Τι ισχύει με την ένταξη νέων ομάδων στην F1

SINGAPORE, SINGAPORE – OCTOBER 02: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB18 and Kevin Magnussen of Denmark driving the (20) Haas F1 VF-22 Ferrari battle for track position during the F1 Grand Prix of Singapore at Marina Bay Street Circuit on October 02, 2022 in Singapore, Singapore. (Photo by Clive Mason/Getty Images,) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202210020360 // Usage for editorial use only //

Η FIA εξέφρασε δημόσια την αλλαγή της προσέγγισής της σχετικά με την ένταξη μιας 11ης ομάδας στο grid της Formula 1 και το rumour mill ξεκίνησε άμεσα να αλέθει. Η πραγματικότητα όμως εμπλέκεται με ένα πολιτικό παιχνίδι μεταξύ των ήδη υπάρχουσων ομάδων και της επιτροπής F1 υπό την FIA, αλλά και τις κακές αναμνήσεις.

Όλα γίνονται για τα χρήματα και η Formula 1 δεν αποτελεί εξαίρεση. Στο τέλος κάθε σεζόν, οι απολαβές των ομάδων αντιστοιχούν στην θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών στην οποία η κάθε μια ολοκλήρωσε την χρονιά. Η ένταξη μιας 11ης ομάδας στο grid θα μείωνε το ποσοστό όλων των ομάδων, καθώς θα έπρεπε και εκείνη να πληρωθεί, ακόμα και αν τερμάτιζε στην τελευταία θέση. Σίγουρα, η μείωση του ποσοστού αυτού θα ήταν μικρή, αλλά φυσικά ο χαρακτηρισμός αυτός είναι ποιοτικός και απόλυτα υποκειμενικός.

Το βασικό εμπόδιο στην έλευση μιας νέας ομάδας είναι η εικόνα που έχει ο κόσμος της Formula 1 για τις νέες ομάδες. Εκτός από την Haas, όλες οι υπόλοιπες ομάδες που έχουν εισέλθει στην Formula 1 τα τελευταία 20 χρόνια περίπου, έχουν διατηρηθεί με νύχια και με δόντια εντός του πρωταθλήματος και αποχώρησαν χωρίς να έχουν δείξει κάτι ελπιδοφόρο. Έτσι, οι ήδη υπάρχουσες ομάδες δεν θα ήθελαν να χάσουν έστω και αυτά τα χρήματα για χάρη μιας ομάδας που θα έρθει γρήγορα και θα αποχωρήσει με τον ίδιο τρόπο.

Μια πολύ σημαντική αλλαγή στους σχετικούς κανονισμούς είναι η απαίτηση η νέα (ή οι νέες για τους αρρωστημένα αισιόδοξους) ομάδα να καταθέσει 200 εκατομύρια δολλάρια για να συμμετάσχει, τα οποία θα ισομοιραστούν στις δέκα τρέχουσες ομάδες. Το ποσό αυτό αποτελεί εγγύηση υπό μια έννοια, ώστε οι τρέχουσες ομάδες να μην ζημιωθούν από την πιθανή αποχώρηση των νέων διαγωνιζόμενων. Ταυτόχρονα όμως, η απαίτηση αυτή λειτουργεί και ως ένας μετρητής ποιότητας, αφού μόνο πολύ σοβαρές προτάσεις θα ήταν διατεθειμένες να ξοδέψουν ένα τέτοιο ποσό, χωρίς καμία βεβαιότητα ότι αυτά δεν θα πάνε χαμένα και η ομάδα δεν θα τερματίζει συνέχεια στην 21η και 22η θέση.

Τα παραπάνω αποτελούν ακόμα ένα «μαξιλαράκι» απότρεψης ένταξης πρόχειρων projects στην Formula 1, αφού η υπόλοιπη διαδικασία δεν έχει αλλάξει ουσιαστικά σε σχέση με παλαιότερα. Κάθε επίδοξη νέα ομάδα χρειάζεται να έχει ήδη συνθέσει μια ιεραρχική δομή, να έχει ήδη στο κοστολόγιό της προσωπικό με βιογραφικό ικανοποιητικού επιπέδου, αλλά και να έχει τις απαιτούμενες εγκαταστάσεις, οι οποίες συμβαδίζουν με εκείνες των άλλων ομάδων.

Φυσικά, η είσοδος ομάδων όπως εκείνη του Mario Andretti ή της Porsche φαίνεται να λαμβάνει περισσότερες πιθανότητες σε σχέση με προηγουμένως, όμως πλέον είναι εμφανές ότι η FIA και η Liberty Media ψάχνουν μόνο για σοβαρές προτάσεις, σε μια εποχή που οι ιδιωτικές ομάδες διανύουν τα τελευταία τους χρόνια στην Formula 1.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article
Κίνα

Πολύ κοντά στην επιστροφή στο καλεντάρι η Κίνα

Next Article
Andretti

Σύμπραξη Andretti - General Motors με στόχο την είσοδο στην F1

Related Posts