H F1 ταξιδεύει στην χώρα του ανατέλλοντος ηλίου, για τον 16ο σταθμό του φετινού πρωταθλήματος και πιο συγκεκριμένα στην εμβληματική πίστα της Suzuka. Ένας εκ των αγαπημένων προορισμών οδηγών και ομάδων.
Γενικές πληροφορίες
Το GP Ιαπωνίας αποτελεί έναν ξεχωριστό προορισμό για την F1 και δη η Suzuka, που ουσιαστικά αντικατέστησε το σιρκουί του Fuji και αποτελεί τον τόπο στον οποίο διεξάγονται οι αγώνες του σπορ στη χώρα, από το 1987. Το 2007-2008 η F1 επέστρεψε για δύο σεζόν στην πίστα που τελεί υπό την ιδιοκτησία της Toyota, για να επανέλθει το 2009 στο Ιαπωνικό της “σπίτι”.
Η Suzuka κατασκευάστηκε το μακρινό 1962, όταν ο Soichiro Honda, ιδρυτής και δημιουργός της ομώνυμης αυτοκινητοβιομηχανίας, αποφάσισε να δημιουργήσει μια ιδιωτική πίστα, για την ταχέως αναπτυσσόμενη τα χρόνια εκείνα, εταιρεία του. Φυσικά, έπρεπε να περάσουν 25 χρόνια, προκειμένου η F1 να βρεθεί στην Suzuka, ωστόσο η αναμονή άξιζε, όπως πρακτικά αποδείχθηκε.
Η πίστα συγκαταλέγεται ανάμεσα στις αγαπημένες των οδηγών, λόγω της ξεχωριστής της χάραξης. Τα “S” του πρώτου κομματιού της πίστας, η διπλή Degner πριν το πέρασμα κάτω από την γέφυρα, η θρυλική αριστερή 130R με τέρμα γκάζι, συνθέτουν μεταξύ άλλων το σκηνικό μιας πραγματικά πολύ ξεχωριστής τοποθεσίας για την F1.
H Suzuka έχει διατελέσει κατά περιόδους, τον τόπο στον οποίο κρινόταν η έκβαση των πρωταθλημάτων του σπορ. Οι μάχες Senna-Prost, Schumacher-Hakkinen για την κατάκτηση του τίτλου, έλαβαν χώρα στην Ιαπωνική πίστα, χαράζοντας στην συνείδηση του κοινού στιγμές που δεν θα ξεχαστούν στο πέρασμα των χρόνων.
Πολυνίκης στο σιρκουί αυτό, είναι ο Μichael Schumacher με έξι νίκες, τον ακολουθούν ο Lewis Hamilton με πέντε, ο Sebastian Vettel με τέσσερις και οι Ayrton Senna, Fernando Alonso, Mika Hakkinen, Damon Hill και Gerhard Berger με δύο νίκες έκαστος.
Στην περσινή εκδοχή του αγώνα, στην επιστροφή του μάλιστα έπειτα από απουσία-ένεκα των περιορισμών που είχε επιφέρει η πανδημία του κορωνοϊού- ο Max Verstappen κλείδωσε και μαθηματικά την κατάκτηση του δεύτερου συνεχόμενου πρωταθλήματος του.
Επρόκειτο για μια καθ’ όλα επεισοδιακή κούρσα, μικρότερης διάρκειας λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών, αλλά και έντονων αντιδράσεων που ήρθαν σε συνέχεια των αποφάσεων των αγωνοδικών, με αποκορύφωμα βέβαια την απονομή του συνόλου των βαθμών, αν και η διάρκεια της ήταν σαφέστατα μικρότερη.
Αυτή η -μάλλον- άγνωστη πτυχή των κανονισμών, χάρισε στον Verstappen τους βαθμούς που χρειαζόταν προκειμένου να αναδειχθεί πρωταθλητής, παρ’ όλα αυτά υπήρξε μέριμνα μεταβολής της, που εξασφαλίζει ότι δεν θα υπάρξει στο μέλλον μία αντίστοιχα αμφιλεγόμενη κατάσταση.
Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι πρωταθληματική συγκυρία έχουμε και φέτος στην Ιαπωνία, εφόσον στην Red Bull αρκεί να κατακτήσουν 1 βαθμό περισσότερο από την Mercedes και η Ferrari να μην πάρει 24 βαθμούς περισσότερους από τους «Ταύρους», ώστε να αναδειχθούν και μαθηματικά πρωταθλητές στους κατασκευαστές. Η Pirelli θα διαθέσει στις ομάδες τις πιο σκληρές διαθέσιμες γόμες ελαστικών της(C1-C2-C3), σε μία πίστα-δυναμόμετρο- από κάθε άποψη.
Γύροι: 53
Μήκος Πίστας: 5.807 km
Απόσταση Αγώνα: 307.47 km
Ρεκόρ Γύρου: 1:30:983 Lewis Hamilton (2019)
Πρόγραμμα
Το λατρεμένο για τους φιλάθλους πρωϊνό ξύπνημα για αγώνα της F1, επανέρχεται, ελέω της διαφοράς ώρας με την χώρα του ανατέλλοντος ηλίου. Το FP1 και το FP3 θα ξεκινήσουν στις 05:30 το πρωί ώρα Ελλάδος, Παρασκευή και Σάββατο, το FP2 και οι κατατακτήριες, στις 09:00 αντίστοιχα, ενώ η εκκίνηση του μεγάλου αγώνα θα δοθεί στις 08:00 το πρωί της Κυριακής.
Παρασκευή 22 Σεπτεμβρίου
FP1: 05:30-06:30
FP2: 09:00-10:00
Σάββατο 23 Σεπτεμβρίου
FP3: 05:30-06:30
Κατατακτήριες: 09:00-10:00
Κυριακή 24 Σεπτεμβρίου
Αγώνας: 08:00
Για το συγκεκριμένο τριήμερο παρατηρείται διαφοροποίηση στην τηλεοπτική κάλυψη, καθ’ ότι ο Ant1 ανακοίνωσε πως όλες οι διαδικασίες του τριημέρου θα μεταδοθούν ζωντανά, μόνο από την συνδρομητική πλατφόρμα του ομίλου Ant1+, συμπεριλαμβανομένου και του αγώνα. Η ελεύθερη μετάδοση αφορά την μαγνητοσκοπημένη προβολή του αγώνα, στις 16:30 το απόγευμα της Κυριακής. Φυσικά, υπάρχει κι η επιλογή της ΟΤΤ πλατφόρμας της Formula 1, το F1TV, το οποίο θα έχει, μέσω συνδρομής, κάθε session του τριημέρου, με αποκλειστικά onboard πλάνα και ξεχωριστές επιλογές μετάδοσης.
Επόμενος σταθμός του παγκοσμίου πρωταθλήματος της F1, το GP του Κατάρ, στην ανακαινισμένη-βάσει υποδομών-πίστα του Lusail, στον τέταρτο νυχτερινό αγώνα της σεζόν και συνάμα τέταρτο τριήμερο που περιλαμβάνει Sprint. Η διεξαγωγή του είναι προγραμματισμένη για τις 6-8 Οκτωβρίου.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify