Ο τέως παγκόσμιος πρωταθλητής του MotoGP, Fabio Quartararo, προέβη σε δηλώσεις στο πλαίσιο του τριήμερου δοκιμών στην Μαλαισία, επισημαίνοντας την σαφή βελτίωση της Yamaha στο κομμάτι του κινητήρα, τομέα που εξελίχθηκε σε αχίλλειο πτέρνα για τους Ιάπωνες τα τελευταία χρόνια.
Ο Γάλλος αναβάτης εν πολλοίς απώλεσε τον περσινό τίτλο λόγω της αδυναμίας της Yamaha να διαθέσει έναν κινητήρα εφάμιλλο με τον αντίστοιχο της μεγάλης της αντιπάλου, Ducati. Τόσο ο Quartararo, όσο και οι έτεροι συμμετέχοντες με μοτοσυκλέτες της ομάδας υστερούσαν σημαντικά σε σύγκριση με οποιονδήποτε άλλο, με τον πυρήνα του προβλήματος να εντοπίζεται πριν καν αρχίσει το πρωτάθλημα του 2022, όταν η εξέλιξη του νέου μοτέρ διακόπηκε λόγω προβλημάτων αξιοπιστίας στην διαδικασία δοκιμών.
Αποτέλεσμα για την Yamaha ήταν να χρησιμοποιήσει σε όλη την διάρκεια του πρωταθλήματος μια ελαφρώς αναβαθμισμένη έκδοση του κινητήρα του 2021, με τις επιπτώσεις να αντικατοπτρίζονται αγώνα με τον αγώνα και ειδικότερα στο τελευταίο μέρος της σεζόν, όταν κρινόταν ο τίτλος του πρωταθλητή.
Οι μηχανικοί της ομάδας αφουγκράστηκαν την δυσαρέσκεια εκ μέρους των αναβατών και εστίασαν στην προσπάθεια δημιουργίας ενός νέου κινητήρα για το 2023, με το μοτίβο του εν σειρά τετρακύλινδρου να παραμένει απαράλλαχτο. Οι κόποι τους φαίνεται πως αποδίδουν σε πρώτο στάδιο, καθ΄ότι στις δύο ημέρες δοκιμών, που έχουν διεξαχθεί μέχρι στιγμής στην Sepang, ο Fabio Quartararo αλλά και ο ομόσταβλος του, Franco Morbidelli, βρίσκονται στην πρώτη πεντάδα του speed trap, με κάτι παραπάνω από ένα χλμ/ώρα διαφορά από τις Ducati.
Ο Γάλλος μιλώντας μετά το τέλος της δεύτερης ημέρας του τεστ, που τον βρήκε στην τέταρτη θέση της κατάταξης, ένα δέκατο του δευτερολέπτου πίσω από τον Jorge Martin που βρέθηκε στην κορυφή, αλλά και ενάμιση δευτερόλεπτο ταχύτερο από τον νυν παγκόσμιο πρωταθλητή, Pecco Bagnaia, δεν έκρυψε την ικανοποίηση του για την βελτίωση της YZR-M1, που φυσικά αποζητούσε εναγωνίως μετά και τα γεγονότα που οδήγησαν στην απώλεια του τίτλου πέρσι. Χαρακτηριστικό το χαμόγελο του στην διάρκεια των δηλώσεων του.Ααν
Αναλυτικά όσα επεσήμανε ο Fabio Quartararo: «Έχουμε βελτιωθεί περισσότερο απ’ όσο περίμενα, είμαστε πολύ πιο κοντά στην Ducati, ουσιαστικά το 2022 δεν είχαμε νέο κινητήρα. Αυτό είναι κάτι που πρέπει να ειπωθεί. Ακόμη κι όταν ξεκινήσαμε το πρώτο τεστ, ξέραμε πως θα είχαμε τον ίδιο κινητήρα με την περασμένη χρονιά.
«Επομένως τόσο σήμερα, όσο και πριν αρχίσουν οι δοκιμές, συναντήθηκα με τους ανθρώπους της Yamaha και όλα μοιάζουν πολύ καλύτερα σε σχέση με το 2022. Δεν υπάρχει καμία ομοιότητα με την περσινή χρονιά, ενδεικτικά δεν βρισκόμουν σε slipstream αλλά μόνος μου όταν πέτυχα την υψηλότερη μου τελική ταχύτητα, γεγονός που αφήνει πολλές υποσχέσεις.
«Οι μηχανικοί δεν τα παρατούν, επομένως αν μπορούν να βρουν περισσότερη δύναμη, θα έχει ιδιαίτερη σημασία. Η τελική ταχύτητα είναι ικανοποιητική, όμως και το αεροδυναμικό μας πακέτο είναι πιο ελαφρύ, γεγονός εξίσου σημαντικό ώστε να βρούμε περισσότερη δύναμη και επιπλέον κάθετη δύναμη για την μοτοσυκλέτα.
«Αν ήμασταν πιο πίσω, δεν θα χαμογελούσα. Φυσικά κάναμε ένα μεγάλο άλμα βελτίωσης. Από το 2020 ως το 2022 η βελτίωση μας ήταν μικρή, εντούτοις από το 2022 στο 2023 η πρόοδος μας είναι πολύ μεγαλύτερη απ’ όσο ανέμενα. Η Yamaha δουλεύει σκληρά, τίποτα δεν έχει τελειώσει. Στο Portimao θα έχουμε περισσότερα πράγματα να δοκιμάσουμε, ίσως όχι στον κινητήρα, όμως μερικά νέα εξαρτήματα μπορούν να κάνουν την μοτοσυκλέτα λίγο πιο γρήγορη και ευκολότερη στις στροφές.»
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify