F1|Face the Race|GP Μονακό

Καλησπέρα, καλησπέρα. Κλασσικός αγώνας Monaco, δε βρίσκετε; Το τρενάκι από τον 1ο μέχρι τον 78ο γύρο κράτησε καλά. Οι κίτρινες σημαίες, τα SC’s και η διακοπή του αγώνα δεν άλλαξαν και πολλά, παρά μόνο την ώρα που θα τελείωνε ο αγώνας.

Πανάξιος νικητής ο Rosberg, ο οποίος κατάφερε επιτέλους να μετουσιώσει μία pole σε νίκη, άσχημος αγώνας για τον team mate του, όμως. Ο Lewis Hamilton, αν και ξεκινούσε 2ος, εν τούτοις η στρατηγική του δεν του επέτρεψε να κρατηθεί πίσω από τον Rosberg, και με τις RBR να παραμονεύουν, ο Άγγλος «λύγισε» και πλασαρίστηκε στην τέταρτη θέση. Την 10αδα συμπλήρωσαν οι Sutil, Button, Alonso, Vergne, di Resta, Raikkonen.

Τέρμα τα διαδικαστικά, πάμε στο «κυρίως θέμα». Κοιμηθήκατε και σεις για κανά δυο γύρους ή μόνο εγώ έκλεισα τα μάτια μου στον καναπέ για 5 λεπτά; Υπερβολικός; Δε νομίζω. Σε κάθε άλλο αγώνα εκ των 19 φετινών, μόνο στο Μονακό και να χάσεις την εκκίνηση, δεν χάνεις τίποτα. Όπως ξεκινάνε, έτσι στρίβουν, εκτός και αν κάποιοι δεν στρίψουν ποτέ και βρεθούν εκτός αγώνα.

Ώρες ώρες σκέφτομαι (και αυτές οι ώρες συνήθως είναι πριν τον GP των Μονεγάσκων) πως ο μόνος λόγος που αυτός ο αγώνας είναι ακόμα στο καλεντάρι είναι το glamour, η «χλίδα» που πουλάει με τον τόνο, γενικά το κλίμα με τα yacht αραγμένα στη μαρίνα. Πετώντας πάνω από έναν μονότονο αγώνα το «μανδύα» της οδηγικής πρόκλησης που προσφέρει στους οδηγούς μια τέτοια πίστα, δεν καλύπτεις ούτε καν αυτά που «βλέπει η πεθερά».

Οι περισσότεροι θα σχολιάσουν πως «δεν νίκησε ο οδηγός που υποστηρίζεις, λογικό να θάβεις τον αγώνα». Μόνο που α) δεν έχει καμία σχέση που θα τερματίσει ο Ισπανός ούτε η ομάδα του, και β) ας κάνουμε μια μικρή επίκληση στη λογική. Είναι ένας αγώνας σε δημόσιους δρόμους, πλάι σε μια μαρίνα, όλοι οι celebs του διεθνούς  jet set παραταγμένοι και εξυμνούμε αυτόν τον χορό χρήματος και φήμης σαν καλή διαφήμιση για την Formula 1; Δεν ζω σε άλλη εποχή, σαφώς και η F1 (όπως και κάθε άλλη εταιρία) θέλει διαφήμιση, κέρδος και αναγνωρισιμότητα. Αλλά, όταν αυτή γίνεται με τον πλέον χυδαίο τρόπο και σε έναν αγώνα που ουσιαστικά δεν προσφέρει πολλές συγκινήσεις στο αυτό καθαυτό αγωνιστικό κομμάτι, δε δέχομαι το GP του Monaco σαν αγώνα που προάγει το καλό πρόσωπο του αθλήματος. Αντίθετα, αγώνες όπως αυτοί του Spa ή της Monza κάνουν άνθρωπο που μέχρι χθες νόμιζε πως τα μονοθέσια κάνουν κύκλους, να γίνεται ένθερμος οπαδός του σπορ. Φυσικά και υπάρχουν και σε αυτές τις πίστες άσχημοι αγώνες, με ελάχιστο suspense, αλλά στην πλειονότητά τους αγώνες σαν και του Monaco δεν είναι!

Επίσης, πολλοί λένε πως τα προσπεράσματα στους πιο κλειστούς και από την Σόλωνος δρόμους του Monte Carlo είναι ανέφικτα. Μας απέδειξε περίτρανα σε δύο ευκαιρίες ο Perez πως όλα είναι πιθανά με λίγη φαντασία και δημιουργικότητα. Αν και η κίνηση που επιχείρησε στην προσπάθειά του να περάσει τον Kimi ήταν παρατραβηγμένη και υπέρ το δέον φιλόδοξη, ο Μεξικανός το ρίσκαρε. Ίσως η απειρία του, το μεξικάνικο ταπεραμέντο και το αυθόρμητο του χαρακτήρα του να τον οδήγησαν σε τέτοια προσπεράσματα. Όσον αφορά την κίνηση του Alonso να «ισιώσει» το σικέιν μετά το τούνελ, ήταν παράνομη αλλά και αναγκαία. Ναι μεν ο Ισπανός δεν ήθελε να δώσει τη θέση του σε έναν αγώνα που κατέρρεαν όλα για τη Scuderia, αλλά από την άλλη το φρένο εκεί θα οδηγούσε σε σύγκρουση με τον Sutil που ερχόταν από πίσω του. Ιδού, λοιπόν, το ερώτημα. Φρενάρεις και χτυπάς ή τρως ποινή (δικαιολογημένη) και πάμε παρακάτω; Προφανώς το δεύτερο.

Αποστομωτική απάντηση έδωσε και ο Raikkonen με τα προσπεράσματα του στους 2 τελευταίους γύρους, περνώντας 6 μονοθέσια (!) για να φτάσει έστω στους βαθμούς. Απλά απίθανος. Ελπίζω να έκλεισε στόματα και να άνοιξε μάτια αυτός ο οργασμός περασμάτων. Δεν είναι ακατόρθωτο να προσπεράσεις στο Μονακό. Ασφαλώς και είναι δύσκολο, ασφαλώς και είναι ένα ρίσκο, αλλά για τα ρίσκα τρέχουν αυτοί οι 22 άνθρωποι κάθε δεύτερη Κυριακή. Στο βωμό της τήρησης της στρατηγικής, οι οδηγοί υπομένουν ένα απογοητευτικό τρενάκι 1,5 ωρών, με τις διαφορές να είναι πλασματικές και τον ρόλο του pace maker να κάνει ο πρώτος και ο πέμπτος. Πάντα. Μα πάντα. 

Αυτό ήταν το Face the Race και για αυτό το Grand Prix. Ανανεώνουμε το ραντεβού μας για το GP του Καναδά, στο τεχνητό νησάκι του Montreal.

 

 

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

F1|Σάλος για το "κρυφό" τεστ Mercedes-Pirelli!

Next Article

F1|ΕΠΙΣΗΜΟ|Toro Rosso-Renault απο το 2014

Related Posts