GP Ισπανίας – Κατατακτήριες: Ταύρος Verstappen

Verstappen
BARCELONA, SPAIN – JUNE 03: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB19 on track during final practice ahead of the F1 Grand Prix of Spain at Circuit de Barcelona-Catalunya on June 03, 2023 in Barcelona, Spain. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202306030160 // Usage for editorial use only //

Άλλη μία διαδικασία κατατακτήριων, άλλη μια pole position για τον Max Verstappen, που με περισσή άνεση κινήθηκε ταχύτερα απ’ όλους στη Βαρκελώνη. Τον ακολούθησαν, o Carlos Sainz και ο απίθανος Lando Norris. Στα τάρταρα ο Charles Leclerc.

Q1

Με την βροχή να παραμονεύει και την πίστα να εξακολουθεί να είναι νωπή, εκτός της αγωνιστικής γραμμής, ξεκίνησε η έβδομη διαδικασία κατατακτήριων δοκιμών της φετινής σεζόν. Η επιλογή για τους οδηγούς στο ξεκίνημα, ήταν τα σλικ ελαστικά, υπό τον κίνδυνο επιστροφής του υγρού στοιχείου, ανά πάσα στιγμή.

Με το καλησπέρα είδαμε οδηγούς όπως ο Fernando Alonso, o Nyck De Vries, o Valtteri Bottas και ο Alex Albon, να έχουν περιπέτειες εκτός πίστας, ένεκα των απρόβλεπτων συνθηκών, με επίκεντρο κυρίως την 10η στροφή που διέθετε βρεγμένο κομμάτι. Οι αγωνοδίκες διέκοψαν την διαδικασία με κόκκινη σημαία, λόγω του χαλικιού που μεταφέρθηκε στο οδόστρωμα λόγω των εξόδων, λίγο μετά το πρώτο πεντάλεπτο.

Μετά την ολιγόλεπτη ανάπαυλα, τα μονοθέσια επέστρεψαν στην πίστα, με ψιχάλες να εξακολουθούν να πέφτουν στην αγωνιστική διαδρομή. Ταυτόχρονα, ανέκυψε φυσιολογικά συνωστισμός, με οδηγούς είτε να χάνουν χρόνο, είτε πιο σημαντικά να μην βρίσκουν τον απαραίτητο χώρο λειτουργίας, ώστε να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση στις ιδιάζουσες συνθήκες που επικρατούσαν.

Ο Max Verstappen βρισκόταν στην κορυφή της κατάταξης, με χρόνο 1:13:615, εντούτοις η πορεία και οι θέσεις των οδηγών κρίνονταν επισφαλείς για την συνέχεια. Όπερ και εγένετο, με την κατάσταση του οδοστρώματος να βελτιώνεται τμηματικά, όλοι βελτίωναν τα ταχύτερα τους περάσματα, κάθε φορά που περνούσαν την γραμμή του τερματισμού.

Ενδεικτικά, ο Lewis Hamilton ήταν εκείνος που ανέβηκε στην πρώτη θέση, στην ολοκλήρωση των 18 λεπτών, με χρόνο 1:12:937,οι Carlos Sainz, Sergio Perez δυσκολεύτηκαν αρκετά μεν, προκρίθηκαν δε στο τέλος, με την μεγάλη απογοήτευση να ακούει στο όνομα Charles Leclerc. O Μονεγάσκος δεν κατάφερε σε κανένα σημείο του Q1 να προσαρμοστεί στα ισχύοντα δεδομένα, με αποτέλεσμα να μείνει μόλις στην 19η και πρότελευταία θέση, ένα σοκ για την ομάδα της Ferrari.

Με τους χρόνους να μεταβάλλονται συνεχώς, οι άλλοι τέσσερις οδηγοί που ατυχώς δεν πέτυχαν κάτι καλύτερο και δεν συνέχισαν στην επόμενη φάση, ήταν οι Valtteri Bottas, Kevin Magnussen και οι δύο Williams των Alex Albon και Logan Sargeant που έβαλαν ανάμεσα τους τον Leclerc.

Aξίζει να επισημανθεί ότι ο Pierre Gasly μπήκε εις διπλούν στο στόχαστρο των αγωνοδικών, καθώς βρέθηκε στο διάβα των Sainz και Verstappen, σε γρήγορες τους προσπάθειες ενώ εκείνος ήταν σε γύρους επιβράδυνσης και αμφότερα τα συμβάντα θα εξετάζονταν σύμφωνα με το race control, μετά το τέλος της διαδικασίας.

Q2

O Verstappen έθεσε τον τόνο βάσει ρυθμού, προβαίνοντας σε χρόνο 1:12:760 και δημιουργώντας μια σημαντική διαφορά ,αρχικά, από τους διώκτες του, οι οποίοι επιδόθηκαν στην μάχη για την παρουσία εντός της δεκάδας πρακτικά. Με τις συνθήκες να είναι βελτιούμενες, υπήρχαν και πάλι μεγάλα περιθώρια για εκπλήξεις και ανακατατάξεις.

Οι δύο McLaren των Norris και Piastri μπόρεσαν και κινήθηκαν σε επίπεδο εφάμιλλο με αυτό του Verstappen, o Carlos Sainz ακολουθούσε και εκείνος από κοντά, με τις Aston Martin να υπολείπονται ελαφρώς στην περίεργη κατάσταση που διαμορφώθηκε, με τις χαμηλές θερμοκρασίες, ωστόσο και ο Alonso και ο Stroll πέτυχαν να προκριθούν στο Q3.

Από εκεί και πέρα ο Sergio Perez εξακολουθούσε να ταλαιπωρείται από το μονοθέσιο του, με τον Μεξικανό οδηγό να έχει έξοδο στην 5η στροφή της πίστας, που επί της ουσίας οριοθέτησε την συνολική του προσπάθεια. Παρά το γεγονός ότι δεν υπέστη ζημιές και είχε χρόνο για μια ακόμη γρήγορη προσπάθεια, ο έτερος οδηγός της Red Bull δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από την 11η θέση.

Την παράσταση έκλεψαν με αρνητική χροιά εντούτοις, οι δύο Mercedes. Οι Lewis Hamilton και George Russell συγκρούστηκαν στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού, την στιγμή που αμφότεροι ξεκινούσαν την γρήγορη τους προσπάθεια, με τον δεύτερο να είναι μάλιστα εκτός δεκάδας.

Ο εφτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής προσπάθησε να περάσει από την εσωτερική τον ομόσταβλο του, ο Russell ομολογουμένως δεν ήταν δυνατόν να ανοίξει περισσότερο την γραμμή του, έχοντας την Ferrari του Sainz δεξιά του, σε πιο αργό γύρο, με αποτέλεσμα να σπάσει η εμπρός αεροτομή του Βρετανού και να εκλείψουν οι πιθανότητες βελτίωσης του χρόνου, του νεαρού ομόσταβλου του.

Ο Russell έμεινε λοιπόν στην 12η θέση, σε ένα συμβάν που θα διερευνηθεί επίσης μετά το τέλος της διαδικασίας των δοκιμών από τους αγωνοδίκες. Ο Guanyu Zhou και οι δύο Alpha Tauri των De Vries και Tsunoda(του οποίου η ακροτελεύτια προσπάθεια σβήστηκε λόγω παραβίασης των ορίων της πίστας), ήταν οι υπόλοιποι οδηγοί που δεν προκρίθηκαν στην τελική φάση.

Q3

Η βροχή δεν αποτελούσε κίνδυνο πια, επομένως η μάχη για την pole position θα λάμβανε χώρα σε φυσιολογικές συνθήκες. Ο Max Verstappen εμφανίστηκε δίχως διάθεση να αφήσει περιθώρια και ελπίδες σε οποιονδήποτε άλλο και με χρόνο 1:12:272, αφενός έγραψε το ταχύτερο πέρασμα του τριημέρου, αφετέρου άνοιξε την ψαλίδα από τον ανταγωνισμό.

Τι κι αν οι υπόλοιποι εννέα οδηγοί είτε δεν χρησιμοποίησαν φρέσκο σετ μαλακής γόμας στις αρχικές τους προσπάθειες, είτε επέλεξαν την στρατηγική ενός γρήγορου γύρου, ο χρόνος του παγκόσμιου πρωταθλητή δεν αμφισβητήθηκε, με αποτέλεσμα να κατακτήσει την τέταρτη του φετινή pole σε εφτά προσπάθειες και την 24η συνολικά στην καριέρα του.

Από εκεί και πέρα ο ένας εκ των δύο γηγενών οδηγών που αγωνίζονται στην Βαρκελώνη, ο Carlos Sainz, έσωσε την τιμή και την υπόληψη της Ferrari, παίρνοντας την δεύτερη θέση(+0,462) και θα βρεθεί στο πλάι του Verstappen, στην πρώτη σειρά της εκκίνησης. Ένα αποτέλεσμα που οι Ιταλοί χρειάζονταν, μετά την καταστροφή που υπέστησαν νωρίτερα στην διαδικασία.

Στην τρίτη θέση ολοκλήρωσε την προσπάθεια του ο απίθανος Lando Norris με την McLaren(+0,520), με τον Βρετανό οδηγό να εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις ιδιαίτερες συνθήκες και να χρησιμοποιεί το μεγάλο του ταλέντο, για να πετύχει το καλύτερο πλασάρισμα του την φετινή σεζόν, μία επίδοση που ακόμη και ο ίδιος αδυνατούσε να πιστέψει πως πέτυχε.

Ο Pierre Gasly κατάφερε να βρει έναν καθαρό γύρο στο τέλος που τον έφερε τέταρτο(+0,544), ωστόσο η θέση του Γάλλου οδηγού της Alpine, κρίνεται επισφαλής, λόγω των συμβάντων που εκκρεμούν να διευρευνηθούν και περιλαμβάνουν και τον ίδιο.

Την τρίτη σειρά της εκκίνησης, στην πέμπτη και έκτη θέση, απαρτίζουν οι Lewis Hamilton και Lance Stroll, με τον Βρετανό να μην καταφέρνει κάτι καλύτερο και τον Καναδό οδηγό της Aston Martin να αποδεικνύει για πολλοστή φορά ότι σε συνθήκες όπως αυτές των κατατακτήριων, έχει την δυνατότητα να πετυχαίνει το κάτι παραπάνω, κόντρα στις όποιες προβλέψεις.

Αυτό επισημαίνεται καθώς ο Fernando Alonso μάλλον συγκαταλέγεται στους χαμένους της ημέρας, αφού ένα λάθος του στην 10η στροφή(την νέμεση πληθώρας οδηγών), τον έφερε μόλις ένατο, στην πρώτη περίπτωση που ο Ισπανός μένει πίσω από τον ομόσταβλο του σε διαδικασία δοκιμών.

Ο έτερος οδηγός της Alpine, Εsteban Ocon, ήταν έβδομος και ανήμπορος να ματσάρει στο τέλος τον ρυθμό του ομόσταβλου του, ομοίως και των οδηγών του πάνω μέρους της κατάταξης, όγδοη θέση και χαμόγελα ικανοποίησης για τον Nico Hulkenberg με την Ηaas και την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Oscar Piastri με την δεύτερη McLaren.

Ο μεγάλος αγώνας στην Βαρκελώνη ξεκινά στις 16:00 το απόγευμα της Κυριακής.

Αναλυτικά οι χρόνοι και η κατάταξη των κατατακτήριων δοκιμών του GP Ισπανίας:

καταταξτήριες

 

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

GP Ισπανίας - FP3: (Ι)σπάνια βροχή

Next Article
Leclerc

Leclerc: Δεν ξέρω τι έγινε αλλά φταίει το μονοθέσιο

Related Posts