F1|Face the Race|GP Καναδά

Άλλος ένας αγώνας πέρασε στο παρελθόν. Μετά από ένα βροχερό διήμερο, η Κυριακή ήταν ηλιόλουστη και οι οδηγοί (μάλλον για πρώτη φορά σε όλο το τριήμερο) είδαν το peak των μονοθέσιων τους. Νικητής ο poleman Sebastian Vettel, με τον αγώνα να εκτυλίσσεται από την 2η θέση και πίσω, με τους Alonso και Hamilton να δίνουν μάχη μέχρι 6 γύρους πρι ν την καρό σημαία και να τερματίζουν στο βάθρο, επάξια θα έλεγα.

Στα εξωαγωνιστικά, είχαμε και τον άδικο χαμό ενός marshall, ο οποίος σκοτώθηκε από γερανό συναδέλφου του, στην προσπάθεια να απομακρύνουν την C32 του Esteban Guttierez στο 69ο γύρο. Σύσσωμη η κοινότητα της F1 εξέφρασε μέσω Τwitter την λύπη της για τον θάνατο του 38χρονου Καναδού , ο οποίος κατέληξε το απόγευμα της Κυριακής (σε ώρες Montreal).

Ας περάσουμε στα αγωνιστικά. Νίκη Vettel-ική για τον Γερμανό. Ξεκίνησε πρώτος, πήρε σε έναν (!) γύρο διαφορά 2.045 sec και έκτοτε δεν έχασε την πρώτη θέση ούτε στα pit. Η RB9 φάνηκε να «έβγαλε φτερά», όπως υποστηρίζει και Sebastian-Vettel-and-Nico-Rosberg-Montreal-ci_2957258το γνωστό διαφημιστικό σλόγκαν, καθώς βελτίωσε αισθητά τον ρυθμό αγώνα της και φαίνεται το πιο σταθερό μονοθέσιο στο grid. Παρόλα αυτά, ο δρόμος για την «Ιθάκη» είναι μακρύς και έχει ακόμα 12 στροφές. Σήμερα, την ώρα που γράφεται αυτό το blog, αποφασίζεται αν θα αλλάξει άρδην ο σκελετός των ελαστικών, με συνέπεια την αλλαγή της θερμοκρασίας απόδοσης της κάθε γόμας, ή αν θα προστεθεί απλώς κόλα για να αποφευχθούν τυχόν αποκολλήσεις.

Όλοι κατάλαβαν από τον δεύτερο γύρο πως ό,τι θα γινόταν στον αγώνα (οι αλλαγές θέσεων, οι στρατηγικές) θα παιζόντουσαν από τις θέσεις 2 έως 22. Ο Alonso, όντας 6ος, κόλλησε για 2 γύρους πίσω από τον υποτονικό Bottas, ο οποίος, εκμεταλλευόμενος το ανενεργό DRS στους πρώτους γύρους, έπαιξε καλή άμυνα και άφησε τον Alonso να…τσουρουφλίζεται μέχρι να τον περάσει. Ήταν ιδιαιτέρως αργός στο πρώτο του stint ο Ισπανός, και όλα έμοιαζαν να τελειώνουν για αυτόν πριν καν αρχίσουν. Στο δεύτερο stint, όμως, ο «ταύρος» μέσα του ξύπνησε και, αφού είχε περάσει τον Webber με τη σπασμένη αεροτομή, μανιωδώς στόχευε τον Hamilton. Μια μάχη για σεμινάριο επίθεσης και άμυνας στην πίστα του Montreal. Χωρίς αυτήν τη μάχη, αλλά και αυτή του Massa με τον Raikkonen (για την οποία θα μιλήσουμε αργότερα) ίσως ο αγώνας να ήταν πιο βαρετός και από του Monaco. That would be a first.

Χμ…ξύνω τις φαβορίτες μου που μοιάζουν με του Notis, σκεπτόμενος πόσο να βοηθήθηκε η Mercedes από τα 1000km δοκιμών πριν τον αγώνα του Monte Carlo. Γιατί, αν θυμάστε, ο ρυθμός αγώνα της W04 ήταν εφάμιλλος με αυτόν των Williams στην Ισπανία. Το κατά πόσο ισχύει αυτό που ο Paul Hembery υποστηρίζει, σχετικά με κάλεσμα της Ιταλικής εταιρίας για να δοκιμάσει η Merc τα ελαστικά του 2014, δεν είναι σαφές. Δεν θέλω να γίνω συνήγορος του διαβόλου, αλλά θα γίνω. Ακόμα και αν οι προθέσεις της Pirelli ήταν αυτές για τις οποίες φωνάζει ο Hembery, με 1000 χιλιόμετρα δοκιμών, μπορώ να φανταστώ με το φτωχό μου το μυαλό ότι μια ομάδα F1 μπορεί να πάρει πολλά δεδομένα για πολλά θέματα. Να δοκιμάσει αεροδυναμικά βοηθήματα, να τεστάρει τον κινητήρα για το 2014 ίσως. Πολλά και διάφορα. Το ενδεχόμενο, επίσης,  να έκαναν έστω και 100 χλμ με τα ελαστικά του 2013 το σκέφτηκε κανείς; Δεν μπορεί να είμαι ο μόνος που σκέφτηκε ακόμα και αυτό το σενάριο. Άλλο ένα στοιχείο που καθιστά κάπως «ένοχο» αυτό το τεστ είναι η άκρα μυστικότητα στην οποία διεξήχθη. Ίσως να μην θεωρούταν παράνομο αν δεν γινόταν στα «μουλοχτά». Συν τοις άλλοις, ενώ οι Brawn και Hamilton προσπάθησαν να βάλουν το θέμα under the rug, ο Rosberg δήλωσε με αφοπλιστική ειλικρίνεια πως ήξερε τι δοκίμαζε. Busted!!

Η δικαιοσύνη για αυτό το θέμα θα αποφανθεί, αλλά δεν ξέρω κατά πόσο θα τιμωρηθεί η ομάδα. Διότι, αν τα τεστ εμπεριείχαν και μια δόση δοκιμών για το φετινό πρωτάθλημα και η Mercedes πήρε δεδομένα που την βοήθησαν να βελτιωθεί εκεί που υστερούσε, τότε απαιτείται παραδειγματική ποινή. Στο παρασκήνιο όλων αυτών, έρχεται και η αναζωπύρωση του φλέγοντος θέματος των δοκιμών εντός της χρονιάς. Δεν ξέρω για σας, πάντως μου φαίνεται πως έτσι θα αποποινικοποιήσουν την ενδεχόμενη παρανομία των Γερμανών και θα αυτό το tyregate θα περαστεί στα ψιλά. Μένει να δούμε τι θα γίνει στις 20 Ιούνη, που έχει οριστεί δικάσιμος για το θέμα.

Στα αγωνιστικά, και πάλι, θέλω να σταθώ σε 2 σημεία. Πρώτον, στην μανιώδη εμφάνιση του Massa και δεύτερον στην τροπή που παίρνει το πρωτάθλημα οδηγών.

Massa: ο οδηγός που γίνεται από zero to hero και τούμπαλιν. Με το λάθος του στις κατατακτήριες, έστειλε την F138 στα προστατευτικά στην τρίτη στροφή και τον ίδιο στην 16η θέση. Μεγάλη απογοήτευση για τον ίδιο και την ομάδα1f8499691 του, μόνο που δεν είχε πει την τελευταία του λέξη. Μια άψογη στρατηγική, το δικό του ταλέντο και ο ευνοϊκός καιρός έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στον να πάρει με το σπαθί του την 8η θέση. Από 16ος, προσπέρασε όποιον βρήκε μπροστά του, με αποκορύφωμα τον προτελευταίο γύρο και το προσπέρασμα στον Kimi. Χωρίς DRS, έμεινε κολλημένος πίσω του και τον πέρασε στην πίσω ευθεία, καθαρά και..αλά παλαιά! Not bad, Felipe.

 

 

Για να κλείσουμε, ας αναφερθούμε και στο κομμάτι της κατάταξης οδηγών. O Raikkonen πήγε 3ος, με δεύτερο τον Alonso, 38 βαθμούς πίσω από τον πρωτοπόρο Vettel. Πολλοί θα πουν ότι κάπου εδώ τελείωσε το πρωτάθλημα. Με τη λογική (ο Θεός να την κάνει) πως η RBR πήρε φωτιά και η εξέλιξή της θα είναι καταιγιστική. Προσωπική μου άποψη είναι πως ακόμα και ο Kimi συνεχίζει να διεκδικεί το πρωτάθλημα. Δεν τελείωσε τίποτα και για κανέναν. Έχει άλλες 12 στροφές η χρονιά, με απαιτητικές πίστες και ένα καλοκαιρινό break να αναμένει τις ομάδες. Ας περιμένουμε.

Αυτό ήταν το Face the Race για το Καναδικό Grand Prix. Ραντεβού και πάλι, στην καθιερωμένη μας στήλη, σε 3 εβδομάδες. 3Ο Ιούνη GP Αγγλίας στο μαγευτικό Silverstone, τη ζωντανή ιστορία του σπορ!

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

F1|GP Καναδά|Αγώνας| Παρθενική νίκη Vettel στον Καναδά!

Next Article

F1|Στατιστικά GP Καναδά

Related Posts