Τα 10 καλύτερα Grand Prix 2010-2015 (Θέση 5)

Οι συντάκτες του totalf1.gr ρωτήθηκαν, σκέφτηκαν και διαμόρφωσαν με τις απαντήσεις τους τα 10 καλύτερα Grand Prix από το πρωτάθλημα του 2010 μέχρι και του 2015. Ας δούμε λοιπόν το αποτέλεσμα:

Στο νούμερο 5 της λίστας μας, ο Daniel Ricciardo έκανε τον καλύτερο αγώνα της καριέρας του, ο Fernando Alonso απέδειξε πως θα μπορούσε να ανέβει και με μια μηχανή του γκαζόν στο βάθρο και οι Hamilton-Rosberg είχαν μια μάχη που επηρέασε τελικά τον τίτλο. Πιο αναλυτικά:

Θέση 5 – Το Grand Prix της Ουγγαρίας το 2014

P-20141222-22234_News

Τι είχε προηγηθεί: Η Mercedes είχε την απόλυτη κυριαρχία στο πρωτάθλημα του 2014, με τους Rosberg-Hamilton να έχουν κερδίσει όλους τους αγώνες, εκτός από εκείνον του Καναδά και είχαν ξεκινήσει κάθε αγώνα από την pole position

O Rosberg ήταν επικεφαλής της βαθμολογίας των οδηγών μετά τις νίκες του σε Αυστρία και Γερμανία, έχοντας μαζέψει 190 βαθμούς και ήταν 14 μπροστά από τον Hamilton, ενώ αρκετό ενδιαφέρον είχε και η μάχη για την τρίτη θέση, με τον Ricciardo να έχει το προβάδισμα με 106 βαθμούς, τον Alonso να είναι πίσω του με 97 και τον Valtteri Bottas στην πέμπτη θέση με 91.

images

Κατατακτήριες: To 2014 δεν ήταν καλό για τον Hamilton όσον αφορά τις κατατακτήριες δοκιμές, καθώς ο Βρετανός αντιμετώπιζε αρκετά προβλήματα σε Μονακό, Αυστρία, Βρετανία και Γερμανία, στις οποίες δεν κατάφερε να διεκδικήσει την pole.

H κακοδαιμονία του συνεχίστηκε και στην Ουγγαρία, καθώς πριν καν μπορέσει να συμπληρώσει έναν γύρο, καθώς ο κινητήρας του αντιμετώπισε πρόβλημα με το σύστημα καυσίμου, το οποίο προκάλεσε διαρροή και το πίσω μέρος της Mercedes τυλίχτηκε στις φλόγες, αφήνοντας τον Βρετανό να ξεκινήσει από το πίσω μέρος του grid.

images

Στο βροχερό Q3, o Nico Rosberg κατέκτησε την pole position, μπροστά από τον Sebastian Vettel που εκμεταλλεύτηκε την απουσία του Hamilton και ανέβηκε στην πρώτη σειρά. Ακολούθησαν οι Bottas και Ricciardo που ήθελαν να συνεχίσουν την μάχη για την τρίτη θέση, έχοντας πίσω τους τον Alonso, ο οποίος δήλωνε ότι πήρε το μέγιστο από τη Ferrari, παρά το γεγονός ότι ήταν αρκετά δέκατα του δευτερολέπτου μακριά από τους αντιπάλους του.

Προβλήματα αντιμετώπισαν και οι Magnussen-Raikkonen, με τον Δανό να χάνει τα φρένα και να χτυπάει στον τοίχο, μένοντας 10ος, ενώ ο Φινλανδός προδόθηκε από την κάκιστη απόφαση της Ferrari να μην τον ξαναβγάλει για δεύτερη φορά στην πίστα, με αποτέλεσμα να αποκλειστεί από το Q2.

1419-0249

Διαβάστε το πέμπτο τεύχος του TotalMAG

Αγώνας: Η βροχή έκανε την εμφάνιση της για πρώτη φορά εκείνη τη χρονιά στο Hungaroring, με αποτέλεσμα όλοι οι οδηγοί να επιλέξουν να βάλουν τα ενδιάμεσα ελαστικά, ενώ οι Magnussen-Hamilton θα ξεκινούσαν από το pitlane.

Στην εκκίνηση ο Rosberg έφυγε άψογα και διατήρησε την πρώτη θέση, ενώ ο Bottas εκμεταλλεύτηκε την δύναμη του κινητήρα της Mercedes και πέρασε τον Vettel για την δεύτερη θέση, με τον Γερμανό να μονομαχεί με τον Alonso, ο οποίος όμως δεν κατάφερε να μείνει μπροστά από τη Red Bull.

O Hamilton ξεκινώντας από τα pits δεν είχε φέρει τη θερμοκρασία σε ελαστικά και φρένα σε ιδανικά επίπεδα και συνέχισε να έχει προβλήματα, χάνοντας το πίσω μέρος της W05, χτυπώντας ελαφρά στον τοίχο, συνεχίζοντας όμως τον αγώνα χωρίς περαιτέρω προβλήματα.

Μπροστά ο Rosberg άνοιγε με καταιγιστικό ρυθμό τη διαφορά, μέχρι τον 9ο γύρο που όλα άλλαξαν. Ο Marcus Ericsson έχασε τον έλεγχο της Caterham στην τέταρτη στροφή και διέλυσε το μονοθέσιο στις μπαριέρες, προκαλώντας την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας.

Οι 4 πρώτοι έχασαν την ευκαιρία να μπουν στο pitstop αλλά οι Ricciardo και Button βρήκαν το ιδανικό timing για να κάνουν την πρώτη τους αλλαγή ελαστικών. Στη Red Bull επέλεξαν να βάλουν σλικ ελαστικά, ενώ στη McLaren να συνεχίσουν με τα ενδιάμεσα βλέποντας ότι η πίστα δεν είχε στεγνώσει ακόμη.

Οι Rosberg, Bottas, Vettel και Alonso μπήκαν στα pits έναν γύρο αργότερα και το πλήρωσαν, καθώς βρέθηκαν μακριά από την κορυφή με τον Rosberg να βγαίνει τέταρτος, οι Vettel-Alonso στις θέσεις 7-8, ενώ πιο χαμένος απ’ όλους ήταν ο Bottas που είχε πέσει 11ος. Κερδισμένος ήταν ο Hamilton που είχε ανέβει στη 13η θέση και ήταν μπροστά από τον Kimi Raikkonen.during the Hungarian Formula One Grand Prix at Hungaroring on July 27, 2014 in Budapest, Hungary.

Πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, είχε ατύχημα και ο Romain Grosjean, γεγονός που καθυστέρησε την επανέναρξη του αγώνα για μερικούς γύρους, κάτι που έπαιξε τον ρόλο του, καθώς η πίστα στέγνωνε αρκετά γρήγορα πλέον.

Στην επανεκκίνηση ο Button πέρασε τον Ricciardo, βρίσκοντας καλύτερη πρόσφυση με τα ενδιάμεσα, ενώ το ίδιο έκανε και ο Magnussen με τον Rosberg, κάτι που ανάγκασε τον Γερμανό να κόψει σημαντικά ταχύτητα και να χάσει τη θέση του από τον Alonso.

 

Οι 2 McLaren δεν μπορούσαν να συνεχίσουν με τα ενδιάμεσα και μπήκαν στα pits, ενώ οι Hulkenberg-Perez είχαν επαφή, παίρνοντας μαζί τους και τον Bottas, γεγονός που ανέβασε τον Hamilton μπροστά τους, στην όγδοη θέση, με τον Hulkenberg να εγκαταλείπει λίγες στροφές αργότερα. Λίγο πιο μπροστά ο Vergne εκμεταλλεύτηκε ένα λάθος του Rosberg που είχε χάσει τον ρυθμό του μετά το pitstop και τον έριξε έκτο, μόλις 2 θέσεις μπροστά από τον teammate του, που είχε εκκινήσει τελευταίος!

GP UNGHERIA - 27/07/2014 © FOTO STUDIO COLOMBO X FERRARI

Όμως ο πιο γρήγορος στην πίστα ήταν ο Fernando Alonso που είχε πλέον τρομερό ρυθμό και πλησίαζε πολύ γρήγορα τους Ricciardo-Massa που ήταν στις 2 πρώτες θέσεις. Πιο πίσω, ο Vergne καθυστερούσε τους Rosberg-Vettel-Hamilton-Perez-Bottas, καθώς η στενή χάραξη του Hungaroring σε συνδυασμό με το νερό που υπήρχε εκτός της γραμμής της πίστας ήταν αρκετοί να αποτρέψουν κάθε ιδέα για προσπέρασμα.

Στον 23ο γύρο, ο Perez πάτησε στο βρεγμένο κέρμπ και χτύπησε με δύναμη στον τοίχο, βγάζοντας για δεύτερη φορά στον αγώνα το safety car. Ricciardo και Massa μπήκαν στα pits για δεύτερη φορά, αφήνοντας τον Alonso στην πρωτοπορία του αγώνα, μπροστά από τους Vergne, Rosberg, Vettel και Hamilton.

Στην δεύτερη επιστροφή του αυτοκινήτου ασφαλείας στον 27ο γύρο, ο Alonso κράτησε το προβάδισμα, ενώ ο Vergne αναχαίτησε διαδοχικές επιθέσεις του Rosberg, του οποίου τα ελαστικά είχαν αρχίσει να φθείρονται σε μεγάλο βαθμό. Μην μπορώντας να βρει δίοδο για να περάσει τον Γάλλο, ο Rosberg μπήκε στα pits, ενώ την ίδια στιγμή ο Vettel έκανε ένα μεγαλοπρεπέστατο τετακε, αποφεύγοντας την σύγκρουση με το pit wall για μερικά χιλιοστά.

Ο Hamilton ήταν τώρα τρίτος κι έπρεπε να πιέσει για να έχει τύχη στον αγώνα και τα κατάφερε ιδανικά προσπερνώντας με εντυπωσιακό τρόπο τον Vergne στην πέμπτη στροφή. Οι 2 πρωτοπόροι του αγώνα έκαναν πλέον το τελευταίο τους pitstop, με τον Alonso να βάζει την μαλακή και τον Hamilton την μεσαία γόμα, καταφέρνοντας να βγουν μπροστά από τον Rosberg που είχε χάσει αρκετό χρόνο πίσω από την Williams του Bottas.

O Ricciardo ήταν τώρα επικεφαλής, αλλά δύσκολα θα έφτανε μέχρι το τέλος του αγώνα, κάτι που ίσχυε και για τον Rosberg που πλησίαζε τον Hamilton. Από την Mercedes ζήτησαν από τον Βρετανό να αφήσει τον ομόσταυλό του να περάσει, αλλά με τον Γερμανό να μην μπορεί να μειώσει αρκετά τη διαφορά του, η αλλαγή θέσεων δεν έγινε ποτέ.

Με την ολοκλήρωση των pitstops, ο Alonso προηγούνταν του Hamilton, ο οποίος αντιμετώπιζε πρόβλημα με τα φρένα και με τη μονάδα ισχύος της Mercedes και δεν μπορούσε να περάσει την Ferrari, με τον Ισπανό να διατηρεί τη διαφορά λίγο κάτω από το ένα δευτερόλεπτο.

P-20141222-21790_News

Στους τελευταίους 5 γύρους, ο Ricciardo είχε αρχίσει να πλησιάζει με πολύ καλό ρυθμό τους 2 πρώτους, ενώ ο Rosberg ήταν αρκετά πιο πίσω και προσπαθούσε να καλύψει τη διαφορά, περνώντας διαδοχικά τους Raikkonen, Bottas και Massa.

O Αυστραλός οδηγός της Red Bull πίεζε με ασφυκτικό τρόπο με αποτέλερσμα στον 67ο γύρο, εκμεταλλευόμενος την πιο φρέσκια γόμα ελαστικών που είχε, να περάσει από την εξωτερική τον Hamilton κι έναν γύρο αργότερα τον Alonso, ανεβαίνοντας στην πρώτη θέση και βρισκόταν πλέον καθ’ οδόν για τη δεύτερη νίκη της καριέρας του.

Ο Hamilton προσπαθούσε και πάλι να περάσει τον Alonso, που είχε έντονη φθορά στα ελαστικά του, όμως η προβληματική Mercedes δεν ήταν σε θέση να δώσει το πλεονέκτημα που είχε στους προηγούμενος αγώνες, στον Hamilton. Αντιθέτως, αυτός που πλησίαζε απειλητικά ήταν ο Rosberg που έναν γύρο πριν το τέλος είχε φτάσει σε σημείο βολής.

Ο Γερμανός δοκίμασε από την εξωτερική, αλλά ο Hamilton κρατήθηκε και απώθησε τον Rosberg στα όρια της πίστας με αποτέλεσμα να χάσει τον ρυθμό του και τις τελευταίες πιθανότητες που είχε για το βάθρο.

Ο Daniel Ricciardο, ολοκλήρωσε τον τρομερό αγώνα του, βλέποντας πρώτος την καρό σημαία και πήρε τη δεύτερη νίκη της χρονιάς για εκείνον, την ομάδα του, αλλά και για μονοθέσιο εκτός Mercedes. Δεύτερος μετά από έναν επίσης εξαιρετικό αγώνα ήταν ο Fernando Alonso, που πήρε όπως έμελλε, το τελευταίο του βάθρο με την Ferrari και τρίτος τερμάτισε ο Lewis Hamilton που ήταν ευτυχής τερματίζοντας στο βάθρο και μπροστά από τον κύριο αντίπαλο του στο πρωτάθλημα έχοντας ξεκινήσει από τα pits.

GP UNGHERIA - 27/07/2014 © FOTO STUDIO COLOMBO X FERRARI

Τι έμεινε: Η δεύτερη νίκη του Daniel Ricciardo ήταν ένα απίστευτο επίτευγμα δεδομένης της κυριαρχίας της Mercedes στο πρωτάθλημα του 2014. Ο Αυστραλός κατόρθωσε να πάρει μια ακόμη νίκη στον επόμενο αγώνα του Spa, αλλά δεν μπόρεσε ποτέ ουσιαστικά να απειλήσει τις Mercedes.

Στην βαθμολογία, ο Hamilton κατάφερε να μειώσει το προβάδισμα του από τον Rosberg, ο οποίος ήταν αρκετά εκνευρισμένος καθώς ο Βρετανός δεν τον άφησε να περάσει όταν τον πλησίασε πριν το δεύτερο του pitstop. Η κόντρα αυτή συνεχίστηκε στο Βέλγιο με την επαφή μεταξύ των 2, που όμως τελικά ευνόησε τον Hamilton που πήρε 6 νίκες στους 7 τελευταίους αγώνες και το δεύτερο πρωτάθλημα της καριέρας του.

Ακολουθήστε μας στο Twitter και στο Instagram.

Σχόλια

comments

Powered by Facebook Comments

About The Author

Υπεύθυνος MotoGP

Τις ημέρες, είμαι φοιτητής στα Ψηφιακά Συστήματα του Πανεπιστήμιου Πειραιά. Τις νύχτες ίσως θα βλέπω κάποιο σπορ ή κάποια σειρά στην τηλεόραση. Τις ημέρες και τις νύχτες, παρακοουθώ τα όσα γίνονται σε 2 ή 4 τροχούς.