ΤΕΧΝΙΚΆ |ΟΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ ΣΤΗΝ ΜΑΛΑΙΣΙΑ


Ο 2ος αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος της F1 στην πίστα της Sepang της Μαλαισίας είναι πλέον παρελθόν με νικητή τον Fernando Alonso με την Ferrari. Στα δοκιμαστικά που έγιναν το Σάββατο είδαμε ότι η Mclaren παραμένει το ταχύτερο μονοθέσιο στον ένα γρήγορο γύρο και λίγο πιο πίσω ακολουθεί η Μercedes AMG και Rbr. Η Ferrari για ακόμα μια φορά δεν είχε καλή απόδοση στον ένα γρήγορο γύρο. Οι ισορροπίες όμως άλλαξαν την Κυριακή καθώς  είχαμε έναν χαοτικό αγώνα με την βροχή να κάνει την εμφάνιση της λίγο μετά την εκκίνηση του αγώνα και αυτό είχε σαν αποτέλεσμα την διακοπή του. Στην επανεκκίνηση η βροχή είχε σταματήσει και η πίστα στέγνωνε όσο περνούσε η ώρα. Οι ομάδες είχαν τοποθετήσει τα ενδιάμεσα ελαστικά στα μονοθέσια τους. Η Ferrari στα χέρια του Αlonso  είχε το ταχύτερο μονοθέσιο εκείνη την περίοδο του αγώνα και μπόρεσε όχι μόνο να πάρει την πρωτοπορία αλλά και να αυξήσει την διαφορά από τους υπόλοιπους. Η έκπληξη του αγώνα ήταν ο Μεξικάνος οδηγός της Sauber Sergio Perez ο οποίος ακολουθούσε τον Alonso. Οι Mclaren και Rbr δεν μπορούσαν σε εκείνο το σημείο να ακολουθήσουν το ρυθμό των Alonso και Perez. Απογοητευτικό ρυθμό στον αγώνα σε σχέση με την επίδοση στα δοκιμαστικά είχε η Mercedes AMG  καθώς η Wo3 φθείρει τα ελαστικά της πολύ γρήγορα. Στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα , όταν η πίστα είχε στεγνώσει και οι ομάδες έβαλαν λάστιχα για στεγνό ο Perez έκανε τον ένα ταχύτερο γύρο μετά τον άλλον φτάνοντας με πολύ γρήγορο ρυθμό τον Ισπανό αλλά ένα οδηγικό λάθος λίγους γύρους πριν το τέλος του κόστισε πιθανότατα την νίκη. Έτσι ο Αlonso πήρε μια αναπάντεχη και πάνω από όλα άξια νίκη με μια όχι τόσο ανταγωνιστική Ferrari. Σίγουρα αυτή η νίκη είναι πολύ σημαντική για την ομάδα του Maranello έτσι ώστε να σηκώσουν τα μανίκια στο εργοστάσιο και να πιέσουν στα όρια την εξέλιξη της F2012. Εκπληκτικό αγώνα έκανε ο Perez που πήρε την 2η θέση και ασκεί μεγάλη πίεση στον Massa  ο οποίος για ακόμα μια φόρα απογοήτευσε με την απόδοση του τερματίζοντας μόλις 15ος. Ας δούμε όμως τώρα τι τεχνικές εξελίξεις έφεραν οι ομάδες στην Μαλαισία όπου υπήρχε υψηλή θερμοκρασία και υγρασία.

 

 

Scuderia-Ferrari

H ομάδα από το Maranello πήρε την 1η της νίκη για το 2012 στην Μαλαισία. Γνωρίζουμε ότι η F2012 δεν είναι ακόμα αρκετά ανταγωνιστική για να διεκδικήσει νίκες στα ίσια , αλλά ο Alonso με εκπληκτική οδήγηση εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο όλες τις ευκαιρίες που του δόθηκαν και έδωσε στην  ομάδα του την νίκη. Έτσι οι τεχνικοί του Maranello μπορούν να γυρίσουν στο εργοστάσιο με άλλη ψυχολογία για να πιέσουν πάνω στην εξέλιξη της F2012. Σε αντίθεση με τον Alonso , ο Massa είχε  απογοητευτικό αγώνα αντιμετωπίζοντας μεγάλη φθορά στα ελαστικά του. Αξίζει να τονίσουμε ότι η διαφορά μεταξύ των 2 πιλότων ήταν τόσο μεγάλη που ο Alonso κινούταν για ένα χρονικό διάστημα έως και 3 sec ταχύτερα από τον βραζιλιάνο στο γύρο.

Oπή στο ρύγχος

 

Η Ferrari λόγω των υψηλών θερμοκρασιών που υπήρχαν στην Μαλαισία έφερε μια οπή πάνω στο ρύγχος της F2012 για καλύτερη ψύξη του cockpit.

Διατρήσεις στα πλαϊνά του cockpit

 

 

Νέα εμπρός αεροτομή

 

Στο fp2 η Ferrari τοποθέτησε στο μονοθέσιο του Alonso μια νέα εμπρός αεροτομή η οποία έχει διαφορετικά πλευρικά τοιχώματα και αποτελείται από 5 στοιχεία σε σχέση με την προηγούμενη που είχε 4. Τα ανώτερα στοιχεία διαφέρουν ενώ και το flap πτερύγιο έχει διαφορετική σχεδίαση. Στο fp3 η νέα εμπρός αεροτομή ήταν διαθέσιμη και για τον Massa.

Παλιά εμπρός αεροτομή

Σύμφωνα με πληροφορίες η διαχείριση των ελαστικών στο ιταλικό μονοθέσιο βελτιώθηκε από την Αυστραλία και αυτό οφείλεται στον Hamashima.

Ο Hamashimaτην ώρα που μετράει πιέσεις ελαστικών

MclarenMercedes

Η βρετανική ομάδα για έναν ακόμα αγώνα είχε το ταχύτερο μονοθέσιο στον ένα γρήγορο γύρο και δεν αποτελεί έκπληξη που κλείδωσε την 1η σειρά του grid το Σάββατο. Παρόλα αυτά δεν κατάφερε να μετατρέψει την pole σε νίκη στην Μαλαισία και σίγουρα στην Κίνα θέλει να επιστρέψει στις νίκες. Για να δούμε όμως τι αναβαθμίσεις είχε η MP4-27 σε αυτό τον αγώνα.

Διατρήσεις στα πλαϊνά του cockpit

Όπως και στην F2012 έτσι και στην MP4-27 έχουμε διατρήσεις σε αυτό το σημείο λόγω των υψηλών θερμοκρασιών της Μαλαισίας.

Διατρήσεις πάνω από τους εισαγωγείς των ψυγειών

Ασύμμετρη ψύξη στο πίσω μέρος ( Αριστερή μεριά )

 

Ασύμμετρη ψύξη στο πίσω μέρος ( Δεξιά μεριά )

Η Mclaren τοποθέτησε μια ταινία ανθεκτική στην θερμότητα για να κατευθύνει τα καυσαέρια των εξατμίσεων της MP4-27.

 

Red bull racing

H αυστριακή ομάδα για ακόμα έναν αγώνα έδειξε ότι δεν έχει την ταχύτητα για να παλέψει για την νίκη. Στον ένα γρήγορο γύρο η Rb8 ήταν πιο αργή από την Mclaren καθώς και από την Mercedes-AMG ενώ από τα δεδομένα είδαμε ότι έχει και από τις πιο χαμηλές τελικές ταχύτητες. Στον αγώνα είναι καλύτερα τα πράγματα καθώς με βαρύ φορτίο καυσίμου δείχνει να πηγαίνει πολύ καλυτέρα. Η ομάδα για την Μαλαισία έφερε δυο διαφορετικές διατάξεις εξατμίσεων με τον Vettel να χρησιμοποιεί την παλιά στο fp1 ενώ o Webber την καινούργια.

Παλιά διάταξη εξατμίσεων (Vettel)

 

Νέα διάταξη εξατμίσεων (Webber)

Διατρήσεις στα πλαϊνά του cockpit

SauberFerrari

Σίγουρα η απόδοση της C31 στα χέρια του Perez ήταν η έκπληξη του Gp της Μαλαισίας. Ο Μεξικάνος οδηγός έκανε έναν καταπληκτικό αγώνα και πήρε την 2η θέση , ενώ το οδηγικό του λάθος λίγο πριν το τέλος του κόστισε πιθανότατα την πρώτη του νίκη. Η Sauber στην Μαλαισία είχε αρκετές διατρήσεις στο μονοθέσιο της λόγω των πολύ υψηλών θερμοκρασιών.

Διατρήσεις στην περιοχή των εξατμίσεων

 

Διατρήσεις στα πλαϊνά του cockpit και στο κάτω μέρος των sidepods

WilliamsRenault

H Williams μας άφησε καλές εντυπώσεις για έναν ακόμα αγώνα καθώς ο Βruno Senna  πήρε την 6η θέση. Ο Maldonado έκανε έναν εξίσου καλό αγώνα αλλά λόγω σπασμένου κινητήρα δεν μπόρεσε να τερματίσει. Βέβαια αυτή η εγκατάλειψη μας επέτρεψε να δούμε πως κατευθύνονται τα καυσαέρια των εξατμίσεων.

Η ροή των καυσαερίων της FW34(φωτογραφια Νο1)

 

Η ροή των καυσαερίων της FW34(φωτογραφια Νο2)

ΜercedesAMG

Για έναν ακόμα αγώνα η W03 ήταν πολύ δυνατή στα δοκιμαστικά το Σάββατο καθώς λίγα δέκατα την χώριζαν από την pole. Ο Schumacher μέχρι τώρα έχει την ικανότητα να πιέσει το μονοθέσιο της γερμανικής ομάδας στο όριο. Όμως την Κυριακή το μονοθέσιο είναι τελείως διαφορετικό καθώς προκαλεί μεγάλη φθορά στα ελαστικά με αποτέλεσμα η γερμανική ομάδα να έχει μαζέψει μόλις έναν βαθμό στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Στην Μαλαισία κυκλοφόρησαν φωτογραφίες για το πώς δουλεύει το καινοτόμο σύστημα της ομάδας (RW F-DUCT)

Οπή στο ρύγχος της WO3

Η παρακάτω φωτογραφία δείχνει μερικά σημεία ‘’κλειδιά’’ για την λειτουργία του RWFDUCT

 

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Previous Article

2012 F1 Malaysian Grand Prix Review| Αγώνας των «εκπλήξεων»...

Next Article

Πρόβλημα τα ελαστικά για την Mercedes...

Related Posts