Τα sprints δεν επιλύουν το προβλήμα του MotoGP

Οι sprint αγώνες είναι πλέον πραγματικότητα και θα κοσμούν το καλεντάρι κάθε τριημέρου του MotoGP το 2023. Η γρήγορη αντίδραση της Dorna στην μειωμένη προσέλευση των θεατών και στην πεσμένη τηλεθέαση είναι καλοδεχούμενη, αλλά η απόφαση αυτή καθ’ αυτή δεν μπορεί παρά να χαρακτηριστεί σπασμωδική και χωρίς κατανόηση του πραγματικού προβλήματος του MotoGP.

Δεν είναι μυστικό ότι τα τελευταία δύο με τρία χρόνια η Dorna προσπαθεί να καλύψει τα χαμένα κέρδη της. Αυτά αποδίδονται τόσο στην πανδημία, όσο και στο μειωμένο ενδιαφέρον από το κοινό. Οι κερκίδες ήταν μισοάδειες στην Ιταλία και όχι μόνο, ενώ το φαινόμενο δεν παρατηρήθηκε μόνο πέρυσι και φέτος. Πλέον είναι γεγονός ότι το MotoGP δεν γεμίζει όλες τις κερκίδες σε κάθε στάση της παγκόσμιας τουρνέ του και δεν συμφέρει κανέναν να το αρνείται.

Όπως και στην Formula 1, το να «τρέχουν περισσότερο» είναι μια φαινομενικά απλή λύση, η οποία προσφέρει περισσότερη αγωνιστική δράση και άρα αξία στο θέαμα το οποίο αποκαλείται MotoGP. Οι φίλοι του (πρωτ)αθλήματος θα έχουν άλλον έναν λόγο να πάνε και το Σάββατο στην πίστα ή να παρακολουθήσουν το Sprint από το μέσο της αρεσκείας τους. Όμως, είναι το ίδιο φαινομενικά απλό να καταλάβει κανείς ότι περισσότερο… racing δεν ισοδυναμεί με περισσότερα κέρδη όταν αυτό καθ’ αυτό δεν έχει εδώ και λίγες σεζόν την ίδια αίγλη.

Ναι, το πρόβλημα του MotoGP δεν είναι ότι το τριήμερο είχε βαρετή διάρθρωση. Η διάρθρωση αυτή υπήρχε σχεδόν αυτούσια για σχεδόν 70 χρόνια. Το πρόβλημα του MotoGP δεν είναι ούτε ότι αποσύρθηκε ο Rossi ή ότι ο Marquez δεν μπορεί να παραμείνει υγιής. Αν οι υπόλοιποι αναβάτες δεν είναι το ίδιο ταλαντούχοι με τους προαναφερόμενους, το γεγονός ότι δεν μπορούν να βρίσκονται κοντά ο ένας με τον άλλο εντός πίστας, θα έπρεπε να είχε κάνει τους επικριτές τους να καταλάβουν ότι δεν ευθύνονται εκείνοι. Το πρόβλημα είναι ότι το θέαμα εντός πίστας δεν είναι όσο συναρπαστικό ήταν μέχρι πρόσφατα. Αυτό οφείλεται στα ride height devices και στα ελαστικά.

Τα “stegosaurus” πτερύγια στην GP21 του Enea Bastianini πρωτοεμφανίστηκαν στο Silverstone. Θυμίζουν όντως Στεγόσαυρο ή κάποιο Pokemon;

Η Ducati στην ανανεωμένη προσέγγισή της στο MotoGP αναδείχθηκε ως η αιχμή του δόρατος όσον αφορά την τεχνολογική καινοτομία στην μεγάλη κατηγορία. Όντας μια από τις πλουσιότερες ομάδες, με πολύ ταλαντούχο δυναμικό, ήταν θέμα χρόνου να φέρει μια νέα τεχνολογία στο GP η οποία θα επαναπροσδιόριζε τα στάνταρ, όπως τα αεροδυναμικά βοηθήματα και τα ride height devices. Τα τελευταία ειδικά είναι τόσο αποτελεσματικά που όποιος δεν τα είχε (γκουχ, γκουχ, Suzuki) υπέφερε ιδιαίτερα, αφού αποτελούν μια πολύ αποτελεσματική λύση στην μείωση της τάσης για σούζα στην έξοδο των στροφών. Πλέον οι έξοδοι από οποιαδήποτε σχεδόν στροφή είναι διαδικαστικές, με όλους τους αναβάτες, ανεξαρτήτως ικανοτήτων, να έχουν περίπου τον ίδιο ρυθμό όταν ξανανοίγουν το γκάζι.

Τα ελαστικά είναι μια άλλη πονεμένη ιστορία, αφού η Michelin έχει αντιμετωπίσει τις δικές της, εσωτερικές δυσκολίες τα τελευταία χρόνια, έχοντας παράλληλα να αντιμετωπίσει και την δύστροπη Dorna. Λίγα test πραγματοποιούνται αποκλειστικά για τις ανάγκες των Γάλλων σε δεδομένα, οι οποίοι είδαν τα πτερύγια να πληθαίνουν πάνω από τον μπροστινό τροχό και τα RHD να βάζουν ακόμα μεγαλύτερα φορτία στο πίσω ελαστικό. Τα μπροστινά ελαστικά άλλαξαν για άγνωστο λόγο και πλέον με το τρόπο που είναι σχεδιασμένη η μέση μοτοσυκλέτα, είναι εξαιρετικά ευαίσθητα στην θερμοκρασία. Αν έχει τεθεί η λάθος πίεση για τις συνθήκες, η θερμοκρασία θα προκαλέσει αύξηση της και μπαλόνιασμα του ελαστικού. Κανένας αναβάτης δεν μπορεί να πιέσει ότι το μπροστινό δεν έχει έστω ένα λογικό επίπεδο πρόσφυσης. Το πίσω αποτελεί από πέρυσι το νέο σημείο εστίασης ως το πιο προβλέψιμο ελαστικό εκ των δύο, όμως δεν μπορούν να γίνουν πολλά επί αυτού.

Στα των υπολοίπων, εκτός από το ότι η Dorna πετά ένα παρομοιώδες σωσίβιο για νήπια σε έναν ελέφαντα που πνίγεται, είναι ανησυχητικό επίσης το ότι οι αναβάτες δεν ρωτήθηκαν ή τουλάχιστον ενημερώθηκαν σχετικά με την εισαγωγή των sprints, παρα μόνο συγκεκριμένοι εκπρόσωποι των ομάδων. Ειδικά όταν διέρρευσε η είδηση στο περασμένο Αυστριακό Grand Prix, η Dorna έτρεξε να πραγματοποιήσει μια συνέντευξη Τύπου ώστε να βγει μπροστά και να ελέγξει την συζήτηση.

Η Ισπανική εταιρεία συνεχίζει να δείχνει ότι δεν την ενδιαφέρει αν οι αναβάτες αμοίβονται με δίκαιο τρόπο δεδομένων των χιλιομέτρων που θα διανύουν πλέον κάθε τριήμερο, ούτε αν αυτό θα επηρεάσει την σωματική και ψυχική τους υγεία. Για όσους παρακολουθούν χρόνια το MotoGP, αλλά και τα feeder πρωταθλήματά του, γνωρίζουν ότι πρόκειται για ένα από τα top 3 πιο επικίνδυνα αθλήματα αυτή την στιγμή. Το να προσέχεις λίγο περισσότερο τα άτομα που στην ουσία σου δίνουν να φας, θα έλεγε κανείς ότι είναι αυτονόητο, αλλά φαίνεται πως παντού υπάρχουν εξαιρέσεις.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article
Spa

F1 - GP Βελγίου: Το πρόγραμμα και η τηλεοπτική κάλυψη

Next Article
Ricciardo

Αποχωρεί από την McLaren o Daniel Ricciardo

Related Posts