Έπειτα από μία χορταστική πρώτη μέρα δράσης στις χιονισμένες διαδρομές της Σουηδίας, ο Thierry Neuville προηγείται στη γενική κατάταξη, μπροστά από τα τρία Toyota των Rovanpera, Evans και Lappi. Εντυπωσίασε ο Solberg με γρήγορους χρόνους, απογοήτευση για M-Sport με έξοδο Breen.
Η πολυαναμενόμενη επιστροφή του WRC στην Σουηδία δεν απογοήτευσε, καθώς στην πρώτη μέρα αγωνιστικής δράσης είδαμε τρομερές μάχες μεταξύ των οδηγών στην κορυφή της κατάταξης και με πολύ μικρές διαφορές να χωρίζουν τα πληρώματα στο τέλος της ημέρας. Αυτό ενισχύεται από το γεγονός ότι μέσα σε επτά διαδρομές είχαμε τέσσερεις διαφορετικούς οδηγούς στην πρώτη θέση της γενικής κατάταξης!
Η μεγάλη μάχη που τράβηξε όλα τα βλέμματα εξελίχθηκε μεταξύ της Toyota και της Hyundai, με τον Neuville να καταλήγει με την πρωτοπορεία στον αγώνα, μόλις 4.3 δευτερόλεπτα μπροστά από τον δεύτερο Rovanpera, ο οποίος παρά το ότι ξεκίναγε πρώτος στον δρόμο, καθαρίζοντας την αγωνιστική γραμμή για τους επόμενους, κατάφερε και διατηρήθηκε στις πρώτες θέσεις.
Τρίτος βρέθηκε ο Elfyn Evans, που έλεγχε τον αγώνα από την κορυφή έως την προτελευταία διαδρομή του αγώνα, ώσπου στην SS7 (Umea Sprint) έχασε πάρα πολύ χρόνο, λόγω φθαρμένων ελαστικών. Για τον ίδιο ακριβώς λόγο έπεσαν στην τέταρτη και πέμπτη θέση αντίστοιχα οι Esapekka Lappi και Oliver Solberg, με τον πρώτο να ηγείται στην κατάταξη μετά την δεύτερη Ε.Δ. Και οι δύο πάντως έδειξαν πως έχουν τον ρυθμό για να διεκδικήσουν την νίκη στην Σουηδία τις επόμενες δύο μέρες.
Στην έκτη θέση ο Takamoto Katsuta, ο οποίος έδειξε καλό ρυθμό σε ορισμένες περιπτώσεις, ωστόσο ένα λάθος του στέρησε αρκετό χρόνο, αφήνοντάς τον σε απόσταση ενός λεπτού από τους ομόσταβλούς του. Τα δύο Puma Rally1 των Fourmaux και Greensmith αποτελούν τα τελευταία Rally1 στην δεκάδα, με τους δύο να προσπαθούν να αποφύγουν τυχόν λάθη μετά τα παρατράγουδα του Craig Breen στην δεύτερη διαδρομή της ημέρας (Kamsjon 1).
Ο Breen έχασε τον έλεγχο δύο φορές στην ίδια διαδρομή, με την δεύτερη φορά να αποδεικνύεται μοιραία για τον Ιρλανδό, αφού παρά την βοήθεια των θεατών, είχε βυθίσει το Puma πολύ βαθιά στα πασίγνωστα Σουηδικά snowbanks για να συνεχίσει.
Η άλλη μεγάλη απώλεια ήταν αυτή του Ott Tanak στην πέμπτη ειδική της ημέρας (Kamsjson 2). O Εσθονός πίεζε σκληρά με σκοπό να ανακτήσει τον χαμένο χρόνο από τις πρωινές ειδικές της ημέρας και έφτασε σε μέχρι την δεύτερη θέση, μόλις 1.1 δευτερόλεπτα πίσω από την κορυφή. Όμως, σε μία από τις μεγάλες ευθείες το i20 χτύπησε με δύναμη τον δρόμο, που είχε ως αποτέλεσμα βλάβη στο υβριδικό του σύστημα. Αυτό με βάση κανονισμών ανάγκασε τον ίδιο να αποσυρθεί για την υπόλοιπη μέρα.
Η αγωνιστική δράση συνεχίζεται αύριο το πρωί με την SS8 (Brattby 1/10,49χλμ) στις 09:57 ώρα Ελλάδος. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ειδικές 9 και 13 ακυρώθηκαν από τους διοργανωτές, μιας και η διαδρομή Örträsk βρίσκεται κοντά σε προστατευόμενες περιοχές αναπαραγωγής ταράνδων.
Αναλυτικά η κατάταξη του αγώνα μετά την πρώτη μέρα:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify