Μετά από ένα επεισοδιακό ράλι Σουηδίας με πολλά μηχανικά προβλήματα, η Toyota και η Hyundai ζήτησαν από την FIA να επανεξετάσει τους κανονισμούς του υβριδικού συστήματος των νέων Rally1 αγωνιστικών.
Σύμφωνα με τους τρέχοντες κανονισμούς της FIA, τόσο οι ομάδες όσο και οι οδηγοί απαγορεύεται να συνεχίσουν τον αγώνα τους εάν ανάψει το κόκκινο προειδοποιητικό φως στο αυτοκίνητο ή αν δεν έχει ανάψει κάποιο φως γενικότερα, ακόμα και αν το αυτοκίνητο λειτουργεί κανονικά με τον βενζινοκινητήρα του. Σε ένα τέτοιο σενάριο, ένα Rally1 αυτοκίνητο ουσιαστικά βρίσκεται σε καραντίνα, με τους μηχανισμούς τις εκάστοτε ομάδας να μένουν αδρανοί καθώς πρέπει να περιμένουν το ‘ΟΚ’ από την ομάδα μηχανικών της Compact Dynamics, της εταιρείας δηλαδή που κατασκεύασε όλο το ηλεκτρικό-υβριδικό σύστημα.
Δυστυχώς ή ευτυχώς ο Ott Tanak της Hyundai και ο Elfyn Evans της Toyota ήταν οι πρώτοι που ανακάλυψαν αυτό το σφάλμα των κανονισμών. Στην περίπτωση του Tanak άναψε το κόκκινο λαμπάκι στο υβριδικό σύστημα στην πέμπτη ειδική διαδρομή με μόλις 1.1 δευτερόλεπτα διαφορά από τον Evans που ήταν πρώτος μέχρι εκείνη την στιγμή. Ο Εσθονός απογοητευμένος (και με το δίκιο του) έπρεπε να αποσυρθεί από τον αγώνα παρ’όλο που το αυτοκίνητο του λειτουργούσε κανονικά, σχολιάζοντας μάλιστα πως «αυτό είναι κάτι που δεν θα έπρεπε να συμβεί ποτέ στο άθλημα».
Από την άλλη στην περίπτωση του Evans, δεν είχε ανάψει κανένα από τα δύο προειδοποιητικά φώτα μετά από τις επισκευές που έκανε στο αυτοκίνητο του μετά την 16η ε.δ., όμως όπως και με τον Tanak έτσι και ο Elfyn έπρεπε να σταματήσει τον αγώνα του για λόγους ασφαλείας.
Μιλώντας για το παραπάνω περιστατικό ο αναπληρωτής διευθυντής της Hyundai Julien Moncet είπε: «Είναι απογοητευτικό, ξέρουμε πόσο γρήγορος είναι [ο Ott] στην Σουηδία. Νομίζω βρισκόμαστε στην ίδια σελίδα τόσο με τις άλλες ομάδες όσο και με την FIA σε αυτό το θέμα, πρέπει να επανεξετάσουμε κάποιους από τους κανονισμούς ώστε να μην ξαναγίνει κάτι τέτοιο.»
Ο διευθυντής της Toyota WRC, Jari-Matti Latvala σχολίασε πως τέτοια σφάλματα είναι πιθανό να συμβούν με νέες τεχνολογίες, συμφωνώντας πως πρέπει να τηρούνται τα πρωτόκολλα ασφαλείας όμως, όπως και ο Moncet πιστεύει πως δεν θα έπρεπε σε καμία περίπτωση ένα τέτοιο πρόβλημα να ωθεί τις ομάδες να αποσύρουν αυτοκίνητα. Αξίζει να σημειωθεί πως ο Evans δεν ήταν ο μόνος οδηγός της Toyota με πρόβλημα με το υβριδικό σύστημα, καθώς ο νικητής του αγώνα Kalle Rovanpera ήταν επίσης χωρίς την υβριδική υποβοήθηση για ένα μεγάλο τμήμα του αγώνα παρ’όλο που το αυτοκίνητο είχε πράσινο φως, επιτρέποντας του να συνεχίσει.
«Φαίνεται πως υπάρχουν πολλά θέματα ακόμα [με το υβριδικό σύστημα]. Πιστεύω πως κάτι σαν αυτό [μιλώντας για ανανέωση των κανονισμών] είναι κάτι που πρέπει να υπολογίσουμε. Κατανοούμε πως στον μηχανοκίνητο αθλητισμό τα τεχνικά προβλήματα είναι μέρος του αγώνα, όμως όσον αφορά τις υβριδικές μονάδες τα χέρια μας είναι δεμένα, καθώς μας έρχονται από τρίτους» δήλωσε ο Latvala στο motorsport.com.
Οπότε έχουμε μέχρι στιγμής τρεις διαφορετικές περιπτώσεις με κάποιο σφάλμα του υβριδικού συστήματος σε τρία διαφορετικά αυτοκίνητα, είναι προφανές πως υπάρχουν ακόμα πολλά ερωτηματικά γύρω από τους νέους κανονισμούς και σίγουρα πολλά κενά που δεν έχουν ακόμα καλυφθεί. Αναμένουμε να δούμε τι αποφάσεις θα πάρει η FIA.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify