Δράττομαι της ευκαιρίας μέσα σε αυτό το χειμερινό “break” σε άπταιστα νεοελληνικά να κάνω ένα blog για το τι έγινε τελικά μέσα στο 2012 και χάθηκε ο τίτλος του πρωταθλητή για τον Fernando Alonso. Τι μπορεί να έφταιξε, τι μπορεί να έγινε μέσα στην σαιζόν και τι μερίδιο ευθύνης φέρει η Ferrari; Και το μεγαλύτερο ερώτημα: τι να περιμένουμε από το Maranello για το 2013;
Και γιατί λέω “ακόμα ένα χαμένο πρωτάθλημα”; Μπορεί να ακούγεται βαρύγδουπο και κάπως απόλυτο αλλά ο Ισπανός στη θητεία του με την Ferrari έχει χάσει 2 πρωταθλήματα (2010,2012), και φαίνεται ότι όποιος δεν μαθαίνει από τα λάθη του, είναι καταδικασμένος να τα επαναλάβει. Δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση ούτε ο Ισπανός, αλλά κυρίως, ούτε η ομάδα του. Οι Ιταλοί ξεκίνησαν με τους χειρότερους οιωνούς, βελτιώθηκαν αισθητά μέχρι και το Μονακό και ίσως την Γερμανία, αλλά η κάθοδος στην απόδοση της F2012 ήταν ακαριαία στο δεύτερο μισό του πρωταθλήματος.
Από την Ουγγαρία ακόμα φαινόταν ότι καμία βελτίωση (πέραν μερικών δεκάτων του δευτερολέπτου) δεν υπήρχε στον γρήγορο γύρο του μονοθέσιου, και κάπου εκεί αρχίζει και η άνοδος των RBR και του Sebastian Vettel. Εκεί, όμως, αρχίζει και η ατυχία του Alonso. Εγκατάλειψη σε Spa και Suzuka φαίνεται να του κόστισαν πολύτιμους βαθμούς για το κυνήγι ενός πρωταθλήματος που μόνο προς εκείνον δεν συνέκλινε στην αρχή της χρονιάς.
Η μεγάλη “κοιλιά” βέβαια στην απόδοση του ιταλικού μονοθέσιου έγινε στην Ασία, όταν οι 4 συνεχείς νίκες του έτερου διεκδικητή του πρωταθλήματος, Sebastian Vettel,του έδωσαν το προβάδισμα στην βαθμολογία και στην ψυχολογία. Εκεί ξεκίνησαν κάποια σχόλια του Ισπανού οδηγού της Scuderia προς την ομάδα του, ορμώμενος από την κακή αγωνιστική κατάσταση της F2012 έναντι της πανίσχυρης RB8. Σχόλια όπως : ”Δεν παλεύουμε με τον Vettel αλλά τον Newey” προκάλεσαν και ουσιαστικά μετέφεραν κατά κάποιο τρόπο την μάχη για την κούπα και στα εξωαγωνιστικά. Πίεσε με αυτό τον τρόπο τον αντίπαλό του και στο επίπεδο των συνεντεύξεων, σε μια προσπάθεια να τον ταρακουνήσει και ίσως να αποπροσανατολίσει τον Vettel. Λογικό, όταν η F2012 έχασε το παιχνίδι απέναντι στην παντοδύναμη RB8, που θύμιζε την RB7 του 2011. Γνωστή η τακτική του Ισπανού, το έχει κάνει ξανά στο παρελθόν αλλά είναι ένας τρόπος να περάσεις, να μεταφέρεις την πίεση του προπορευόμενου στον Γερμανό πρωταθλητή.
Κάπου εκεί, σε αυτήν την κρίσιμη καμπή του πρωταθλήματος, το πρωτάθλημα χάνεται για τον Alonso και ο ίδιος μαζί με την Ferrari εναποθέτουν τις ελπίδες τους για πρωτάθλημα στο 2013. Πολλά δημοσιεύματα κάνουν λόγο για ένα πιο ανταγωνιστικό και πιο δυνατό στις κατατακτήριες, το αδύναμο σημείο του περσινού μονοθέσιου. Αλλαγές στους κανονισμούς όπως χρήση του DRS (Drag Reduction System) στα δοκιμαστικά όχι ανεξέλεγκτα, αλλά στις προβλεπόμενες ευθείες, όπως και στον αγώνα, ενώ το ”σκαλοπατάκι” της FIA πλέον είτε εξαλείφεται είτε μένει, σύμφωνα με τα σχέδια κάθε ομάδας και εν τούτοις τι την συμφέρει αεροδυναμικά προσφέρουν βοήθεια πλέον στο ιταλικό team. Πέραν τον σαφέστατων αισθητικών πλεονεκτημάτων, αυτό το σκαλοπάτι προκαλούσε προβλήματα στην ροή του αέρα σε όλο το μονοθέσιο, με αποτέλεσμα χειρότερα αποτελέσματα στην κάθετη δύναμη. Βοήθεια μεγάλη για την Scuderia, που θα σχεδιάσει ένα νέο μονοθέσιο κρατώντας κάποια κομμάτια του παλιού, όπως την pull-rod ανάρτηση και το σασί. Το ”Project 664” ή αλλιώς F2013 θα έχει πίσω μέρος εμπνευσμένο από την περσινή RBR, εξατμίσεις coanda ενώ ακόμα και η περιοχή γύρω από το κεφάλι του οδηγού έχει επαναδιαμορφωθεί.
Με την επίσημη διαδικτυακή εμφάνιση του μονοθέσιου να είναι ανάμεσα στις 31/1 με 2/2, η Ιταλική φίρμα ελπίζει σε δυνατή χρονιά με πολλές ελπίδες. Όλοι οι Tifosi θέλουν ένα δυνατό μονοθέσιο, έτοιμο να ανταγωνιστεί τις Red Bull και Mclaren, με στόχο το πρώτο πρωτάθλημα μετά το 2007.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify