Καλώς ήλθες στην οικογένεια της Caterham, John. Ξεκίνα δίνοντάς μας μια επισκόπηση της σταδιοδρομίας σου και πώς έγινες μέρος της οικογένειας της Caterham.
Ήθελα να οδηγήσω αγωνιστικά αυτοκίνητα από την ηλικία των τεσσάρων – ο πατέρας μου σπούδασε γύρω απ την αυτοκινητοβιομηχανία, έτσι φαντάζομαι είναι κληρονομικό. Όταν ήμουν 13, είχα ένα πολύ καλό σύμβουλο σταδιοδρομίας που ρώτησε τι ήθελα να κάνω – προφανώς είπα ότι ήθελα τα αγωνιστικά αυτοκίνητα, αλλά με σύνεση ρώτησε τι θα έκανα αν δεν μπορούσα να κάνω αυτό. Είπα ότι θα ήθελα πιθανώς ακόμη να εργαστώ γύρω απ την πλευρά της μηχανικής. Ήταν λαμπρή ιδέα και μου δόθηκαν ένα σωρό συμβουλές για θέματα τα οποία πήρα και έκανα ότι καλύτερο που μπορούσα.
Ως πτυχιούχος μηχανικός αυτοκινήτων από το Πολυτεχνείο του Lanchester στο Coventry, είχα προσληφθεί από την Brun Technics και εργάστηκα για το σχεδιασμό του κινητήρα Judd για την ομάδα Brun το 1990. Το 1991, έγινα αεροδυναμιστής στη Allard J2X για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Sportscars (Πρωτοτύπων) και για τα Spice Sportcars. Μετά την κατάρρευση της εν λόγω σειράς, πήγα εξωτερικός συνεργάτης και εργάστηκα σε κάτι που ονομάζεται Harrier LR9 GT (αγωνιστικά αυτοκίνητα και αυτοκίνητα δρόμου), και σε ένα τέρας που ονομάζεται Uniclip Automotive Calibra, που αγωνίστηκε στο πρωτάθλημα Thundersaloon UK.
Η πρώτη μεγάλη μου δουλειά, ήταν για την ομάδα IndyCar, Newman Haas. Εργάστηκα στον τομέα αεροδυναμικής της Lola και της Swift Engineering για τα αυτοκίνητα τους από το 1993 έως το 1997. Όταν είδα μια διαφήμιση για διευθυντή αεροδυναμιστή στην ομάδα Jordan F1 στο Autosport, έκανα αίτηση. Ήταν επιτυχής και έμεινα εκεί από το 1997 μέχρι το 2001. Έγινα επικεφαλής της Αεροδυναμικής το 1998 – και κερδίσαμε την πρώτη μας νίκη εκείνη τη χρονιά, η οποία ήταν μια αρκετά καλή σεζόν!
Τότε ήταν που γνώρισα τον Mike Gascoyne, τον Mark Smith και μερικά άλλα άτομα που τώρα θα ξανασυνεργαστούμε. Όταν ο Mike έφυγε απ την Jordan και πήγε στη Renault, τον ακολούθησα και μείναμε στην ομάδα για δύο χρόνια πριν φύγει στην Κολωνία για την Toyota. Στη συνέχεια, εγώ δούλεψα στην Ferrari το 2003, ως επικεφαλής της Αεροδυναμικής πάλι. Έμεινα εκεί για έξι χρόνια μέχρι να επιστρέψω στο Ηνωμένο Βασίλειο, για την McLaren το 2010. Ήμουν εκεί για δύο χρόνια ως επικεφαλής αεροδυναμικής πριν έρθω εδώ.
Τι αγαπάς στους αγώνες; Γιατί το κάνεις αυτό;
Υποθέτω ότι είμαι μέσα μου αγωνιστής. Έκανα καρτ μέσο επίπεδο, παρόλο που ήταν πιο πολύ ερασιτεχνική η εμπειρία μου (προτιμούσα να βάζω το καρτ μου στην σχάρα στην οροφή του αυτοκινήτου μου, αντί να τρέχω σε μια αγωνιστική ομάδα). Πάντα συμμετείχα σε ομαδικά αθλήματα και είμαι αρκετά ανταγωνιστικός από τη φύση μου, μπορεί να επεκταθεί σε πνευματικές προκλήσεις καθώς και σωματικές. Η ομάδα μου ζήτησε ήδη να παίξω σε εβδομαδιαίες ποδοσφαιρικούς αγώνες, οπότε νομίζω ότι πρόκειται να περάσω πολύ καλά εδώ!
Είναι πολλά παραπάνω από αυτό, όμως. Είναι μια αγάπη για τα αυτοκίνητα, η αγάπη για τον αθλητισμό, και μόνο η όλη τεχνική πρόκληση να προσπαθείς να βάλεις μια ομάδα ανθρώπων και μια ομάδα των ιδεών μαζί, και να κάνεις καλύτερη δουλειά από τους άλλους ανθρώπους – είναι πολύ ελκυστικό.
Η επιδίωξη της τελειότητας;
Λίγο, πολύ… αλλά μου αρέσει η αεροδυναμική επειδή μέσα στα πλαίσια της ομάδας, είναι κάτι που μπορεί να επηρεάσει δραματικά την απόδοση μας. Υπάρχουν σίγουρα τόσα πολλά πράγματα που παίζουν προφανώς ρόλο στο αυτοκίνητο, αλλά είναι ο συνδυασμός όλων των εμπλεκομένων ανθρώπων αυτό είναι που κάνει την πρόοδο και τη διαφορά.
Είσαι ο νέος Διευθυντής απόδοσης (Performance Director). Τι θα περιλαμβάνει ο ρόλος σου;
Πραγματικά ανυπομονώ για τον νέο μου ρόλο, αν και ξέρω ότι η αεροδυναμική είναι η μεγάλη μου αγάπη και αυτό που κάνω πάντα, καταλαβαίνω ότι υπάρχουν πολλά πράγματα που πρέπει να συμβούν για να κάνουμε ένα γρήγορο αυτοκίνητο. Ακόμη και αν η αεροδυναμική μπορεί να είναι κάτι καλό για την ανάπτυξη, μπορεί να μην λειτουργεί, στην πραγματικότητα, με τη δομή του αυτοκινήτου. Έχω την προθυμία να προχωρήσω από το ρόλο του αεροδυναμιστή, και εδώ αισθάνομαι ότι είμαι σε θέση να εξελιχθώ περαιτέρω με την Caterham.
Παρότι πρωταρχικός στόχος μου θα είναι για την ομάδα της Formula 1, έχω επίσης κληθεί να εργαστώ για την ανάπτυξη των αυτοκινήτων δρόμου, κάτι που είναι πολύ συναρπαστικό – και ξέρω ότι ο Tony (Fernandes) είναι θετικός στο ότι θα έχω μια συμβολή στην ανάπτυξη των νέων μοντέλων. Περιέργως, πίσω στη δεκαετία του ’90, όταν ήμουν ελεύθερος επαγγελματίας έκανα ένα πλήρες αεροδυναμικό πακέτο για ένα αυτοκίνητο δρόμου Caterham, αν και ποτέ δεν είδε το φως της ημέρας, αλλά νιώθω σαν να έχω έρθει ξανά!
Αυτό που μου αρέσει περισσότερο, όμως, είναι η καθαρότητα της πρόκληση ως μηχανικός. Υποθέτω ότι είμαστε σε θέση να κάνουμε την τεχνική ανάπτυξη σε υψηλότερο επίπεδο – και ουσιαστικά να είναι αρκετά σαφές τι δουλεύει ή όχι.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify