Tyφοοn, τόσο η πρώτη, όσο κι η δεύτερη, είχε ορισμένους tutors, τον Δημήτρη Γιαγκόπουλο και τον Γεώργιο Νενέ, δηλαδή καθηγητές που επιβλέπουν το εν λόγω project, οι οποίοι μάλιστα δεν άλλαξαν.

Από εκεί κι έπειτα, υπάρχει ο αρχηγός της ομάδας, που συντονίζει και συμμετέχει στη λήψη των αποφάσεων. Έπειτα, υπάρχουν οι επικεφαλής κάθε τομέα της μοτοσυκλέτας, οι οποίοι, μαζί με τους συνεργάτες τους, παίρνουν αποφάσεις, μελετούν και σχεδιάζουν πάνω στο κομμάτι που έχουν αναλάβει.

Οι τομείς είναι οι εξής: το σασί, τα αεροδυναμικά, ο κινητήρας, οι αναρτήσεις (που μαζί με το σασί παίζουν καθοριστικό ρόλο στην συμπεριφορά που θα έχει η μοτοσυκλέτα), τα φρένα, τα ηλεκτρικά, η βιομηχανοποίηση και το business plan (το οποίο και πρέπει να παραδώσουμε στο διαγωνισμό), και φυσικά υπάρχει κι ο ξεχωριστός τομέας του marketing, που έχει αναλάβει την εύρεση χορηγιών, καθώς και την οργάνωση όλων των events που αφορούν την ομάδα.

Ως υπεύθυνος του τομέα αναρτήσεων, θα θέλαμε να μας πεις δυο λόγια για την δουλειά του τομέα σου.

Η ομάδα των αναρτήσεων, όπως και κάθε άλλου τομέα, χωρίζεται σε σχεδιαστές κι αναλυτές. Κατά προτίμηση, οι σχεδιαστές είναι μικρότερου έτους, ενώ οι αναλυτές μεγαλύτερου, ώστε να μπορούν να κατανοούν με μεγαλύτερη άνεση προβλήματα και να εφαρμόζουν έννοιες που έχουν διδαχτεί στο πανεπιστήμιο. Στόχος μας είναι να επιλέξουμε το καλύτερο δυνατό σύστημα ανάρτησης, τόσο στο εμπρός, όσο και στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας. Βασική παράμετρος στη συνολική μελέτη μας είναι η επαφή των τροχών με το οδόστρωμα. Η όλη διαδικασία αφορά αναλύσεις και μελέτες σε σχέση με την ανωμαλία του οδοστρώματος, όπως είναι οι υψομετρικές διαφορές, καθώς επίσης κι ενέργειες του αναβάτη, π.χ. ένα απότομο φρενάρισμα. Παράλληλα, εξετάζουμε τη δυναμική συμπεριφορά των αναρτήσεων, και κατά πόσο ικανοποιείται η συνθήκη της πλήρους επαφής του τροχού με τον δρόμο.

Τέλος, σημαντική είναι κι η σχεδίαση κι η δομική μελέτη των τρόπων με τον οποίο θα συνδεθεί η ανάρτηση.

 

Ιωάννης Παναγιώτου – Υπεύθυνος τομέα Φρένων

-Ο τομέας μας ασχολείται με το φρενάρισμα κι ειδικά το αγώνισμα του φρεναρίσματος στους διαγωνισμούς. Συγκεκριμένα, η μοτοσυκλέτα θα πρέπει να επιβραδύνει από τα 80 χλμ/ώρα σε όσο το δυνατόν μικρότερη απόσταση, κοντά στα 20 μέτρα. Επίσης, η συμπεριφορά των φρένων κατά τη διάρκεια του αγώνα θα πρέπει να είναι σε αρμονία με τις απαιτήσεις του αναβάτη. Η δουλειά μας έχει να κάνει με την καλύτερη δυνατή σχεδίαση και συμπεριφορά, ειδικά σε υψηλές θερμοκρασίες, λόγω των συχνών φρεναρισμάτων, μιας κι η πίστα της Αραγονίας (στην οποία θα αγωνιστούμε) έχει αρκετές στροφές στις οποίες θα χρειαστεί το σωστό φρενάρισμα.

Χρήστος Κανδαράκης – Υπεύθυνος τομέα Αεροδυναμικών

-Ο τομέας αποτελείται από τρία μέλη, δύο στην σχεδίαση κι εγώ προσωπικά βρίσκομαι στην ανάλυση των αεροδυναμικών. Ο σχεδιασμός έχει σκοπό την κατασκευή ενός όσο το δυνατό πιο αεροδυναμικού μοντέλου. Εξετάζουμε μάλιστα το ενδεχόμενο προσθήκη winglets για να αυξήσουμε την κάθετη δύναμη, κάτι που βλέπουμε και στο MotoGP. Αυτό θα βοηθήσει στις στροφές, στο φρενάρισμα αλλά και στην επιτάχυνση. Έπειτα, στόχος μας είναι να κατασκευάσουμε ένα δικό μας fairing, όπως κι η προηγούμενη ομάδα, και για αυτό έχουμε έρθει σε επαφή με εξωτερικούς συνεργάτες για ό,τι χρειαστούμε.

Υπάρχει η δυνατότητα να χρησιμοποιείται ένα έτοιμο μοντέλο;

-Ναι, γίνεται.

Αυτό κοστίζει με κάποιο τρόπο;

-Ό,τι κατασκευάζεις εσύ, είναι πλεονέκτημα για σένα. Μόνο το κόστος επηρεάζεται. Αν πάμε σε μία κατασκευή δική μας, θα επιλέξουμε ανθρακόνημα. Οπότε, είναι πιο οικονομικό να επιλέξουμε ένα αγορασμένο πακέτο από πολυεστέρα. Είτε αγοράζουμε ένα έτοιμο και κάνουμε εμείς προσθήκες πάνω σε αυτό, είτε κατασκευάζουμε ένα δικό μας.

Τώρα έχουμε ξεκινήσει επαφές για να δούμε πόσο θα μας κοστίσει το κάθε σενάριο και θα καταλήξουμε στο πιο συμφέρον, τόσο από την άποψη του αποτελέσματος, όσο κι οικονομικά.

 

Παύλος Παπαδόπουλος – Υπέυθυνος Σασί

Ο τομέας μου ασχολείται με το σκελετό της μηχανής πάνω στο οποίο κουμπώνουν όλα τα υπόλοιπα δομικά στοιχεία της. Πιο συγκεκριμένα ασχολούμαστε με το κυρίως πλαίσιο ουσιαστικά μπροστά, μετά ασχολούμαστε με το ψαλίδι πίσω, με το υποπλαίσιο και τα γιοκς. Στη συνέχεια, πρέπει να προσέχουμε ορισμένα χαρακτηριστικά πάνω σε όλα αυτά τα αντικείμενα καθώς υπάρχουν κάποια συγκεκριμένα εύρη προδιαγραφών που πρέπει να ακολουθήσουμε για να πετύχουμε την επιθυμητή συμπεριφορά της μηχανής. Για να τα πετύχουμε αυτά, έχουμε διαμορφώσει έτσι τον τομέα μας και αυτός αποτελείται από σχεδιαστές, αναλυτές και ερευνητές. Επίσης επειδή υπάρχει αρκετό βάρος στα σχέδια και μεγάλη πληθώρα σχεδίων υπάρχει ένας που ελέγχει τα σχέδια πριν περάσουν στις αναλύσεις.

 

 

Τάσος Χρανιώτης – Υπεύθυνος Κινητήρα

-Ο τομέας του κινητήρα παίζει πάρα πολύ σημαντικό ρόλο στο εγχείρημα δημιουργίας μια τέτοιας μηχανής. Ο τομέα μας αποτελείται από 5 άτομα, έχουμε χωριστεί σε υποτομείς και ο καθένας μόνο αλλά και όλοι μαζί σε συνεργασία να παράξουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Ο διαγωνισμός στο οποίο συμμετέχουμε έχει δώσει την κατευθυντήριο – τουλάχιστον για το κομμάτι του κινητήρα, δηλαδή ο κινητήρας θα παρέχεται από το διαγωνισμό πράγμα που σημαίνει ότι όλες οι ομάδες θα έχουν τον ίδιο κινητήρα και τα περιθώρια βελτίωσης του, αφορούν μόνο τα περιφερειακά συστήματα, αυτό δίνει κοινό παρανομαστή σε όλες τις ομάδες έτσι ώστε το καλύτερο αποτέλεσμα να έρχεται από όλο το σύνολο της μοτοσικλέτας και όχι μόνο από τον κινητήρα.

Οπότε στην ουσία εσείς δεν θα ανοίξετε τον κινητήρα, θα πειράξετε εισαγωγές αέρα κτλ;

-Ο στόχος είναι να βελτιστοποιήσουμε το σύστημα εισαγωγής-εξαγωγής αλλά και το σύστημα ψύξης, πράγματα που επηρεάζουν έμμεσα τις επιδόσεις το κινητήρα.

 

Λάζαρος Τιγκιρίδης – Υπεύθυνος τομέα Βιομηχανοποιήσης

-Ο τομέας μας αποτελείται από 3 άτομα, στόχος είναι να μπορέσουμε να δούμε αν τελικά αξίζει το κόπο να μπούμε στην παραγωγή μια αγωνιστικής μοτοσικλέτας στην Ελλάδα, να δούμε κατά πόσο μια τέτοια επιχείριση θα μπορεί να είναι επικερδής στην Ελλάδα, να κάνουμε ένα πλήρες cost analysis, να κοστολογήσουμε δηλαδή το προϊόν, να ερευνήσουμε την αγορά σε βάθος και από εκεί πέρα να καταλήξουμε στο συμπέρασμα αν αξίζει να στηθεί στην Ελλάδα μια τέτοια επιχείριση και παραπέρα αξίζει να κάνουμε κάποια επέκταση στο εξωτερικό και να εκτοξεύσουμε τις αγορές μας στα ύψη.

Δηλαδή θέλετε να δείτε αν είστε σε θέση να ανταγωνιστείτε μεγάλες εταιρίες;

-Κοίτα, δεν θέλουμε να είμαστε υπερβολικοί, σίγουρα θα ακολουθήσουμε τις μεγάλες εταιρίες ώστε να μπορέσουμε να μάθουμε από το παράδειγμα τους.

 

Δημήτρης Μπέλος – Υπεύθυνος Ηλεκτρικών

-Ο τομέας μας αποτελείται από 3 άτομα, ένα άτομο ασχολείται πιο πολύ με το εγκέφαλο της μοτοσικλέτας και οι άλλοι δύο με την δημιουργία των καλωδιώσεων. Αρμοδιότητα μας είναι να συνθέσουμε και να κατασκευάσουμε όλο το ηλεκτρολογικό κομμάτι της μοτοσικλέτας, που αυτό αφορά τα ηλεκτρολογικά μέρη του κινητήρα, όλες τις καλωδιώσεις πάνω στην μοτοσικλέτα ή αλλιώς την λεγόμενη πλεξούδα. Επίσης θα πρέπει να προγραμματίσουμε το εγκέφαλο της μοτοσικλέτας, ο εγκέφαλος είναι υπεύθυνος για να καθορίζει τις βασικές λειτουργίες της μηχανής όπως ο ρυθμός κατανάλωσης και η ισχύς σε κάθε περίπτωση.

 

Η στήριξη της ομάδας από κρατικούς κι ιδιωτικούς φορείς

Για να επιβιώσει ένα τέτοιο εγχείρημα, χρειάζεται σε μεγάλο βαθμό τη στήριξη του κράτους, αλλά και αυτή των ιδιωτικών πρωτοβουλιών. Κοινώς, το πανεπιστήμιο κι οι τοπικές αρχές, καθώς κι οι εκάστοτε χορηγοί είναι ζωτικής σημασίας για την Tyφοοn.

Ιωάννης Σαμαράς – Υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων

Ποια είναι η θέση του πανεπιστήμιου απέναντι στην ομάδα και πόσο στηρίζει την ομάδα, σε τι βαθμό;

-Η ομάδα δημιουργήθηκε υπό την αιγίδα του Πανεπιστημίου Δυτ. Μακεδονίας, είναι κομμάτι του. Το πανεπιστήμιο στηρίζει κι επικροτεί το εγχείρημα της ομάδας, καθώς βρίσκεται δίπλα της σε κάθε της βήμα. Συγκεκριμένα, τη στηρίζει οικονομικά από το ξεκίνημά της μέχρι και σήμερα, είναι παρόν σε όλες τις εκδηλώσεις της. Μάλιστα, οι υπεύθυνοι καθηγητές συνεισφέρουν με τις γνώσεις, αλλά και τις γνωριμίες που έχουν, ώστε να προκύψει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Πιστεύετε ότι αυτή η βοήθεια είναι επαρκής ή θα μπορούσε να υπάρχει μεγαλύτερη αρωγή;

-Προφανώς και το πανεπιστήμιο δεν μπορεί να καλύψει όλο το budget που χρειάζεται η ομάδα. Έχει βοηθήσει σε μεγάλο ποσοστό , βέβαια λόγω της ευρύτερης οικονομικής κατάστασης της χώρας, οι χρηματοδοτήσεις που δέχεται δεν επαρκούν ώστε να στηρίξει πλήρως τις φοιτητικές ομάδες. Ή κάτι τέτοιο

Γενικά, είμαι της άποψης ότι ένα ελληνικό πανεπιστήμιο πρέπει να προωθεί και να ενισχύει τέτοια projects.

Πέρα από το πανεπιστήμιο, με ποιους άλλους τρόπους καλύπτει τα έξοδά της η ομάδα;

-Ως επί το πλείστον, η ομάδα στηρίζεται σε χορηγίες από εξωτερικούς συνεργάτες, τόσο με τη μορφή χρηματικής στήριξης, όσο κι υλικής, για την κατασκευή της μοτοσυκλέτας. Κύριο μέλημα του τομέα των δημοσίων σχέσεων είναι να κάνει αυτό ακριβώς: να βρίσκει κονδύλια κι υλικά αγαθά που θα μπορέσουν να βοηθήσουν τη ομάδα. Για αυτόν τον λόγο ερχόμαστε σε επαφή με φημισμένες εταιρείες, καθώς και με μικρομεσαίες επιχειρήσεις του νομού [Κοζάνης].

Η τοπική κοινωνία στηρίζει την προσπάθεια;

-Σε γενικές γραμμές, ναι. Η Περιφέρεια Δυτ. Μακεδονίας έχει στηρίξει την πρώτη ομάδα και θα πράξει το ίδιο και με τη δεύτερη, κυρίως στα ταξίδια, δηλαδή θα χρηματοδοτηθεί από εκείνη το ταξίδι που θα γίνει στην Ισπανία. Βρίσκουν αυτό το project καινοτόμο κι ενδιαφέρονται να το στηρίξουν. Μιλάμε και για μία πόλη που δεν είναι αντίστοιχη με την Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη, κι ως εκ τούτου είναι λογικό να λάβει στήριξη πρώτα από τοπικούς φορείς για κάτι τόσο μεγάλο.

Πάντα ένα μεγάλο εγχείρημα συνοδεύεται και από μεγάλους παιδεμούς. Ως Tyφοοn, τι προβλήματα έχετε αντιμετωπίσει;

-Τα προβλήματα είναι πολλά, γιατί και το project είναι μεγάλο, αλλά και γιατί η στήριξη δεν είναι η δέουσα αυτή τη στιγμή. Το Πανεπιστήμιο Δυτ. Μακεδονίας είναι ένα μικρό πανεπιστήμιο, σε μία πόλη που δε φημίζεται για τη φοιτητική της ζωή, επομένως κι η στήριξη που παρέχει είναι στο μέτρο που μπορεί. Γενικά όμως μιλάμε για ένα τμήμα το οποίο έχει δημιουργηθεί πρόσφατα κι η εξέλιξή του θα είναι μεγάλη, όπως φαίνεται, μιας κι ήδη γέννησε την Tyφοοn, τώρα και την Tyφoon 2. Μπορεί να δημιουργήσει μία παράδοση στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, γιατί όπως είδαμε κι η Tyφοοn 1 και η 2 μπορούν να πετύχουν πολλά πράγματα.

Όσον αφορά τους ιδιώτες, ο τομέας των δημοσίων σχέσεων βρίσκεται συνεχώς σε επαφή με εταιρείες ώστε να πάρουμε ομάδα το μέγιστο.

Είμαστε αισιόδοξοι για το μέλλον, έχουμε ένα άρτιο μελετημένο σχέδιο που μπορούμε να υλοποιήσουμε. Το εγχείρημα, αν και μεγάλο, είναι εφικτό και προφανώς είμαστε σε συνεχή αναζήτηση πόρων.

Το κράτος βοηθά σε αυτά τα projects; Οι επιτυχίες σας προβάλλουν την Ελλάδα, το καλό πρόσωπό της, επομένως οι κρατικοί φορείς στέκονται αρωγοί σε αυτό το εγχείρημα;

-Όπως προανέφερα, η στήριξη δεν είναι επαρκής, θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερη. Γενικά πιέζουμε για περισσότερη στήριξη, γιατί όπως είπες είναι ένα εγχείρημα καθαρά ελληνικό, ήμασταν η πρώτη ομάδα που αγωνίστηκε στον διαγωνισμό MotoStudent το 2016, κι ουσιαστικά αναδείξαμε μία πόλη που δε βρίσκεται καν στον χάρτη σε πανεπιστημιακό επίπεδο.

Βέβαια, είναι στο χέρι μας πώς θα πείσουμε τους κρατικούς φορείς να ενισχύσουν ένα εγχείρημα το οποίο δε θα προβάλει μόνο εμάς, αλλά και την Κοζάνη ως πανεπιστημιούπολη, και το τμήμα μας, που αν και μικρό, κατάφερε κάτι τέτοιο σε παγκόσμιο επίπεδο.

 

Μπορείτε να ακολουθήσετε την ομάδα στους λογαριασμούς της στα social media:

Facebook: facebook.com/typhoonmotoracing/

Twitter: twitter.com/typhoon_uowm

Instagram: instagram.com/typhoon_uowm/

YouTube: youtube.com/channel/UCbKJkmlg1eNeHlV47F8UMaA

 

Συνέντευξη: Αλέξανδρος Μόδης

Επιμέλεια κειμένου: Δημήτρης Μπίζας

Ακολουθήστε μας στο Twitter και στο Instagram.

Σχόλια

comments

Powered by Facebook Comments

About The Author

mm