GP Ιταλίας – Αγώνας: Δέκα με τόνο ο Verstappen

Verstappen
MONZA, ITALY – SEPTEMBER 03: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB19 on track during the F1 Grand Prix of Italy at Autodromo Nazionale Monza on September 03, 2023 in Monza, Italy. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202309030280 // Usage for editorial use only //

Ο κυρίαρχος Max Verstappen επικράτησε και στο Ιταλικό GP, με τον Ολλανδό να μετράει πια δέκα σερί νίκες και να δημιουργεί νέο ρεκόρ στην F1. To 1-2 των Red Bull συμπλήρωσε ο Sergio Perez και το βάθρο ο Carlos Sainz, μετά την εντυπωσιακή μάχη με τον ομόσταβλο του, Charles Leclerc. 

Ο αγώνας διεξήχθη σε εξαιρετικές συνθήκες, με ανεβασμένες θερμοκρασίες μάλιστα, συγκριτικά με τις δύο προηγούμενες ημέρες. Υπήρξαν ωστόσο απρόοπτα πριν από την εκκίνηση, καθώς ο Yuki Tsunoda είδε την μονάδα ισχύος της Alpha Tauri να παραδίδει πνεύμα στον γύρο σχηματισμού, με τον Ιάπωνα να μην καταφέρνει να συμμετάσχει στην κούρσα.

Το συμβάν αυτό ανέβαλλε αρχικά την εκκίνηση, με τους αγωνοδίκες να προσθέτουν έναν επιπλέον γύρο σχηματισμού ώστε να απομακρυνθεί το μονοθέσιο του Tsunoda. Ωστόσο, αυτό δεν κατέστη εφικτό άμεσα και ως εκ τούτου, οι οδηγοί επανήλθαν στο grid και ακινητοποιήθηκαν σε αυτό, με νέα αναβολή στο σβήσιμο των κόκκινων φώτων.

 

Μετά από ένα μικρό διάστημα αναμονής, οι μηχανικοί των ομάδων επανήλθαν στην πίστα και χρειάστηκαν είκοσι λεπτά συνολικά μέχρι να λάβει χώρα εν τέλει η εκκίνηση και συνάμα ο γερανός των διοργανωτών να μεταφέρει την Alpha Tauri στα pit. Απόρροια αυτού του αλαλούμ ήταν η αφαίρεση δύο γύρων από την αρχικά προγραμματισμένη διάρκεια του αγώνα.

Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο poleman Carlos Sainz υπερασπίστηκε αποτελεσματικά την θέση του, από τον επιτιθέμενο Max Verstappen, κλείνοντας την εσωτερική στον δρόμο για την πρώτη στροφή. Πίσω τους ο Charles Leclerc παρέμεινε τρίτος, ενώ ομοίως έπραξαν και οι Russell, Perez. Οι σημαντικότερες μεταβολές ήταν το προσπέρασμα του Oscar Piastri στον Alex Albon για την έκτη θέση και εκείνο του Nico Hulkenberg στον Fernando Alonso για την δέκατη, με τον Γερμανό να εκμεταλλεύεται το κενό που άφησε μπροστά του ο Tsunoda.

O Albon επανήλθε άμεσα και προσπέρασε τον Piastri στον αμέσως επόμενο γύρο στο δεύτερο σικέιν, Roggia, με όμορφη κίνηση στα φρένα από την εξωτερική. Στην κορυφή η πρώτη τριάδα άρχισε να ανοίγει διαφορά από τον ανταγωνισμό, με τον Verstappen να ασκεί πίεση στον Sainz, βρισκόμενος στον διαχύτη της Ferrari.

Ο Leclerc ήταν και εκείνος με την σειρά του κοντά στον Ολλανδό, με ένα τρενάκι DRS να δημιουργείται. Ο Sainz εκμεταλλευόταν την υψηλή τελική της SF-23 του για να κρατηθεί στην πρωτιά, δίνοντας μάλιστα μαθήματα άμυνας, στην προσπάθεια της Red Bull να επιτεθεί στο πρώτο σικέιν στον έκτο γύρο του αγώνα.

Aντίστοιχη μάχη εκτυλισσόταν και για την τέταρτη θέση, ανάμεσα σε Russell και Perez, με τον Μεξικανό να ψάχνει δίοδο προκειμένου να βρεθεί μπροστά από την Mercedes του Βρετανού. Η κατάσταση των δύο μαχών παρέμεινε σταθερή στους γύρους που ακολούθησαν, με επαναλαμβανόμενες ενέργειες των οδηγών των Ταύρων, που δεν απέδιδαν.

Στον 14ο γύρο ο Perez προσπάθησε στα φρένα της Κ1 να περάσει από την εξωτερική, όμως πάτησε εκτός αγωνιστικής γραμμής και έκοψε ευθεία το σικέιν. Η υπεροχή του ήταν εμφανής παρ’ όλα αυτά και φαινόταν ότι δεν θα αργούσε να κερδίσει την θέση έναντι του Russell. Παρεμφερώς, ο Verstappen οδηγούσε με αστείρευτη υπομονή, αναμένοντας την κατάλληλη στιγμή για να προσπεράσει τον Sainz.

Πράγματι, έναν γύρο αργότερα ο δις παγκόσμιος πρωταθλητής ακολούθησε διαφορετική τακτική, εφόσον ο Sainz επέμενε να καλύπτει την εσωτερική στα φρένα της Κ1 και όταν ο Ισπανός είχε μπλοκάρισμα, πλασαρίστηκε κατάλληλα, ώστε να βρεθεί πλάι του στην Curva Grande και να ολοκληρώσει την κίνηση στα φρένα του δεύτερου σικέιν.

Ο Sainz είχε ήδη ταλαιπωρήσει σημαντικά τα ελαστικά του, χάνοντας άμεσα αρκετό χρόνο, με τον Charles Leclerc να πιέζει με την σειρά του, τον ομόσταβλο του. Πίσω τους ο Perez κατάφερε να υπερκεράσει το εμπόδιο του Russell στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού, για την τέταρτη θέση, στον 16ο γύρο.

Ακολούθησε ο γύρος των αλλαγών ελαστικών, με την συντριπτική πλειοψηφία να περνάει από την μέση(C4), στην σκληρή(C3) γόμα ελαστικών της Pirelli, δίχως ανακατατάξεις, αν και υπήρξε διαφοροποίηση ως προς την στιγμή που το έπραξαν αυτό οι οδηγοί. Μία ελαφρά καθυστέρηση στην στάση του Sainz, τον έφερε σε θέση να πρέπει να πιέσει ώστε να μην απωλέσει την δεύτερη θέση.

Πράγματι, ο Leclerc με την έξοδο του από το pitlane επιτέθηκε χωρίς αναστροφές στον teammate του, για να συναντήσει την σθεναρή του αντίσταση. Πλέον οι δύο Ferrari είχαν και τον Sergio Perez κολλημένο πίσω τους, ενώ το κόψιμο του πρώτου σικέιν από μεριάς Russell, όταν προσπάθησε να διατηρήσει την θέση του έναντι του Esteban Ocon, στην έξοδο του από τα pit, επέφερε ποινή πέντε δευτερολέπτων από τους αγωνοδίκες.

Μετά τα pitstop των δύο McLaren, αλλά και του Fernando Alonso, με τους Piastri και Norris να έχουν και επαφή στην πρώτη στροφή, στην επιστροφή του δεύτερου στην πίστα μετά την στάση του, έφερε στην κορυφή τον Lewis Hamilton, που είχε εκκινήσει την κούρσα άλλωστε με την σκληρή γόμα.

Με συνοπτικές διαδικασίες, ο εφτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής έγινε εύκολη λεία για τον Verstappen αλλά και τους Sainz, Leclerc και Perez, που τον προσπέρασαν πριν και ο ίδιος εισέλθει στα pit για την δική του αλλαγή ελαστικών, στον 28ο γύρο. Ο Βρετανός έπεσε στις παρυφές της βαθμολογούμενης δεκάδας, ωστόσο θα είχε πλεονέκτημα στην πορεία, ως προς την γόμα που χρησιμοποιούσε, συγκριτικά με τους οδηγούς γύρω του.

Ο Verstappen πια ξεμάκραινε στην κορυφή και το ενδιαφέρον εστιαζόταν στις όμορφες μάχες που εκτυλίσσονταν πίσω του. Ο Perez έψαχνε τρόπο να βρεθεί μπροστά από τις Ferrari, παρ’ όλα αυτά όσο τα μονοθέσια της Scuderia πορεύονταν σε παράταξη, με τον Leclerc να παίρνει DRS από τον Sainz, o Mεξικανός δεν έβρισκε τρόπο να προσπεράσει.

Οι δύο τους(Leclerc και Perez) είχαν ένα έντονο ενσταντανέ στο σικέιν Roggia, όταν ο οδηγός της Red Bull επιχείρησε από την εξωτερική να περάσει την Ferrari, με μία μικρή επαφή ανάμεσα τους. Τελικά στον αμέσως επόμενο γύρο, τον 31ο, ο Perez προσπέρασε τον Μονεγάσκο, που στο μεταξύ είχε χάσει το DRS που του έδινε ο ομόσταβλος του, στην μεγάλη ευθεία εκκίνησης-τερματισμού.

Πλέον ο Μεξικανός θα έκανε συντήρηση δυνάμεων, για τους επόμενους γύρους, προτού επιτεθεί και στην έτερη Ferrari, με την μάχη του Albon και των δύο McLaren να κεντρίζει το ενδιαφέρον. Η υπεροχή της Williams σε τελική ταχύτητα, οριοθετούσε τα γεγονότα και παράλληλα έφερνε τον Hamilton όλο και πιο κοντά στους τρεις οδηγούς. Ο Lando Norris έφτασε κοντά σε δύο περιπτώσεις, εντούτοις δεν έβρισκε την φόρμουλα για να περάσει τον Βρετανοταϋλανδό συναθλητή του.

Ο Hamilton αν και ανησυχούσε για την φθορά της μέσης γόμας, έφτασε και επιτέθηκε στον Oscar Piastri, περνώντας τον στην Curva Grande. Η ιστορία ανάμεσα τους δεν ολοκληρώθηκε εκεί βέβαια, εφόσον ο Βρετανός έκλεισε προς τα έξω την γραμμή του στο σικέιν που ακολουθούσε, με συνέπεια να έρθει σε επαφή με τον Αυστραλό ρούκι.

Ο ίδιος συνέχισε αναίμακτα, ως προς την κατάσταση του μονοθεσίου του, η μπροστινή αεροτομή του Piastri πληγώθηκε όμως, θέτοντας τον πρακτικά εκτός διεκδίκησης βαθμών, εφόσον αναγκάστηκε να επανεισέλθει στα pit. Το συμβάν δεν πέρασε απαρατήρητο από τους αγωνοδίκες που έκριναν υπαιτιότητα του Hamilton και τον χρέωσαν με πέντε δευτερόλεπτα ποινής.

Μπροστά τους ο Perez είχε ολοκληρώσει την ανασύνταξη δυνάμεων του και άπλωσε τα δίχτυα του στον Sainz, στον 46ο γύρο της κούρσας, για να ανέβει εκείνος στην δεύτερη θέση, μετά από έντονη προσπάθεια του Μεξικανού και παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του Ισπανού να αμυνθεί απέναντι σε ένα πολύ ταχύτερο μονοθέσιο.

Ο άθικτος από την σύγκρουση που προηγήθηκε Hamilton, δεν είχε πρόβλημα να επιτεθεί τόσο στον Norris, όσο και στον Albon, στο ίδιο σημείο, από την εξωτερική στην πρώτη στροφή, για να ανέλθει έκτος, καλούμενος πια να ανοίξει διαφορά τουλάχιστον πέντε δευτερολέπτων, ώστε να κρατηθεί εκεί και μετά τον τερματισμό.

Η άλλη εκκρεμότητα υπήρξε η τελευταία θέση στο βάθρο, με τον Leclerc να μην είναι επ’ ουδενί διατεθειμένος να αφήσει την ευκαιρία να φύγει από τα χέρια του. Η κατάσταση των ελαστικών του Sainz ήταν τέτοια άλλωστε, που ο Ισπανός έπρεπε να προσπαθήσει υπέρμετρα, ώστε να μην χάσει άλλη μια θέση.

Παρά τις παραινέσεις της ομάδας, ο Leclerc επιχείρησε να προσπεράσει τον ομόσταβλο του, φτάνοντας σε σημείο να διακινδυνεύσει ακόμα και τον τερματισμό αμφοτέρων, αν κρίνουμε από το οριακό του φρενάρισμα στην Κ1, στον τελευταίο γύρο της κούρσας, που παραλίγο να τον ωθήσει πάνω στην έτερη SF-23.

Η καρό σημαία που ανέμισε στον 51ο γύρο, έφερε τον Max Verstappen να πετυχαίνει την δέκατη συναπτή νίκη του φέτος, δημιουργώντας καθ’ αυτό τον τρόπο, ένα νέο ρεκόρ στα βιβλία της F1. H κυριαρχία του Ολλανδού φέτος δεν έχει σταματημό, γεγονός που αναδείχθηκε και στην Monza.

To 1-2 της Red Bull που έχει το απόλυτο φέτος με 15/15 νίκες ως ομάδα, συμπλήρωσε ο Sergio Perez σε μία εξαιρετική κούρσα και για τον ίδιο. Ο Carlos Sainz προσπάθησε, μόχθησε και τερμάτισε εν τέλει στο βάθρο, το παρθενικό του το 2023 και πρώτο έπειτα από το περσινό GP Βραζιλίας.

Δυσαρεστημένος και μάλλον απογοητευμένος από την τέταρτη θέση που τερμάτισε, ήταν ο Charles Leclerc, με τον George Russell να μην έχει πρόβλημα να διατηρήσει την πέμπτη θέση, παρά την ποινή που δέχθηκε. Έκτος ήταν ο ομόσταβλος του, Lewis Hamilton ανοίγοντας με άνεση την διαφορά που χρειαζόταν, ο Alex Albon τερμάτισε ξανά στους βαθμούς αυτή την φορά στην έβδομη θέση και πιο σημαντικά αντέχοντας την πίεση από τους Lando Norris και Fernando Alonso που τον ακολούθησαν σε παράταξη.

Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Valtteri Bottas, σε έναν εξαιρετικό αγώνα του Φινλανδού, από την αρχή ως το τέλος, ο Oscar Piastri αν και έφτασε κοντά, δεν επανήλθε στους βαθμούς, σημειώνοντας και τον ταχύτερο γύρο της κούρσας στο διάστημα αυτό, ενώ καλό αγώνα πραγματοποίησε και ο 12oς της κατάταξης Liam Lawson.

Aπογοήτευση για τον Lance Stroll στην 16η θέση, πικρία στην Alpine που βίωσε το χειρότερο της τριήμερο φέτος και είδε τον Esteban Ocon να αποτελεί την δεύτερη εγκατάλειψη του αγώνα, από μηχανική βλάβη και τέλος η συνήθης κατρακύλα της Haas, που οφείλεται ουσιαστικά στην αχίλλειο πτέρνα της φέτος, την διαχείριση των ελαστικών.

H F1 φεύγει από την Ευρώπη και αρχίζει το ταξίδι της εκτός αυτής. Επόμενη στάση το φαντασμαγορικό νυχτερινό σκηνικό του GP Σιγκαπούρης, με αλλαγές στην χάραξη από φέτος, το τριήμερο 15-17 Σεπτεμβρίου

H κατάταξη του Ιταλικού GP: 

κατάταξη

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

GP Καταλωνίας - Αγώνας: Τρομερό ατύχημα για Bagnaia, ιστορικό 1-2 για Aprilia

Next Article

Διπλό κάταγμα Bastianini, γλύτωσε ο Bagnaia

Related Posts