F1|Face the Race|GP Αγγλίας

Όποιος με γνωρίζει προσωπικά ή μέσω FB θα διάβασε πως ίσως ανασταλεί η στήλη μας ”Face the Race” για τους καλοκαιρινούς αγώνες. Μετά από ώριμη σκέψη, αποφασίσαμε να αναστείλουμε την αναστολή. Ναι, σχήμα οξύμωρον αλλά έτσι έγινε.

Μετά από αυτή την μικρή, τυπική επεξήγηση περνάμε στην ανάλυση.

Θα μπορούσα να γίνω τρομερά γραφικός, επαναδιατυπώνοντας τις ήδη ειπωμένες απόψεις πάνω στα ”εύθραυστα” Pirelli και την κακή ποιότητά τους. Επίσης, θα μπορούσα και εγώ με τη σειρά μου να επισυνάψω με περίσσια ευκολία το video στο οποίο αναλύει ο Gary Anderson του BBC το επίμαχο curb της στροφής 4. Το αποφεύγω όμως. Όχι γιατί δεν είμαι σύμφωνος με την επικρατούσα άποψη. Αλλά γιατί μίλησαν οι ίδιοι οι οδηγοί (κλαταρισμένοι και μη) για την τραγελαφική κατάσταση των ελαστικών.

Δεν λέω, ήμουν υπέρμαχος της στρατηγικής των Ιταλών. Αλλά με έκαναν να κάνω…στροφή 360 μοιρών.

Αφήνοντας πίσω ένα κομμάτι (το μεγαλύτερο ουσιαστικά) ενός Αγγλικού GP με 5 κλαταρίσματα και δύο εναλλαγές της πρωτιάς, θα έλεγε κανείς ότι δεν χρείαζεται να κάνει scroll down. Ας μη βιάζεται!

Διότι ο αγώνας δεν θα έπρεπε να γυρνάει γύρω από τα ελαστικά. Μάλλον στην ανορθωμένη Mercedes, την δυνατή RBR και την αποδυναμωμένη Ferrari θα έπρεπε να επικεντρωθούμε.

Παίρνοντας τα με τη σειρά, η Mercedes είναι το αμφιλεγόμενο σημείο τόσο στις τάξεις του σπορ όσο και στις τάξεις των θεατών-petrolheads. Μετά το κρυφό test της W04 με την Pirelli, η άνοδος είναι έκδηλη σε ρυθμό αγώνα. Είναι, ίσως, και μια υποκειμενική άποψη το γεγονός ότι αυτά τα 1000 χλμ δομιμών έδωσαν το εφαλτήριο στην γερμανική εταιρία να αυξήσει την δυναμικότητα της στον τομέα του αγώνα και να πλασαριστεί πάνω και από την Ferrari, πλάι στην RBR. Δεν μπορεί να αμφισβητήσει κανείς, όμως, το ότι η βελτίωση είναι αισθητή. Σε μια πίστα με βασικό χαρακτηριστικό της τη φθορά των ελαστικών, λόγω του εδάφους και των καμπών της, η πάλαι ποτέ ”λαστιχοφθόρα” W04 έδειξε τα δόντια της και πήρε μια νίκη που, ούτως ή αλλιώς, είχε στο τσεπάκι. Με το κλατάρισμα του Hamilton φάνηκε να χάνεται από τα χέρια τους η νίκη, παρόλα αυτά και πριν την εγκατάλειψη του Vettel ο Rosberg είχε ψαλιδίσει τη διαφορά, έτοιμος να εξαπωλήσει επίθεση.

Το εύλογο συμπέρασμα που μπορεί να εξαχθεί είναι ότι η Merc μπήκε για τα καλά στην διεκδίκηση του τίτλου. Δε νομίζω, Τάκη.

Το τεστ νέων οδηγών (στο οποίο απαγορεύεται να συμμετάσχει η Mercedes) θα γίνουν και δοκιμές ελαστικών από τους πρώτους οδηγούς των ομάδων. Ούτως ειπείν. η ζυγαριά ίσως ξανά δείξει (τονίζω το ίσως) ίσια. Αν οι ομάδες κατανοήσουν αρκετά τα ελαστικά, άσχετα αν είναι καινούρια γκάμα ή το παλιό μοντέλο, η Mercedes θα έχει ένα Α μειονέκτημα. Σαφώς, αυτά είναι εικασίες και υποθέσεις που σε καμία περίπτωση δεν απηχούν σε τετελεσμένα γεγονότα.

Περνώντας στην απόδοση της RBR, έχω να σχολιάσω πως είναι τρελός ο Γερμανός. Αν δεν είχε το πρόβλημα στη μετάδοση που τον ανάγκασε να παρκάρει στην άκρη την RB9, θα μιλάγαμε για άλλους 25 πόντους στο σακούλι του. Η τύχη-ή όπως θέλετε πείτε το- έπαιξε άσχημο παιχνίδι στον πρωταθλητή, στερώντας του ένα αποφασιστικό βήμα προς την κατάκτηση ενός ακόμα πρωταθλήματος. Τώρα είναι στα ίδια. 0 από 0 μας κάνει 0. Ωστόσο, η ανοδική πορεία της απόδοσης του μονοθέσιου και η φόρμα στην οποία βρίσκεται ο ίδιος τον καθιστούν άξιο υπερασπιστή του τίτλου. Με αυτό το ρυθμό, θα χρειαστεί τρομερή δουλειά από την Ferrari κυρίως για να πιάσει τον φρενήρη ρυθμό που προσέλαβε η εξέλιξη της RB9.

Και εδώ οδηγούμαστε στην πτώση της F138. Οι Ιταλοί μάλλον έφεραν…υποβαθμίσεις παρά ανάβαθμίσεις για το Silverstone. Η ανοδική πορεία της Ferrari είχε ανασταλεί στα GP του Monaco και του Montreal λόγω των ιδιάζουσων συνθηκών (καιρικών και μορφολογικών), εν τούτοις το μονοθέσιο δε φάνηκε ικανό στον ένα γρήγορο να κοντράρει έτι μία φορά την RB9 ή την W04, με αποτέλεσμα το πιο απογοητευτικό αποτέλεσμα κατατακτηρίων. Έπειτα, στο δυνατό σημείο της F138 (δηλαδή το race pace) η υπεροχή αυτή ήταν ανύπαρκτη. Καταπέλτης έναντι στην ομάδα του έγινε και ο Fernando Alonso, που δήλωσε και στο site της ομάδας όσο και σε ξένα μέσα πως υπάρχει πρόβλημα στην αναβάθμιση του μονοθέσιου, καθώς επίσης πως τα νέα αεροδυναμικά μέρη εστάλησαν πίσω στο Maranello, διότι δε λειτούργησαν. Αυτή η άσκηση πίεσης από τον Ισπανό ενδέχεται να δώσει το απαραίτητο κίνητρο στους Ιταλούς να πιέσουν, ενώ μοιάζει επιτακτική η ανάγκη αναθεώρησης του αεροδυναμικού team. Ιδίως με την έντονη πεποίθηση πως ο James Allison τελικά θα μετοικήσει προς Maranello μεριά, η καρέκλα του Νίκου Τομπάζη μοιάζει να τρέμει!

Αυτά από εμάς. Συνεχίζουμε ακάθεκτοι με Γερμανικό GP στο πανέμορφο Nurburgring!

Over and out.

 

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

F1| Στατιστικά GP Βρετανίας

Next Article

F1|Τα ελαστικά με Kevlar παίρνουν θέση.

Related Posts