H FIA ζήτησε από την McLaren να τροποποιήσει την πίσω πτέρυγα στα μονοθέσιά της, ενόψει της συνέχειας του πρωταθλήματος, παρότι αυτή κρίθηκε νόμιμη από τους τεχνικούς εφόρους της ομοσπονδίας.
Στο επίκεντρο της προσοχής για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 βρέθηκε η McLaren, καθώς οι onboard κάμερες στο μονοθέσιο τόσο του Oscar Piastri, όσο και του Lando Norris κατά τη διάρκεια του Grand Prix στο Αζερμπαϊτζάν έδειξαν πως η πίσω πτέρυγα άνοιγε ελάχιστα στα άκρα της κατά τη διάρκεια των μεγάλων ευθειών της πίστας, λειτουργώντας σαν ένα μίνι DRS, μειώνοντας τις αντιστάσεις κι ανεβάζοντας την τελική ταχύτητα του μονοθεσίου. Το άνοιγμα δεν ήταν αποτέλεσμα κάποιου μηχανισμού, ούτε συνέβαινε σε όλο το πλαίσιο του πάνω πτερυγίου ή όταν το μονοθέσιο ήταν σταματημένο, οπότε δεν παραβίαζε κάποιον κανονισμό.
Το συγκεκριμένο παραθυράκι που βρήκαν οι μηχανικοί της McLaren δεν δύναται να αλλάξει κατά τη διάρκεια της σεζόν, οπότε η McLaren δεν μπορεί να τιμωρηθεί για αυτό, καθώς έχει περάσει τις δοκιμές της FIA μέχρι τώρα και θεωρείται ότι βρίσκεται εντός των τεχνικών κανονισμών για το 2024. Όμως, παρότι η FIA αποδέχεται την νομιμότητα της σχεδίασης αυτής, η έκδοση μίας νέας τεχνικής οδηγίας αναφορικά με την πίσω πτέρυγα της McLaren έγινε το απόγευμα της Παρασκευής.
Οι υπόλοιπες ομάδες και κυρίως η Red Bull και η Ferrari ζήτησαν την δράση της FIA, ζητώντας την έκδοση αυτής της τεχνικής οδηγίας, κάτι που έγινε κι ως αποτέλεσμα η McLaren θα πρέπει να αλλάξει τον σχεδιασμό της πίσω πτέρυγας, εφόσον την χρησιμοποιήσει σε επόμενους αγώνες. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο εν προκειμένω τύπος της πίσω πτέρυγας δεν χρησιμοποιείται από την βρετανική ομάδα στην Σιγκαπούρη, καθώς προτιμάται σε πίστες με μεγάλες ευθείες και χαμηλότερες απαιτήσεις κάθετης δύναμης, όπως ήταν η Μόντσα και το Μπακού.
Επίσης, η McLaren δεν κινδυνεύει με τιμωρία εφόσον χρησιμοποιήσει τον συγκεκριμένο σχεδιασμό της πίσω πτέρυγας, αλλά εφόσον το κάνει, θα πρέπει πλέον εκείνη να αποδείξει την απουσία πλεονεκτήματος που μπορεί να αποφέρει αυτός, σε αντίθεση με την μέχρι τώρα κατάσταση που η εν λόγω διαδικασία ήταν στα χέρια των εφόρων της παγκόσμιας ομοσπονδίας να αποδείξουν την πιθανή παρανομία του.
Φυσικά, αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που εκδίδεται κάποια τεχνική οδηγία κατά τη διάρκεια του πρωταθλήματος, αντίθετα πρόκειται για την 34η φορά μόνο για το πρωτάθλημα του 2024. Επιπλέον, με τη νομιμότητα της κατασκευής της πίσω πτέρυγας να μην τίθεται εν αμφιβόλω από τους τεχνικούς κανονισμούς, η συγκεκριμένη κίνηση της ομοσπονδίας οφείλεται μόνο στα παράπονα των υπόλοιπων ομάδων, οι οποίες πέτυχαν να πείσουν την FIA για το συγκεκριμένο συμβάν.
Εκεί αρχίζει και φαίνεται και ο πραγματικός λόγος της έκδοσης αυτής, ο οποίος αποτελεί και βασική συνέχεια των οικονομικών κανονισμών, οι οποίοι αποσκοπούν στην ισάξια αντιμετώπιση όλων των ομάδων και την σύγκλιση της δυναμικής τους τόσο στα μακροπρόθεσμα, όσο και στα άμεσα αγωνιστικά αποτελέσματα. Με λίγα λόγια, εφόσον η McLaren πέτυχε εντός κανονισμών να κερδίσει ένα σημαντικό πλεονέκτημα, οι υπόλοιπες ομάδες θα έπρεπε να αναπτύξουν τις δικές τους εκδοχές, κάτι που θα ήταν αρκετά κοστοβόρο, τόσο από οικονομικής πλευράς, όσο και στο πλαίσιο του άμεσου ανταγωνισμού.
Πλέον, μένει να αποδειχθεί εφόσον η στέρηση της συγκεκριμένης λειτουργίας θα επηρεάσει την McLaren και τη δυναμική των μονοθεσίων τους, με τα οποία έχει κερδίσει τρεις από τους πέντε τελευταίους αγώνες, ενώ πήρε και την πρώτη θέση στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών από την Red Bull.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify