F1|Face the Race|GP Γερμανίας

Back to back αγώνες σημαίνει back to back άρθρα. Κούραση. Αλλά, δεν θα μπορούσε να λείπει ο σχολιασμός των γενομένων στο Nurburgring από αυτό το τριήμερο.

Άλλο ένα αγωνιστικό weekend που δεν ξέρεις από που να αρχίσεις και που να τελειώσεις. Είναι μεγάλη υπόθεση να ξεχωρίζεις τη φακή από τις πετρούλες…

Η ”φακή” εν προκειμένω είναι η τρομακτική αλλαγή ισορροπιών. Νομίζω πως το Nurburgring ήρθε να επιβεβαιώσει μία προοικονομημένη  από το Silverstone αναδιάταξη των ομάδων, ή καλύτερα των δυναμικοτήτων.

Διότι, αν και η Ferrari είχε ξεκινήσει με ξεκάθαρο προβάδισμα στο race pace (ελληνιστί=ρυθμό αγώνα), εν τούτοις η RBR πάλι έκανε ένα τρομερό άλμα στην εξέλιξη του μονοθέσιου και ξεπέρασε κατά πολύ τους ανταγωνιστές της. Ο Newey πάλι έκανε το θάμα του και ο ταύρος είναι πιο…λυσσαλέος από ποτέ.

Και ενώ οι γνωστές ανταγωνίστριες κάνουν του κεφαλιού τους και είναι μία κλάση μόνες τους, από το πουθενά μια E21. Και μία W04 (αν και στις υψηλές θερμοκρασίες ακούσαμε πάλι ένα team radio από τον Hamilton του τύπου I got no grip, man).

Και εξηγούμαι. Όσο η Red Bull και η Ferrari κάνουν ένα παιχνίδι για δύο, η σφήνα των δύο πιο ”κάτω” ομάδων (όσο κάτω μπορεί να βάλει κανείς ένα κολοσσό όπως η Mercedes και την ιστορική Lotus) είναι κάτι που κάνει την τράπουλα να ξαναμοιραστεί. Σε πρόσφατη συνέντευξη του (11/7 στο επίσημο site της Scuderia) ο Alonso μίλησε με πολύ καλά λόγια για τις Mercedes, λέγοντας πως κάνουν ένα πολύ καλό πρωτάθλημα και μοιάζουν ακόμα ένας αντίπαλος που χρήζει προσοχής. Αυτό δεν είναι υποκειμενική άποψη, αλλά μια παραδεδειγμένη αλήθεια, Με τον ένα ή με τον άλλον τρόπο, η ομάδα του Brackley έχει κάνει πολλά βήματα προόδου από πέρυσι.

Ομοίως και για την Lotus. Από την περασμένη σαιζόν έδειξε δείγματα ομάδας με μέλλον, χάρη (κυρίως) στον James Allison και στο πολλά υποσχόμενο οδηγικό δίδυμο. Το momentum χάθηκε αμέσως μετά την Μελβούρνη, αλλά η ιστορική ομάδα επανήλθε ήδη από το Silverstone. Η δουλειά που έκανε ο Άγγλος chief engineer ήταν καταλυτική, η αποχώρηση του όμως εξίσου σημαντική για την πορεία της ομάδας.

Στα καθαρά αγωνιστικά. Αν έλεγε κανείς πως ο Hamilton θα έκανε εκκίνηση α λα Webber, δεν θα τον πιστεύαμε. Και όμως, η πολύ κακή εκκίνηση του Άγγλου σε συνδυασμό με τον συγχρονισμό κινήσεων των δύο RBR τον έφεραν 3ο και σε δυσμενή θέση. Πιο συγκεκριμένα, όταν άρχισε η φθορά να αυξάνεται μαζί και με τη θερμοκρασία οδοστρώματος η W04 θύμησε…W03. Αρκετά μεγάλη διαφορά από το Silverstone με τις χαμηλότερες θερμοκρασίες, κάτι που φάνηκε από τα συνεχή team radio του Lewis που δεν είχε πρόσφυση. Αυτό του στέρησε τη δυνατότητα πρεσαρίσματος για τις πρώτες θέσεις, και περιορίστηκε σε μία 5η θέση, καθαρά βασιζόμενη στην πολύ προσεκτική στρατηγική του. Όσο για τον Nico Rosberg, ο Γερμανός έκανε ένα πολύ καλό αγώνα, δεδομένου των προβλημάτων που αντιμετώπιζε με τα P Zero (ίδιο με του team mate του) αλλά και την 11η θέση από την οποία ξεκινούσε. Σε γενικές γραμμές, για την Mercedes το πρωτάθλημα θα κριθεί τον Ιούλιο. Μην πω για όλους…

Λέτε να ξέχναγα τον νικητή; Ο Sebastian Vettel πήρε πρώτος την καρό σημαία για παρθενική φορά στην πατρίδα του. Μετά τη νίκη στο Montreal, που ομολογουμένως κατέστησε φανερή την άνοδο της RB9, ο Γερμανός πρωταθλητής δείχνει έτοιμος για το 4ο σερί. Νωρίς (θα πουν πολλοί) να κρίνεις ρε Μπίζα το πρωτάθλημα! Ιούλιος είναι ακόμη! Δεν νομίζω. Είναι πασιφανές, σε όποιον βλέπει επισταμένως τους αγώνες και δε στέκεται στις θέσεις αλλά και στην προοπτική κάθε μονοθέσιου/οδηγού, πως αν συνεχιστεί η ”προέλαση” των Αυστριακών μάλλον θα βρεθούμε στο ίδιο έργο θεατές. 2011 εποχές…

Lotus….τι να πεις για μια ομάδα from zero to hero; Ίσως η ομάδα που είτε θα κάνει τον αγώνα της χρονιάς (και ας μην πάρει νίκη) είτε θα καταποντίσει τους οδηγούς της. Το 2-3 των Kimi-Grosjean είναι αρκετό να δείξει την επάνοδό τους. Σταθερότητα είναι η λέξη-κλειδί για τους Άγγλους. Έχουν έναν τρομερό οδηγό όπως είναι ο Kimi και έναν πολλά υποσχόμενο νεαρό να τον πλαισιώνει και να τον κοντράρει στα ίσα την Κυριακή που μας πέρασε. Αν κερδίσουν το παιχνίδι της συνεχούς εξέλιξης και των αναβαθμίσεων σε κάθε gp, δεν θα χάσουν.

Και τώρα οι Ιταλοί. H Ferrari κάνει μια ”κοιλιά” στην απόδοσή της. Δεν ξέρω αν η μειωμένη απόδοση στον αγώνα για την F138 είναι που ευθύνεται για το συνεχές pushing χωρίς αντίκρισμα ή το δυνατό comeback των ανταγωνιστών. Το ”τρένο” των αναβαθμίσεων που λειτουργούν (πλέον έχει γίνει θέμα να έρχονται συνεχώς νέα κομμάτια και να στέλνονται πίσω) δεν φαίνεται να έχει χαθεί για τη Scuderia. Απλώς χρειάζεται  ριζική αναδιάρθρωση σε ορισμένους τομείς. Προσωπική μου εκτίμηση είναι πως η ιταλική ομάδα πάσχει στον τομέα της στρατηγικής αγώνα (Domenicalli) και στον αεροδυναμικό τομέα (Τομπάζης). Αν κάπου πρέπει να «κουνηθούν» καρέκλες είναι σε αυτά τα δύο κομμάτια, ζωτικής σημασίας για κάθε ομάδα πρωταθλητισμού, όπως είναι η Ferrari.

Τις εντυπώσεις συνεχίζει να κλέβει και ο Daniel Ricciardo. Από τη στιγμή που ανακοινώθηκε η αποχώρηση του Mark Webber από την RBR και το σπορ γενικότερα, ο έτερος Αυστραλός της Toro Rosso κάνει τους αγώνες της ζωής του. Και αυτό είναι που με βάζει σε σκέψεις: είναι μια καλυμένη προσπάθεια της μαμάς Red Bull να προωθήσει τον Ricciardo ως νέο Webber και να δώσει τέλος στην έντονη φημολογία που θέλει τον Kimi στο έτερο cockpit των Αυστριακών ή μήπως ο Daniel κάνει μια τρομακτική προσπάθεια με ένα αξιόλογο μονοθέσιο για τα μέτρα της Toro Rosso ώστε να κερδίσει τις εντυπώσεις των ιθύνοντων στην RBR; Όπως και να έχει, τα συνεχή πλασαρίσματα του στη βαθμολογόυμενη δεκάδα δείχνουν πως αξίζει κάτι παραπάνω από τον team mate του, Jean-Eric Vergne.

Τέλος, ο Massa. Ο «Felipinho» είτε έιναι πιο άτυχος από ποτέ είτε πιο «out of order». Ο πρόεδρος της Ferrari, Luca di Montezemolo, έδειξε με μία ακόμα δήλωσή του πως πιστεύει στον Massa. Μόνο που κύριε Montezemolo μου, η ομάδα που διοικείτε δε χαρίζει κάστανα. Ο Βραζιλιάνος όντως είναι ένας τρομερός οδηγός, αλλά το ατύχημα ήταν η αρχή των πάντων. Έχασε την αυτοπεποίθησή του, ήδη πέρσι έδειξε να είναι προ της εξόδου από το Maranello, αλλά έμεινε για μία ακόμα χρονιά. Δεν θεωρώ πως είναι άξιος για να μένει στη Ferrari πλέον, οι συναισθηματισμοί δεν χωρούν στο σκληρό και ανταγωνιστικό περιβάλλον της F1, που θέλει το δίκαιο του ισχυρού, «το δίκαιο της πυγμής» που είχε γράψει και ο Παπανούτσος (google him) να υπερισχύει. Και με τον Hulkenberg να θέλει να φύγει κακήν κακώς από τη Sauber, η πιο σοφή κίνηση των Ιταλών θα ήταν ένα swap: Massa στη Sauber, Hulk στην Ferrari.

Αυτό ήταν το λίαν καθυστερημένο Face the Race, θα τα ξαναπούμε από 28/7 με το GP Ουγγαρίας στο Hungaroring.

Over and out.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

F1|McLaren: «Προς σωστή κατεύθυνση(;)»

Next Article

F1|Alonso: «O Vettel είναι στην κορυφή γιατί κάνει την καλύτερη δουλειά»

Related Posts