Παρακολουθήσαμε αυτές τις μέρες την παρουσίαση του πρώτου ελληνικού ultracar, με το όνομα CHAOS, από την εταιρεία S.P.A, μια αξιέπαινη πρωτοβουλία μεν, αποτυπωμένη σε φωτογραφίες δε. Ο ντόρος που δημιουργήθηκε ήταν τεράστιος, οι προσδοκίες γιγαντώθηκαν, όλα αυτά όμως για ένα έργο-μακέτα.
Είναι πολύ σημαντικό να διευκρινιστεί ότι οποιαδήποτε πρωτοβουλία του ελληνικού επιχειρείν στον τομέα του αυτοκινήτου συνολικά, είναι καλοδεχούμενη και αναγκαία. Οπωσδήποτε υπάρχει υστέρηση σε σημαντικά κομμάτια της παραγωγής, ως συνέχεια του ελλείμματος της χώρας μας στην βαριά βιομηχανία, ωστόσο δεν υφίσταται η ίδια αντίληψη όταν αναφερόμαστε σε ανθρώπους. Ο επικεφαλής του εγχειρήματος, Σπύρος Πανόπουλος έχει ένα σπουδαίο βιογραφικό που περιγράφει την δράση του και αυτό δεν μπορεί να αμφισβητηθεί. Όταν η συζήτηση έρχεται όμως στο CHAOS και την υπόσταση του, τότε προκύπτουν πολλά ερωτήματα που χρήζουν απάντησης.
Η παρουσίαση που έλαβε χώρα την πρώτη μέρα του Νοέμβρη, δεν ήταν τίποτα άλλο παρά μόνο ορισμένες φωτογραφίες μιας μακέτας σε ψηφιακή μορφή. Η αναμονή και οι προσδοκίες για το τελικό αποτέλεσμα, μάλλον δεν ευοδώθηκαν. Πως είναι δυνατόν να χτίζεις για μεγάλο χρονικό διάστημα, τον μύθο πίσω από μια νέα δημιουργία που θα δώσει νέα πνοή στην αυτοκίνηση όχι μόνο σε τοπικό αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο και τελικά το αποτέλεσμα να αφορά…φωτογραφίες; Η καχυποψία ξεκινάει από αυτό ακριβώς το σημείο λοιπόν. Δεν θα σταθώ στα τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου και στο κατά πόσο είναι δυνατόν να εφαρμοστούν στην πραγματικότητα τα όσα υπόσχεται ο δημιουργός του, διότι η αποτύπωση τους σε πραγματικό χρόνο, φαντάζει όνειρο θερινής νυκτός.
Γυρίζοντας στο κομμάτι του promotion της κεντρικής ιδέας, είχε προαναγγελθεί ότι το CHAOS θα έκανε την πρώτη επίσημη εμφάνιση του, στο διεθνές σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης, το οποίο βέβαια αναβλήθηκε. Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός αυτό, ποιος ο λόγος πίσω από την βιασύνη για την παρουσίαση του, νωρίτερα του αναμενομένου υπό την συγκεκριμένη μορφή; Επιπλέον, μέλη του εγχώριου ειδικού τύπου κλήθηκαν να συνομιλήσουν με τον επικεφαλής του project CHAOS, με τις απαντήσεις που πρόκυψαν από αυτή την διαδικασία να είναι το λιγότερο αστείες. Ελάχιστες πληροφορίες και πιο σημαντικά καμία απολύτως εικόνα του αυτοκινήτου.
Αν κάποιος ρίξει μια ματιά στα προσωπικά social media του κυρίου Πανόπουλου, θα δει φωτογραφίες όπου εκτίθενται συγκεκριμένα κομμάτια του αμαξώματος του πρώτου ελληνικού ultracar. Εφόσον έχει υπόσταση λοιπόν, τι εμποδίζει τον δημιουργό να το εκθέσει δημόσια προς το κοινό που το αναμένει εναγωνίως, όλο αυτό το διάστημα; Ακόμα και αν πρόκειται για την αρχική του μορφή, στην οποία εν καιρώ θα σημειωθούν βελτιωτικές αλλαγές, δεν θα υπήρχε αυτό το κύμα αμφισβήτησης που ανέκυψε, μετά την αποκάλυψη του CHAOS στο ευρύ κοινό. Η όλη ιστορία για την ώρα έχει πολλά κενά και πολλά ερωτηματικά να την συνοδεύουν.
Ποια θα μπορούσαν να είναι τα πραγματικά κίνητρα όμως; Εξετάζοντας τα δεδομένα που υπάρχουν αυτή την χρονική στιγμή θα μπορούσε να ειπωθεί ότι αναζητούνται κεφάλαια για την υλοποίηση του σχεδίου. Η αναζήτηση χρηματοδότησης μέσα από ένα business plan το οποίο για την ώρα είναι μακέτες, φωτογραφίες και υποσχέσεις, είναι όνειρο απατηλό. Από την άλλη πλευρά υφίσταται και το σενάριο της αυτοπροβολής, είναι ένα σύνηθες φαινόμενο για την ελληνική κοινωνία, να εμφανίζονται ανά διαστήματα άνθρωποι σαν άλλοι μεσσίες, που υπόσχονται πολλά αλλά καταλήγουν γραφικοί ή και καρικατούρες στο τέλος.
Εν κατακλείδι, η κριτική αυτή δεν είναι προϊόν ανθελληνισμού ή φθόνου, που η αλήθεια είναι ότι μας διακρίνει ως λαό σε περιπτώσεις μεγάλων ανακαλύψεων και έργων, αλλά εξέταση των δεδομένων που έχουν δημοσιευτεί. Μακάρι, η πραγματικότητα να με διαψεύσει πανηγυρικά, θα είμαι από τους αμφισβητίες που θα το χαρούν με την ψυχή τους. Προς το παρόν θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε την συγκεκριμένη κατάσταση με σοβαρότητα και αντικειμενικότητα. Η κοινωνία μας έχει ανάγκη από ευρεσιτεχνίες και μεγάλες ανακαλύψεις, που θα μας κάνουν όλους υπερήφανους και όχι από υποσχέσεις και φαντασιώσεις, που καταλήγουν σε ανεπανάληπτα φιάσκο. Δεν αντέχουμε άλλες παπάτζες…
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify