GP Άμπου Ντάμπι- Αγώνας: Buzzer-beater νίκη-πρωτάθλημα ο Verstappen

Verstappen
ABU DHABI, UNITED ARAB EMIRATES – DECEMBER 12: Race winner Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing RB16B Honda takes the chequered flag during the F1 Grand Prix of Abu Dhabi at Yas Marina Circuit on December 12, 2021 in Abu Dhabi, United Arab Emirates. (Photo by Kamran Jebreili – Pool/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202112120257 // Usage for editorial use only //

Στο ίσως συγκλονιστικότερο φινάλε στην ιστορία της F1, ο Max Verstappen κατέκτησε την νίκη και το παγκόσμιο πρωτάθλημα του 2021, με ένα προσπέρασμα στον μεγάλο του αντίπαλο, Lewis Hamilton, στον τελευταίο γύρο του αγώνα στο Άμπου Ντάμπι. Πρωταθλήτρια στους κατασκευαστές η Mercedes.

H φετινή σεζόν δεν θα μπορούσε να έχει διαφορετικό τέλος, ο τελικός των τελικών στην Yas Marina ήταν αντάξιος των προσδοκιών όλου του φιλοθεάμονος κοινού, με το τελικό αποτέλεσμα να κρίνεται κυριολεκτικά στον τελευταίο γύρο. Μεγάλη συζήτηση βέβαια αναμένεται να γίνει το επόμενο διάστημα για τις αποφάσεις των αγωνοδικών κατά την διάρκεια του αγώνα. που σε απόλυτο βαθμό έκριναν το αποτέλεσμα. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Ο Max Verstappen δεν εκκίνησε καλά από την pole, με τον Lewis Hamilton να τον προσπερνάει σχεδόν με το σβήσιμο των κόκκινων φώτων, παρά το γεγονός ότι ο Βρετανός είχε τοποθετημένα τα μεσαία ελαστικά(C4), που θεωρητικά μειονεκτούσαν έναντι των μαλακών στην εκκίνηση. Στην συνέχεια ακολούθησε η πρώτη σημαντική στιγμή του τελικού, όταν ο Verstappen χώθηκε στην εσωτερική του Hamilton στην έκτη στροφή της πίστας, με τον Βρετανό να την κόβει ευθεία και να διατηρεί την πρωτιά.

Στην πρώτη αμφιλεγόμενη απόφαση των αγωνοδικών, κρίθηκε ότι ο Hamilton δεν είχε κερδίσει κάποιο πλεονέκτημα έναντι του αντιπάλου του και ως εκ τούτου διατήρησε την πρώτη θέση, ανοίγοντας σταδιακά την διαφορά του με τoν Verstappen, που αδυνατούσε να πιέσει περαιτέρω λόγω της φθοράς των ελαστικών του. Η κατάσταση δεν άλλαξε ούτε με τις στάσεις στα pit, με την Mercedes να καλύπτει αμέσως το undercut που προσπάθησε να κάνει η Red Bull, στον 15ο γύρο.

Στο σημείο εκείνο η Αυστριακή ομάδα ουσιαστικά επιστράτευσε τον δεύτερο της οδηγό, Sergio Perez, ο οποίος σε ένα ρεσιτάλ αμυντικής οδήγησης, καθυστέρησε σημαντικά τον Hamilton, σε μια πολύ όμορφη μάχη για περίπου δύο γύρους. Χάρη στον ομόσταβλο του ο Verstappen κατάφερε να καλύψει μια διαφορά της τάξεως των εφτά δευτερολέπτων, άμεσα, δίνοντας νέα πλοκή και ενδιαφέρον στην μάχη της νίκης-πρωταθλήματος.

Παρ’ όλα αυτά ο Hamilton διαχειριζόταν πολύ καλύτερα τα ελαστικά του και είχε εμφανώς καλύτερο ρυθμό αγώνα από τον μεγάλο του αντίπαλο, με συνέπεια να ανοίξει και πάλι σταδιακά την διαφορά ανάμεσα τους και να δείχνει να ελέγχει απόλυτα την κατάσταση. Όταν επιβλήθηκε καθεστώς Virtual Safety Car, μετά την εγκατάλειψη του Antonio Giovinazzi στον τελευταίο του αγώνα με την Alfa Romeo, η Red Bull έπαιξε το τελευταίο της χαρτί, βάζοντας φρέσκο σετ σκληρής γόμας στον Verstappen, με περίπου 20 γύρους να απομένουν.

Ο Ολλανδός πίεσε ώστε να κλείσει την απόσταση που είχε ανοίξει από την πρωτιά, όμως ο Hamilton κατάφερνε να διατηρείται σε πλεονεκτική θέση, παρά το γεγονός ότι χρησιμοποιούσε ελαστικά, με 20 γύρους μεγαλύτερη φθορά. Το τέλος του αγώνα πλησίαζε, τα δύο αντίπαλα στρατόπεδα έμοιαζαν να έχουν αποδεχθεί την μοίρα τους, με τους Hamilton και Mercedes να ετοιμάζονται για το double και τον όγδοο παγκόσμιο τίτλο. Όλα αυτά μέχρι τον 53ο γύρο.

Στο σημείο εκείνο ανατράπηκαν όλα τα δεδομένα, όταν ο Nicholas Latifi έστειλε την Williams του στις μπαριέρες, στην έξοδο της 14ης στροφής στο ξενοδοχείο. Αμέσως το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε στην πίστα, με τον Hamilton να μην μπορεί να κρύψει την απογοήτευση του για αυτή την μεγάλη ανατροπή. Και φτάνουμε στον 56ο από τους 58 γύρους του αγώνα, όταν οι αγωνοδίκες αποφασίζουν αρχικά να μην επιτρέψουν στα μονοθέσια που βρίσκονταν έναν γύρο πίσω, να επανέλθουν στον ίδιο γύρο με τους πρωτοπόρους.

Ανάμεσα στους Hamilton, Verstappen στο σημείο εκείνο βρίσκονταν πέντε μονοθέσια που είχαν δεχθεί γύρο. Με λιγότερο από δύο γύρους για το φινάλε, ο αλυτάρχης αποφάσισε να πάρει πίσω την αρχική απόφαση για τους οδηγούς αυτούς και να τους αφήσει να περάσουν το αυτοκίνητο ασφαλείας και να επανέλθουν στον ίδιο γύρο. Πλέον ο τίτλος θα κρινόταν σε έναν αγώνα της μίας ανάσας στον τελευταίο γύρο, μιας και οι δύο διεκδικητές βρέθηκαν μια ανάσα ο ένας απ’ τον άλλο.

Ο Verstappen που στο μεταξύ άλλαξε και πάλι ελαστικά τοποθετώντας την C4 της Pirelli, δεν σπατάλησε την θεόσταλτη ευκαιρία που του δόθηκε και βούτηξε στα φρένα της πέμπτης στροφής, παίρνοντας την πρωτιά. O Hamilton βεβαίως δεν παραδόθηκε και επιχείρησε να επανακτήσει την θέση του μετά την δεύτερη ζώνη DRS, την παραλλαγμένη ένατη στροφή. Δεν τα κατάφερε και στην καρό σημαία ο Oλλανδός πήρε μια ανεπανάληπτη νίκη και τον πρώτο του παγκόσμιο τίτλο.

Ο Lewis Hamilton δεν μπορούσε να πιστέψει τα όσα συνέβησαν, η Mercedes αντέδρασε έντονα με τις αποφάσεις που λήφθηκαν στο καθοριστικό σημείο του αγώνα. Βέβαια οι Γερμανοί κατέκτησαν το όγδοο συνεχόμενο πρωτάθλημα των κατασκευαστών, ένα μοναδικό επίτευγμα. Αναμένονται πλέον οι ενστάσεις που θα γίνουν από την πλευρά τους, με δεδομένες τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν από την σύγχυση των αγωνοδικών και του αλυτάρχη, Michael Masi.

Από εκεί και πέρα το βάθρο συμπλήρωσε ο καταπληκτικός Carlos Sainz με την Ferrari, στην κορυφαία ίσως εμφάνιση του με την Ιταλική ομάδα. Βέβαια ο Ισπανός εκμεταλλεύτηκε την εγκατάλειψη του επίσης εξαιρετικού, Sergio Perez, λίγο πριν το τέλος του αγώνα με μηχανική βλάβη. Ο Μεξικανός λειτούργησε σύμφωνα με τον ρόλο του στον αγώνα, την κατάλληλη στιγμή ωστόσο. Τέταρτη θέση για άλλον έναν οδηγό που έκανε τον καλύτερο του αγώνα, τον Yuki Tsunoda με την Alpha Tauri, με τον Ιάπωνα να αποδεικνύει την αξία του.

Πέμπτη θέση για την έτερη Alpha Tauri του Pierre Gasly, που επέλεξε διαφορετική στρατηγική με σκληρά ελαστικά από την εκκίνηση, που του επέτρεψαν να κάνει ένα μεγάλο overcut και να αναρριχηθεί από την δωδέκατη θέση. Έκτος στον τελευταίο του αγώνα με την Mercedes o Valtteri Bottas, που σε κανένα σημείο του αγώνα δεν στάθηκε ικανός να βοηθήσει την ομάδα και τον teammate του. Έβδομη θέση για τον Lando Norris που είχε κλατάρισμα στο σημείο του αυτοκινήτου ασφαλείας καθώς και ένα ζήτημα με το κιβώτιο του στην αρχή.

Ferrari και Alpine κλείδωσαν την τρίτη και πέμπτη θέση αντίστοιχα στο κατασκευαστών, με το βάθρο του Sainz και την όγδοη και ένατη θέση για Alonso-Ocon και την δεκάδα έκλεισε ο Charles Leclerc. Κρίμα για τον Kimi Raikkonen που στον τελευταίο αγώνα της καριέρας του εγκατέλειψε με πρόβλημα στα φρένα αλλά και για τον George Russell που δεν τερμάτισε τον τελευταίο του αγώνα στην Williams, εξαιτίας βλάβης στο κιβώτιο ταχυτήτων. O Nikita Mazepin δεν συμμετείχε καν στον αγώνα, αφού βρέθηκε θετικός στον κορονοϊό σήμερα το πρωί.

Αναλυτικά η κατάταξη: 

 

 

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article
Verstappen

Verstappen: Δεν σχεδιάζαμε να εκκινήσουμε με τα μαλακά

Next Article
ένστασεις Mercedes

Κατέθεσε ενστάσεις η Mercedes για το τέλος του αγώνα

Related Posts