Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally ώρα μηδέν;

Ott Tänak (EST) Martin Järveoja (EST) of team HYUNDAI SHELL MOBIS WORLD RALLY TEAM are seen performing during the World Rally Championship Greece in Lamia, Greece on September 7, 2024 // Jaanus Ree / Red Bull Content Pool // SI202409070736 // Usage for editorial use only //

Η επικείμενη είσοδος της McLaren στο WEC, θα αυξήσει τον αριθμό των κατασκευαστών στους 13. Την ίδια ώρα που το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally έχει 3, με μία εξ αυτών να είναι ημιεργοστασιακή και μία ακόμη να ψάχνεται. Τι μέλλει γενέσθαι για το WRC?

Προ ημερών ανακοινώθηκε με κάθε επισημότητα η είσοδος της McLaren στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής. Με την προσθήκη αυτή, ο συνολικός αριθμός των κατασκευαστών φτάνει στο σύνολο τους τους 13 και αν βάλουμε στην εξίσωση και τις ιδιωτικές συμμετοχές, η κατηγορία Hypercar θα αποτελείται από 30 αυτοκίνητα. Την ίδια ώρα που το WRC, ακολουθεί βίους αντίθετους με το WEC όταν μόλις και μετά βίας τρεις κατασκευαστές κρατούν όρθιο τον θεσμό, με πάνω από πέντε δεκαετίες ιστορία. 

Είναι πολλές οι αιτίες που έφεραν το WRC σε αυτή την κρίσιμη καμπή. Ακόμα και στα χρόνια της (βαθιάς) παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, βλέπαμε 4 και 5 ομάδες να αγωνίζονται. Η χαριστική βολή, ήρθε αρχικά με το ξέσπασμα της πανδημίας του κορονοϊού, όταν και αποχώρησε αιφνίδια η Citroen και στην συνέχεια το πέρασμα του σπορ στην υβριδική εποχή. Υβριδική εποχή η οποία ναι μεν εκτόξευσε την ιπποδύναμη των Rally1 αυτοκινήτων, αλλά ταυτόχρονα εκτόξευσε και το συνολικό κόστος συμμετοχής σε δυσθεώρητα ύψη, απομακρύνοντας το ενδεχόμενο εισόδου ενός ή περισσότερων νέων κατασκευαστών. 

Πρόσφατα, έπεσε επί τάπητος η ιδέα του “υποβιβασμού” όλων των Rally1 αυτοκινήτων σε Rally2 προκειμένου να μπουν στην εξίσωση και οι υπόλοιποι κατασκευαστές (Citroen,Skoda συν Toyota,Ford και Hyundai που έχουν ομάδες στο WRC2) και έτσι από τους 2,5 κατασκευαστές να ανέβουν στους πέντε. Η προσωπική άποψη του υπογράφοντος το blog, είναι να πάνε όλοι σε Rally2 τουλάχιστον μέχρι το 2027, όταν και θα αλλάξουν οι τεχνικοί κανονισμοί, με ορίζοντα ως το 2030 καθώς δεν διαφαίνεται στον ορίζοντα κάτι νέο πλην των πρώτων βημάτων για την επιστροφή της Lancia, με το Ypsilon Rally4, σηματοδοτώντας κατ’αυτό τον τρόπο την επάνοδο της Ιταλικής εταιρείας στο κορυφαίο επίπεδο, 23 χρόνια μετά την τελευταία της συμμετοχή στο WRC (σε τοπικά πρωταθλήματα η Delta Intergrale συμμετείχε ως το 1996).

Κι εδώ τίθεται το εξής ερώτημα. Μπορεί η Hyundai να αγωνιστεί ως ιδιωτική συμμετοχή σε περίπτωση που τελικά αποχωρήσει από το WRC για να επικεντρωθεί στο WEC; Αυτό θα ήταν η ιδανική λύση, ειδικά αν η  “μαμά” Hyundai μπορεί να υποστηρίξει ένα τέτοιο επιχείρημα. Άλλωστε, κάτι αντίστοιχο, έγινε και το 2006 όταν η Citroen έδωσε το χρίσμα στην Kronos να αγωνιστεί με το Xsara WRC, όταν η Γαλλική εταιρεία έκανε για λίγο πίσω για να δώσει περισσότερο βάση στο νέo Citroen C4 WRC, το οποίο έκανε ντεμπούτο μια χρονιά αργότερα.  Κάτι τέτοιο ωστόσο, δεν διαφαίνεται στον ορίζοντα, με τις ανησυχίες για πιθανή αποχώρηση των Νοτιοκορεατών μετά το 2026 να εντείνονται ολοένα και περισσότερο.

Είναι πολύ δύσκολο να σβήσουν μονομιάς πενήντα και βάλε χρόνια ιστορίας. Κι έχει αποδειχθεί, ότι ακόμα και στις πιο σοβαρές κρίσεις που έχει περάσει το σπορ, μπορεί να βρεθεί μια λύση καθώς έχει ξαναυπάρξει χρονιά που μόλις δύο εργοστασιακές συμμετοχές, της Ford και της Citroen ήταν οι μοναδικές για το πρωτάθλημα του 2009. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και σήμερα, με τη μόνη διαφορά πως στις θέσεις τους βρίσκονται η Toyota και η Hyundai. Στο μάτι του μέσου θεατή αλλά και των δημοσιογράφων, παρόλα αυτά θα φαντάζει κατά κάποιο τρόπο “ξένο” να βλέπει 4 και 5 Rally1 να μάχονται μεταξύ τους για τη νίκη. 

Υπό άλλες συνθήκες θα λέγαμε ότι θα πρέπει άπαντες να κάνουμε υπομονή άλλα δύο χρόνια, μήπως τελικά αλλάξει κάτι προς το καλύτερο. Η προετοιμασία και οι δοκιμές όμως κρατούν μια διετία και προς το παρόν δεν υπάρχει φως στο τούνελ. Επομένως με βάση τα τωρινά δεδομένα, νέο κατασκευαστή θα δούμε να μπαίνει μετά το 2029, ίσως και το 2030. Συνεπώς πρέπει να οπλιστούμε με υπομονή, γιατί έχουμε μπροστά μας μια δύσκολη πενταετία τουλάχιστον.   

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article
Undercut 6

The Undercut Redux #6: Και τώρα τι;

Next Article
MotoGP, GP Ισπανίας, πρόγραμμα

MotoGP – GP Ισπανίας: Πρόγραμμα και τηλεοπτική κάλυψη

Related Posts