Ο Max Verstappen ήταν ο μεγάλος νικητής του Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, επικρατώντας μετά από μία μάχη στρατηγικής. Στο βάθρο ανέβηκαν οι Hamilton, Norris που πάλεψαν αλλά δεν μπόρεσαν να κερδίσουν τον Ολλανδό.
Με τις συνθήκες να είναι αρκετά ζεστές οι οδηγοί του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1 παρατάχθηκαν στο grid της εκκίνησης του Circuit of the Americas στο Όστιν του Τέξας, με εξαίρεση τις δύο Haas και τις δύο Aston Martin που άλλαξαν μέρη στα μονοθέσιά τους και υποχρεώθηκαν να ξεκινήσουν από το pitlane. Οι περισσότεροι οδηγοί επέλεξαν τη μέση C3 γόμα για τους πρώτους γύρους του αγώνα, με εξαίρεση τους Hulkenberg και Stroll.
Στην εκκίνηση, ο Norris έφυγε εξαιρετικά κι άρπαξε την πρώτη θέση πριν καν τα φρένα για την πρώτη στροφή. Ο Leclerc κράτησε την πρώτη θέση μπροστά από τον Sainz που όρμηξε στην εσωτερική και πέρασε τρίτος, μπροστά από τους Hamilton, Verstappen. Piastri κι Ocon είχαν επαφή στην κατηφόρα που ακολουθούσε και μετά από λίγους γύρους εγκατέλειψαν αμφότεροι με ζημιά στα πλαϊνά αεροπορικά βοηθήματα.
Ο Norris άνοιγε συνεχώς τη διαφορά από τις Ferrari που βραδυπορούσαν και σε σχέση με τους Hamilton-Verstappen που ακολουθούσαν. Πρώτα ο Βρετανός και μετέπειτα ο Ολλανδός πέρασαν με άνεση τόσο τον Sainz, όσο και τον Leclerc και άρχισαν να μειώνουν τη διαφορά από τον πρωτοπόρο οδηγό της McLaren. Πιο πίσω ο Russell ήταν μπροστά από τον Perez, ενώ οι AlphaTauri είχαν εκμεταλλευτεί τις εγκαταλείψεις κι ήταν στην δεκάδα.
Η μάχη των τριών πρώτων άρχισε να ξεδιπλώνεται με τις πρώτες αλλαγές ελαστικών, με την Mercedes να επιλέγει να περιμένει λίγους γύρους παραπάνω πριν βάλει τον Hamilton στα pits, μένοντας πίσω από τον Ολλανδό, ο οποίος άρχισε να πιέζει πλέον τον Norris.
Ένα λάθος του Βρετανού επέτρεψε στον Verstappen να πλησιάσει ακόμη περισσότερο και η είσοδος του παγκόσμιου πρωταθλητή στη ζώνη του DRS, συνοδεύτηκε με ένα παράτολμο αλλά επιτυχημένο προσπέρασμα στα φρένα της πίσω ευθείας.
Στο τελευταίο stint οι δύο πρώτοι επέλεξαν την σκληρή γόμα ενώ ο Hamilton έμεινε μερικούς γύρους παραπάνω για να βάλει την μέση γόμα και να επιτεθεί στο τέλος. Πράγματι ο Βρετανός πλησίασε άμεσα τον Norris και τον πέρασε μετά από μια σύντομη αλλά εντυπωσιακή μάχη στις πρώτες στροφές της πίστας.
Ταυτόχρονα, οι δύο Ferrari άλλαξαν θέσεις με τον Sainz που ήταν σε στρατηγική δύο αλλαγών να περνάει για την τέταρτη θέση τον Leclerc που έκανε μόλις μία αλλαγή. Ο Μονεγάσκος έχασε θέση και από τον Perez, ενώ πιο πίσω ο Alonso ολοκλήρωσε άδοξα το comeback που υλοποίησε, έχοντας υποστεί ζημιά στο πάτωμα της AMR23 που τον οδήγησε σε εγκατάλειψη.
Ο Hamilton πίεσε στο τέλος αλλά παρότι μείωσε τη διαφορά δεν μπόρεσε να φτάσει σε θέση για να απειλήσει τον Verstappen που διέσχισε πρώτος τη γραμμή του τερματισμού για να πάρει μια ακόμη νίκη στη φετινή σεζόν και την 50η στην καριέρα του, με τον Hamilton να παρηγορείται από τη δεύτερη θέση και την πολύ καλή απόδοση της Mercedes.
O Lando Norris πήρε ένα ακόμη βάθρο για την McLaren, με τη βρετανική ομάδα να χάνει ρυθμό στο τέλος των εκάστοτε stint, μένοντας όμως με άνεση μπροστά από τους Sainz και Perez που ακολούθησαν στην πρώτη πεντάδα. Ο Russell έφτασε κοντά στον Leclerc αλλά δεν μπόρεσε να περάσει για την έκτη θέση, μένοντας τρία δέκατα του δευτερολέπτου πίσω στην έβδομη, όπως επίσης κι ο Stroll που μπήκε στους βαθμούς με την ένατη θέση, αλλά έμεινε μόλις λίγα δέκατα πίσω από τον Gasly. Τον βαθμό της δεκάτης θέσης αλλά και αυτόν του ταχύτερου γύρου πήρε ο Yuki Tsunoda με την AlphaTauri.
Επόμενος αγώνας το Grand Prix της Πόλης του Μεξικού το προσεχές τριήμερο 27-29 Οκτωβρίου.
Αναλυτικά η κατάταξη του αγώνα:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify