Ο 3ος αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος της F1 στην πίστα της Shanghai της Κίνας είναι πλέον παρελθόν με νικητή τον Nico Rosberg με την Mercedes GP.

Στα δοκιμαστικά που έγιναν το Σάββατο είδαμε την McLaren και την MercedesAMG να έχουνε τα ταχύτερα μονοθέσια στον έναν γρήγορο γύρο με την 2η να εκμεταλλεύεται στο έπακρο το καινοτόμο σύστημα που έχει στο μονοθέσιο της (RW F-DUCT) καθώς η πίστα της Shanghai έχει μεγάλες ευθείες και σαν αποτέλεσμα να έχει από τις υψηλότερες τελικές ταχύτητες χωρίς να μειωθεί η κάθετη δύναμη της W03.

Λίγο πιο πίσω σε απόδοση ακολούθησε η Red Bull με τον Vettel να αντιμετωπίζει προβλήματα με την RB8 , ενώ ευχάριστη έκπληξη ήταν η απόδοση του Κobayashi με την Sauber , ο οποίος κατέλαβε την 4η θέση ενώ με την ποινή 5 θέσεων που δόθηκε στον Hamilton λόγω αλλαγής κιβωτίου ξεκίνησε τον αγώνα από την 3η θέση.

Οι Ferrari για μια ακόμα φορά υστερούσαν αρκετά σε σχέση με τα κορυφαία μονοθέσια. O αγώνας την Κυριακή ήταν ένας από τους πιο απολαυστικούς που έχουμε δει , λόγω των μικρών διαφορών σε απόδοση μεταξύ των ομάδων. Ο Rosberg από τα αρχικά στάδια του αγώνα άρχισε να ξεφεύγει από τους υπόλοιπους  και οδηγώντας εξαιρετικά πήρε άξια την νίκη.

Οι McLaren προσπάθησαν να απειλήσουν την πρωτοπορία του Rosberg αλλά λάθη στα pit stop είχαν σαν αποτέλεσμα οι mp4-27 να πέσουν πίσω από πιο αργούς συνδυασμούς χάνοντας έτσι πολύτιμο χρόνο και την ευκαιρία να διεκδικήσουν την νίκη.

Η RBR σε ρυθμό αγώνα έδειξαν αρκετά δυνατές καθώς κέρδισαν αρκετές θέσεις , ενώ οι Ferrari με βαρύ φορτίο καυσίμου στην αρχή του αγώνα ήταν αρκετά κοντά στο ρυθμό των πρωτοπορών ενώ στα τελευταία στάδια του αγώνα η έλλειψη κάθετης δύναμης γινόταν όλο και πιο αισθητή. Ας δούμε όμως τώρα τι τεχνικές εξελίξεις είχαν οι ομάδες στην Κίνα.

 

ΜercedesAMG

Μετά από 2 απογοητευτικούς αγώνες για την γερμανική ομάδα όπου αντιμετώπιζε σημαντικά προβλήματα με την φθορά των ελαστικών ήρθε η νίκη δείχνοντας ότι και αυτή βρίσκεται μέσα στο παιχνίδι του τίτλου. Οι μηχανικοί τις προηγούμενες μέρες δούλεψαν πολύ πάνω στο setup της W03 ώστε να βελτιώσουν την φθορά των ελαστικών. Το πρόβλημα σχεδόν έχει λυθεί πλέον , και η WO3 έδειξε ότι είναι ένα από τα ταχύτερα μονοθέσια του φετινού grid. Ένα λάθος στο pit stop του Schumacher είχε σαν αποτέλεσμα την εγκατάλειψη του , χάνοντας έτσι την ευκαιρία για ένα πιθανό 1-2.

 

Νέος διαχύτης

 

Στο πάνω μέρος της φωτογραφίας βλέπουμε τον νέο διαχύτη και στο κάτω τον παλιό. Ο νέος διαχύτης πλέον έχει split gurney ( η διάτρηση στο πάνω μέρος του) ακολουθώντας την μόδα καθώς από την αρχή της χρονιάς παρόμοια λύση χρησιμοποιούνε και οι υπόλοιπες μεγάλες ομάδες (Red bull , Mclaren & Ferrari). Τέλος νέα και πιο πολύπλοκα είναι τα πτερύγια στους πίσω τροχούς.

 

Που διέφεραν οι 2 W03 ;

 

Στο μονοθέσιο του Rosberg  όπως δείχνει η φωτογραφία υπήρχε η οπή στο ρύγχος που είχαμε δει στην Μαλαισία , σε αντίθεση με του Schumacher.

 

Scuderia-Ferrari

 

H ιταλική ομάδα έφερε 5 αναβαθμίσεις για το grand prix της Κίνας αλλά λόγω των μεγάλων ευθειών ( Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα της F2012 είναι η πολύ μικρή τελική ταχύτητα που προκύπτει από την κακή αεροδυναμική του μονοθέσιου) καθώς και από το γεγονός ότι και οι υπόλοιπες μεγάλες ομάδες έφεραν και εκείνες αρκετά νέα μέρη , απέτρεψαν να φανεί η βελτίωση στο ιταλικό μονοθέσιο , παρά το γεγονός ότι ο Pat Fry δήλωσε ότι τα νέα μέρη ήταν ένα βήμα εμπρός.

 

Νέο κάλυμα κινητήρα

 

Αυτό είναι το νέο κάλυμα κινητήρα της Ferrari το οποίο είδαμε την Πέμπτη πριν από τις ελεύθερες δοκιμές χωρίς όμως η ομάδα να το χρησιμοποιήσει.

Νέα πτερύγια στα πλαϊνά του cockpit

H Ferrari αντικατέστησε το τριγωνικό πτερύγιο που είχε στους 2 πρώτους αγώνες με αυτά τα 2 πτερύγια για καλύτερη ροή του αέρα στο πίσω μέρος της F2012.

Τροποποιημένο πάτωμα (Πίσω)

 

Το πάτωμα της F2012 στην Κίνα είχε το άνοιγμα που φαίνεται στην φωτογραφία στο πίσω μέρος για διοχέτευση του αέρα με μεγαλύτερη ταχύτητα.

 

Νέα πίσω αεροτομή

 

Στο πάνω μέρος της φωτογραφίας βλέπουμε την νέα πίσω αεροτομή η οποία είναι αρκετά πολύπλοκη με 4 διατρήσεις πλέον στα πλευρικά τοιχώματα και αλλαγές στο gurney flap. Στο πάνω μέρος της νέας πίσω αεροτομής βλέπουμε 2 VGrooves όπως ονομάζονται αυτά τα τριγωνικά ανοίγματα για μείωση της αντίστασης του αέρα σε εκείνο το σημείο.

 

Τροποποιημένο πάτωμα (Εμπρός)

 

Η Ferrari πρόσθεσε ένα μικρό κάθετο πτερύγιο στο κατώτερο μέρος του μονοθεσίου κάτω ακριβώς από τα Pod wings για να βελτιώσει την ροή του αέρα σε εκείνο το σημείο.

 

Red Bull Racing

 

H Αυστριακή ομάδα παρουσίασε στην Κίνα μια σειρά από αναβαθμίσεις όπως όλες οι μεγάλες ομάδες για να βελτιώσει την απόδοση της Rb8. Ακολούθησε όμως διαφορετική στρατηγική όσων αφορά τις εξατμίσεις καθώς ο Vettel είχε τις εξατμίσεις της παρουσίασης καθώς οδηγάει πιο άνετα την Rb8 έτσι , σε αντίθεση με τον Webber ο οποίος συνέχισε να χρησιμοποίει την νέα διατάξη.

Τροποποιημένο πάτωμα

Η Αυστριακή ομάδα πρόσθεσε μια οπή ακριβώς μπροστά από τον πίσω τροχό ενώ νέα είναι και τα 2 νέα κάθετα πτερύγια τα οποία βρίσκονται ακριβώς μπροστά από τον διαχύτη.

Νέα πίσω αεροτομή

Νέα πίσω αεροτομή έφερε η Red Bull στην Κίνα η οποία στα πλευρικά τοιχώματα της έχει παρόμοιες διατρήσεις με αυτές της Ferrari.

 

McLarenMercedes

Η βρετανική ομάδα έφερε στην Κίνα αρκετές αναβαθμίσεις αλλά ορισμένες δεν χρησιμοποιήθηκαν στον αγώνα , καθώς δοκιμάστηκαν μόνο στις ελεύθερες δοκιμές της παρασκευής. Αυτή τη στιγμή το μοναδικό μονοθέσιο που μπορεί να απειλήσει την mp4-27 τουλάχιστον στον 1 γρήγορο γύρο είναι W03 για αυτό η βρετανική ομάδα πρέπει να φέρνει συνεχώς νέα μέρη στο μονοθέσιο της , άμα θέλει να έχει το ταχύτερο μονοθέσιο και για την συνέχεια του πρωταθλήματος.

Νέα εμπρός αεροτομή

 

Η McLaren έφερε μια νέα εμπρός αεροτομή όπου η μοναδική διαφορά που είχε σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση , είναι τα ανώτερα στοιχεία που είναι μεγαλύτερα.

Νέοι εισαγωγείς φρένων

Νέο πάτωμα

 

Η βρετανική ομάδα δοκίμασε ένα νέο πάτωμα στις ελεύθερες δοκιμές και για να δει την ροή του αέρα τοποθέτησε ακριβώς πίσω από τον διαχύτη τον αισθητήρα που φαίνεται στην φωτογραφία.

LotusRenault

H Lotus στην κίνα έφερε αρκετές αναβαθμίσεις και στόχος της ομάδας ήταν να βελτιωθεί 0,2-0,3 sec. Οι κυριότερες αναβαθμίσεις ήταν νέα εμπρός και πίσω αεροτομή.

Νέο κάλλυμα κινητήρα και θέση εξατμίσεων

 

Το νέο κάλλυμα κινητήρα έχει διαφορετική έξοδο για τον θερμό αέρα. Στα δεξιά είναι το καινούργιο ενώ αριστερά το παλιό. Επίσης η Lotus δοκίμασε νέα θέση στις εξατμίσεις όπως φαίνεται στην φωτογραφία.

Νέα εμπρός αεροτομή

 

Στο πάνω μέρος της φωτογραφίας είναι η νέα αεροτομή ενώ κάτω η παλιά. Η νέα αεροτομή έχει διαφορετικά πλευρικά τοιχώματα ενώ και το flap πτερύγιο είναι διαφορετικό. Τέλος και το ρύγχος είναι νέο καθώς είναι πιο φαρδύ και πιο επίπεδο από ότι πριν.

Νέα πίσω αεροτομή

Η νέα πίσω αεροτομή φτάνει μέχρι κάτω στον διαχύτη χωρίς όμως να έχει προεκτάσεις όπως οι υπόλοιπες μεγάλες ομάδες.

Παλιά πίσω αεροτομή

 

Ακολουθήστε μας στο Twitter και στο Instagram.

No more articles