Έχοντας φτάσει στα μέσα της σεζόν, το WRC προσγειώνεται στην ταχύτατη Εσθονία για τον όγδοο γύρο του πρωταθλήματος, και συνάμα το προτελευταίο rally πριν τη καλοκαιρινή διακοπή.
Με τη πρώτη έκδοση να πραγματοποιείται το 2010, το Rally Εσθονίας έχει εδραιωθεί ως ένα σεβαστό event ανάμεσα στους Ευρωπαϊκούς αγώνες με το πέρας των ετών, όπου έπειτα από έξι προσπάθειες κατάφερε να κερδίσει μία θέση στο καλεντάρι στου WRC το 2020 υπό ιδιαίτερες συνθήκες, όταν το πρωτάθλημα είχε περιοριστεί στην Ευρώπη εξαιτίας της πανδημίας του covid-19.
Πάντα σε χωμάτινη επιφάνεια, οι διαδρομές θυμίζουν σε υπερβολικό βαθμό αυτές της Φινλανδίας (και σε σημεία αυτές της Πολωνίας), με την μέση ωριαία ταχύτητα να αναμένεται στις περισσότερες ειδικές να αγγίξει τα 125 χλμ/ώρα, ενώ τα τεράστια τεχνητά άλματα στις διαδρομές γύρω από το Τάρτου θα φροντίσουν να κρατήσουν τα πληρώματα σε επαγρύπνηση.
Το συγκεκριμένο ράλι σηματοδοτεί την πρώτη από τις δύο συνεχόμενες προκλήσεις υψηλής ταχύτητας για τα κορυφαία πληρώματα του θεσμού (με το Rally Φινλανδίας να ακολουθεί τον Αύγουστο). Αυτός που σίγουρα θα ανυπομονεί για τα συγκεκριμένα rally είναι ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος Kalle Rovanpera, ο οποίος πήρε την πρώτη του νίκη στην μεγάλη κατηγορία στη προπέρσινη έκδοση του αγώνα, κατακτώντας την νίκη και το 2022. Ο νεαρός Φινλανδός μπορεί να έχει προς το παρόν μόνο μία νίκη στο φετινό πρωτάθλημα, όμως η σταθερότητά του τον έχει φέρει 41 βαθμούς μπροστά από τον κοντινότερο αντίπαλό του, Elfyn Evans. Ο μόνος άλλος νικητής στην Εσθονία σε επίπεδο WRC ήταν ο ντόπιος ήρωας Ott Tanak το 2020, και είναι ένας από τους λίγους που φαίνεται πως μπορούν να σταματήσουν τον ιπτάμενο Rovanpera.
Με έδρα το Τάρτου, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της χώρας, το Rally Εσθονίας μπορεί να υπερηφανεύεται για ένα τριήμερο γεμάτο δράση, με 21 ειδικές διαδρομές που θα ωθήσουν τα αυτοκίνητα σε πρωτοφανές επιδόσεις αυτή τη σεζόν. Παρότι η συνολική διαδρομή των 300.42 χιλιομέτρων παραμένει παρόμοια με την περσινή έκδοση, μια σειρά μικροτροποποιήσεων και εκπλήξεων έχουν ενσωματωθεί στο πρόγραμμα, με σκοπό να δοκιμαστούν στο έπακρον τα 53 πληρώματα που θα πάρουν εκκίνηση το απόγευμα της Πέμπτης μπροστά από το δημαρχείο της πόλης και δίπλα στο ποταμό Emajogi που διαπερνά την πόλη.
Πέμπτη και Παρασκευή 20-21 Ιουλίου 2022
Τα τρία περάσματα από το νέο για τον αγώνα Shakedown, με το πρώτο να λαμβάνει χώρα στις 09:01 ώρα Ελλάδος, οδηγούν τα πληρώματα στη πρώτη διαδρομή του αγώνα, Tartu vald 1 (3,35χλμ.), το βράδυ της Πέμπτης, η οποία βρίσκεται μόλις 500 μέτρα από το Service Park, μόνο που φέτος διεξάγεται με το μισό μήκος από το κανονικό που υπήρχε στους προηγούμενους αγώνες του WRC.
Η Παρασκευή είναι η μεγαλύτερη μέρα σε διάρκεια και απόσταση, μιας και περιλαμβάνει συνολικά εφτά απαιτητικές ειδικές, φτάνοντας το σύνολο στα 133,38 χλμ, ενώ σε αντίθεση με πέρυσι, είναι προγραμματισμένη μία επίσκεψη στο Service για τα πληρώματα στη μέση της ημέρας.
Η ειδική Peipsiääre αποτελεί την αυλαία της πραγματικής αγωνιστικής δράσης και είναι η μεγαλύτερη διαδρομή του ράλι στα 24,35χλμ, με την Raanitsa (21,45km) να αποτελεί την ταχύτερη διαδρομή του περσινού αγώνα.
Ειδική | Όνομα Ειδικής | Χιλιόμετρα | Ώρα Εκκίνησης |
SSS1 | Tartu vald 1 | 3,35 | Πέμπτη 20/7, 20:05 |
SS2 | Peipsiääre 1 | 24,35 | 09:08 |
SS3 | Mustvee 1 | 17,09 | 10:01 |
SS4 | Raanitsa 1 | 21,45 | 11:44 |
SS5 | Peipsiääre 2 | 24,35 | 14:42 |
SS6 | Mustvee 2 | 17,09 | 15:35 |
SS7 | Raanitsa 2 | 21,45 | 17:18 |
SS8 | Neeruti | 7,60 | 18:21 |
Σάββατο 22 Ιουλίου 2022
Το Σάββατο περιλαμβάνει τέσσερεις επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές, με την προσθήκη ενός δεύτερου περάσματος της υπερειδικής διαδρομής Tartu Vald, και την απόσταση που θα πρέπει να καλύψουν πληρώματα και οδηγοί του WRC να είναι αισθητά μικρότερη, στα 102,61 χιλιόμετρα. Κατά την διάρκεια της ημέρας προβλέπεται πάλι μία μόνο στάση για σέρβις. Η μέρα παρουσιάζει διαδοχικές δοκιμές υψηλής ταχύτητας, αρχίζοντας με δύο δοκιμές γύρω από την Otepää, την πολυαγαπημένη χειμερινή πρωτεύουσα της Εσθονίας.
Διπλά περάσματα από τις διαδρομές Mäeküla και Otepää ακολουθούνται από ένα μεσημβρινό service πριν συνεχιστεί η δράση με τις ειδικές Elva και Kanepi, ενώ και αυτές οδηγούνται στο καπάκι για δεύτερη φορά, πριν το δεύτερο πέρασμα στο Τάρτου. Μάλιστα οι διοργανωτές φαίνεται πως χρησιμοποίησαν το σκεπτικό των Φινλανδών γειτόνων τους, να πραγματοποιούνται δηλαδή δύο περάσματα από δυο διαδρομές back-to-back, και έπειτα να συμβαίνει το ίδιο αλλά με διαφορετικό ζεύγος διαδρομών.
Ειδική | Όνομα Ειδικής | Χιλιόμετρα | Ώρα Εκκίνησης |
SS9 | Mäeküla 1 | 10,27 | 08:09 |
SS10 | Otepää 1 | 11,15 | 09:02 |
SS11 | Mäeküla 2 | 10,27 | 11:10 |
SS12 | Otepää 2 | 11,15 | 12:03 |
SS13 | Elva 1 | 11,73 | 14:56 |
SS14 | Kanepi 1 | 16,48 | 16:05 |
SS15 | Elva 2 | 11,73 | 17:56 |
SS16 | Kanepi 2 | 16,48 | 19:05 |
SSS17 | Tartu vald 2 | 3,35 | 20:24 |
Kυριακή 23 Ιουλίου 2022
Δύο διαδρομές (διπλών περασμάτων) που καλύπτουν μόλις 61,08 χλμ. αποτελούν την αγωνιστική δράση της Κυριακής. Η μέρα για τα πληρώματα θα ξεκινήσει νωρίς το πρωί, με την Karaski – πρωτοεμφανιζόμενη διαδρομή του αγώνα σε επίπεδο WRC – στις 08:09. Ακολουθεί η Kambja, με το δεύτερο πέρασμα να φιλοξενεί και πάλι την Power Stage, προτού φτάσουμε στο τέλος του αγώνα.
Ειδική | Όνομα Ειδικής | Χιλιόμετρα | Ώρα Εκκίνησης |
SS18 | Karaski 1 | 12,04 | 08:09 |
SS19 | Kambja 1 | 18,50 | 09:05 |
SS20 | Karaski 2 | 12,04 | 11:01 |
SS21 | Kambja 2 [Power Stage] | 18,50 | 13:15 |
To Cosmote Sport 5 HD αναμένεται να μεταδώσει ζωντανά τις ειδικές 2-4, 9-12 και 19-21. Παράλληλα, υπάρχει και η επιλογή της ΟΤΤ πλατφόρμας WRC+, μέσω της οποίας θα είναι διαθέσιμες όλες οι στιγμές του αγώνα, αρχής γενομένης από την πρώτη ειδική διαδρομή το απόγευμα της Πέμπτης.
Επόμενος αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος του WRC, το Rally Φινλανδίας που αναμένεται να διεξαχθεί το τετραήμερο 3-6 Αυγούστου, στις κλασσικές και πολυαγαπημένες διαδρομές της περιοχή Jämsä.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify