Το 3ήμερο τεστ δοκιμών εξέλιξης στο Mugello είναι πλέον παρελθόν. Οι ομάδες αξιοποίησαν στο έπακρο την δυνατότητα που τους δόθηκε και δοκίμασαν τα αεροδυναμικά τους πακέτα που θα χρησιμοποιήσουν στο Ισπανικό GP. Οι ομάδες επίσης πειραματίστηκαν πάνω στο setup των μονοθεσίων τους καθώς και στα ελαστικά της Pirelli ώστε να τα κατανοήσουν , καθώς όπως είδαμε η διαχείριση τους κατά την διάρκεια του αγώνα παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην απόδοση των μονοθεσίων. Συνολικά στο τεστ χρησιμοποιήθηκαν από τις ομάδες 366 σετ ελαστικών από τα οποία τα 118 ήταν η σκληρή γόμα , 107 η μεσαία , 50 η μαλακή , 25 η σούπερ μαλακή. Τα σετ που χρησιμοποιήθηκαν για ενδιάμεσα και βρόχινα ήταν αντίστοιχα 35 και 31. Στις δοκιμές εξέλιξης του Μugello , το μεγαλύτερο stint που έγινε με την σκληρή γόμα ήταν 16 γύροι , 14 με την μεσαία , 13 με την μαλακή και 6 με την σούπερ μαλακή γόμα. Την 3η και τελευταία μέρα του τεστ όπου έγιναν οι καλύτεροι χρόνοι , πρέπει να τονίσουμε τα εξής: O χρόνος του Grosjean με την Lotus (1.21.035) έγινε με καινούργια σκληρή γόμα ενώ του Vettel (1.21.267) με καινούργια μεσαία. Ο χρόνος του Alonso (1.21.363) έγινε με χρησιμοποιημένη σκληρή γόμα (7 γύρων). Ας δούμε όμως τώρα τις τεχνικές εξελίξεις που είχαν οι ομάδες στις δοκιμές εξέλιξης στο Mugello.
Scuderia Ferrari
H Ιταλική ομάδα στους 4 πρώτους αγώνες της σεζόν , απογοήτευσε με την απόδοση της F2012 και όπως είχε δηλώσει θα έφερνε ένα μεγάλο αεροδυναμικό πακέτο στο Mugello με σκοπό να μειώσει την διαφορά από τους πρωτοπόρους. Την 1η μέρα του τεστ η Ferrari δοκίμασε μια πειραματική διάταξη εξάτμισης ενώ την 2η μέρα δούλεψε πάνω στα ελαστικά. Την 3η μέρα ενσωμάτωσε στην F2012 ένα μέρος του μεγάλου αεροδυναμικού πακέτου που θα έχει στην Ισπανία. Το υπόλοιπο (και μεγαλύτερο μέρος του πακέτου ) θα παρουσιαστεί στο Ισπανικό Gp καθώς η ομάδα ήθελε να εξελίξει τα νέα μέρη της F2012 μέχρι τελευταία στιγμή. Η F2012 φάνηκε να είναι ταχύτερη με τις νέες αναβαθμίσεις καθώς όπως αποκάλυψε ο Alonso όλες δούλεψαν όπως ανέμεναν οι τεχνικοί του Maranello.Η Ferrari δοκίμασε καινούργιο συμπλέκτη με θετικά αποτελέσματα ο οποίος θα βοηθήσει για καλύτερες εκκινήσεις. Ας δούμε όμως τώρα τι αναβαθμίσεις έφερε η Ιταλική ομάδα στο Mugello.
Πειραματική διάταξη εξατμίσεων(1η μέρα)
Στο πάνω μέρος της φωτογραφίας βλέπουμε την νέα πειραματική διάταξη ενώ στο κάτω μέρος αυτή που χρησιμοποίησε η ομάδα στους 4 πρώτους αγώνες. Αυτή η πειραματική διάταξη είναι μια εξέλιξη των εξατμίσεων της παρουσίασης η οποία κατευθύνει τα καυσαέρια στα πίσω brake ducts.
Νέοι διαμορφωτές ροής αέρα (2η μέρα)
Την 2η μέρα του των δοκιμών εξέλιξης , η Ferrari δούλεψε κυρίως πάνω στα ελαστικά χρησιμοποιώντας την διάταξη εξατμίσεων που είχε στους 4 πρώτους αγώνες. Tο απόγευμα στην F2012 είδαμε νέους διαμορφωτές ροής που σαν στόχο έχουν να βελτιώσουν την ροή του αέρα προς το πίσω μέρος.
Νέο κάλυμα κινητήρα (3η μέρα)
Την 3η μέρα του τεστ η Ferrari ενσωμάτωσε αρκετά νέα μέρη στην F2012 και ένα από αυτά ήταν το νέο κάλυμα κινητήρα , το οποίο είναι πιο λεπτό από ότι πριν με διάτρηση ώστε να ψύχει το κιβώτιο ταχυτήτων . Επίσης το νέο κάλυμα κινητήρα επανασχεδιάστηκε στο πάνω μέρος του για καλύτερη αεροδυναμική σε εκείνο το σημείο.
Νέοι πίσω εισαγωγείς φρένων (3η μέρα)
Η Ferrari τοποθέτησε στην F2012 νέους εισαγωγείς φρένων (brake ducts) οι οποίοι μοιάζουν σε σχεδίαση αυτούς της Williams. Η νέα σχεδίαση επιτρέπει τους νέους εισαγωγείς να πάρουν αέρα από ένα στρώμα κοντά στο εσωτερικό τοίχωμα του ελαστικού με αποτέλεσμα να αποτρέπει την εισπνοή των καυσαερίων των εξατμίσεων που σταδιακά μειώνουν τις επιδόσεις της πέδησης.
Νέα πίσω αεροτομή (3η μέρα)
Η Ferrari έφερε στο Mugello μια νέα πίσω αεροτομή η οποία διαφέρει σε σχέση με την προηγούμενη σε μερικά σημεία. Πιο συγκεκριμένα οι διατρήσεις στα πλευρικά τοιχώματα έχουν αυξηθεί από 4 σε 6 ενώ οι προεκτάσεις της αεροτομής είναι περισσότερες πλέον (5 αντί για 2) προσθέτοντας έτσι κάθετη δύναμη.
Νew beam wing (3η μέρα)
H beam wing έχει τελείως διαφορετική φιλοσοφία σχεδίασης από ότι πριν. Το μίνι πτερύγιο που βρισκόταν κάτω ακριβώς από την πίσω αεροτομή , δεν υπάρχει πλέον. Η νέα beam wing παρουσιάζει καμπύλη στο μέσο της ενώ έχει και διάτρηση για αύξηση της κάθετης δύναμης.
Παλιά beam wing
Νέα sidepods (3η μέρα)
Στην φωτογραφία τα νέα sidepods είναι δεξιά ενώ αριστερά τα παλιά. Η Ferrari μετακίνησε το λογότυπο acer λόγω της σχεδίασης των νέων sidepod τα οποία είναι πιο στενά για καλύτερη αεροδυναμική.
Νέο πάτωμα (3η μέρα)
Η Ferrari έφερε νέο πάτωμα στο Mugello το οποίο εκτός από τις διατρήσεις που είχε μπροστά από τον πίσω τροχό , είχε και αυτή την διάτρηση που φαίνεται στην φωτογραφία ακριβώς πίσω από τον διαχύτη με σκοπό να συλλέγει ένα μέρος του αέρα σε εκείνο το σημείο και να τον ανακατευθύνει στα πλάγια του διαχύτη.
Νέα διάταξη εξατμίσεων (3η μέρα)
Η αλλαγή που έχει γίνει στο πίσω μέρος της F2012 στο μέρος των εξατμίσεων είναι τεράστια και δεν θυμίζει καθόλου την προηγούμενη διάταξη. Η Ferrari ακολουθεί το δικό της μονοπάτι σχεδιαστικά. Τα καυσαέρια κατευθύνονται στην πάνω μέρια των sidepods ενώ οι απολήξεις των εξατμίσεων έχουν την ίδια θέση με τις C31 (Sauber) & Rb8 (Rbr) χωρίς όμως να υπάρχει η επακόλουθη ράμπα των sidepods και τα καυσαέρια καταλήγουν πάνω από τον διαχύτη. Αυτό ωστόσο , δεν αποκλείει το ενδεχόμενο τα καυσαέρια να διοχετεύονται στο εξωτερικό μέρος των acer ducts και να καταλήγουν κοντά στο πάτωμα του μονοθεσίου. Αυτή η αλλαγή από μόνη της πιθανολογείται να έχει όφελος κοντά στα 3 δέκατα.
H Bρετανική ομάδα δεν έφερε πολλές αναβαθμίσεις στο Mugello , όμως πήρε πολλά δεδομένα έχοντας πολλούς αισθητήρες σε διάφορα μέρη του μονοθεσίου παίρνοντας πολύτιμα δεδομένα. Φυσικά δούλεψε πάνω στα ελαστικά καθώς στο Μπαχρέϊν δεν μπόρεσε να φέρει τα ελαστικά της στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας και αυτό της κόστισε αρκετά σε απόδοση. Έκπληξη προκάλεσε η απόφαση της ομάδας να φέρει τους δοκιμαστές της στο τεστ και όχι τους Hamilton & Button για να δοκιμάσουν την Mp4-27 ώστε να μάθουν περισσότερα για την διαχείριση των ελαστικών της Pirelli. Πληροφορίες λένε ότι η ομάδα του Woking δοκίμασε DDRS για να αυξήσει την τελική του μονοθεσίου της. Αναμένεται αεροδυναμικό πακέτο για το Ισπανικό GP.
Νέο πάτωμα
Όπως δείχνουν τα βέλη στην φωτογραφία η McLaren δοκίμασε νέο πάτωμα το οποίο έχει 2 διατρήσεις στο πίσω μέρος του , οι οποίες είναι τόσο μεγάλες που μπορούμε να δούμε το οδόστρωμα στο κάτω μέρος.
Νέο μίνι πτερύγιο & διαχύτης
Το μίνι πτερύγιο ακριβώς κάτω από την πίσω αεροτομή είναι καινούργιο σε μια προσπάθεια να αυξήσει την ταχύτητα του μονοθεσίου της. Επίσης νέος είναι ο διαχύτης , τον οποίο όμως δεν μπορούμε να τον δούμε λόγω του αισθητήρα ακριβώς από πίσω του.
Το νέο ρύγχος της Mp4-27
Συσκευές μέτρησης δεδομένων στην εμπρός αεροτομή & στο ρύγχος
Αισθητήρας στο πίσω μέρος της Mp4-27
MercedesAMG
Η MercedesAMG για το Mugello έφερε αναβαθμίσεις , η οποίες στόχευαν στο να βελτιώσουν την διαχείριση των ελαστικών της W03 καθώς η ομάδα δυσκολεύεται να βρει την ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας των ελαστικών της Pirelli. H ομάδα έφερε μερικές αναβαθμίσεις που δεν φαίνονται τόσο εύκολα όπως νέο κιβώτιο για την μείωση του βάρους στο πίσω άξονα καθώς και αλλαγές στα ψαλίδια της πίσω ανάρτησης ώστε να βελτιωθεί η διαχείριση των ελαστικών.
Ασύμμετρη εμπρός αεροτομή
Η αλήθεια είναι ότι έχουμε πολύ καιρό να δούμε ασύμμετρη εμπρός αεροτομή. Όπως μπορούμε να δούμε στην φωτογραφία από την αριστερή μεριά η απόσταση μεταξύ πλευρικού τοιχώματος και ανώτερου στοιχείου της εμπρός αεροτομής είναι σαφώς μεγαλύτερη από την άλλη.
Νέο ρύγχος
Το πάνω μέρος της φωτογραφίας δείχνει το νέο ρύγχος σε σχέση με το παλιό στο κάτω μέρος. Το νέο ρύγχος είναι πιο πλατύ από ότι πριν.
Νέοι πίσω εισαγωγεις φρένων και Monkeyseat(Mίνι πτερύγιο)
Η MercedesAMG έφερε στο Μugello νέο μίνι πτερύγιο κάτω ακριβώς από την πίσω αεροτομή για να αυξήσει την κάθετη δύναμη στο πίσω μέρος. Νέοι είναι επίσης και οι εισαγωγείς φρένων(brake ducts) με αρκετά πολύπλοκό σχεδιασμό.
H Lotus είχε το ταχύτερο μονοθέσιο στο Μπαχρέϊν παρά το γεγονός ότι δεν πήρε την νίκη εκεί. Στο Mugello απέδειξε για ακόμα μια φορά ότι έχει ένα από τα ταχύτερα μονοθέσια του grid αυτή τη στιγμή. Στο Mugello η Lotus έφερε νέο πάτωμα και έκανε αλλαγές στην πίσω ανάρτηση που σύμφωνα με τον Αlan Permane έδωσαν καλύτερη αίσθηση. Παρακάτω ακολουθούν φωτογραφίες με τεχνικές λεπτομέρειες της E20.
Nέα πίσω αεροτομή και πάτωμα
Η νέα πίσω αεροτομή που έφερε η Lotus στα πλευρικά τοιχώματα της έχει πλέον 5 διατρήσεις αντί για 4 ενώ στην φωτογραφία φαίνεται το καινούργιο πάτωμα το οποίο δεν διέφερε σε πολλά σημεία με το προηγούμενο.
Συσκευές μέτρησης δεδομένων στα ψαλίδια της εμπρός ανάρτησης
Οι εξατμίσεις της E20
H Sauber εντυπωσίασε στο Μugello από το μεγάλο αριθμό αναβαθμίσεων που έφερε καθώς μια ομάδα η οποία δεν έχει ανάλογους πόρους όπως οι μεγάλες κατάφερε να έχει παρόμοιο ή καλύτερο ρυθμό εξέλιξης. H ομάδα δοκίμασε και DDRS σύμφωνα με πληροφορίες αλλά όπως δήλωσε και η ίδια είναι πολύ ακριβό σύστημα για τα οφέλη που έχει. Ας δούμε όμως ποία νέα μέρη είχε η C31 στο Mugello.
Νέα δίαταξη εξατμίσεων παρόμοια με της ΜcLaren
Nέες προεκτάσεις στην πίσω αεροτομή
Νέα πτερύγια στο πάνω μέρος των sidepods
H C31 έχει πλέον νέα πτερύγια πάνω στα sidepods για καλύτερη ροή του αέρα σε εκείνο το σημείο. Μια αρκέτα ενδιαφέρουσα λύση από την Sauber.
Nέα εμπρός αεροτομή
Στην φωτογραφία βλέπουμε την νέα πάνω αεροτομή πάνω και κάτω την καινούργια. Η νέα αεροτομή έχει διαφορετικό flap πτερύγιο με πιο πολύπλοκο σχεδιασμό. Επίσης νέα είναι και τα πλευρικά τοιχώματα.
Η Williams δεν εντυπωσίασε με τους χρόνους που έκανε αλλά σύμφωνα με την ομάδα δεν ήταν αυτός ο σκοπός της. Πήρε αρκετά δεδομένα έχοντας αρκετούς αισθητήρες πάνω στην FW34 και δούλεψε πάνω στα ελαστικά της Pirelli. Δοκίμασε μερικά νέα μέρη , ένα από τα οποία ήταν και μια νέα διάταξη εξατμίσεων.
Nέα διάταξη εξατμίσεων παρόμοια με των Sauber& McLaren
Παλιά διάταξη εξατμίσεων
Νέα πίσω αεροτομή
Η νέα πίσω αεροτομή ακολουθεί την μόδα και τοποθέτησε προεκτάσεις στο κάτω μέρος όπως οι μεγάλες ομάδες για να αυξήσει την κάθετη δύναμη στο πίσω μέρος. Καινούργια είναι επίσης και τα πλευρικά τοιχώματα τα οποία πλέον έχουν 5 διατρήσεις αντί για 4.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify