GP Ιταλίας – FP2: Με υπογραφή Sainz

Sainz

Ο Carlos Sainz ήταν ο ταχύτερος οδηγός στην δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Ιταλίας, με τον Ισπανό να δικαιώνει εν πρώτοις τις προσδοκίες της Ferrari, στον εντός έδρας για εκείνη αγώνα. Την πρώτη τριάδα πλαισίωσαν οι Norris και Perez, με τον Μεξικανό να έχει και ατύχημα στα τελευταία λεπτά της διαδικασίας.

Oι συνθήκες στον Ιταλικό Βορρά παρέμειναν καλές, παρά τα σύννεφα που επισκίαζαν την ηλιοφάνεια που επικρατούσε. Οδηγοί και ομάδες ενέτειναν τις προσπάθειες εύρεσης του κατάλληλου set-up, σε μία πίστα όπου η απόδοση βέβαια άπτεται στην δύναμη των μονάδων ισχύος και συνάμα στον περιορισμό επιρροής της οπισθέλκουσας, στις μεγάλες ευθείες.

Ο Lance Stroll επέστρεψε στο cockpit της AMR23 του, που βρέθηκε στα χέρια του τρίτου οδηγού της ομάδας, Felipe Drugovich, για την πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών. Ωστόσο, η παρουσία του Καναδού στην πίστα διήρκεσε μόλις τρία λεπτά, καθώς ένα πρόβλημα με το σύστημα καυσίμου τον ακινητοποίησε, ολοκληρώνοντας εξαιρετικά πρόωρα την ημέρα του.

Στα αμιγώς αγωνιστικά, ο Carlos Sainz βρέθηκε στην κορυφή της κατάταξης του FP2, με τον Ισπανό οδηγό της Ferrari να σταματάει τα χρονόμετρα στο 1:21:355, χρησιμοποιώντας την μαλακή γόμα ελαστικών της Pirelli(C5). Τόσο εκείνος, όσο και το σύνολο σχεδόν των οδηγών, επέμειναν για μεγάλο διάστημα στην χρήση των πιο σκληρών ελαστικών, δεδομένου του περιορισμένου αριθμού διαθέσιμων σετ, αλλά και του τρόπου διεξαγωγής των αυριανών κατατακτήριων δοκιμών, όπου για κάθε μέρος τους απαιτείται ξεχωριστή γόμα ελαστικών.

Έτσι λοιπόν ήταν αδήριτη η ανάγκη συλλογής δεδομένων, που θα καταστήσουν σαφείς τις απαιτήσεις σε διαφορετικά σενάρια, απόρροια βέβαια της κλιμακωτής χρήσης των ελαστικών. Ο Sainz παρά ταύτα ήταν ταχύτατος σε όλη την διάρκεια της διαδικασίας, δικαιώνοντας σε πρώτη φάση τις προσδοκίες της Ferrari, στον εντός έδρας αγώνα για την ομάδα.

Τον ακολούθησε στην κατάταξη ο Lando Norris(+ 0,019), με τον Βρετανό οδηγό της ΜcLaren να δεσπόζει στις προσομοιώσεις κατατακτήριων, εκμεταλλευόμενος ουσιαστικά την δύναμη του μονοθεσίου του, κυρίως στις γρήγορες καμπές της Monza και λιγότερο στις ευθείες. Χρειάστηκε αρκετή προσπάθεια από το στρατόπεδο της Βρετανικής ομάδας, ώστε να προκύψουν εποικοδομητικές ενδείξεις και στο σκέλος της απόδοσης.

Στην τρίτη θέση ολοκλήρωσε την προσπάθεια του ο Sergio Perez(+0,185) με την πρώτη εκ των δύο Red Bull. Οι Αυστριακοί εφάρμοσαν δύο διαφορετικές πίσω αεροτομές στα μονοθέσια τους, με εκείνη που εδράστηκε στην RB19 του Μεξικανού να αναδεικνύεται ως η καλύτερη δυνατή επιλογή, βάσει αποτελέσματος.

Εντούτοις, ο Perez εξελίχθηκε σε αρνητικό πρωταγωνιστή όταν προσπάθησε να ακολουθήσει μία ανοιχτή γραμμή στην έξοδο της Parabolica(νύν Michele Alboretto), με τον ίδιο να χάνει τον έλεγχο και να καταλήγει στις προστατευτικές μπαριέρες, μπαίνοντας στο τελευταίο δεκάλεπτο των δοκιμών. Αν και προσπάθησε να επανέλθει στα pit, o Μεξικανός κόλλησε στην αμμοπαγίδα, αναγκάζοντας τους αγωνοδίκες να διακόψουν την ροή των γεγονότων με κόκκινη σημαία.

Στην τέταρτη θέση βρέθηκε η έτερη McLaren, δια χειρός Oscar Piastri(+0,190), εφόσον και ο Αυστραλός ρούκι βρήκε ρυθμό με την μαλακή γόμα, ανεβάζοντας κατακόρυφα την απόδοση του. Πέμπτος ήταν ο δις παγκόσμιος πρωταθλητής και πρωτοπόρος του πρωταθλήματος, Max Verstappen(+0,276). Ο Ολλανδός δεν φάνηκε να προβληματίζεται από την απόδοση του, δεδομένου επίσης ότι συνάντησε αρκετή κίνηση στην ταχύτερη του προσπάθεια, οριοθετώντας τρόπον τινά τον χρόνο του.

Έκτος ήταν ο Charles Leclerc(+0,361), όντας σταθερά πίσω από τον ομόσταβλο του στην πρώτη μέρα δράσης στην Monza, έβδομη θέση για τον αναμενόμενα γρήγορο στην Ιταλία, Αlex Albon(+0,624) με αξιοσημείωτο το γεγονός ότι κατέγραψε τον γρηγορότερο χρόνο του, με την μεσαία επιλογή ελαστικών της Pirelli(C4) και την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Fernando Alonso, George Russell και ο Nico Hulkenberg με την Haas, που εξίσου ανέβασε τόνους από το μέσο του FP2 και ένθεν.

Xαμηλά έμειναν οι δύο Alpine, αλλά και ο Lewis Hamilton στην 17η θέση, με τον εφτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή να παραπονιέται για το στήσιμο της W14 του, που από κοινού με τις εν γένει παθογένειες του μονοθεσίου, τον έφερναν σε θέση να χάνει αρκετό χρόνο.

Κλειδί για την συνέχεια λοιπόν η διαχείριση των ελαστικών, διότι η μαλακή γόμα έχει σημαντική φθορά, καθώς και η επιρροή του κυκλοφοριακού, που αν και μοιάζει παράταιρο να υφίσταται σε ένα τέτοιο σιρκουί, δημιούργησε πονοκεφάλους σε αρκετούς, με πληθώρα παραπόνων και αρκετά μονοθέσια να συνωστίζονται, στην προετοιμασία για γρήγορους γύρους.

Η συνέχεια δίνεται αύριο στις 13:30 με το FP3 και βέβαια τις κατατακτήριες δοκιμές στις 17:00 το απόγευμα.

Αναλυτικά οι χρόνοι και η κατάταξη του FP2

κατάταξη:

 

 

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article
Espargaro Δοκιμές

GP Καταλωνίας - Δοκιμές: Espargaro στο σόου της Aprilia

Next Article

GP Καταλωνίας - Κατατακτήριες: Μίλησε στο τέλος ο Bagnaia

Related Posts