Rally Ypres – 1η ημέρα: Με το δεξί… στο σπίτι του ο Neuville

2021 FIA World Rally Championship Round 08, Ypres Rally Belgium 2021, 13-15 August 2021 Thierry Neuville, Martijn Wydaeghe, WRC, Action during Day 1 of Ypres Rally Belgium 2021 Photographer: Romain Thuillier Worldwide copyright: Hyundai Motorsport GmbH

Στην πρώτη ημέρα του Rally Ypres, ο Thierry Neuville βρέθηκε στην κορυφή της κατάταξης, αφήνοντας πίσω του τους Craig Breen και Ott Tanak. Κακή μέρα για Ford, πρόβλημα για Tanak.

Η ημέρα ξεκίνησε με το Shakedown, το οποίο ήταν μια αρκετά γρήγορη διαδρομή. Ο Thierry Neuville φάνηκε σχετικά άνετος από νωρίς, σημειώνοντας τον καλύτερο χρόνο όσον αφορά τις πρώτες προσπάθειες όλων των οδηγών. Οι χρόνοι όλων βελτιώθηκαν, όμως ο Βέλγος ξεκίνησε τον αγώνα με τις καλύτερες προϋποθέσεις και με τον teammate του, Ott Tanak δεύτερο στο +0.8. Πίσω από τα δύο i20 έμειναν τα Yaris των Ogier (+2.1 από τον Neuville), Evans και Rovanpera, θέτοντας τον αναμενόμενο τόνο για τον υπόλοιπο αγώνα, δεδομένης της γρήγορης φύσης του rally και των χαρακτηριστικών των Hyundai.

1ο loop

Στα του αγώνα, o Tanak ήταν αυτός που πήρε την πρωτοπορία για 2.3 δευτερόλεπτα από τον Neuville μετά την πρώτη ειδική. Το σκηνικό άλλαξε γρήγορα, με τον Εσθονό να δηλώνει ότι η δεύτερη ειδική διαδρομή ήταν “tricky” και χάνοντας αρκετά δευτερόλεπτα μετά από μικρή έξοδο. Ο Pierre-Louis Loubet είχε έξοδο στο ίδιο σημείο αργότερα, χωρίς όμως κάποια ζημιά για κάποιον από τους δύο. Ο Tanak έτσι βρέθηκε στο +8.7 από τον Neuville στην δεύτερη ειδική και στο +6.4 στην γενική κατάταξη. Ο Breen ήταν αυτός που τελικά κέρδισε την 2η ειδική για 0.9 δευτερόλεπτα από τον Βέλγο, διαφορά αρκετά μεγάλη ώστε να περάσει πρώτος και στην γενική.

Η τρίτη ειδική δεν περιείχε εκπλήξεις για τους πρωτοπόρους, παρά τα σχόλια των οδηγών για μονίμως μεταβαλλόμενα επίπεδα πρόσφυσης και απαίτηση προσοχής. Ο Breen κέρδισε και εκείνη για 0.9 δευτερόλεπτα από τον Neuville, ενώ ο Tanak είχε τον τρίτο καλύτερο χρόνο λίγο πιο πίσω, περνώντας στην τρίτη θέση γενικής. Tα Yaris συνέχισαν να βρίσκονται πιο πίσω, με τους Evans και Rovanpera σταθερά μπροστά από τον έκτο Ogier, ο οποίος ξεκινούσε πρώτος και καθάριζε για τους υπόλοιπους. O Adrien Fourmaux είχε έξοδο μετά από απότομο γλίστρημα του πίσω άξονα σε μια γρήγορη αριστερή στροφή, με το Fiesta να απογειώνεται και να περιστρέφεται στον αέρα, αλλά πιο σημαντικά να μην τουμπάρει. Ευτυχώς το πλήρωμα δεν τραυματίστηκε. Αργότερα έγινε γνωστό ότι ο Γάλλος δεν θα συνέχιζε τον αγώνα.

Το Fiesta WRC του Adrien Fourmaux μέσα από το i20 του Pierre-Louis Loubet. Ευτυχώς δεν τραυματίστηκε κανείς.

Στην τέταρτη ειδική, την γρηγορότερη όλου του αγώνα, στην έναρξη της οποίας σημειώθηκε και μια ολιγόλεπτη καθυστέρηση για άγνωστο λόγο, o Neuville ήταν ο γρηγορότερος και πέρασε μπροστά, καθώς ο Breen έχασε χρόνο και τερμάτισε στο +2.0 από τον teammate του. Ο Tanak συνέχισε να πηγαίνει κάπως φυλαγμένα και διατηρήθηκε στην τρίτη θέση γενικής, ενώ και η κατάταξη πιο πίσω παρέμεινε η ίδια. Παρατηρήθηκε σε ένα βαθμό overtravel στο πεντάλ φρένου του Εσθονού, ενώ προέκυψε και κάποιο πρόβλημα με το turbo. Ο Gus Greensmith ήταν η δεύτερη απώλεια της μεγάλης κατηγορίας, πέφτοντας απαλά σε ένα χαντάκι. Το Fiesta του Βρετανού δεν μπορούσε να βγει από το χαντάκι και έτσι και το δεύτερο αυτοκίνητο της Ford εγκατέλειψε, για την ημέρα τουλάχιστον.

2o loop

Στην επανάληψη των τεσσάρων πρώτων ειδικών διαδρομών, η πρόσφυση ήταν κάπως καλύτερη σε σχέση με το πρωινό loop. Από την πέμπτη ειδική ο Neuville διεύρυνε αργά την διαφορά του από τον Breen, με τον Ιρλανδό να βρίσκεται στο +2.1. Ο Rovanpera μείωσε την διαφορά του από τον Evans, όντας αρκετά ταχύς στην ίδια ειδική και άφησε τέταρτο τον Tanak, ο οποίος όμως δεν έχασε την τρίτη θέση στην γενική. Ο Loubet έχασε το πίσω αριστερό τζάμι, άγνωστο το πώς και πότε σύμφωνα με τον ίδιο, ενώ είχε και ένα χτύπημα στον πίσω τροχό στην ίδια πλευρά του i20. Ο νεαρός Γάλλος συνέχισε χωρίς προβλήματα, αλλά βρισκόταν ήδη πολύ μακριά από ένα καλό αποτέλεσμα έτσι και αλλιώς, πίσω από τον Katsuata, ο οποίος βρισκόταν στην έβδομη θέση γενικής, πίσω από τον Ogier.

Στην έκτη ειδική o Ogier τα πήγε καλύτερα από τους Rovanpera και Evans, μειώνοντας την διαφορά από τους teammates του. Η κατάταξη δεν άλλαξε, με τον Neuville να κερδίζει την ειδική και να επεκτύνει την διαφορά του από τον Breen στα 4 δευτερόλεπτα. Μετά τον Loubet και ο Tanak έχασε με κάποιον τρόπο το πίσω αριστερό τζάμι του i20, χωρίς περαιτέρω προβλήματα για τον Εσθονό, ο οποίος όμως συνέχισε να οδηγεί συντηρητικά λόγω κάποιου προβλήματος με τον κινητήρα, έχασε χρόνο και τερμάτισε 5ος στην ειδική.

Elfyn Evans (GB) and Scott Martin (GB) of team Toyota Gazoo Racing are seen on performing during the World Rally Championship Belgium in Ypres, Belgium on 13,August // Jaanus Ree/Red Bull Content Pool // SI202108130061 // Usage for editorial use only //

O Ogier μείωσε περαιτέρω την διαφορά από τον Evans και τον Rovanpera στην έβδομη ειδική, σημειώνοντας τον δεύτερο καλύτερο χρόνο, την οποία κέρδισε και πάλι ο Neuville. Ο Tanak έμεινε ξανά πιο πίσω, όμως διατηρήθηκε στην τρίτη θέση για 1.4s από τον τέταρτο Rovanpera. Ο Teemu Suninen σταμάτησε προσωρινά λίγο πριν το τέλος της ειδικής, με το Fiesta Rally2 να αναβλύζει καπνό, σε μια ακόμα άσχημη στιγμή για την M-Sport.

Η όγδοη ειδική ακυρώθηκε για λόγους ασφαλείας, χωρίς να γίνει γνωστό κάτι περαιτέρω, με την οποία ολοκληρώθηκε και η πρώτη ημέρα του Rally Ypres. Η κατάταξη διαμορφώθηκε με τον Neuville επικεφαλής, τους Breen και Tanak πίσω του και τους να συμπληρώνουν την εικόνα. Rovanpera, Evans, Ogier, Katsuta και Loubet συμπλήρωσαν την κατάταξη για το WRC, ενώ στην δεκάδα βρέθηκε και αυτοκίνητο του WRC3, αλλά και του WRC2, που δεν ήταν άλλα από εκείνα των Rossel και Solberg αντίστοιχα!

Η δράση συνεχίζεται αύριο με την ένατη ειδική του rally, στις 10:11.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Αλλαγές στην χάραξη του MotoGP στο Red Bull Ring από το 2022

Next Article

GP Αυστρίας – FP3: Ταχύτερος ο Bagnaia, στο Q1 ο Martin

Related Posts