WRC: Τέλος τα υβριδικά Rally 1 από το 2025

esapekka lappi hyundai i20n rally1

Η FIA ανακοίνωσε σήμερα τους νέους αθλητικούς και τεχνικούς κανονισμούς για το WRC για τις επόμενες δύο σεζόν, δείχνοντας την πορεία που θέλουν να ακολουθήσει το άθλημα σκοπεύοντας στο να αποκτήσει ξανά την παλιά του αίγλη.

Στόχος των νέων κανονισμών είναι η μείωση του κόστους για τα αυτοκίνητα της μεγάλης κατηγορίας, η αύξηση των κατασκευαστών που συμμετέχουν αλλά και να αποκτήσουν περισσότερο ενδιαφέρον οι αγώνες.

Τόσο στους αγωνιστικούς όσο και στους τεχνικούς κανονισμούς υπήρξαν αρκετές αλλαγές.

Οι αλλαγές που έγιναν στους αθλητικούς κανονισμούς δίνουν περισσότερη ελευθερία στους διοργανωτές καθώς η ημέρα έναρξης του αγώνα, ο αριθμός των χιλιομέτρων των ειδικών διαδρομών μπορούν να διαφέρουν ανά αγώνα αλλά όλοι οι αγώνες θα πρέπει να τελειώνουν την Κυριακή με την PowerStage.

Το νέο καλεντάρι μπορεί να περιλαμβάνει πιο μικρούς αγώνες sprint αλλά και αγώνες αντοχής με πιο μεγάλη διάρκεια παράλληλα με αγώνες που θα ακολουθούν το ίδιο φορμάτ με σήμερα. Ωστόσο, τα συνολικά αγωνιστικά χιλιόμετρα της χρονιάς θα παραμείνουν στα ίδια επίπεδα με σήμερα.

Στην μείωση του κόστους θα βοηθήσει ο νέος κανονισμός που αναφέρει ότι οι ομάδες θα πρέπει να βρίσκουν κατασκευές που θα φτιάχνονται στην εκάστοτε περιοχή του αγώνα για να φτιάξουν τον χώρο τους στο service park με αποτέλεσμα να μειώνονται σημαντικά και τα μεταφορικά έξοδα. Αυτό επίσης προσφέρει ελαστικότητα τόσο στους διοργανωτές που μπορούν να μεταφέρουν το service park κατά την διάρκεια του αγώνα αλλά μειώνει και την συνολική έκταση που χρειάζεται το service park.

Η τελευταία αλλαγή στους αθλητικούς κανονισμούς επαναφέρει τα remote services, που θα δώσει την δυνατότητα στους διοργανωτές να επεκτείνουν τους αγώνες τους σε μεγαλύτερο εύρος περιοχών και να μειώσουν ταυτόχρονα και τα χιλιόμετρα των απλών διαδρομών.

WRC Service Park

Στους τεχνικούς κανονισμούς η μεγαλύτερη αλλαγή είναι η κατάργηση των υβριδικών συστημάτων, με την πρώτη κατηγορία να παραμένει η Rally1 αλλά με σημαντικές αλλαγές.

Από το 2025 δεν θα υπάρχει η μπαταρία και όλο το υβριδικό σύστημα στα αυτοκίνητα, με την εξισορρόπηση στην απόδοση να έρχεται από την μείωση του βάρους, και με μείωση στα χιλιοστά της εισαγωγής αέρα αλλά και στα αεροδυναμικά. Για το 2026 οι νέοι κανονισμοί θα παραμείνουν στην φιλοσοφία των Rally1 αυτοκινήτων αλλά με αλλαγές. Ο κανονισμός αναφέρει ότι θα υπάρχει το ίδιος κλωβός ασφαλείας για όλους (όπως και σήμερα) για μείωση του κόστους και την πολυπλοκότητας και για να επιτρέψει στους κατασκευαστές να κατασκευάσουν τα δικά τους αμαξώματα από αυτοκίνητα παραγωγής των κατηγοριών B, C, Compact SUV, ή και Concept Car με στενά τεχνικά κριτήρια όπως το κέντρο βάρους και την αεροδυναμική για να παραμείνει στα ίδια επίπεδα η απόδοση.

Η μέγιστη ιπποδύναμη θα έχει ως στόχο τα 330hp με την απόδοση του κινητήρα να ελέγχεται από μία καμπύλη ροπής για όλα τα αυτοκίνητα. Οι κινητήρες και τα κιβώτια ταχυτήτων θα έχουν cost cap και θα είναι περιορισμένα στα αντίστοιχα των Rally2 αυτοκινήτων. Η αεροδυναμική απόδοση θα περιοριστεί με περιοριστεί στην τελική ταχύτητα για λόγους κόστους.

Το όριο κόστους για ένα αυτοκίνητο WRC δεν θα πρέπει να ξεπερνά τις 400.000 ευρώ και οι κατασκευαστές θα πρέπει να μπορούν να έχουν το αυτοκίνητο προς πώληση από το parc ferme στο τέλος του αγώνα.

Nikolay Gryazin Citroen C3 Rally2 Rally Sweden 2024

Όσον αφορά την κατηγορία Rally2, η ομολογκασιόν τους θα συνεχίσει να υπάρχει τόσο για το παγκόσμιο πρωτάθλημα όσο και για τα εθνικά, μέχρι να λήξει αυτή. Από το 2025 τα αυτοκίνητα της Rally2 κατηγορίας που συμμετέχουν στο WRC θα μπορούν να φέρουν ένα WRC kit που θα περιλαμβάνει μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα, μεγαλύτερη εξάτμιση και επιπλέον προαιρετικά ένα paddle shift και μεγαλύτερη πίσω αεροτομή για να μειωθεί η διαφορά ανάμεσα στα Rally1 και Rally2 αυτοκίνητα.

Τέλος οι νέοι κανονισμοί αναφέρουν ότι το συντομότερο δυνατό θα υπάρξει μία νέα ηλεκτρική κατηγορία με το τεχνικό τμήμα της FIA να έχει αναλάβει να θέσει τους νέους τεχνικούς κανονισμούς που θα αξιοποιούν τους νέους κανονισμούς ασφαλείας του κλωβού ασφαλείας Rally1 και να εξασφαλίσει ισότητα ανάμεσα στην απόδοση των αυτοκινήτων που θα αγωνίζονται με βιώσιμα καύσιμα.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article
Horner Red Bull

Παραμένει στη θέση του ο Christian Horner

Next Article
Ricciardo, GP Μπαχρέιν

GP Μπαχρέιν - FP1: Ξεκίνημα με Ricciardo

Related Posts