Την άδεια της FIA να επιτρέψει την ανάπτυξη και την εξέλιξη της κινητήριας μονάδας κατά την διάρκεια της επόμενης σεζόν, εξασφάλισε η Honda, μετά από συνάντηση που είχαν μέλη της εταιρείας με τον race director της FIA και του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1, Charlie Whiting, όπου αποφασίστηκε η αλλαγή του τρέχοντος κανονισμού.
Η διαμαρτυρία της Honda αφορούσε τον κανονισμό που δεν της επέτρεπε να παρουσιάσει εξελίξεις του κινητήρα της, μετά τις 28 Φεβρουαρίου όπου έπρεπε να παραδώσει την τελική έκδοση στους υπεύθυνους της FIΑ. Αντιθέτως, οι υπόλοιπες εταιρείες (Mercedes, Renault, Ferrari) δεν είχαν τον ίδιο περιορισμό, με αποτέλεσμα η Honda να κάνει λόγο για ανισομερή και άδικη αντιμετώπιση, που θα την απομάκρυνε από τους αντιπάλους της.
Η Ιαπωνική εταιρεία πέτυχε τον σκοπό της και έτσι η FIA μέσω του Whiting πρόκειται να διαφοροποιήσει τους κανονισμούς για τις νέες ομάδες. Πιο συγκεκριμένα, ο Whiting δήλωσε: “Δεδομένου ότι, κάθε ένας από τους 4 κατασκευαστές για το 2015 θα έχει μια ορισμένη μονάδα ισχύος στην αρχή της χρονιάς, πιστεύουμε πως θα ήταν δίκαιο να έχουν ίσες ευκαιρίες για εξέλιξη μέσα στην σεζόν. Έτσι, θα επιτρέψουμε στον νέο κατασκευαστή [Honda], να χρησιμοποιήσει έναν αριθμό αναβαθμίσεων που θα ισούται με τον μέσο όρο των διαθέσιμων αναβαθμίσεων που έχουν οι τρεις υπόλοιποι κατασκευαστές στο ξεκίνημα της χρονιάς. Για παράδειγμα, αν οι τρεις κατασκευαστές έχουν 8, 7 και 5 επιτρεπόμενες αναβαθμίσεις, τότε η Honda θα έχει αντιστοίχως 6.”
Κάθε ομάδα έχει 32 tokens (όπως αναφέρονται οι αναβαθμίσεις στους κανονισμούς), με αυτά να μοιράζονται ανάμεσα στην αρχή της χρονιάς και μέσα σε αυτή. Κάθε χρόνο, τα tokens αυτά μειώνονται, με σκοπό την μείωση των εξόδων για τους κινητήρες.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify