UoP Racing – History

H UoP Racing Team ιδρύθηκε το 2002 από τον καθηγητή της σχολής Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών Γιώργιο Χρυσολούρη. Από τότε και για 15 συνεχή χρόνια, η UoP Racing Team αποτελεί την αρχαιότερη και μακροβιότερη ομάδα Formula Student στην Ελλάδα, μετρώντας πέντε μονοθέσια και πολλές διεθνείς διακρίσεις στους διαγωνισμούς του Formula Student.

Η UoP Racing είναι η μόνη ομάδα Formula Student στην Ελλάδα η οποία έχει κερδίσει πρώτη θέση σε διεθνή διαγωνισμό του Formula Student, αφού κατέκτησε την πρώτη θέση στο electric class του Formula Student Czech Republic 2014 με το UoP4e, το πρώτο ηλεκτροκίνητο μονοθέσιο της ομάδας, αλλά και το πρώτο στην Ελλάδα.

Στόχος της ομάδας είναι η εκπαίδευση των μελών της, ώστε να τους παρέχει γνώσεις και να τους διδάξει δεξιότητες οι οποίες είναι περιζήτητες στην σύγχρονη αγορά εργασίας, πάντα με την συνεχή υποστήριξη του Εργαστηρίου Συστημάτων Παραγωγής και Αυτοματισμού, αλλά και των πολλών χορηγών της ομάδας, χωρίς τους οποίους καμία από τις επιτυχίες της ομάδας δεν θα ήταν δυνατή.

Τα μονοθέσια της ομάδας:

Το πρώτο μονοθέσιο της ομάδας, αλλά και το πρώτο μονοθέσιο τύπου Formula Student στην Ελλάδα, ολοκληρώθηκε το 2004 και ήταν ήδη πολύ μπροστά για την εποχή του. Με το UoP1 η UoP Racing Team συμμετείχε στον διαγωνισμό του IMechE Formula Student στο Ην. Βασίλειο το 2004, σημειώνοντας έτσι την πρώτη της συμμετοχή σε Class 1 διαγωνισμού FS. Το σασσί του είναι κατασκευασμένο από ανθρακόνημα (carbon monocoque) στο μπροστινό μέρος και σωλήνες αλουμινίου στο πίσω, ενώ ένας τετρακύλινδρος κινητήρας Yamaha YZF600R δίνει την κίνηση στους πίσω τροχούς. Πλέον το UoP1 αποτελεί μόνιμο έκθεμα στο Μουσείο Αυτοκινήτου το οποίο βρίσκεται στην Αθήνα.

Το δεύτερο μονοθέσιο της UoP Racing Team αποτέλεσε το επόμενο βήμα στην εξέλιξη της ομάδας. Με ένα απλούστερο, «σωληνωτό» σασσί και έναν πλέον μονοκύλινδρο κινητήρα Υamaha XT600E, το UoP2 είναι ελαφρύτερο και πιο εξελιγμένο από το UoP1, ξεκινώντας μια διαδικασία συνεχούς εξέλιξης της διαδικασίας ανάπτυξης ενός μονοθεσίου από την ομάδα. Η UoP Racing συμμετείχε με το UoP2 στους διαγωνισμούς του IMechE Formula Student στο Ην. Βασίλειο από το 2005 (Class 3, Class 2), μέχρι και το 2007 (Class 1).
Η Evolution έκδοση του UoP2 αποτελεί εξέλιξη του προηγούμενου μονοθεσίου. Με βελτιώσεις στο ίδιο το σασσί, στο σύστημα ανάρτησης, αλλά και στο track (απόσταση μεταξύ των τροχών του ίδιου άξονα), το οποίο αυξήθηκε στον μπροστινό άξονα για καλύτερη σταθερότητα, το UoP2 Evo βοήθησε την ομάδα να λάβει πολύτιμες γνώσεις, αλλά και εμπειρία από τους διαγωνισμούς του Ην. Βασιλείου και της Γερμανίας το 2008.
Το UoP3 αποτέλεσε ακόμα ένα σημαντικό σημείο στην ιστορία της UoP Racing. Το σασσί είναι κατασκευασμένο από ένα ενιαίο κομμάτι ανθρακονήματος (carbon fiber monocoque). Βρίσκοντας ισχύ από έναν μονοκίλυνδρο κινητήρα Yamaha WR450, το UoP3 ταξίδεψε… μακριά, καθώς η UoP Racing Team συμμετείχε στο Formula SAE Michigan, συμμετέχοντας έτσι και σε διαγωνισμό Formula Student στην άλλη μεριά του Ατλαντικού. Η νέα λογική σχεδιασμού και κατασκευής που ακολουθήθηκε κατά την διάρκεια ανάπτυξής του UoP3 οδήγησε σε πολύ χαμηλό συνολικό βάρος. Μέχρι και σήμερα, το UoP3 αποτελεί το πιο ελαφρύ μονοθέσιο της UoP Racing Team, ζυγίζοντας μόλις 175 κιλά.
Με αλλαγές στο υποσύστημα του διαφορικού, αλλά και της εξάτμισης, το UoP3 Evo αποτέλεσε το πιο επιτυχημένο μονοθέσιο της ομάδας μέχρι εκείνη την σεζόν, καθώς η ομάδα κατάφερε να ολοκληρώσει όλα τα δυναμικά αγωνίσματα των διαγωνισμών Formula Student Germany και Formula Student Italy ATA 2011. Ακόμη, οι βελτιώσεις που έγιναν στην κατασκευή του σασσί αποδείχθηκαν και πάλι μεγάλης σημασίας στην συλλογή εμπειρίας, αλλά και διαφόρων γνώσεων.
Το UoP4e αποτελεί ίσως το πιο σημαντικό σημείο στην νεότερη ιστορία της UoP Racing Team, καθώς μετά από 10 χρόνια συμμετοχών σε διαγωνισμούς Formula Student, πάρθηκε η απόφαση να εγκαταλειφθούν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης και η ομάδα να κατευθυνθεί στην κατηγορία του ηλεκτροκίνητου. Το UoP4e αποτελεί ορισμό της καινοτομίας όσον αφορά το Formula Student στην Ελλάδα, καθώς όχι μόνο είναι το πρώτο ηλεκτροκίνητο μονοθέσιο Formula Student που έχει αναπτυχθεί στην Ελλάδα, αλλά είναι και το πρώτο μονοθέσιο το οποίο χρησιμοποιεί ηλεκτροκινητήρα ο οποίος έχει κατασκευαστεί στην χώρα μας. Το σασσί είναι κατασκευασμένο και πάλι από ένα ενιαίο κομμάτι από ανθρακόνημα (carbon fiber monocoque), ενώ είναι το πρώτο μονοθέσιο της ομάδας το οποίο έχει πλήρες αεροδυναμικό πακέτο. Η UoP Racing Team κέρδισε την πρώτη θέση στο electric class του Formula Student Czech Republic 2014 με το UoP4e και έγινε έτσι η πρώτη και μέχρι στιγμής μοναδική ομάδα Formula Student από την Ελλάδα που έχει σημειώσει μια τέτοια επιτυχία.
Το UoP4e αποτελεί ίσως το πιο σημαντικό σημείο στην νεότερη ιστορία της UoP Racing Team, καθώς μετά από 10 χρόνια συμμετοχών σε διαγωνισμούς Formula Student, πάρθηκε η απόφαση να εγκαταλειφθούν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης και η ομάδα να κατευθυνθεί στην κατηγορία του ηλεκτροκίνητου. Το UoP4e αποτελεί ορισμό της καινοτομίας όσον αφορά το Formula Student στην Ελλάδα, καθώς όχι μόνο είναι το πρώτο ηλεκτροκίνητο μονοθέσιο Formula Student που έχει αναπτυχθεί στην Ελλάδα, αλλά είναι και το πρώτο μονοθέσιο το οποίο χρησιμοποιεί ηλεκτροκινητήρα ο οποίος έχει κατασκευαστεί στην χώρα μας. Το σασσί είναι κατασκευασμένο και πάλι από ένα ενιαίο κομμάτι από ανθρακόνημα (carbon fiber monocoque), ενώ είναι το πρώτο μονοθέσιο της ομάδας το οποίο έχει πλήρες αεροδυναμικό πακέτο. Η UoP Racing Team κέρδισε την πρώτη θέση στο electric class του Formula Student Czech Republic 2014 με το UoP4e και έγινε έτσι η πρώτη και μέχρι στιγμής μοναδική ομάδα Formula Student από την Ελλάδα που έχει σημειώσει μια τέτοια επιτυχία.