Προτού ξεκινήσετε να διαβάζετε το κείμενο, θα ήταν φρόνιμο να τονιστεί πως όσα λέγονται παρακάτω είναι καθαρά προϊόν εικασίας, αν και έχουν μία βάση στην πραγματικότητα, και δεν έχουν σκοπό να υποβαθμίσουν τα πραγματικά γεγονότα.

Σε αυτό το σημείο, θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε πως η απόδοση των εκάστοτε ομάδων, αλλά και των οδηγών από το 2008 ως και το 2017 δεν αλλάζει. Αυτό που μεταβάλλεται είναι το τελικό αποτέλεσμα κάθε σεζόν, ανάλογα με τις αλλαγές που έχουν γίνει με βάση τις σκέψεις και τις εικασίες μας.

Όσον αφορά τη δομή του άρθρου, θα αναλύουμε κάθε σεζόν με επίκεντρο τις κορυφαίες ομάδες και τους top οδηγούς (οι F. Massa και L. Hamilton που είναι κι οι άμεσα ανανεμειγμένοι στην πρώτη χρονιά, καθώς επίσης κι οι J. Button, M. Webber, S. Vettel. F. Alonso και K. Raikkonen).

Σε αυτή τη 10ετία, θα δείτε αρκετές αλλαγές στους πρωταθλητές κάθε σεζόν, με δεδομένο ότι θα υπάρξουν και σημαντικές διαφοροποιήσεις στα line-up των ομάδων.

Ας ξεκινήσουμε…

Όλα αρχίζουν στη Βραζιλία του 2008, όπου ο Hamilton τελικά δεν καταφέρνει να πάρει την 5η θέση που θα του χάριζε το πρωτάθλημα, χαρίζοντας τον τίτλο στον νικητή του αγώνα, Felipe Massa. Ο Βραζιλιάνος γίνεται ο 4ος παγκόσμιος πρωταθλητής της «χώρας του καφέ», ο πρώτος μετά τον Senna το 1991 και ο μοναδικός που το κατακτά στην χώρα του. Η αποθέωση του κοινού είναι μνημειώδης, αλλά αυτό είναι μόνο η αρχή. Οι συνέπειες αυτού του αποτελέσματος θα είναι πολύ διαφορετικές από αυτές της πραγματικής ιστορίας.

 

Η Iστορία του Massa

Μετά τον τίτλο του, ο Massa παραμένει –όπως ήταν φυσικό- στη Scuderia, η οποία μάλιστα του ανανεώνει και το συμβόλαιο, όντας πλέον ένας πρωταθλητής της. Η απόδοση της F60 είναι το ίδιο απαράδεκτη, αφήνοντας «ξεκρέμαστους» τους δύο οδηγούς της ιταλικής ομάδας. Το ατύχημα στην Ουγγαρία το 2009 συμβαίνει κανονικά, με το ίδιο ακριβώς αποτέλεσμα (μένει εκτός για το υπόλοιπο της σεζόν και επιστρέφει στο Μπαχρέιν το 2010).

Ο ίδιος όμως τα επόμενα χρόνια, εξακολουθεί να χάνει την εσωτερική μάχη με τον teammate του και το τέλος του 2013, αποχωρεί από την Ferrari και συνεχίζει την καριέρα του στην Williams. Εκεί θα τερματίσει την νικηφόρα καριέρα του, γνωρίζοντας για άλλη μία φορά την αποθέωση από τους συμπατριώτες του.

 

Η Ιστορία του Hamilton

Διαβάστε το τρίτο τεύχος του TotalMAG

Σε αντίθεση με τον μεγάλο του αντίπαλο στην μάχη του πρωταθλήματος του 2008, ο χαμένος Lewis Hamilton βρίσκεται στο χειρότερο σημείο της καριέρας του. Θα σκεφτεί την αποχώρηση από τη McLaren μετά την δεύτερη συνεχόμενη απώλεια τίτλου στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς. Παρόλα αυτά, θα μείνει στην βρετανική ομάδα, τιμώντας το συμβόλαιο που είχε υπογράψει στην αρχή της σεζόν.

Όμως με την McLaren να παραπαίει στο ξεκίνημα του επόμενου πρωταθλήματος, ο Hamilton φτάνει πια στο όριο του. Μετά την απογοήτευση στον αγώνα της πατρίδας του, στον οποίο ο Βρετανός ξεκινάει από την 19η θέση και τερματίζει μόλις 16ος, δεν αντέχει να παραμείνει στην ομάδα κι αποφασίζει να αποχωρήσει στο μέσο της σεζόν.

Αμέσως ξεκιναέι συζητήσεις με άλλες ομάδες και το 2010 τον βρίσκει στην Red Bull, όπου θα πλαισιώσει τον Mark Webber. Μετά από άλλον έναν χαμένο τίτλο το 2010, ο Hamilton καταφέρνει να στεφθεί επιτέλους για πρώτη φορά πρωταθλητής, την αμέσως επόμενη χρονιά.

Μετά από ένα πολύ κακό 2012, ο Βρετανός δέχεται την πρόταση της Mercedes κι αντικαθιστά τον Michael Schumacher στην γερμανική ομάδα. Το 2013 δεν θα μπορέσει να διεκδικήσει κάτι παραπάνω από μία νίκη στην Ουγγαρία, όμως από το 2014, εώς και το 2017 θα πάρει άλλους 3 τίτλους και θα σπάσει το ρεκόρ των pole positions του οδηγού που αντικατέστησε 4 χρόνια πριν.

 

Η Ιστορία του Webber

Με τον Αυστραλό στο τιμόνι της η Red Bull καταφέρνει να ανέβει στην κορυφή της Formula 1. Μετά από ένα πετυχημένο, αλλά άκαρπο 2009, ο Mark Webber κατακτά με χαρακτηριστική άνεση τον τίτλο του 2010, νικώντας τον teammate του, Lewis Hamilton. Από την επόμενη χρονιά, δεν είναι ποτέ ξανά στο ίδιο επίπεδο, και βλέποντας του ομόσταβλούς του να παίρνουν 2 πρωταθλήματα στα επόμενα 3 χρόνια, αποσύρεται από την ενεργό δράση στο τέλος του 2013.

 

Η Iστορία του Button

Η Honda αποχωρεί στο τέλος του 2008 κι αυτό αφήνει τον Button χωρίς ομάδα για την επόμενη χρονιά. Όμως, ο Ross Brawn καταφέρνει να εξαγοράσει την ομάδα και σε πείσμα όλων των υπολοίπων, η νεοσύστατη ομάδα έρχεται από το πουθενά για να κατακτήσει και τα 2 πρωταθλήματα. Tο 2010 o Βρετανός εξαργυρώνει την επιτυχία, με ένα πλουσιοπάροχο συμβόλαιο στην McLaren.

Εκεί θα έχει επιτυχίες, σημειώνοντας σημαντικές νίκες και βάθρα τα επόμενα χρόνια, για να κλείσει στο Woking μια πολύ γεμάτη καριέρα.

 

Η Ιστορία του Vettel

Η απόφαση της Red Bull να προχωρήσει στην απόκτηση του Hamilton το 2010 αφήνει τον Vettel δοκιμαστικά στην Toro Rosso για το 2009, με τη Ferrari να τον πείθει να υπογράψει συμβόλαιο για το 2010.

Το 2010, όσο καλή κι αν ήταν η απόδοση του ίδιου και του μονοθέσιου, με μία σειρά νικών και βάθρων, ο συνδυασμός Webber-Red Bull είναι ανίκητος, τη στιγμή που η απόδοση της Scuderia το 2011 είναι απογοητευτική, χαρίζοντας τον τίτλο στον Hamilton.

Το 2012, μετά από αρκετή προσπάθεια σε ένα άκρως ανταγωνιστικό πρωτάθλημα, ο Vettel φτάνει στον πολυπόθητο τίτλο με την ομάδα του Maranello, εκπληρώνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο ένα παιδικό όνειρο. Γίνεται ο τρίτος πρωταθλητής της ιταλικής ομάδας μέσα σε ένα διάστημα 6 ετών, αλλά αυτή έμελλε να είναι και η μοναδική του επιτυχία με τα «κόκκινα».

Το 2015, μετά από μία ακόμη δύσκολη χρονιά, αποφασίζει να μεταβεί στη Red Bull, μαζί με τον D. Ricciardo. Εκεί παραμένει μέχρι και το τέλος του 2017, έχοντας περιοριστεί σε ορισμένες νίκες, ανήμπορος να παλέψει για το πρωτάθλημα απέναντι στις Mercedes.

 

Η Ιστορία του Raikkonen

Μετά την αποχώρηση του από την Ferrari στο τέλος του 2009, ο Φινλανδός επιστρέφει μετά από διάλειμμα δύο ετών στην Lotus. Με αυτήν καταφέρνει να πάρει 2 τεράστιες νίκες και το 2014 επιστρέφει στην Scuderia, όπου και θα παραμείνει μέχρι το 2017, χωρίς άλλα μεγάλα αποτελέσματα.

 

H Ιστορία του Alonso

Το 2009 ήταν μια περίεργη χρονιά για τον Ισπανό. Μετά το πολύ καλό φινάλε στο πρωτάθλημα του 2008, ο Alonso παραμένει στην Renault, η οποία είναι πολύ μακριά από τις καλές εμφανίσεις, ενώ το σκάνδαλο του crashgate στη Σιγκαπούρη, έχει πλήξει σε μεγάλο βαθμό την εικόνα της γαλλικής ομάδας.

Αυτό οδηγεί τον ίδιο να ξεκινήσει συζητήσεις με τις μεγάλες ομάδες του grid. Παρά το έντονο φλερτ με την Ferrari, οι Ιταλοί προτιμούν τον Vettel. Επίσης η συμφωνία του Hamilton με την Red Bull, του κλείνει την πόρτα και για την αυστριακή ομάδα. Έτσι ο Ισπανός έχει ως μόνη επιλογή την McLaren, στην οποία επιστρέφει μετά το επεισοδιακό 2007.

Η συνύπαρξη των 2 πλευρών δεν ήταν η καλύτερη, με τα παράπονα να αρχίζουν να κάνουν την εμφάνιση τους. Παρά τις σκόρπιες νίκες και τα συνεχόμενα βάθρα, ο Alonso φαίνεται να μην νιώθει καλά στην McLaren και η απώλεια του τίτλου το 2012 στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, είναι η σταγόνα που ξεχειλίζει το ποτήρι.

H αποχώρηση του Webber από την Red Bull ανοίγει την πόρτα της αυστριακής ομάδας κι ο Ισπανός δεν χάνει την ευκαιρία να μεταπηδήσει στους «Ταύρους». Εκεί το 2013, εκμεταλλευόμενος την δυναμική της RB9, θα κάνει μια απίστευτη σεζόν και θα πάρει με κυρίαρχο τρόπο τον τρίτο παγκόσμιο τίτλο του.

Παρόλα αυτά, με τις αλλαγές των κανονισμών για το πρωτάθλημα του 2014, η απόδοση της Red Bull είναι απογοητευτική, τα προβλήματα αξιοπιστίας είναι αρκετά και λίγους αγώνες πριν το τέλος της χρονιάς, ανακοινώνεται η μεταγραφή του στην Ferrari από το πρωτάθλημα του 2015.

Ο Alonso είναι ανταγωνιστικός και παρότι προσπάθησε αρκετά, ειδικά το 2017, δεν μπόρεσε να φτάσει σε έναν ακόμη τίτλο.

 

Στο παράλληλο σύμπαν που θέλει τον Felipe Massa πρωταθλητή του 2008, οι αλλαγές είναι μεγάλες, και σε πολλά επίπεδα. Θα είχε ενδιαφέρον αν όλα αυτά συνέβαιναν στην πραγματικότητα, όμως αυτό που τελικά έγινε απέχει παρασάγγας. Το σίγουρο είναι πως ο Βραζιλιάνος έκλεισε την καριέρα του χαίροντας της εκτίμησης της πλειονότητας των ανθρώπων του σπορ και του κοινού.

 

Επιμέλεια: Δημήτρης Βούρδας, Δημήτρης Μπίζας

Ακολουθήστε μας στο Twitter και στο Instagram.

Σχόλια

comments

Powered by Facebook Comments

About The Author

mm