Τα 10 καλύτερα Grand Prix 2010-2015 (Θέση 8)

Οι συντάκτες του totalf1.gr ρωτήθηκαν, σκέφτηκαν και διαμόρφωσαν με τις απαντήσεις τους τα 10 καλύτερα Grand Prix από το πρωτάθλημα του 2010 μέχρι και του 2015. Ας δούμε λοιπόν το αποτέλεσμα:

Στην όγδοη θέση της κατάταξης μας ένας αλλόκοτος αγώνας, με συνεχείς μάχες, απροσδόκητο νικητή και πολλές εκπλήξεις. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή:

Θέση 8 – To Grand Prix της Αυστραλίας το 2010

Motorsports / Formula 1: World Championship 2010, GP of Australia, 01 Jenson Button (GBR, Vodafone McLaren Mercedes),

Τι είχε προηγηθεί: Το πρωτάθλημα του 2010 είχε ξεκινήσει με τους καλύτερους οιωνούς για τη Ferrari, καθώς στον πρώτο αγώνα στο Μπαχρέιν ο νεοφερμένος Alonso είχε κάνει το ιδανικό ντεμπούτο για την Scuderia, παίρνοντας τη νίκη από τον Sebastian Vettel, ενώ πίσω του τερμάτισε ο Massa με την έτερη F10 και συμπλήρωσε ένα ονειρικό 1-2 στον πρώτο αγώνα της χρονιάς.

Όλα έδειχναν όμως, πως κατά κύριο λόγο η Red Bull ήταν αυτή που θα είχε το πάνω χέρι στο πρωτάθλημα, καθώς ο Sebastian Vettel έδειχνε να συνεχίζει τον ρυθμό που είχε αποκτήσει στο φινάλε της προηγούμενης χρονιάς και πως το μόνο που του στερούσε τις νίκες ήταν η αναξιοπιστία της RB6. Στην McLaren, που είχε στραφεί σε ένα αμιγώς βρετανικό δίδυμο που αποτελούνταν από τους πρωταθλητές των 2 προηγούμενων ετών, τους Button και Hamilton, τα πράγματα δεν έδειχναν να πηγαίνουν και τόσο καλά. Ο Hamilton παρότι ανέβηκε στο βάθρο στο Μπαχρέιν, ήταν αρκετά μακριά σε ρυθμό από τις Ferrari, ενώ ο Button είχε έναν πολύ κακό αγώνα στον οποίο τερμάτισε 7ος.

Κατατακτήριες: Η εικόνα που είχαμε από το Μπαχρέιν συνεχίστηκε εν πολλοίς στο Albert Park, το οποίο σε όλο το τριήμερο ήταν μουντό, χωρίς όμως η βροχή να έχει κάνει την εμφάνιση της. O Sebastian Vettel πήρε τη δεύτερη συνεχόμενη pole position με 1:23.919, μπροστά από την έτερη Red Bull του Mark Webber που ολοκλήρωσε το lockout. Alonso και Button βρίσκονταν στη δεύτερη σειρά, ενώ πολλή εντύπωση προκάλεσε ο αποκλεισμός του Lewis Hamilton από το Q2, καθώς ο Βρετανός έκανε λάθος στην τελική του προσπάθεια και θα ξεκινούσε τον αγώνα από την απογοητευτική 11η θέση.

P-20141222-18233_News

Αγώνας: Η βροχή που απέφευγε να πέσει την Παρασκευή και το Σάββατο, ήρθε τελικά λίγα λεπτά πριν την έναρξη του αγώνα την Κυριακή κι έφερε χάος στο grid. Όλες οι ομάδες αναγκάστηκαν να στραφούν στην αλλαγή σε ενδιάμεσα ελαστικά και ο αγώνας ξαφνικά απέκτησε τεράστιο ενδιαφέρον.

Αυτό αποδείχθηκε κιόλας από την εκκίνηση. O Vettel έφυγε εξαιρετικά, όχι όμως και ο Webber ο οποίος έχασε την δεύτερη θέση από τον Massa που έκανε εκπληκτική εκκίνηση από την πέμπτη θέση. Πιο πίσω ο Schumacher που ξεκίνησε κι αυτός εξαιρετικά από την 7η θέση προσπάθησε να περάσει από την εξωτερική της πρώτης στροφής τους Button κι Alonso που μονομαχούσαν. Ο συνωστισμός αυτός δεν μπορούσε να βγει σε καλό με τον οδηγό της McLaren να ακουμπά την Ferrari η οποία έκανε τετακέ, χτυπώντας παράλληλα την Mercedes του Schumi σπάζοντας την εμπρός αεροτομή του.

attachment_76438

Ο χαμός συνεχίστηκε με τον Kubica να εκμεταλλεύεται τον χαμό και να ανεβαίνει 4ος από 9ος, ενώ ο Hamilton βρέθηκε να απειλεί τον Button για την έκτη θέση. Λίγο αργότερα, ο Kobayashi, ο οποίος είχε ήδη χάσει 2 εμπρός πτέρυγες λόγω προβλήματος στην Sauber, έχασε και τρίτη, αλλά αυτή τη φορά οι συνέπειες ήταν καταστροφικές. Ακυβέρνητος λόγω της χαμηλής πρόσφυσης, έπεσε πάνω στους Buemi και Hulkenberg, γεμίζοντας την πίστα με συντρίμμια και διαλυμένα αυτοκίνητα και ανάγκασε το αυτοκίνητο ασφαλείας να βγει στην πίστα.

Με την κατάσταση να ομαλοποιείται, ο Vettel είχε το προβάδισμα από τον Massa, o Webber ήταν τρίτος μπροστά από τους Kubica, Rosberg και τις McLaren των Button και Hamilton, ενώ οι Alonso, Schumacher είχαν πέσει στην ουρά της κατάταξης.

Διαβάστε το πέμπτο τεύχος του TotalMAG

Με την επιστροφή του αυτοκινήτου ασφαλείας στον 5ο γύρο, ο Webber ανέκτησε την δεύτερη θέση από τον Massa, όπως έκανε και ο Hamilton για την 6η θέση από τον Button. O πρωταθλητής του 2009 όμως είχε κρυμμένο άσο στο μανίκι. Όντας πολύ καλός στο να αναγνωρίζει τις καιρικές συνθήκες, ο Button πίστεψε πως η πίστα είχε αρχίσει να στεγνώνει αρκετά, ώστε να αλλάξει σε ελαστικά για στεγνό οδόστρωμα. To pitstop που έκανε, τον έβγαλε στην τελευταία θέση, ενώ είχε κι έξοδο λίγα μέτρα αργότερα, αλλά όπως αποδείχθηκε ήταν η απόλυτα σωστή επιλογή.

Η McLaren σημείωνε το ένα ταχύτερο sector μετά το άλλο και έγινε πλέον αντιληπτό πως ήταν ώρα για να μπουν τα σλικ ελαστικά. Στα pits δημιουργήθηκε ένας απίστευτος συνωστισμός, με τον Kubica να είναι ο επόμενος, μετά τον Button, νικητής βγαίνοντας τρίτος, ενώ μεγάλοι χαμένοι ήταν οι Massa και Hamilton που έχασαν έδαφος. Επίσης, ακατανόητη ήταν η επιλογή της Red Bull να αφήσει τον Webber για 2 παραπάνω γύρους με τα ενδιάμεσα ελαστικά, γεγονός που έριξε τον Αυστραλό στην έκτη θέση.

AUSTRALIAN GRAND PRIX F1/2010 - MELBOURNE 28/03/2010 - SEBASTIAN VETTEL - JENSON BUTTON © FOTO ERCOLE COLOMBO

Ο Vettel διατήρησε οριακά την πρωτοπορία από τον Button, ενώ πίσω είχε δημιουργηθεί ένα σπουδαίο τρενάκι με τους Kubica, Rosberg, Massa, Webber, Hamilton, Barichello, De La Rosa και τον Alonso που είχε επιστρέψει μετά το δράμα της πρώτης στροφής. Ακολούθησαν μερικές μανιασμένες μονομαχίες με τον Webber να χάνει τα φρένα στην τρίτη στροφή, προσπαθώντας να περάσει τον Massa και να πέφτει όγδοος. Έναν γύρο αργότερα, ο Hamilton πέρασε με ένα απίστευτα οριακό προσπέρασμα τον Massa για την 5η θέση, ενώ o Webber τώρα μονομαχούσε με τον Alonso για την 7η θέση.

Ο αγώνας όμως έκρυβε κι άλλα δράματα. Στον 25ο γύρο, ο Vettel βγήκε εκτός πίστας με πρόβλημα στην μετάδοση της Red Bull και η σύγκρουση με τις μπαριέρες τον άφησε για δεύτερο σερί αγώνα μακριά από τη νίκη, ενώ μάλιστα βρισκόταν στην πρώτη θέση. Ο Button πλέον οδηγούσε τον αγώνα με προβάδισμα 25 δευτερολέπτων(!) από τον Kubica, ενώ ο Hamilton στον ίδιο γύρο περνούσε τον Rosberg για την τέταρτη θέση, βοηθούμενος μάλιστα από τις κίτρινες σημαίες που ανέμιζαν, καθώς συγκράτησαν την αντεπίθεση του Γερμανού οδηγού της Mercedes.

Λίγους γύρους αργότερα, αναλύοντας τα δεδομένα, οι McLaren, Red Bull και Mercedes είδαν ότι οι Hamilton, Webber και Rosberg αντίστοιχα πιθανότατα δεν θα έφταναν μέχρι το τέλος με το ίδιο σετ ελαστικών και αποφάσισαν να τους βάλουν και πάλι στα pits για φρέσκα ελαστικά. Η κίνηση αυτή δεν άρεσε καθόλου στον οδηγό της McLaren καθώς ένιωθε πως το σετ που είχε ήταν ακόμη σε καλή κατάσταση και θα μπορούσε να απειλήσει τον Kubica για τη δεύτερη θέση.

Αντ’ αυτού ο Hamilton βρέθηκε στην 5η θέση πίσω από τις Ferrari, όπου ο Massa εμπόδιζε συνεχώς τον Alonso, κρατώντας σθεναρά την 3η θέση. Η εικόνα αυτή διατηρήθηκε μέχρι τους τελευταίους γύρους όπου οι Hamilton και Webber με σαφώς καλύτερο ρυθμό έπιασαν τις Ferrari και η μάχη που καθήλωσε τους πάντες στην αρχή του αγώνα, φάνηκε πως θα έχει και δεύτερο γύρο.

AUSTRALIAN GRAND PRIX F1/2010 - MELBOURNE 28/03/2010 - FELIPE MASSA - FERNANDO ALONSO © FOTO ERCOLE COLOMBO

Ο Webber είχε όμως άλλη άποψη. Στον 56ο γύρο κι ενώ ο Hamilton, προσπαθούσε να προσπεράσει τον Alonso, από την εξωτερική της στροφής 12, ο Αυστραλός έχασε τα φρένα και έπεσε πάνω στην McLaren. Και οι δύο ήταν σε θέση να συνεχίσουν, αλλά ο Hamilton είχε πέσει πίσω από τον Rosberg στην έκτη θέση, ενώ ο Webber έπρεπε να επισκεφτεί τα pits για να αντικαταστήσει την σπασμένη εμπρός πτέρυγα που αποκόμισε από το λάθος του. Αργότερα, τιμωρήθηκε με πρόστιμο και επίπληξη, για την υπαιτιότητα του.

Ο Button, μετά από έναν φανταστικό αγώνα, πήρε μια σπουδαία νίκη, την δεύτερη συνεχόμενη για αυτόν στην Μελβούρνη, μπροστά από έναν εξαιρετικό Robert Kubica που απέφυγε τα λάθη για να τερματίσει δεύτερος. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Felipe Massa που συγκράτησε τον Alonso και έδειξε πως ξεπερνούσε το ατύχημα της προηγούμενης χρονιάς. Ο Rosberg κατάφερε να παραμείνει μπροστά από τον Hamilton στο τέλος, ενώ οι Liuzzi και Barichello εκμεταλλεύτηκαν το λάθος του Webber για να πάρουν κι αυτοί βαθμούς.

AUSTRALIAN GRAND PRIX F1/2010 - MELBOURNE 28/03/2010 - JENSON BUTTON © FOTO ERCOLE COLOMBO

Τι έμεινε: Ο Fernando Alonso διατήρησε την πρώτη θέση στην κατάταξη του πρωταθλήματος, ενώ οι Massa και Button μείωσαν σημαντικά τη διαφορά τους. Αντίθετα στην Red Bull είχαν μείνει στους 18 βαθμούς κι έπρεπε να ανασυνταχθούν μετά από ένα πολύ κακό ξεκίνημα.

Κυριότερα όμως, ο αγώνας αυτός άνοιξε την όρεξη του κοινού, καθώς μετά από έναν σχετικά βαρετό αγώνα στο Μπαχρέιν, δεν ήταν λίγες όσοι προέβλεπαν μια ανιαρή χρονιά, κάτι που όπως είδαμε και σε προηγούμενο άρθρο, δεν συνέβη.

Ακολουθήστε μας στο Twitter και στο Instagram.

Σχόλια

comments

Powered by Facebook Comments

About The Author

Υπεύθυνος MotoGP

Τις ημέρες, είμαι φοιτητής στα Ψηφιακά Συστήματα του Πανεπιστήμιου Πειραιά. Τις νύχτες ίσως θα βλέπω κάποιο σπορ ή κάποια σειρά στην τηλεόραση. Τις ημέρες και τις νύχτες, παρακοουθώ τα όσα γίνονται σε 2 ή 4 τροχούς.