Οι εξελίξεις στην αγορά αναβατών και το grid του MotoGP το 2023

Η επισημοποίηση του διετούς συμβολαίου μεταξύ RNF και Aprilia και η αποχώρηση της Suzuki στο τέλος του 2022 οδηγούν σε διάφορες εξελίξεις στην αγορά των αναβατών, αλλά και το γενικότερο grid του MotoGP για το 2023.

RNF

Όπως ανακοινώθηκε επίσημα από την ομάδα λίγα λεπτά μετα την έναρξη του FP1 του Ιταλικού Grand Prix, η RNF θα συμμετάσχει το 2023 και το 2024 στην κορυφαία κατηγορία με μοτοσυκλέτες του Noale. Όπως είχε αφήσει να ενοηθεί ο επικεφαλής της ομάδας, Razlan Razali, η ομάδα δεν ήταν ευχαριστημένη με το τρόπο διαχείρισής της από την Yamaha, με τους Ιάπωνες να επικαλούνται την γενικότερη πολιτική της εταιρείας ως δικαιολόγηση για το μονοετές συμβόλαιο που πρόσφεραν στην RNF. Αυτή η πολιτική έρχεται σε αντίθεση με εκείνη των άλλων κατασκευαστών απέναντι στις δορυφορικές τους ομάδες, ενώ η χρόνια συνεργασία της Yamaha με την προηγούμενη οντότητα της ομάδας, την SRT Petronas, έδειξε ότι η συνεργασία αυτή θα άξιζε περισσότερη σταθερότητα, σίγουρα περισσότερη από αυτή που μπορεί να προσφέρει ένα μονοετές συμβόλαιο.

Yamaha, Dovi και Binder

Η εξέλιξη αυτή αφήνει την Yamaha χωρίς δορυφορική ομάδα για πρώτη φορά στην εποχή του MotoGP, από το 2002 και έπειτα δηλαδή. Είναι εμφανές ότι τα μπλε διαπασών αντιμετωπίζουν προβλήματα φέτος, με την M1 να χαρακτηρίζεται από έλλειψη ισχύος και αρκετή οπισθέλκουσα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μπορεί να περιμένει καλά αποτελέσματα μόνο σε κλειστές πίστες, όπως η Jerez, εκμεταλευόμενη την ανώτερη αίσθηση του μπροστινού τροχού σε σχέση με άλλες μοτοσυκλέτες. Σε αυτό έρχεται να προστεθεί η ασταθής κατάσταση των τεσσάρων αναβατών της, αφού μόνο o Fabio Quartararo αποτελεί πραγματική πηγή σταθερών βαθμών. Ο Franco Morbidelli δεν έχει καταφέρει να επανέλθει από τον τραυματισμό του στο γόνατο και δυσκολεύεται να φτάσει το μέγιστο των δυνατοτήτων του. Στο έταιρο γκαράζ, η RNF έχει δύο αντιδιαμετρικούς αναβάτες, κανένας εκ των οποίων δεν μπορεί να συνεισφέρει, ούτε στην ίδια, ούτε στην Yamaha. O Andrea Dovizioso είναι πολύπειρος, αλλά πέρασε πολλές σεζόν με μοτοσυκλέτες με κινητήρες V και όχι εν σειρά. Από την άλλη, ο Darryn Binder ήρθε απευθείας από το Moto3, ως απόρροια των περσινών εξελίξεων με τον Maverick Vinales και ένας «υποβιβασμός» του στο Moto2 φαίνεται να είναι το πιο πιθανό σενάριο. Ο Νοτιοαφρικανός έχει δείξει πολύ καλύτερη εικόνα από ό,τι περίμενε κανείς, όμως η έλλειψη εμπειρίας του, σε συνδυασμό με την φυγή της RNF από την στέγη της Yamaha μάλλον δεν θα τον βρει στο grid του MotoGP του χρόνου. Με μόνο δύο μοτοσυκλέτες το 2023, είναι απίθανο να υπάρξει κάποια τρομερή βελτίωση για την Μ1 το 2023, ακόμα και το 2024.

Αυτό ισχύει σε αρκετό βαθμό και για τον Dovizioso, αφού ναι μεν θα έχει εμπειρία με τον τύπο κινητήρα της RS-GP, όμως έχει περισσότερα Grand Prix πίσω του, παρά μπροστά του. O ίδιος είχε δηλώσει νωρίτερα φέτος ότι η παραμονή του στο πρωτάθλημα γενικότερα θα εξαρτιόταν από τα φετινά αποτελέσματα. Ο Ιταλός σίγουρα θα μπορούσε να παραμείνει, αν φυσικά οι δύο πλευρές συμφωνήσουν στα των χρημάτων, όμως υπάρχουν και άλλοι αναβάτες, τους οποίος ο Razali μελετά για το 2023.

Suzuki και μουσικές καρέκλες με τον Rossi

Η μετάβαση της RNF από την Yamaha στην Aprilia δεν σχετίζεται με τις δύο θέσεις που θα μείνουν κενές αν και εφόσον η Suzuki πραγματοποιήσει την επιθυμία της να αποχωρήσει από το MotoGP. Η Dorna θέλει να το αποτρέψει αυτό, κάτι που ήταν εμφανές από την σκληρή ανακοίνωση που ακολούθησε εκείνη των Ιαπώνων. Σε περίπτωση που η Suzuki όντως δεν εμφανιστεί το 2023, η Dorna είναι βέβαιο ότι θα προσπαθήσει να κάνει lobbying ώστε κάποια από τις ανεξάρτητες ομάδες να συνεργαστεί με την Yamaha, αφού δεν υπάρχει κάποιο άλλο εργοστάσιο το οποίο θα ενδιαφερόταν να συμμετάσχει στο πρωτάθλημα (βλ. Kawasaki). Η VR46 αποτελεί την μόνη ρεαλιστική επιλογή, όμως η ομάδα του Valentino Rossi έχει συμβόλαιο με την Ducati μέχρι και το 2023 και θα χρειαστούν παρα πολλά χρήματα για το σπάσιμό του. Προκειμένου να διατηρηθούν οι 24 θέσεις, το πιο πιθανό σενάριο είναι να βρεθεί μια ανεξάρτητη ομάδα, η οποία θα κάνει την είσοδό της στην μεγάλη κατηγορία, με μοτοσυκλέτες της Yamaha, πιθανώς σε χαμηλή τιμή, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Rins και Mir

Έχοντας τα παραπάνω υπόψην, οι Rins και Mir θα δεχθούν σίγουρα προτάσεις, ακόμα και από ομάδες άλλες από αυτές που προαναφέρθηκαν σε αυτό το άρθρο. Την Παρασκευή έγινε γνωστό ότι η KTM έκανε πρόταση στον Miguel Oliveira για μια θέση στην δορυφορική της ομάδα, την Tech3, με τον Pol Espargaro και τον Alex Rins να αποτελούν τους πιο πιθανούς αντικαταστάτες του Πορτογάλου. Στην Tech3, αυτός που θα δει την πόρτα της εξόδου είναι μάλλον ο Remy Gardner. Ο Αυστραλός έχει εκφράσει την δυσαρέσκειά του για το επίπεδο της ομάδας φέτος, όπως έχει και κάνει και ο Raul Fernandez, αλλά σε ηπιότερο βαθμό. Ο Joan Mir αποκλείεται από τους Ταύρους, καθώς ο manager του είναι ο ίδιος με εκείνο του δυσαρεστημένου Gardner. O πρωταθλητής του 2020 προορίζεται από όσα ακούγονται για την θέση του Pol Espargaro στην Repsol Honda, μια κίνηση που θα έχει απίστευτο ενδιαφέρον, καθώς η ομάδα δεν θα διστάσει να βάλει έναν πολύ δυνατό αναβάτη δίπλα στον Marc Marquez.

Υπάρχει επίσης συζήτηση γύρω και από το όνομα του Jack Miller, ο οποίος υποτίθεται ότι θα προσεγγιστεί από την KTM, όμως η αποχώρησή του από την Ducati φαντάζει να έχει λίγες πιθανότητες. Ο Αυστραλός είναι ο δεύτερος πιο πετυχημένος αναβάτης αυτή την στιγμή στην βαθμολογία με της μοτοσυκλέτες της Bologna, ενώ η φιλική σχέση του με τον Bagnaia, που αποτελεί το focal point ολόκληρου του προγράμματος των Ιταλών, μάλλον θα αποτελέσουν πολύ δυνατά επιχειρήματα υπερ της παραμονής του στα κόκκινα.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

GP Ιταλίας - FP2: Α. Espargaro στην ζέστη του Mugello

Next Article
Leclerc

GP Μονακό-FP2: Δύο στα δύο ο Leclerc

Related Posts