Η σεζόν του 2016 για το WRC ολοκληρώθηκε πριν δύο από περίπου δύο εβδομάδες έχοντας 6 διαφορετικούς νικητές, με τον Sebastien Ogier να κατακτά τον τίτλο στους Οδηγούς και την Volkswagen στους Κατασκευαστές.
Ο Γάλλος αντιμετώπισε ίσως τον πιο σκληρό ανταγωνισμό που είχε βρει μπροστά του τα τέσσερα τελευταία χρόνια, ειδικά στο πρώτο μισό της χρονιάς, αφού έμεινε χωρίς νίκη σε 7 συνεχόμενους αγώνες. Ωστόσο με την σταθερότητα που επιδεικνύει όλα αυτά τα χρόνια κατάφερε να πάρει 6 νίκες και να κλειδώσει το πρωτάθλημα. Για το 2017 δεν έχει ανακοινώσει σε ποια ομάδα θα βρίσκεται, αλλά όλα δείχνουν -σύμφωνα με τις φήμες- ότι οδεύει προς το στρατόπεδο της M-Sport.
Ο Βέλγος ξεκίνησε αρνητικά την χρονιά, καθώς, μετά την τρίτη θέση στο Μόντε-Κάρλο, έκανε πολλά λάθη και έμενε εκτός βαθμών. Ωστόσο, από την Σαρδηνία που πήρε την πρώτη του φετινή νίκη κι έπειτα ανέβασε ρυθμούς και κατάφερε να πιάσει στην βαθμολογία τον Andreas Mikkelsen, τον οποίο και πέρασε, έναν αγώνα πριν το τέλος του πρωταθλήματος. Αν συνεχίσει σε αυτά τα επίπεδα απόδοσης είναι πιθανό να τον δούμε να παλεύει για το πρωτάθλημα την επόμενη σεζόν.
Ο οδηγός της Volkswagen ήταν αρκετά σταθερός από την αρχή της χρονιάς, αφού ήταν συχνά στο βάθρο των νικητών. Κατάφερε να πάρει δύο νίκες, μία στην Πολωνία και μία στην Αυστραλία, έδειξε ότι έχει βρει την ταχύτητα ώστε να μπορέσει για παλέψει για κάτι καλό το 2017 (αν καταφέρει φυσικά να υπογράψει με κάποια ομάδα).
Ο Νεοζηλανδός αποτέλεσε μία από τις εκπλήξεις της χρονιάς· μπορεί στο Μόντε-Κάρλο να μην τα πήγε καλά, αλλά μετά η πορεία του ήταν σαφώς ανοδική. Κατάφερε να πιέσει αρκετά τον Ogier στην Σουηδία, ανεβαίνοντας ως την δεύτερη θέση. Και η πρώτη του νίκη δεν άργησε να έρθει, καθώς στο Rally Αργεντινής κέρδισε με επιδεικτικό τρόπο τον πρωταθλητή. Ωστόσο, η συνέχεια ήταν καταστροφική, καθώς έκαψε το i20 WRC στην Πορτογαλία και έμεινε αρκετά νωρίς εκτός συνέχειας στης Σαρδηνία. Η υπόλοιπη χρονιά κύλισε ομαλά, και με καλά αποτελέσματα, και σύμφωνα με τον λεγόμενα του θέλει να παλέψει για το πρωτάθλημα το 2018.
Ο Ισπανός έκανε άλλη μία από τις χρονιές που μας έχει συνηθίσει. Ήταν σταθερός άλλα όχι τρομερά γρήγορος, στους ασφάλτινους αγώνες το πάλεψε όσο μπορούσε, ειδικά στην Γερμανία και την Ισπανία όπου πήρε 2 δεύτερες θέσεις.
Ο Φινλανδός έκανε ίσως την χειρότερη του χρονιά στο WRC. Οι δύο πρώτοι αγώνες ήταν καταστροφικοί για τον ίδιο, αλλά ξαφνικά, εκμεταλλευόμενος και την σειρά εκκίνησης, πήρε μία άνετη νίκη στο Μεξικό με πάνω από 1 λεπτό διαφορά από τον Ogier. Παρόλα αυτά, στους επόμενους αγώνες φάβηκε πιο σταθερός και τερμάτιζε, παίρνοντας και μία δεύτερη θέση στον αγώνα της πατρίδας του. Αλλά, μέτα ξεκίνησε η καθοδική πορεία και πάλι. Οι φήμες τον θέλουν να είναι πολύ κοντά στο κλείσιμο συμφωνία με την Toyota για το 2017, κι ας ελπίσουμε εκεί να είναι πιο σταθερός.
Ο Νορβηγός οδηγός της M-Sport ξεκίνησε απροσδόκητα καλά την χρονιά του, παίρνοντας την τρίτη θέση στο Rally Σουηδίας. Συνέχισε τους τερματισμούς μέσα στην πρώτη πεντάδα μέχρι και την Αργεντινή όπου και φιγουράριζε αρκετά ψηλά στην βαθμολογία. Ωστόσο, απο εκεί κι έπειτα ξεκίνησε η «κατρακύλα» για αυτόν και την M-Sport. Δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα που θα βρίσκεται το 2017, άλλα όλα δείχνουν πως θα τρέχει με κάποιο Fiesta, ίσως αυτό της DMACK.
Η δεύτερη έκπληξη της χρονιάς ακούει στο όνομα Ott Tanak. Ο Εσθονός ήταν -κυρίως στους χωμάτινους αγώνες- αρκετά συχνά στους διεκδικητές της νίκης, αλλά είτε τα ελαστικά της DMACK θα τον πρόδιδαν ή θα είχε κάποια άλλη ατυχία. Έφτασε μία ανάσα πριν την παρθενική του νίκη στο WRC στην Πολωνία, εκεί όπου μία ειδική πριν το τέλος είχε κλατάρισμα, με αποτέλεσμα να αρπάξει τη νίκη ο Mikkelsen. Το 2017 θα τον βρει στην «μεγάλη» ομάδα της M-Sport, και αν το Fiesta είναι ανταγωνιστικό θα δούμε πολλά από τον 29χρονο.
Ο Ιρλανδός συμμετείχε σε περιορισμένο αριθμό αγώνων φέτος, καθώς η Citroen αποχώρησε για να εξελίξει το νέο C3 WRC. Ήταν σαφώς βελτιωμένος από το 2015, αφού με το «καλημέρα» έδινε μάχες με τον Ogier για την νίκη. Δύο θαμμένες πέτρες σε Μόντε και Σουηδία όμως τον έθεσαν εκτός μάχης. Βέβαια, επέστρεψε στην Πορτογαλία, εκμεταλλευόμενος και την σειρά εκκίνησης, πήρε μία άνετη νίκη. Ίσως η σημαντικότερη επίδοση που έκανε το 2016 να ήταν στην Φινλανδία, όπου νίκησε τον Latvala, και ειδικότερη στην ειδική της Ouninphja, όπου σημείωσε νέα ταχύτερη μέση ωριαία ταχύτητα. Οι τελευταίες εμφανίσεις του δεν ήταν και τόσο ενθαρρυντικές, αλλά δήλωσε πως ένιωθε πιο άνετα από τις προηγούμενες χρονιές. Όλα δείχνουν πως θα παλέψει για το πρωτάθλημα το 2017.
Ο έτερος Ιρλανδός της Citroen στην πρώτη του χρονιά στο WRC δεν τα πήγε καθόλου άσχημα, μιας και κατάφερε να πάρει την τρίτη θέση στο Rally Φινλανδίας, την οποία και αφιέρωσε στον χαμένο συνοδηγό του. Έδειξε ταχύτητα και σταθερότητα, παρά μερικές ατυχίες που είχε, και εφόσον αποκτήσει εμπειρία ίσως καταφέρει να παλέψει για το πρωτάθλημα στο μέλλον.
Η Γάλλος στην rookie season του δεν τα πήγε και τόσο καλά. Είχε αρκετές εγκαταλείψεις, αλλά -σπάνια- σημείωνε κάποιους καλούς χρόνους. Δεν άφησε και τις καλύτερες εντυπώσεις, όμως υπάρχει αρκετά μεγάλο περιθώριο βελτίωσης. Έχει συμβόλαιο για το 2017 με την M-Sport, αλλά δεν ξέρουμε κατά πόσο θα τον επηρεάσει η πιθανή μεταγραφή του Ogier.
Όπως ήδη είχαμε δει και πέρυσι, ο Γάλλος δεν ήταν το κάτι τρομερό που ίσως να περίμεναν κάποιοι· είναι απλά ένας μέτριος οδηγός. Ακόμα δεν έχει συμπληρώσει πλήρη χρονιά στο WRC, αφού φέτος συμμετείχε μόνο σε πέντε αγώνες. Κατάφερε να πάρει μόλις μία πέμπτη θέση στον εναρκτήριο αγώνα της σεζόν, με την “καταστροφή” να έρχεται στο Rally Γερμανίας όπου είχε την τρομακτική έξοδο, που είχε σαν αποτέλεσμα να τραυματιστούν αυτός και ο συνοδηγός του. Όλα δείχνουν πως θα είναι στην Citroen το 2017, εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, αλλά να μην έχει την δυνατότητα για καλά αποτελέσματα.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify