GP Βραζιλίας – Sprint: Θρίαμβος Russell

Russell
2022 Brazilian Grand Prix 2022, Friday- LAT Images

O George Russell αναδείχθηκε νικητής στο Sprint του GP του Σάο Πάολο, στην πρώτη άτυπη μεν, νίκη δε για την Mercedes μέσα στο 2022. Η πρώτη τριάδα πλαισιώθηκε από τους Sainz, Hamilton, τέταρτος ο Max Verstappen, στον πιο εντυπωσιακό αγώνα sprint, στην σύντομη ιστορία του concept.

Τι και αν η βροχή δεν έκανε την εμφάνιση της, με τον καιρό να είναι γενικά αίθριος στο Interlagos, ο τρίτος και τελευταίος αγώνας sprint για φέτος, μας χάρισε πολλές συγκινήσεις, ανατροπές και περισσότερη δράση από κάθε άλλη φορά. Ο George Russell κατάφερε να αναδειχθεί νικητής, εκκινώντας από την τρίτη θέση, σε μια εξαιρετική εμφάνιση του νεαρού Βρετανού.

Ο Russell ευθύς εξ’ αρχής έδειξε τις άγριες του διαθέσεις, πιέζοντας τον Max Verstappen για την πρωτιά της κατάταξης, δεδομένου ότι αμφότεροι ξεπέρασαν άμεσα το εμπόδιο του poleman, Κevin Magnussen. Έχοντας πλεονέκτημα καθ’ όπως φάνηκε, ως προς την επιλογή των ελαστικών του, ο oδηγός της Mercedes παρέμεινε κολλημένος στον διαχύτη της Red Bull για σειρά γύρων, με τον παγκόσμιο πρωταθλητή να καταφέρνει να αμυνθεί αποτελεσματικά, αποκρούοντας τις επιθέσεις του.

Εντούτοις, ο Verstappen δεν μπόρεσε να κάνει τίποτα στον 15ο γύρο του αγώνα, όταν ο Russell με τη χρήση DRS τον προσπέρασε στο τέλος της ευθείας Reta Oposta. Έκτοτε ο Βρετανός άνοιξε την διαφορά του από τους διώκτες του και κατέκτησε την πρώτη νίκη της Mercedes για την φετινή σεζόν, έστω και άτυπη, αναδεικνύοντας πάνω απ’ όλα το πλεονέκτημα βάσει ρυθμού της Γερμανικής ομάδας στο Interlagos, γεγονός που δεν αναμενόταν.

Τούτων λεχθέντων, ο Lewis Hamilton ήταν με την σειρά του πολύ καλός, κερδίζοντας συνολικά πέντε θέσεις στην διάρκεια του αγώνα, από την όγδοη στην εκκίνηση, στην τρίτη στον τερματισμό και δεδομένης της ποινής πέντε θέσεων του Carlos Sainz, εν όψει του Κυριακάτικου αγώνα, τα δύο “Ασημί Βέλη” θα βρεθούν στην πρώτη σειρά της εκκίνησης. Η τελευταία φορά που και τα δύο μονοθέσια της Mercedes είχαν βρεθεί μαζί στην πρώτη σειρά της εκκίνησης, ήταν το περσινό GP του Μεξικού.

O Hamilton θα μπορούσε να βρεθεί και δεύτερος, όμως ο Carlos Sainz δεν υπέκυψε στην πίεση του εφτάκις παγκόσμιου πρωταθλητή, με τον Ισπανό να καταφέρνει το μέγιστο δυνατό, τηρουμένων των αναλογιών και να μειώσει τις απώλειες του στο ελάχιστο, αναλογιζόμενοι και την ποινή του για αλλαγή κινητήρα εσωτερικής καύσης(ICE), που θα τον φέρει έβδομο στην σχάρα της εκκίνησης.

Ο Max Verstappen ολοκλήρωσε την προσπάθεια του στην τέταρτη θέση, σε μια επεισοδιακή κούρσα για τον Ολλανδό. Η επιλογή του να χρησιμοποιήσει την μεσαία γόμα ελαστικών(C3), εν αντιθέσει με τους υπόλοιπους οδηγούς πλην Latifi που κινήθηκαν στον αγώνα με την μαλακή γόμα(C4) της Pirelli, απέβη μάλλον ζημιοφόρα για τον ίδιο.

O ίδιος ήταν ευάλωτος στις επιθέσεις των Sainz και Hamilton που τον ακολουθούσαν κατά πόδας, με τον Ισπανό μάλιστα να πραγματοποιεί ένα τολμηρό προσπέρασμα στην πρώτη στροφή της πίστας στον 19ο από τους 24 συνολικά γύρους. Ο Verstappen φάνηκε να αιφνιδιάζεται και αλλάζοντας γραμμή, τραυμάτισε την μπροστινή πτέρυγα της RB18 του, με τον Hamilton έναν γύρο μετά να τον υποβιβάζει στην τέταρτη θέση.

Ο Sergio Perez ήταν πέμπτος στην καρό σημαία, με τον Charles Leclerc έκτο. Ο Μεξικανός μάλιστα αιτήθηκε στην ομάδα του να εφαρμόσει team orders, ώστε να αποκομίσει το μέγιστο δυνατό όφελος βαθμολογικά έναντι του Μονεγάσκου, παρ’ όλα αυτά ούτε η Red Bull, ούτε και ο Max Verstappen προέβησαν σε κάποια βοηθητική πράξη. Έτσι λοιπόν η διαφορά τους αυξήθηκε κατά τι, μόλις για έναν βαθμό, από τους πέντε στους έξι.

Την βαθμολογούμενη οκτάδα συμπλήρωσαν οι Lando Norris και Κevin Magnussen. Με τις συνθήκες να είναι φυσιολογικές, τόσο ο Βρετανός οδηγός της McLaren που εκκινούσε τέταρτος, όσο και ο Δανός από την πρώτη pole της καριέρας του, έγιναν βορά στις επιθέσεις των γρηγορότερων συνδυασμών, κάνοντας αξιοσέβαστη προσπάθεια αμφότεροι. Θα έχουν την ευκαιρία για να κατακτήσουν σημαντικούς βαθμούς στον αυριανό αγώνα.

Από εκεί και πέρα, όπως προαναφέρθηκε το φετινό Sprint στο Interlagos μας χάρισε πολλές μάχες και συγκινήσεις, από την αρχή ως το τέλος. Μεγάλοι κερδισμένοι βάσει κατάταξης ήταν οι Sebastian Vettel, Mick Schumacher, καθώς και οι δύο Alfa Romeo, με τους δύο Γερμανούς να τερματίζουν στην ένατη και δωδέκατη θέση(με τον Schumacher να έχει εκκινήσει τελευταίος), ενώ οι Zhou και Βottas βρέθηκαν στην 13η και 14η θέση. Η τετράδα αυτή θα ξεκινήσει υπό βελτιούμενες προϋποθέσεις τον μεγάλο αγώνα.

Μεγάλη απογοήτευση για την Alpine, οι δύο της οδηγοί συγκρούστηκαν εις διπλούν στον πρώτο γύρο του Sprint, με ευθύνη του Esteban Ocon. O Fernando Alonso αναγκάστηκε να μπει στα pit ώστε να αλλάξει την μπροστινή αεροτομή του και με εξαίσια προσπάθεια, πέτυχε να ανέλθει στην 15η θέση, έχοντας βρεθεί τελευταίος με σημαντική διαφορά, έπειτα από τα συμβάντα που προηγήθηκαν. Στην περίπτωση του Γάλλου, φάνηκε πως το μονοθέσιο του υπέστη ζημιά και ο ίδιος έχανε συνεχώς θέσεις, καταλήγοντας 16ος.

Η ενδοοικογενειακή μάχη των Alpine δεν ήταν η μοναδική στο Sprint, καθώς οι δύο Aston Martin είχαν μια πολύ έντονη μάχη στα αρχικά στάδια του αγώνα, με τον Lance Stroll να ωθεί τον ομόσταβλο του εκτός πίστας στην Reto Oposta. Για την ενέργεια του αυτή ο Καναδός τιμωρήθηκε με ποινή δέκα δευτερολέπτων και θα εκκινήσει τον αυριανό αγώνα από την 18η θέση. Ο Alex Albon ήταν ο μοναδικός οδηγός που δεν τερμάτισε, λόγω μηχανικής βλάβης.

Τα κόκκινα φώτα για τον μεγάλο αγώνα στο Interlagos, θα σβήσουν στις 20:00 το βράδυ της Κυριακής.

Αναλυτικά η κατάταξη του αγώνα Sprint:Sprint Race

 

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article
Ocon

GP Βραζιλίας - FP2: Η πρωτιά στον Ocon

Next Article
Neuville Rally Ιαπωνίας

Rally Ιαπωνίας - 4η Μέρα: Αυλαία με Neuville

Related Posts