Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού ενέκρινε με κάθε επισημότητα τους νέους τεχνικούς κανονισμούς για το WRC, οι οποίοι θα τεθούν σε ισχύ από το 2027, σηματοδοτώντας την είσοδο του σπορ στη νέα του εποχή. Αλλαγές στο σύστημα βαθμολόγησης από το 2025.
Ο χρόνος πλέον μετρά αντίστροφα, αφού σε τρία χρόνια από τώρα το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally μπαίνει σε νέα μονοπάτια. Στην συνεδρίαση που διεξήχθη σήμερα (11/12), το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού ενέκρινε το νέο πλαίσιο κανόνων για το WRC, που θα τεθούν σε ισχύ από το 2027. Η διάρκεια τους θα είναι δέκα χρόνια, με την σύντομη ονομασία αυτών να είναι WRC27. Το παρόν στη συνεδρίαση έδωσαν μέλη των ομάδων που είχαν δικαίωμα ψήφου, ο WRC Promoter και ένας εκπρόσωπος των πληρωμάτων.
Μια από τις αλλαγές που θα επέλθουν είναι το κόστος κατασκευής των αυτοκινήτων που θα λαμβάνουν μέρος στο WRC. Θα είναι πιο ευέλικτα και το ανώτατο όριο κόστους θα ανέλθει στις 345.000 ευρώ, σε μια προσπάθεια ενθάρρυνσης περισσότερων κατασκευαστών να εμπλακούν στο σπορ. Βάσει των τωρινών δεδομένων το κόστος κατασκευής άγγιζε το ένα εκατομμύριο ευρώ.
Η εξοικονόμηση των χρημάτων αυτών θα επιτευχθεί μέσω των προδιαγραφών κόστους και όχι μέσω των δημοσιονομικών κανονισμών. Επιπλέον θα υπάρξει εξοικονόμηση ορισμένων πόρων, στους τεχνικούς σχεδιασμούς κάποιων μερών του αυτοκινήτου, που θα τα κάνουν πιο ανθεκτικά κατά την διάρκεια ενός αγώνα.
Πέρα από την μείωση του κόστους κατασκευής των αυτοκινήτων, μείωση πρόκειται να δεχθεί και το λειτουργικό κόστος της εκάστοτε ομάδας. Αυτό θα γίνει με περικοπές στο υπάρχον προσωπικό, αλλά και την μείωση του κόστους μεταφοράς των υλικοτεχνικών μέσων και της αύξησης της συνδεσιμότητας δεδομένων, για την υποβοήθηση της μηχανολογίας εκτός χώρου.
Τα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally1 θα βασίζονται στο τωρινό πλαίσιο, αλλά θα κατασκευάζονται με τέτοιο τρόπο, ούτως ώστε οι ομάδες να χρησιμοποιούν μια σειρά μονάδων ισχύος, συμπεριλαμβανομένων των κινητήρων εσωτερικής καύσης, τόσο των υβριδικών, όσο και των αμιγώς ηλεκτρικών. Πέρα από αυτά θα χρησιμοποιηθεί ένας μετρητής ροπής, σε περίπτωση που κατασκευαστές επιλέξουν διαφορετικά συστήματα κίνησης.
Το αμάξωμα οποιουδήποτε αυτοκινήτου παραγωγής, μπορεί να τοποθετηθεί στην κυψέλη ασφαλείας. Πράγμα που σημαίνει ότι τα hatchback αυτοκίνητα, μπορούν να ανταγωνιστούν τα σεντάν αλλά και τα SUV. Επίσης υπάρχει η δυνατότητα για αυτοκίνητα ειδικά σχεδιασμένα για αγώνες να μπουν στις ειδικές από το 2027.
Οι νέοι κανόνες ήδη θέτουν τις βάσεις για κοινή πορεία του WRC και του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Rallycross, προκειμένου μια ομάδα να μπορεί να συμμετάσχει και στα δύο πρωταθλήματα ταυτόχρονα.
Η συνεδρίαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού έβγαλε μια ακόμη είδηση. Αυτή της εκ νέου αλλαγής του συστήματος βαθμολόγησης, κάτι που αποτέλεσε αντικείμενο συζήτησης και ανάλυσης τόσο από τους ίδιους τους οδηγούς, αλλά και τον κόσμο. Παρότι η θέσπιση της Super Sunday, έγινε για να υπάρξει περισσότερη δράση στο τελικό σκέλος κάθε αγώνα, ομάδες και οδηγοί άσκησαν έντονη κριτική.
Έτσι λοιπόν οι βαθμοί που θα απονέμονται βάσει της γενικής κατάταξης κάθε αγώνα, θα είναι 25-17-15-12-10-8-6-4-2-1 για τους δέκα πρώτους. Όσον αφορά την ειδική κατάταξη της Κυριακής, βαθμούς θα παίρνουν οι πέντε πρώτοι αντί για τους επτά που ήταν φέτος.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify