Τα νέα για τους φίλους του WRC είναι πολύ άσχημα, αφού χθες γνωστοποιήθηκε ο θάνατος του Philippe Bugalski μετά από δυστήχημα.
Ο γεννημένος το 1963 Γάλλος θεωρείται μέχρι σήμερα ένας από τους κορυφαίους ΄΄tarmac experts΄΄ των τελευταίων ετών και είχε μια πολύ καλή πορεία στο WRC για πολλά χρόνια. Αγωνίστηκε τόσο με τα χρώματα της Renault όσο και με αυτά της Citroen, ενώ συμμετείχε και για μια χρονιά στο WRC με την εργοστασιακή ομάδα της Lancia. Στα πρώτα χρόνια της καριέρας του ως ομόσταβλος του σπουδαίου Jean Ragnotti στη Renault κατάφερε να βάλει το όνομά του ανάμεσα σε αυτά των κορυφαίων οδηγών, αφού δεν ήταν λίγες οι φορές που κόντραρε στα ίσα τον έμπειρο ΄΄Jeannot΄΄.
Τα μπροστοκίνητα Clio Williams και Renault Megane όμως δεν του άφηναν δυνατότητες για διεκδίκηση μιας καλής θέσης στη γενική στους αγώνες του παγκοσμίου και αποφάσισε τη μετακίνησή του στην ανερχόμενη δύναμη του WRC, την Citroen. Ουσιαστικά, ο Bugalski ήταν αυτός που έβαλε τις βάσεις της κυριαρχίας των Γάλλων τα επόμενα χρόνια.
Το 1999, σε μια χρονιά που τα Kit cars της κατηγορίας F2 έφτασαν να ανταγωνίζονται τα World Rally Cars, ο Γάλλος πήρε δύο υπέροχες νίκες στην Κορσική και στην Ισπανία πίσω από το τιμόνι της Xsara, δίνοντας στην ομάδα της Citroen τις πρώτες νίκες στην ιστορία της, ενώ ακόμα και σήμερα παραμένει ο μόνος οδηγός που έχει κερδίσει αγώνα παγκοσμίου πρωταθλήματος με αυτοκίνητο της κατηγορίας. Το 2000 συμμετείχε στο ανταγωνιστικότατο γαλλικό πρωτάθλημα με μια αναβαθμισμένη Xsara T4 (ουσιαστικά μια πρώιμη έκδοση της Xsara WRC) ως μέρος του προγράμματος εξέλιξης του αυτοκινήτου, κατακτώντας μάλιστα και τον τίτλο. Το σημαντικότερο, βέβαια, ήταν πως συμπλήρωσε χιλιάδες αγωνιστικά χιλιόμετρα που τα επόμενα χρόνια θα αποδεικνύονταν καθοριστικής σημασίας για την εξέλιξη του αυτοκινήτου.
Με το ντεμπούτο της επίσημης εργοστασιακής ομάδας WRC της Citroen το 2001 o Bugalski ήταν ο νούμερο 1 οδηγός των Γάλλων, πλαισιωμένος από τους Jesus Puras, Thomas Radstrom και Sebastian Loeb. Ο Philippe παρέμεινε στην ομάδα μέχρι και το 2003, όταν και συμμετείχε μόνο στους ασφάλτινους αγώνες δίπλα στους Loeb, McRae και Sainz. Από τότε ήταν ενεργό μέλος της γαλλικής ομάδας, τόσο συμμετέχοντας σε δοκιμές εξέλιξης όσο και βοηθώντας στην προσαρμογή των νεαρών οδηγών. Η προσφορά του βέβαια είναι πολύ μεγαλύτερη, με τις πρώτες επιτυχίες της Citroen να φέρουν το δικό του όνομα και να βάζουν τις βάσεις της μελλοντικής κυριαρχίας.
Η απώλεια του Philippe Bugalski είναι πολύ σκληρή για το χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, αφού εκτός από έναν εξαιρετικό οδηγό χάθηκε και ένας από τους πιο σοβαρούς ανθρώπους του WRC.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify